Τουρκία: Σκέφτονται να βάλουν τέλη στον Βόσπορο;
Τουρκία: Το Κανάλι της Κωνσταντινούπολης σημαίνει το τέλος της Συνθήκης του Μοντρέ για ελεύθερη διέλευση των πλοίων από τα στενά του Βοσπόρου; Αυτό διερωτώνται πολλοί εντός και εκτός Τουρκίας (σ.σ. και ειδικά οι Αμερικάνοι) προσπαθώντας να εξηγήσουν την πρεμούρα του Ερντογάν για να ολοκληρωθεί τάχιστα το έργο της δημιουργίας του Καναλιού της Κωνσταντινούπολης. Το κόστος...Τουρκία: Το Κανάλι της Κωνσταντινούπολης σημαίνει το τέλος της Συνθήκης του Μοντρέ για ελεύθερη διέλευση των πλοίων από τα στενά του Βοσπόρου;
Αυτό διερωτώνται πολλοί εντός και εκτός Τουρκίας (σ.σ. και ειδικά οι Αμερικάνοι) προσπαθώντας να εξηγήσουν την πρεμούρα του Ερντογάν για να ολοκληρωθεί τάχιστα το έργο της δημιουργίας του Καναλιού της Κωνσταντινούπολης.
Το κόστος για το «Channel Istanbul» αναμένεται να φτάσει τα 15 δισ. δολάρια ενώ προσδοκάται να φέρει έσοδα 1 δισ. δολαρίων τον χρόνο από τα τέλη των πλοίων που θα επιλέγουν το Κανάλι.
Όμως η Συνθήκη του Μοντρέ του 1936 κάνει λόγο για ελεύθερη διέλευση των πλοίων από τα στενά (σ.σ. Βόσπορος και Δαρδανέλια).
Το ερώτημα που τίθεται είναι γιατί να επιλέξει ένα πλοίο να πληρώσει εισιτήριο για την διέλευσή του από το Κανάλι της Κωνσταντινούπολης όταν μπορεί να περάσει δωρεάν από τον Βόσπορο;
Μήπως η Τουρκία θέλει να επιβάλει τέλη στην διέλευση των στενών γενικά;
Η Τουρκία για να κάνει αλλαγές στην Συνθήκη του Μοντρέ πρέπει να ειδοποιήσει τους ενδιαφερόμενους πριν το 2021 και να συμφωνήσουν στις αλλαγές αυτές οι επτά από τις δέκα χώρες που ήταν συμβαλλόμενα μέρη στην Συνθήκη. Πρόκειται για τις Τουρκία, Ρωσία, ΗΠΑ, Βρετανία, Αυστραλία, Ιαπωνία, πρώην Γιουγκοσλαβία και Ελλάδα.
Ακόμα και στην Τουρκία υπάρχουν φωνές που διερωτώνται γιατί τέτοια βιασύνη αναφορικά με το συγκεκριμένο έργο. Ειδικά μάλιστα, όπως λένε, όταν υπάρχουν μελέτες στην Τουρκία που αναφέρουν πως το Κανάλι της Κωνσταντινούπολης μπορεί να βλάψει δραστικά το δίκτυο ύδρευσης της Πόλης.