2024 KTM 1390 Super Duke R Evo Review
Το 2024 KTM 1390 Super Duke είναι τόσο άγριο όσο ένα γυμνό ποδήλατο θα έπρεπε πιθανώς να είναι ποτέ.Το 2024 KTM 1390 Super Duke R Evo δεν είναι καθαρόαιμη αγωνιστική μηχανή. Από κάτω μου υπάρχουν 190 αυστριακά άλογα και 106 lb-ft ροπής από ένα V-twin τώρα 1350 κυβικών εκατοστών, και η στροφή της ταχύτητας που μεταφράζεται στον πραγματικό κόσμο είναι αστεία.
Πιο μοχθηρός, ταχύτερος, γρηγορότερος. Το 2024 KTM 1390 Super Duke R Evo είναι τόσο άγριο όσο ένα γυμνό ποδήλατο θα έπρεπε πιθανώς να είναι ποτέ.
Αναπολώ τα δύο προηγούμενα Super Dukes που έτρεξα στο Pikes Peak στα μέσα της δεκαετίας του 2010. Παρά το γεγονός ότι όλος ο κατάλογος των KTM PowerParts έπεσε πάνω τους, η έκδοση του 2024 σε απόθεμα θα τα έτρωγε για μεσημεριανό γεύμα ακριβώς πριν κάνουν μια χαλαρή σιέστα.
Δεν μπορώ παρά να σκεφτώ ότι έχουμε φτάσει στο αποκορύφωμα της τρέλας με γυμνό ποδήλατο με το ’24 Super Duke. Αλήθεια, πόσο πιο γρήγορα μπορούν να φτάσουν; Πιο συγκεκριμένα, πόσο πιο γρήγορα χρειάζονται για να φτάσουν;
Δεν είναι τόσο πολύ το ότι ο Super Duke είναι πιο γρήγορος στην κορυφή, κάτι που είναι αναμφισβήτητα, αλλά πόσο γρήγορα φτάνει εκεί. Η οπή του V-twin αυξήθηκε κατά 2 χιλιοστά σε 110 χιλιοστά, και όταν συνδυάζεται με τεράστια σώματα γκαζιού 60 χιλιοστών (από ήδη τεράστια 56 χιλιοστά), η επιτάχυνση είναι ευθεία διανοητική.
Το νέο χειριστήριο τροχού κάνει το τράβηγμα σχεδόν οποιουδήποτε επιπέδου παιδικού παιχνιδιού με τροχούς.
Το Super Duke τραβάει τόσο δυνατά από τις στροφές πολύ χαμηλά και δεν σταματά μέχρι να φωλιαστείτε βαθιά στα κόκκινα και να βγείτε στην μπροστινή ευθεία μέσω της ένδοξης τελευταίας γωνίας του Portimao. Ο Super Duke στην πέμπτη ταχύτητα περιστρέφει ένα πίσω σλικ ελαστικό Pirelli με την ευκολία που συνήθιζε να χτυπά τους γίγαντες ο Mike Tyson.
Η απόδοση του κινητήρα συνδυάζεται με ηλεκτρονικά τόσο καλά χαρτογραφημένα που το Super Duke σε κάνει να νιώθεις θεός. Το πίσω μέρος χαλάει, κρατάς το δεξί σου χέρι θαμμένο και αφήνεις μια υπέροχη υπογραφή στην άσφαλτο για να δει ο τύπος πίσω.
Είναι σχεδόν αδύνατο (όχι εντελώς αδύνατο) να βρεθείτε ψηλά σε ένα Super Duke χάρη στο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης που είναι ευαίσθητο στη γωνία κλίσης, το οποίο αποτελεί μέρος των προαιρετικών λειτουργιών Performance και Track στην ECU, οι οποίες λαμβάνουν τις πιθανές λειτουργίες έως και πέντε.
Το Track Mode σάς προσφέρει δύο επιπλέον οθόνες στο ταμπλό TFT πέντε ιντσών, αλλά αυτή εστιάζει στους χρόνους γύρων. Μπορείτε να κάνετε κλήση σε μία από τις εννέα ρυθμίσεις ελέγχου πρόσφυσης σε Performance και Track Mode, να απενεργοποιήσετε το anti-wheelie σας (που τώρα έρχεται σε πέντε στάδια από Πολύ Χαμηλό (0,36°) έως Πολύ υψηλό (22,25°), να πληκτρολογήσετε το φρένο κινητήρα που έχετε επιλέξει Ρύθμιση ελέγχου, μπέρδεμα με το Launch Control, ώστε να μπορείτε να καπνίζετε τους φίλους σας από τα φανάρια και να έχετε την πιο άμεση σύνδεση γκαζιού από την ECU, αυτή που σας δίνει κάθε ένα από τα 190 άλογα που είναι διαθέσιμα.
Στην άλλη άκρη της κλίμακας, το Rain Mode θα σας περιορίσει στους 130 ίππους και θα κάνει τον Super Duke να νιώσει εντελώς αναιμικός. Το δοκιμάζω για έναν γύρο, συνειδητοποιώ ότι κάνει όντως αυτό που πρέπει και κατευθύνομαι κατευθείαν στη λειτουργία Track Mode. Είμαι τελικά στο Portimao.
Εδώ στην Αμερική, έχουμε μόνο το Super Duke Evo σε σύγκριση με σχεδόν τον υπόλοιπο κόσμο, ο οποίος έχει επίσης το βασικό μοντέλο. Αυτό το αυτοκόλλητο Evo σημαίνει ότι η ηλεκτρονική ρύθμιση είναι ο καλύτερος τρόπος για το πιρούνι WP 48mm Apex Open Cartridge και το αμορτισέρ Apex μέσω της Semi-Active Technology της WP, η οποία είναι η εκδοχή του συστήματος που βασίζεται σε εκδηλώσεις που αναπτύσσει η Öhlins από την πρώτη Panigale V4 του 2018.
Η Semi-Active Technology είναι παρόμοια με αυτή που κυκλοφόρησε στο προηγούμενο Super Duke Evo του 2023, αλλά έχει τροποποιηθεί από τους τεχνολογικούς προπονητές στην Αυστρία για να παρέχει ταχύτερους χρόνους απόκρισης. Το σύστημα αλλάζει την απόσβεση εν κινήσει κάθε δέκατο του νανομέτρου του δευτερολέπτου, λαμβάνοντας πληροφορίες από το IMU και τις συνήθεις εισόδους γκαζιού, φρένων και κιβωτίου ταχυτήτων.
Υπάρχουν πέντε διαθέσιμες λειτουργίες σε Auto, Comfort, Rain, Street και Sport, καθώς και το προαιρετικό Suspension Pro Pack που σας προσφέρει λειτουργίες Track και Pro, ενώ υπάρχει επίσης μια ρύθμιση αυτόματης ευθυγράμμισης σε Low, Standard και High.
Είναι ενδιαφέρον ότι η ανάρτηση μπορεί αυτόματα να υπολογίσει και να προσαρμόσει την προφόρτιση με βάση το βάρος του αναβάτη και να δημιουργήσει εκ νέου τρεις γεωμετρίες: Auto-Standard, Auto-Low και Auto-High. Αυτό οφείλεται στον αλγόριθμο Suspension Pro και περιλαμβάνει επίσης μια ρύθμιση κατά της κατάδυσης για να κάνει το μπροστινό μέρος άκαμπτο για οδήγηση πίστας. Τέλος, μια ρύθμιση αυτόματης μείωσης που ονομάζεται Factory Start αφαιρεί την προφόρτιση από το σοκ όταν ακινητοποιείται για να χαμηλώσει το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας. Ενώ όπως το σύστημα που πρωτοστάτησε η Harley-Davidson με το πρώτο Pan America, το Factory Start βασίζεται περισσότερο στη λειτουργία ελέγχου εκκίνησης από τις τρέχουσες μηχανές MotoGP της KTM που σας βοηθούν να το εκτοξεύετε.
Ο αριθμός των δυνατοτήτων με την ανάρτηση του Super Duke είναι πολύ μεγάλος για να μπορέσουμε να το κρατήσουμε με μόνο δύο συνεδρίες στη διάθεσή μας στο Portimao. Μετά την πρώτη συνεδρία στο Street, καθώς συνηθίζω για άλλη μια φορά στην πίστα, στη δεύτερη συνεδρία την ανεβάζω σε Pro Mode απλώς για να διογκώσω τον εγωισμό όσο πάει.
Το Super Duke μετατρέπεται από μια βελούδινη, άνετη βόλτα σε ένα μαινόμενο ζώο. Πιο άκαμπτο εμπρός προς τα πίσω, το τιμόνι ακονίζει τρομερά, μετατρέποντας το πλαίσιο σε μια καθαρή μηχανή τροχιάς. Δεν θα θέλετε να οδηγήσετε αυτό το σκηνικό στο δρόμο—είναι τόσο άκαμπτο που θα χτυπήσει τα δόντια σας.
Όταν η μίζα είναι 11 στην ανάρτηση, είναι εκπληκτικό πόσο σκληρά μπορείτε να πατήσετε τα φρένα και να τα σύρετε μέχρι την κορυφή. Έχετε μια νέα κεντρική αντλία Brembo MCS στη διάθεσή σας, επομένως η αίσθηση του μοχλού ταιριάζει απόλυτα με την ισχύ που παίρνετε στη δαγκάνα και όταν αφήσετε το φρένο και αρχίσετε να εφαρμόζετε το αέριο, το πλαίσιο (για ως επί το πλείστον) παραμένει στην επιλεγμένη τροχιά του και δεν βυθίζει τον κώλο του κάτω, αφαιρώντας το βάρος από το μπροστινό μέρος και σας στέλνει φαρδιά. Το λέω ως επί το πλείστον γιατί κανένας αλγόριθμος δεν πρόκειται να σε σώσει αν χτυπήσεις το γκάζι πολύ νωρίς.
Το Super Duke έχει υποστεί έναν αισθητικό επανασχεδιασμό για το 2024 και ακόμα αποφασίζω αν μου αρέσει ή όχι. Με τις νέες αεροτομές και τα φτερά του ρεζερβουάρ προβολέων LED, έχει μια εντελώς πιο επιθετική εμφάνιση— σχεδόν έχει λίγο μετασχηματιστή και δεν μπορώ παρά να πιστεύω ότι το παλιό μοντέλο ήταν πιο ομοιογενές στην εμφάνισή του.
Δεν έχω οδηγήσει ακόμα το ποδήλατο το βράδυ, οπότε δεν μπορώ να σχολιάσω τις δυνατότητες του προβολέα, αλλά είμαι σίγουρος ότι φωτίζει το δρόμο σαν χριστουγεννιάτικο δέντρο. Είναι κρίμα που το Daytime Running Light δεν είναι νόμιμο εδώ στις Ηνωμένες Πολιτείες επειδή φαίνεται τρελό.
Είναι πολύ δύσκολο να σας δώσω έναν λόγο για να αγοράσετε το νέο Super Duke, τουλάχιστον όσον αφορά τους πρακτικούς λόγους. Αυτό είναι ένα ποδήλατο που υπάρχει καθαρά για να μπορείτε να έχετε το απόλυτο κορυφαίο επίπεδο απόδοσης γυμνού ποδηλάτου, το οποίο δεν ισοδυναμεί πάντα με ένα καλό καθημερινό ποδήλατο δρόμου.
Κάντε αυτή τη δουλειά για αρκετό καιρό και δεν θα σας εκπλήξουν πολλά—μεγάλα βήματα προς τα εμπρός όπως το Panigale V4 σηματοδοτούν ορισμένα σημεία στην καριέρα σας—και πιστεύω ότι μόλις πέρασα ένα άλλο με αυτόν τον νέο Super Duke. Το επίπεδο απόδοσης του είναι στρέιτ κωμωδία. Δεν έχει σχεδόν κανένα πλεονέκτημα ως streetbike από περίπου 300 άλλα που μπορώ να σκεφτώ. Αλλά είναι τόσο κακό και τόσο θυμωμένο με την απόδοση μόνο ο Pedro Acosta θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί στο έπακρο. Δεν μπορώ παρά να θέλω ένα. Είχα δύο Super Dukes στο παρελθόν. Ίσως ήρθε η ώρα για ένα τρίτο. ΣΟ
2024 KTM 1390 Super Duke R Evo Προδιαγραφές
MSRP 21.499 $
Κινητήρας V-twin, 4χρονο
Μετατόπιση 1350cc
Διάτρηση x Εγκεφαλικό 110 x 71 mm
Valvetrain 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Σύστημα ψύξης Υγρό
Ισχύς (αξίωση) 190 ίπποι στις 10.000 σ.α.λ
Ροπή 106 lb-ft στις 8000 rpm
Μετάδοση 6-τάχυτο, τελική μετάδοση αλυσίδας
Χωρητικότητα καύσιμου 4,6 γαλλ.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΕΙΔΗ Οι λειτουργίες οδήγησης περιλαμβάνουν τις λειτουργίες Rain, Street, Sport και τις προαιρετικές λειτουργίες Track and Performance με ρυθμιστή περιστροφής 10 επιπέδων. Το KTMconnect Bluetooth smartphone, το προαιρετικό Tech Pack συνδυάζει Motor Slip Regulation (MSR), Quickshifter+, Track Pack και Suspension Pro. Το Cornering ABS της Bosch περιλαμβάνει. Supermoto ABS, πολλαπλών σταδίων, ευαίσθητο στη γωνία μοτοσικλέτας Traction Control (MTC) με χρήση αισθητήρα κλίσης γωνίας 6 αξόνων
Πλαίσιο Χάλυβας χρώμιο, με επίστρωση πούδρας
Μπροστινή ανάρτηση Πιρούνι WP Apex USD 48mm, Ημι-ενεργό
Πίσω ανάρτηση WP Apex-Linkage Shock, Semi-Active
Διαδρομή μπροστινού τροχού 4,9 ίντσες.
Διαδρομή πίσω τροχού 5,5 ίντσες.
Μπροστινό φρένο Δαγκάνες μονομπλόκ 4 εμβόλων, διπλοί ρότορες 320 χλστ
Πίσω φρένο Δαγκάνα 1 εμβόλου, ρότορας 240mm
Μπροστινός τροχός 120/70 ZR17 in.
Πίσω τροχός 200/55 ZR17 in.
Μεταξόνιο 58,7 ίντσες.
Ύψος καθίσματος 32,8 ίντσες.
Τσουγκράνα 24,7°
Βάρος (υγρό, διεκδικημένο) 440 λίβρες.