ENGINE POWER

2024 KTM 1390 Super Duke R Evo Review

Το 2024 KTM 1390 Super Duke είναι τόσο άγριο όσο ένα γυμνό ποδήλατο θα έπρεπε πιθανώς να είναι ποτέ.
2024 KTM 1390 Super Duke R Evo Review

Το 2024 KTM 1390 Super Duke R Evo δεν είναι καθαρόαιμη αγωνιστική μηχανή. Από κάτω μου υπάρχουν 190 αυστριακά άλογα και 106 lb-ft ροπής από ένα V-twin τώρα 1350 κυβικών εκατοστών, και η στροφή της ταχύτητας που μεταφράζεται στον πραγματικό κόσμο είναι αστεία.

Πιο μοχθηρός, ταχύτερος, γρηγορότερος. Το 2024 KTM 1390 Super Duke R Evo είναι τόσο άγριο όσο ένα γυμνό ποδήλατο θα έπρεπε πιθανώς να είναι ποτέ.

Αναπολώ τα δύο προηγούμενα Super Dukes που έτρεξα στο Pikes Peak στα μέσα της δεκαετίας του 2010. Παρά το γεγονός ότι όλος ο κατάλογος των KTM PowerParts έπεσε πάνω τους, η έκδοση του 2024 σε απόθεμα θα τα έτρωγε για μεσημεριανό γεύμα ακριβώς πριν κάνουν μια χαλαρή σιέστα.

Δεν μπορώ παρά να σκεφτώ ότι έχουμε φτάσει στο αποκορύφωμα της τρέλας με γυμνό ποδήλατο με το ’24 Super Duke. Αλήθεια, πόσο πιο γρήγορα μπορούν να φτάσουν; Πιο συγκεκριμένα, πόσο πιο γρήγορα χρειάζονται για να φτάσουν;

Δεν είναι τόσο πολύ το ότι ο Super Duke είναι πιο γρήγορος στην κορυφή, κάτι που είναι αναμφισβήτητα, αλλά πόσο γρήγορα φτάνει εκεί. Η οπή του V-twin αυξήθηκε κατά 2 χιλιοστά σε 110 χιλιοστά, και όταν συνδυάζεται με τεράστια σώματα γκαζιού 60 χιλιοστών (από ήδη τεράστια 56 χιλιοστά), η επιτάχυνση είναι ευθεία διανοητική.

2024-ktm-1390-super-duke-r-evo-review

Το νέο χειριστήριο τροχού κάνει το τράβηγμα σχεδόν οποιουδήποτε επιπέδου παιδικού παιχνιδιού με τροχούς.

Το Super Duke τραβάει τόσο δυνατά από τις στροφές πολύ χαμηλά και δεν σταματά μέχρι να φωλιαστείτε βαθιά στα κόκκινα και να βγείτε στην μπροστινή ευθεία μέσω της ένδοξης τελευταίας γωνίας του Portimao. Ο Super Duke στην πέμπτη ταχύτητα περιστρέφει ένα πίσω σλικ ελαστικό Pirelli με την ευκολία που συνήθιζε να χτυπά τους γίγαντες ο Mike Tyson.

Η απόδοση του κινητήρα συνδυάζεται με ηλεκτρονικά τόσο καλά χαρτογραφημένα που το Super Duke σε κάνει να νιώθεις θεός. Το πίσω μέρος χαλάει, κρατάς το δεξί σου χέρι θαμμένο και αφήνεις μια υπέροχη υπογραφή στην άσφαλτο για να δει ο τύπος πίσω.

2024-ktm-1390-super-duke-r-evo-review

 

Είναι σχεδόν αδύνατο (όχι εντελώς αδύνατο) να βρεθείτε ψηλά σε ένα Super Duke χάρη στο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης που είναι ευαίσθητο στη γωνία κλίσης, το οποίο αποτελεί μέρος των προαιρετικών λειτουργιών Performance και Track στην ECU, οι οποίες λαμβάνουν τις πιθανές λειτουργίες έως και πέντε.

Το Track Mode σάς προσφέρει δύο επιπλέον οθόνες στο ταμπλό TFT πέντε ιντσών, αλλά αυτή εστιάζει στους χρόνους γύρων. Μπορείτε να κάνετε κλήση σε μία από τις εννέα ρυθμίσεις ελέγχου πρόσφυσης σε Performance και Track Mode, να απενεργοποιήσετε το anti-wheelie σας (που τώρα έρχεται σε πέντε στάδια από Πολύ Χαμηλό (0,36°) έως Πολύ υψηλό (22,25°), να πληκτρολογήσετε το φρένο κινητήρα που έχετε επιλέξει Ρύθμιση ελέγχου, μπέρδεμα με το Launch Control, ώστε να μπορείτε να καπνίζετε τους φίλους σας από τα φανάρια και να έχετε την πιο άμεση σύνδεση γκαζιού από την ECU, αυτή που σας δίνει κάθε ένα από τα 190 άλογα που είναι διαθέσιμα.

2024-ktm-1390-super-duke-r-evo-review

Λατρεύουμε μια καλή λήψη από τον κινητήρα. Τώρα στα 1350cc, υπάρχει ουσιαστικά περισσότερη ροπή που βγαίνει από αυτούς τους κυλίνδρους από οποιαδήποτε άλλη γυμνή μοτοσυκλέτα στην αγορά.

Στην άλλη άκρη της κλίμακας, το Rain Mode θα σας περιορίσει στους 130 ίππους και θα κάνει τον Super Duke να νιώσει εντελώς αναιμικός. Το δοκιμάζω για έναν γύρο, συνειδητοποιώ ότι κάνει όντως αυτό που πρέπει και κατευθύνομαι κατευθείαν στη λειτουργία Track Mode. Είμαι τελικά στο Portimao.

Εδώ στην Αμερική, έχουμε μόνο το Super Duke Evo σε σύγκριση με σχεδόν τον υπόλοιπο κόσμο, ο οποίος έχει επίσης το βασικό μοντέλο. Αυτό το αυτοκόλλητο Evo σημαίνει ότι η ηλεκτρονική ρύθμιση είναι ο καλύτερος τρόπος για το πιρούνι WP 48mm Apex Open Cartridge και το αμορτισέρ Apex μέσω της Semi-Active Technology της WP, η οποία είναι η εκδοχή του συστήματος που βασίζεται σε εκδηλώσεις που αναπτύσσει η Öhlins από την πρώτη Panigale V4 του 2018.

Η Semi-Active Technology είναι παρόμοια με αυτή που κυκλοφόρησε στο προηγούμενο Super Duke Evo του 2023, αλλά έχει τροποποιηθεί από τους τεχνολογικούς προπονητές στην Αυστρία για να παρέχει ταχύτερους χρόνους απόκρισης. Το σύστημα αλλάζει την απόσβεση εν κινήσει κάθε δέκατο του νανομέτρου του δευτερολέπτου, λαμβάνοντας πληροφορίες από το IMU και τις συνήθεις εισόδους γκαζιού, φρένων και κιβωτίου ταχυτήτων.

2024-ktm-1390-super-duke-r-evo-review

Υπάρχει σίγουρα μια πινελιά σχεδίασης The Predator στον νέο προβολέα.

Υπάρχουν πέντε διαθέσιμες λειτουργίες σε Auto, Comfort, Rain, Street και Sport, καθώς και το προαιρετικό Suspension Pro Pack που σας προσφέρει λειτουργίες Track και Pro, ενώ υπάρχει επίσης μια ρύθμιση αυτόματης ευθυγράμμισης σε Low, Standard και High.

Είναι ενδιαφέρον ότι η ανάρτηση μπορεί αυτόματα να υπολογίσει και να προσαρμόσει την προφόρτιση με βάση το βάρος του αναβάτη και να δημιουργήσει εκ νέου τρεις γεωμετρίες: Auto-Standard, Auto-Low και Auto-High. Αυτό οφείλεται στον αλγόριθμο Suspension Pro και περιλαμβάνει επίσης μια ρύθμιση κατά της κατάδυσης για να κάνει το μπροστινό μέρος άκαμπτο για οδήγηση πίστας. Τέλος, μια ρύθμιση αυτόματης μείωσης που ονομάζεται Factory Start αφαιρεί την προφόρτιση από το σοκ όταν ακινητοποιείται για να χαμηλώσει το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας. Ενώ όπως το σύστημα που πρωτοστάτησε η Harley-Davidson με το πρώτο Pan America, το Factory Start βασίζεται περισσότερο στη λειτουργία ελέγχου εκκίνησης από τις τρέχουσες μηχανές MotoGP της KTM που σας βοηθούν να το εκτοξεύετε.

2024-ktm-1390-super-duke-r-evo-review

Για το 2024, το Super Duke διατηρεί την ευελιξία του ως κατατεθέν, αλλά κερδίζει βελτιώσεις στην ταχύτητα αντίδρασης της ηλεκτρονικής ανάρτησης.

Ο αριθμός των δυνατοτήτων με την ανάρτηση του Super Duke είναι πολύ μεγάλος για να μπορέσουμε να το κρατήσουμε με μόνο δύο συνεδρίες στη διάθεσή μας στο Portimao. Μετά την πρώτη συνεδρία στο Street, καθώς συνηθίζω για άλλη μια φορά στην πίστα, στη δεύτερη συνεδρία την ανεβάζω σε Pro Mode απλώς για να διογκώσω τον εγωισμό όσο πάει.

2024-ktm-1390-super-duke-r-evo-review

Η νέα δεξαμενή φιλοξενεί πτερύγια στα πάνω άκρα, γιατί μπορεί να τα χρειαστείτε σε κάτι τόσο γρήγορο.

Το Super Duke μετατρέπεται από μια βελούδινη, άνετη βόλτα σε ένα μαινόμενο ζώο. Πιο άκαμπτο εμπρός προς τα πίσω, το τιμόνι ακονίζει τρομερά, μετατρέποντας το πλαίσιο σε μια καθαρή μηχανή τροχιάς. Δεν θα θέλετε να οδηγήσετε αυτό το σκηνικό στο δρόμο—είναι τόσο άκαμπτο που θα χτυπήσει τα δόντια σας.

Όταν η μίζα είναι 11 στην ανάρτηση, είναι εκπληκτικό πόσο σκληρά μπορείτε να πατήσετε τα φρένα και να τα σύρετε μέχρι την κορυφή. Έχετε μια νέα κεντρική αντλία Brembo MCS στη διάθεσή σας, επομένως η αίσθηση του μοχλού ταιριάζει απόλυτα με την ισχύ που παίρνετε στη δαγκάνα και όταν αφήσετε το φρένο και αρχίσετε να εφαρμόζετε το αέριο, το πλαίσιο (για ως επί το πλείστον) παραμένει στην επιλεγμένη τροχιά του και δεν βυθίζει τον κώλο του κάτω, αφαιρώντας το βάρος από το μπροστινό μέρος και σας στέλνει φαρδιά. Το λέω ως επί το πλείστον γιατί κανένας αλγόριθμος δεν πρόκειται να σε σώσει αν χτυπήσεις το γκάζι πολύ νωρίς.

Το Super Duke έχει υποστεί έναν αισθητικό επανασχεδιασμό για το 2024 και ακόμα αποφασίζω αν μου αρέσει ή όχι. Με τις νέες αεροτομές και τα φτερά του ρεζερβουάρ προβολέων LED, έχει μια εντελώς πιο επιθετική εμφάνιση— σχεδόν έχει λίγο μετασχηματιστή και δεν μπορώ παρά να πιστεύω ότι το παλιό μοντέλο ήταν πιο ομοιογενές στην εμφάνισή του.

2024-ktm-1390-super-duke-r-evo-review

Το κύριο πλαίσιο είναι ένα από τα λίγα μέρη που παραμένουν σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητα.

Δεν έχω οδηγήσει ακόμα το ποδήλατο το βράδυ, οπότε δεν μπορώ να σχολιάσω τις δυνατότητες του προβολέα, αλλά είμαι σίγουρος ότι φωτίζει το δρόμο σαν χριστουγεννιάτικο δέντρο. Είναι κρίμα που το Daytime Running Light δεν είναι νόμιμο εδώ στις Ηνωμένες Πολιτείες επειδή φαίνεται τρελό.

Είναι πολύ δύσκολο να σας δώσω έναν λόγο για να αγοράσετε το νέο Super Duke, τουλάχιστον όσον αφορά τους πρακτικούς λόγους. Αυτό είναι ένα ποδήλατο που υπάρχει καθαρά για να μπορείτε να έχετε το απόλυτο κορυφαίο επίπεδο απόδοσης γυμνού ποδηλάτου, το οποίο δεν ισοδυναμεί πάντα με ένα καλό καθημερινό ποδήλατο δρόμου.

2024-ktm-1390-super-duke-r-evo-review

Το νέο SD φαίνεται τρομακτικό σε μαύρο χρώμα.

Κάντε αυτή τη δουλειά για αρκετό καιρό και δεν θα σας εκπλήξουν πολλά—μεγάλα βήματα προς τα εμπρός όπως το Panigale V4 σηματοδοτούν ορισμένα σημεία στην καριέρα σας—και πιστεύω ότι μόλις πέρασα ένα άλλο με αυτόν τον νέο Super Duke. Το επίπεδο απόδοσης του είναι στρέιτ κωμωδία. Δεν έχει σχεδόν κανένα πλεονέκτημα ως streetbike από περίπου 300 άλλα που μπορώ να σκεφτώ. Αλλά είναι τόσο κακό και τόσο θυμωμένο με την απόδοση μόνο ο Pedro Acosta θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί στο έπακρο. Δεν μπορώ παρά να θέλω ένα. Είχα δύο Super Dukes στο παρελθόν. Ίσως ήρθε η ώρα για ένα τρίτο. ΣΟ

2024-ktm-1390-super-duke-r-evo-review

2024 KTM 1390 Super Duke R Evo Προδιαγραφές

MSRP 21.499 $
Κινητήρας V-twin, 4χρονο
Μετατόπιση 1350cc
Διάτρηση x Εγκεφαλικό 110 x 71 mm
Valvetrain 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Σύστημα ψύξης Υγρό
Ισχύς (αξίωση) 190 ίπποι στις 10.000 σ.α.λ
Ροπή 106 lb-ft στις 8000 rpm
Μετάδοση 6-τάχυτο, τελική μετάδοση αλυσίδας
Χωρητικότητα καύσιμου 4,6 γαλλ.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΕΙΔΗ Οι λειτουργίες οδήγησης περιλαμβάνουν τις λειτουργίες Rain, Street, Sport και τις προαιρετικές λειτουργίες Track and Performance με ρυθμιστή περιστροφής 10 επιπέδων. Το KTMconnect Bluetooth smartphone, το προαιρετικό Tech Pack συνδυάζει Motor Slip Regulation (MSR), Quickshifter+, Track Pack και Suspension Pro. Το Cornering ABS της Bosch περιλαμβάνει. Supermoto ABS, πολλαπλών σταδίων, ευαίσθητο στη γωνία μοτοσικλέτας Traction Control (MTC) με χρήση αισθητήρα κλίσης γωνίας 6 αξόνων
Πλαίσιο Χάλυβας χρώμιο, με επίστρωση πούδρας
Μπροστινή ανάρτηση Πιρούνι WP Apex USD 48mm, Ημι-ενεργό
Πίσω ανάρτηση WP Apex-Linkage Shock, Semi-Active
Διαδρομή μπροστινού τροχού 4,9 ίντσες.
Διαδρομή πίσω τροχού 5,5 ίντσες.
Μπροστινό φρένο Δαγκάνες μονομπλόκ 4 εμβόλων, διπλοί ρότορες 320 χλστ
Πίσω φρένο Δαγκάνα 1 εμβόλου, ρότορας 240mm
Μπροστινός τροχός 120/70 ZR17 in.
Πίσω τροχός 200/55 ZR17 in.
Μεταξόνιο 58,7 ίντσες.
Ύψος καθίσματος 32,8 ίντσες.
Τσουγκράνα 24,7°
Βάρος (υγρό, διεκδικημένο) 440 λίβρες.

#Tags για το άρθρο με τίτλο «2024 KTM 1390 Super Duke R Evo Review».
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Engine Power: Ο Mathieu Baumel δίνει νέα μετά το ατύχημα του: «Είμαι σίγουρος, δουλεύω σκληρά»

Ο Mathieu Baumel δίνει νέα μετά το ατύχημα του: «Είμαι σίγουρος, δουλεύω σκληρά»

Ο τέσσερις φορές νικητής του Ντακάρ δημοσίευσε ένα βίντεο στα κοινωνικά του δίκτυα, δύο εβδομάδες αφότου έπεσε θύμα σοβαρού τροχαίου ατυχήματος. Αν και έχει ακρωτηριαστεί το δεξί του πόδι, σκέφτεται ήδη να επιστρέψει στους αγώνες το συντομότερο δυνατό.

Engine Power
Engine Power: Ο Elfyn Evans συγκρατεί τον Κατσούτα για να κερδίσει στη Σουηδία

Ο Elfyn Evans συγκρατεί τον Κατσούτα για να κερδίσει στη Σουηδία

Ο Έλφιν Έβανς παίρνει την πρώτη του νίκη για τη σεζόν 2025 και παίρνει το προβάδισμα στο πρωτάθλημα στο τέλος αυτού του Ράλι Σουηδίας.

Engine Power
Engine Power: Πρωτάθλημα WRC 2025 – Βαθμολογία μετά το Ράλι Σουηδίας

Πρωτάθλημα WRC 2025 – Βαθμολογία μετά το Ράλι Σουηδίας

Ανακαλύψτε την κατάταξη οδηγών και κατασκευαστών του WRC 2025 μετά το Ράλι Σουηδίας, τον δεύτερο γύρο της χρονιάς που κέρδισε ο Elfyn Evans.

Engine Power
Engine Power: Rally Sprint Μολών Λαβέ 2025

Rally Sprint Μολών Λαβέ 2025

Οι χωμάτινοι αγώνες για το 2025 ξεκινούν με το Rally Sprint Μολών Λαβέ στις 15 και 16 Μαρτίου που θα διεξαχθεί στην Σπάρτη και στο χωριό Καρυές Λακωνίας.

Engine Power
Engine Power: Τι κρύβουν οι πρώτες εικόνες της νέας McLaren MCL39;

Τι κρύβουν οι πρώτες εικόνες της νέας McLaren MCL39;

Η McLaren παρουσίασε το νέο της αυτοκίνητο, το MCL39, αυτή την Πέμπτη και έδειξε τις πρώτες εξελίξεις του διαδόχου του MCL38.

Engine Power
Engine Power: F1 : Η σαμπάνια επιστρέφει στις πασαρέλες

F1 : Η σαμπάνια επιστρέφει στις πασαρέλες

Απούσα από το 2021, η σαμπάνια θα είναι και πάλι το ποτό που θα προσφέρεται στους οδηγούς και ο εκπρόσωπος της νικήτριας ομάδας στο βάθρο από το 2025.

Engine Power
Engine Power: Αριθμοί πλέγματος σεζόν F1 2025

Αριθμοί πλέγματος σεζόν F1 2025

Λίγες μέρες πριν από τις πρώτες παρουσιάσεις και τις προ-σεζόν δοκιμές, η AUTOhebdo επισημαίνει ορισμένα στοιχεία σχετικά με το grid για αυτή τη νέα σεζόν της Formula 1.

Engine Power
Engine Power: Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Drift 2025 – 1ος Αγώνας | Συμμετοχές

Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Drift 2025 – 1ος Αγώνας | Συμμετοχές

Με 41 συμμετοχές θα διεξαχθεί στις 8 και 9 Φεβρουαρίου ο εναρκτήριος γύρος του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Drift στο Ηράκλειο Κρήτης.

Engine Power
Engine Power: Πόντιουμ, αξιοπιστία, Λε Μαν… Ποιοι είναι οι στόχοι της Alpine το 2025;

Πόντιουμ, αξιοπιστία, Λε Μαν… Ποιοι είναι οι στόχοι της Alpine το 2025;

Για τη δεύτερη σεζόν του στο Hypercar με το A424, η Alpine θα παρουσιαστεί με πολύ μεγαλύτερη βεβαιότητα για αυτήν την καμπάνια του 2025, αλλά με προσεκτικούς και ρεαλιστικούς στόχους στο WEC.

Engine Power
Engine Power: Ο Johann Zarco θέτει φιλόδοξο στόχο για το GP της Ταϊλάνδης

Ο Johann Zarco θέτει φιλόδοξο στόχο για το GP της Ταϊλάνδης

Ο Johann Zarco είναι ευχαριστημένος με την πρόοδο που σημείωσε η Honda τον χειμώνα και έχει θέσει έναν φιλόδοξο στόχο για τον πρώτο γύρο της σεζόν.

Engine Power
Engine Power: Η Hyundai επιβεβαιώνει σημαντικές αναβαθμίσεις που έρχονται στο Ράλι Σουηδίας

Η Hyundai επιβεβαιώνει σημαντικές αναβαθμίσεις που έρχονται στο Ράλι Σουηδίας

Μετά από ένα δύσκολο Ράλι Μόντε Κάρλο, η Hyundai θα φέρει μια εξελιγμένη έκδοση του i20 N Rally1 στη Σουηδία με την ελπίδα να κερδίσει σε επιδόσεις και να ξεπεράσει την Toyota.

Engine Power
Engine Power: Το Netflix ενδιαφέρεται να μεταδώσει το F1 στις Ηνωμένες Πολιτείες

Το Netflix ενδιαφέρεται να μεταδώσει το F1 στις Ηνωμένες Πολιτείες

Σύμφωνα με το βρετανικό μέσο ενημέρωσης The Times, το Netflix θα μπορούσε να υποβάλει προσφορά για την απόκτηση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων της Formula 1 στις Ηνωμένες Πολιτείες από το 2026.

Engine Power
Engine Power: 1η Ανάβαση Αγρινίου 2025

1η Ανάβαση Αγρινίου 2025

Η 1η Ανάβαση Αγρινίου είναι γεγονός! Η ΦΙΛ.Μ.Α. Αγρινίου είναι στην ευχάριστη θέση να προσκαλέσει όλους τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αγωνιζόμενους, στελέχη και φιλάθλους να πάρουν μέρος, στην πρώτη ανάβαση του έτους 2025, σε μία μεγάλη γιορτή για το motorsport

Engine Power
Engine Power: MotoGP- Χόρχε Μάρτιν: Τρεις τραυματίες αναβάτες την πρώτη μέρα

MotoGP- Χόρχε Μάρτιν: Τρεις τραυματίες αναβάτες την πρώτη μέρα

MotoGP 2025: Ο Χόρχε Μάρτιν αναγκάστηκε να αποσυρθεί στo Sepang μετά από το ατύχημα που τον άφησε με πολλαπλά κατάγματα. (VIDEO)

Engine Power
Engine Power: Στα παρασκήνια της άφιξης του Carlos Sainz στη Williams

Στα παρασκήνια της άφιξης του Carlos Sainz στη Williams

Μόλις έφτασε στο Grove, ο Carlos Sainz έδωσε λεπτομέρειες για την απόφασή του να ενταχθεί στη Williams μετά από μια μακρά περίοδο προβληματισμού.

Engine Power