ENGINE POWER

Αγώνα DTM: Ακραίο σχεδόν 20 λεπτά τρακαρισμένα αυτοκίνητα στο χαλίκι και ο αγώνας συνεχιζόταν κανονικά

Αγώνα DTM: Μετά τη σύγκρουση του Luca Stolz και του Maximilian Paul, τα αυτοκίνητα στάθηκαν στο χαλίκι για αιώνες...

agona-dtm-crash-sigrousi
agona-dtm-crash-sigrousi
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Αγώνα DTM:«Δεν φαίνεται για πάντα»: Γιατί τα τρακαρισμένα αυτοκίνητα δεν ανακτήθηκαν για έντεκα λεπτά;

Μετά τη σύγκρουση του Luca Stolz και του Maximilian Paul, τα αυτοκίνητα στάθηκαν στο χαλίκι για αιώνες πριν η διεύθυνση του αγώνα DTM αναδείξει το αυτοκίνητο ασφαλείας: Αυτό προκάλεσε έκπληξη.

Στον αγώνα της Κυριακής DTM στο Lausitzring , μια σκηνή προκάλεσε έκπληξη: Μετά τη σύγκρουση μεταξύ του οδηγού Mercedes Luca Stolz και του οδηγού Lamborghini, Maximilian Paul, τα αυτοκίνητα στάθηκαν στο χαλίκι κρεβάτι για έντεκα λεπτά πριν ανακτηθούν μετά το κλείσιμο του παραθύρου pit stop 20 λεπτών. Γιατί όμως ο διευθυντής αγώνων Σβεν Στοπέ περίμενε τόσο πολύ;

«Δεν έχω δει δύο αυτοκίνητα να στέκονται στο χαλίκι για τόσο καιρό», λέει ο τρεις φορές πρωταθλητής του DTM Rene Rast . “Θα έπρεπε να μιλήσεις με τον Sven για το ποιο ήταν το παρασκήνιο και αν αυτός ήταν ο σωστός τρόπος. Πιθανότατα το παράθυρο pit stop, ότι ήθελαν να το κάνουν το ίδιο για όλους.”

Πολλοί άλλοι πιλότοι το υποψιάζονταν επίσης. Στο Oschersleben η πορεία του αγώνα επηρεάστηκε από κίτρινες φάσεις πλήρους πορείας και τις δύο ημέρες, οι οποίες προκάλεσαν κριτική στις τάξεις των ομάδων, ακόμη κι αν μιλούσαν κατά της αλλαγής των κανονισμών πριν από το Σαββατοκύριακο του Lausitz .

Αγώνα DTM: Γιατί η FCY δεν θα είχε παραμορφώσει την πορεία του αγώνα

“Κανείς στο Oschersleben δεν ήταν οπαδός του αποτελέσματος. Ήταν ένας αγώνας καθαρής τύχης και από αυτή την άποψη δεν μπορείς να κάνεις τους πάντες χαρούμενους“, δήλωσε ο Kelvin van der Linde αμέσως μετά τον αγώνα. Ο νικητής Thomas Preining απάντησε: «Δεν είναι ιδανικό, αλλά δεν μπορείς να πεις ότι δεν μπορείς να τρακάρεις σε αυτά τα 20 λεπτά»

Μάλιστα, αμέσως μετά τη σύγκρουση, ο Christian Engelhart και ο Maro Engel, οι δύο τελευταίοι οδηγοί που δεν είχαν ολοκληρώσει ακόμη την υποχρεωτική στάση τους, οδήγησαν στα pits – πιθανώς με την ελπίδα να επωφεληθούν από το full-course yellow. Ο Stope θα μπορούσε να περιμένει για λίγο έως ότου οι οδηγοί είχαν ολοκληρώσει τις στάσεις τους και στη συνέχεια να εξουδετερώσει τον αγώνα με κίτρινο χρώμα ή το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Έτσι εξηγεί την απόφασή του ο διευθυντής του αγώνα

Αγώνα DTM: Γιατί δεν το έκανε αυτό; “Τα οχήματα ήταν σταθμευμένα με ασφάλεια στην παγίδα με χαλίκια, οι οδηγοί είχαν εγκαταλείψει εδώ και καιρό το αυτοκίνητο, η κίτρινη σημαία εμφανιζόταν τοπικά”, εξήγησε ο Stope όταν ρωτήθηκε από το Motorsport-Total.com ότι, κατά τη γνώμη του, δεν υπήρχε άμεσος κίνδυνος και η κατάσταση δεν απαιτούσε FCY, ειδικά επειδή υπήρχε απαγόρευση προσπέρασης σε εκείνο το σημείο ούτως ή άλλως.

«Όπως συζητήθηκε με τις ομάδες πριν από το Σαββατοκύριακο, δεν αναπτύξαμε αυτοκίνητο ασφαλείας κατά τη φάση του pit stop», πρόσθεσε. «Αυτό ήρθε αμέσως μετά».

Το γεγονός ότι περίμενε μέχρι τη φάση του αυτοκινήτου ασφαλείας για την ανάκτηση των οχημάτων οφείλεται στους κανονισμούς της FIA που ίσχυαν μετά το τραγικό ατύχημα του Jules Bianchi, ο οποίος έπεσε σε ένα όχημα ανάκτησης κατά τη διάρκεια του αγώνα της Formula 1 στη Suzuka το 2014 με κίτρινη σημαία δεν επιτρέπει πλέον στο προσωπικό να εισέλθει στην επικίνδυνη ζώνη.

Αγώνα DTM: «Είναι δυσάρεστο όταν τα αυτοκίνητα στέκονται στο χαλίκι κατά τη διάρκεια των αγώνων»

Δεν μπορεί να αποκλειστεί ότι η ένταση στον αγώνα ήταν επίσης ένας παράγοντας που ο Stope αποφάσισε αρχικά εναντίον της FCY. Λόγω της επανεκκίνησης του αυτοκινήτου ασφαλείας μετά το τέλος του παραθύρου pit stop, το κενό στον αγωνιστικό χώρο συρρικνώθηκε ξανά με 13 λεπτά για να τελειώσει.

Αλλά το γεγονός είναι ότι οι οδηγοί θέλουν να συζητήσουν το θέμα με τον Stope. «Δούλεψε καλά όπως ήταν, αλλά φυσικά έχεις επίσης λίγη εμπιστοσύνη ότι κανένα αυτοκίνητο δεν θα πάθει ζημιά και ότι οι οδηγοί θα τηρήσουν τους κανόνες», λέει ο βετεράνος Ένγκελ.

«Φυσικά, πάντα το έκανα χαλαρά και φρόντιζα να πηγαίνω αργά στον μεσαίο τομέα», λέει. “Αλλά είναι πάντα δυσάρεστο όταν γίνονται αγώνες και τα αυτοκίνητα στέκονται στο χαλίκι. Αυτό δεν είναι ιδανικό.”

Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power

Exit mobile version