Αλέξανδρος Ρουστέμης μια μεγάλη προσωπικότητα και οδηγός του χώρου, που μας ταξιδεύει στο παρελθόν καθώς οδηγούμαστε στο μέλλον του μηχανοκίνητου αθλητισμού με ασφάλεια…
Ο Αλέξανδρος Ρουστέμης έχει μεγάλη ιστορία στον χώρο των αγώνων… Από πότε ξεκινάει αυτή η αγάπη με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό;
Αλέξανδρος Ρουστέμης: Άρχισα τους αγώνες το 1987 συμμετέχοντας σε μια δεξιοτεχνία στην Πόλη τής Κορίνθου με την Α.Λ.Λ.Α. Κορίνθου. Στην συνέχεια σαν συνοδηγός με τον Άρη Τσατσαρη και μια Corola ΑΕ 86. Δεν μου άρεσε ποτέ να κάνω τον συνοδηγό αλλά ο φίλος μού ο Άρης είχε αγοράσει μια ολοκαίνουρια COROLA και στο πρώτο του αγώνα την έριξε σε ένα δέντρο. Οπότε πήγα μαζί τού για να τον βοηθήσω να συνεχίσει τους αγώνες όπως και έγινε…στην Συνέχεια Άρχισα το 1990 μετά από ένα πολύ άσχημο συμβάν στο δρόμο κόντεψα να πάθω πολύ άσχημο τροχαίο… Τελευταία στιγμή σώθηκα! Από εκείνη την μοιραία και σημαδιακή στιγμή, αποφάσισα για να μην γίνει κάτι χειρότερο στους δρόμους, μίας και αγαπούσα την ταχύτητα και η ιδέα στο να είμαι μακριά από αυτό που αγαπούσα και την αίσθηση της αγωνιστικής οδήγησης, ξεκίνησα να τρέχω στις αναβάσεις. Πρώτο μού αυτοκίνητο το επιβατικό μού τότε ένα Zastava 101..1500 Κυβικά.. Στην συνέχεια Αγόρασα μαζί με ένα φίλο ένα Sierra Cosworth πισωκίνητο στη συνέχεια ένα Γνήσιο RS 500 από το Νίκο Αγλούμπα Αυτοκίνητό πού εκτός από Πρωταθλήματα Ελλάδας του ίδιου και στην συνέχεια με εμένα πρωταθλήματα 2001, 2002 & 2012… είχε τρέξει στην Αυστραλία…και εχει πάρει Πρωταθλήματα ακόμη και στην Αγγλία…!
Σε τι αγώνες έχετε συμμετάσχει ως αθλητής και οδηγός διαχρονικά;
Rally spring χωμάτινα αναβάσεις και την μεγάλη μού αγάπη αγώνες ταχύτητας..
Πολλές οι νίκες οι ήττες οι χαρές και οι λύπες πολλά συναισθήματα κρύβονται πίσω από αυτή την πορεία; Ο Αλέξανδρος Ρουστέμης μπορεί να θυμηθεί την πιο ευχάριστη και συγχρόνως την πιο δυσάρεστη στιγμή;
Μεγάλη στιγμή η πρώτη μού νίκη σε Αγώνα ταχύτητας το 1997 με βροχή στα Μέγαρα με το Σιέρρα πάντα! Με έχει στεναχωρήσει αρχικά όταν στην Τρίπολη έχασα τον ένα τροχό και τερμάτισα το Αυτοκίνητό με τρεις τροχούς και ενώ όλοι οι συναθλητές μού ο Νίκος Αγλουμπας, Κουλης Αγκελετος, Αντρέας Κεχαγιας, Μιχάλης Ευθυμίου, Σπύρος Ντζαβιδας και άλλοι πού δεν θυμάμαι δήλωσαν ότι δεν ενόχλησα κανένα στην προσπάθεια να τερματίσω η τότε αρχή του Σπορ μού πήρε την αγωνιστική άδεια για δύο Χρόνια…..!!!
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι μεγάλο και περίεργο καράβι, πως τον έχετε βιώσει όλα αυτά τα χρόνια, Τελικά τι συμπέρασμα σας έχει μείνει περισσότερες αληθινές φιλίες ή τελικά περισσότερες έχθρες και αντιπαλότητες;
Αρχικά με τους συναθλητές οι φυσιολογικές αντιπαλότητες τελικά, κατά μεγάλο ποσοστό έχουν γίνει δυνατές φιλίες...Σε γενικές γραμμές το Καράβι των Ελληνικών αγώνων θέλει ανανέωση, έχει σημαντικούς και εργατικού ς ανθρώπους αλλά γενικά θα πω ότι είναι πολύ κουρασμένοι, βέβαια δεν βλέπω να υπάρχουν και νέοι με όραμα και όρεξη να πάνε το άθλημα μπροστά, αν αφαιρέσουμε την Motorsport Greece, πού και πάλι ενώ κάνει μαζί με την Κυβέρνηση τεράστιο έργο έχει κάποια δυνατά πέναλτι…
Ο Αλέξανδρος Ρουστέμης αισθάνεστε ότι έχει αδικηθεί με βάση τον αγώνα που έχει κάνει στον χώρο και το έργο που έχει προσφέρει;
Μπορώ να πω ναι έχω αδικηθεί και ίσως με την μεγαλύτερη αυστηρότητα στα λάθη πού ίσως έχω κάνει… Παράλληλα ενώ είχα ολοκληρώσει μια πίστα Καρτ Ευρωπαϊκών προδιαγραφών στην Κόρινθο το έτος 2001…δεν μπόρεσα ποτέ να πάρω άδεια λειτουργίας το έργο υφίσταται ακόμα επίσης ανέλαβα την διαχείριση και ενοικίαση της Πίστας πρώην Παραληλοδρομιο, το σημερινό Διάδρομιο. Μια πίστα και ένα χώρο τον οποίο παρέλαβα σε πολύ άσχημη κατάσταση και χωρίς άδεια λειτουργίας έκανα μεγάλα έργα σε αυτόν μαζί με ένα συνεργάτη… Έφτιαξα 8 χωμάτινα αυτοκίνητά και δύο Φορμουλάκια χωμάτινα βοήθησα να βγει άδεια λειτουργίας και στην ουσία σε μια αλλαγή… “Συμβόλαιο” με πέταξαν έξω από το έργο και τώρα το διαχειρίζεται άλλος και εγώ έχασα 4 χρόνια και πάρα πολλά χρήματα…
Είστε ένας άνθρωπος που εκτός τους αγώνες ως οδηγός Είσασταν πάντα ενεργός στην ανάπτυξη του χώρου, πίστες, events, δράσεις… Τελικά ο Αλέξανδρος Ρουστέμης τι τον κερδίζει περισσότερο;
Αυτό που με κάνει χαρούμενο είναι η εκπαίδευση και τα μαθήματα οδικής ασφάλειας, ένα έργο ζωής η συνεχής εκπαίδευση των νέων. Σήμερα μαζί με τον Παναγιώτη τον γιο μού εκπαιδεύουμε νέους οδηγούς από πολύ μικρή ηλικία στην ασφαλή οδήγηση και συνέχεια στην Αγωνιστική οδήγηση έως και να φτάσουν πολύ ψηλά στους Αγώνες πάντα ασφαλείς με τα σωστά μέτρα..
Ο Αλέξανδρος Ρουστέμης πλέον αγωνίζεται για ένα μεγάλο ταλέντο που λέγεται Παναγιώτης Ρουστέμης, τον γιο σας το παιδί σας. Τελικά πιο δύσκολο ποιος ρόλος είναι μέσα ή έξω από το backet και την αγωνία στο service park ;
Ο Παναγιώτης Ρουστέμης, ο Γιος μού είναι ταλέντο αποδεδειγμένα πλέον ο μικρότερος οδηγός πού έχει τερματίσει Ακρόπολις τα τελευταία 100 χρόνια… 19 Χρόνων και στην τρίτη θέση της κατηγορίας τού τώρα είναι 23 Χρόνων και έχει κάνει 3 Ακρόπολις με αποκορύφωμα 2ος Έλληνας το 2021 . 5ος ανάμεσα στους Παγκόσμιους στην Rally 2 κατηγορία… 2019 Νταμπλ κυπελλούχος σε χωμάτινες επιφάνειες 2ος Πρωταθλήματος Καρτ κρος... Πρωταθλητής Ελλάδας στα χωμάτινα Rally το 2020. Αγώνες στο Εξωτερικό Ιταλία… Σίγουρα όταν ο Παναγιώτης τρέχει σε Αγώνες υπάρχει μεγάλη αγωνία αν και γενικά τού έχω ιδιαίτερη εμπιστοσύνη στο ότι ξέρει τι πρέπει να κάνει σαν οδηγός αγώνων πλέον και για να πάει πολύ γρήγορα αλλά και για να προστατεύσει τον εαυτό του αλλά και τον συνοδηγό του.
Υπάρχουν άνθρωποι που θα θέλατε να πείτε ένα ευχαριστώ που δεν έτυχε να τους το πείτε ποτέ;
Συνήθως έχω μάθει στην ζωή μού να λέω αυτό πού πρέπει στους ανθρώπους πού το αξίζουν δεν ξεχνώ ποτέ να ευχαριστήσω τους ανθρώπους πού με έχουν βοηθήσει!!! Η Οικογένεια μού σίγουρα οι Γονείς μού τα αδέλφια μού η Γυναίκα μου το παιδί μού και πάρα πολλοί επιχειρηματίες από το Νόμο και γενικά απ όλη την Ελλάδα, είναι αμέτρητοι και αν προσπαθήσω τώρα να ονομάσω ίσως να ξεχάσω κάποιους, ένα μεγάλο ευχαριστώ από τα βάθη της καρδιάς μου σε όλους όσους με έχουν στηρίξει!!!!
Ο Αλέξανδρος Ρουστέμης έχει κάποιο αγαπημένο αγωνιστικό αυτοκίνητο τελικά ποιο είναι και γιατί;
Αγαπημένο Αγωνιστικό το RS 500 ένα πισωκινητο πολύ δυνατό και δύστροπο αυτοκίνητο που έχει πάνω από 600 άλογα στους πίσω τροχούς επιταχύνει απίστευτα και είναι σχεδόν πάντα απρόβλεπτο γενικά λόγω παλιάς τεχνολογίας έχει πάντα να μού δώσει κάτι ιδιαίτερο η πρόκληση να μπορώ να το κρατήσω στο δρόμο..!!!!!
Πόσο σας λείπει ο Πατέρας σας;
Ο Πατέρας μου μού λείπει πάρα πολύ… Όσο περνά ο καιρός και περισσότερο ήταν για μένα στήριγμα ηθικό, η παρέα μού ο φίλος μού, με παρηγορεί το γεγονός ότι τον έχασα 87 χρονών και λυπάμαι πάρα πολύ όταν χάνετε νέος κόσμος.
Ο Αλέξανδρος Ρουστέμης τι στόχους πλέον έχει;
Εκτός τη συνέχεια τής Προσπάθειας με τον Παναγιώτη και σε αγώνες του εξωτερικού, στα σχέδια μάς είναι μία ολοκληρωμένη αγωνιστική ομάδα με έδρα την Αυστρία.
Ποια θεωρείτε την κορυφαία στιγμή της καριέρας σας ως οδηγός και ποια δίπλα στον Παναγιώτη Ρουστέμη τον γιο σας;
Rally Acropolis 2021 Τερμάτισε τον αγώνα ενώ είχε πρόβλημα στην εμπρός γέφυρα εξάρτημα πού κράτα το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο έδεσε μόνος τού κατά τη διάρκεια τού αγώνα με ιμάντα και Τερμάτισε 2ος Έλληνας και πήρε τους πρώτους 10 βαθμούς στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα WRC. Τρέχω σε αγώνες περισσότερο από 35 χρόνια… Παράλληλα έχω κάνει αγώνες στην Αυστρία στην Γερμανία και συγκεκριμένα στο Hockenheim πίστα αγώνων και της F1 με σημαντικότερο αποτέλεσμα δύο τρίτες θέσεις, σε αγώνες με πάνω από 40 συμμετοχές!!!
Φήμες ακούγονται ότι ο Αλέξανδρος Ρουστέμης θα ξανά επιστρέψει στην θέση του οδηγού και στους αγώνες.
Ναι θα κάνω αγώνες και πάλι με το RS 500 και επίσης με ένα σύγχρονο Αυτοκίνητό…!
Σε τι επίπεδο βρίσκεται ο μηχανοκίνητος αθλητισμός η Κόρινθος; Και τι θα μπορούσε να γίνει ώστε να ανεβεί παραπάνω;
Λόγο της Πίστας πού προανέφερα το Διαδρόμιο ο Νομός έχει επισκεψιμότητα από τουλάχιστον Αγωνιστικά χωμάτινα αυτοκίνητα και Φορμουλάκια… Υπάρχει μια μικρή πίστα Καρτ αλλά δεν αρκεί θα μπορούσε να γίνει μια μεγάλη πίστα Καρτ να γίνονται και αγώνες…επίσης μιλάμε με το Δήμαρχο Κορίνθιων Βασίλη Νανόπουλο και έχω αναλάβει να ολοκληρωθεί ένα Πάρκο κυκλοφοριακή ς αγωγής, ενα πολύ σημαντικό έργο ώστε να διδάσκεται η Οδική παιδεία σε παιδιά από το Δημοτικό…
Ως οδηγός θα θέλατε να μας πείτε την μεγαλύτερη κόντρα που είχατε με κάποιον άλλο οδηγό και γενικότερα κάποιες μονομαχίες που σας έχουν μείνει αξέχαστες ως και σήμερα από αγώνες;
Πολύ δυνατές κόντρες με το Νίκο Αγλουμπα… Αντρέα Κεχαγια Σπύρο Νταβιδα…Μιχάλη Ευθυμίου Ντζεκο τον Αείμνηστο Αντώνη Αθυμαριτη, τον Μάριο Ηλιόπουλο, Λάμπρο Κύρκο ένας πολύ σημαντικός αγώνα ενώ ήμουν πρώτος μού έριξαν ποινή 10 δευτερόλεπτα γιατί κουνήθηκα στην εκκίνηση όποτε βγήκα στα Πιτς για 10 Δευτερόλεπτα και ενώ οι συναθλητές συνέχιζαν τον αγώνα ενώ εγώ ήμουν σταματημένος όταν μπήκα πάλι στην Πίστα οδηγώντας χωρίς αύριο ίσως την καλύτερη οδήγηση πού έχω κάνει στην ζωή μού έφτασα πάλι το Πρώτο Μιχάλη Ευθυμίου…
Ο Αλέξανδρος Ρουστέμης τι μήνυμα θα ήθελε να περάσει για το σοβαρό θέμα των τροχαίων ατυχημάτων;
Αρχικά, μαθήματα οδικής παιδείας από το δημοτικό στα παιδιά, μαθήματα με ποδήλατα ηλεκτρικά, αυτοκίνητα στα πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής και σε πίστες επανεξέταση διπλωμάτων στους ηλικιωμένους, σωστά οδοστρώματα, σωστές διαγραμμίσεις ,σωστοί φωτισμοί, σωστή σήμανση, σωστοί τεχνικοί έλεγχοι, όχι αλκοόλ. Όχι τηλέφωνο, σωστά και αυστηρά ωράρια οι επαγγελματίες οδηγοί, κράνος τα μηχανάκια, ζώνες τα αυτοκίνητα, φώτα αναμμένα και τη μέρα τα μηχανάκια να γίνονται εύκολα αντιληπτά.
Τέλος το μήνυμα σας για να κλείσουμε αυτή την υπέροχη συζήτηση;
Να φέρουμε τα παιδιά στον αθλητισμό και στον Μηχανοκίνητο αθλητισμό όχι άλλο αίμα στην άσφαλτο… Αγαπάμε την ταχύτητα με μέτρο και τρέχουμε μόνο στις ανάλογα διαμορφωμένες πίστες ή σε αγώνες πού τηρούν όλα τα μέτρα ασφαλείας…
Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:
Σταυρός Γρύλλης το παιδί θαύμα
Το ηλεκτρικό σκούτερ με την μεγαλύτερη αυτονομία παγκοσμίως.
Έλενα Παντοπούλου το μεγαλύτερο αλάνι στα Dragster
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός σώζει ζωές
Alexandre Claudin o hyperdriver του Netflix
Γιάννης Μπαντούνας ο πρωταθλητής των Ράλλυ
Όταν ο μηχανοκίνητος αθλητισμός γίνεται τέχνη, Δημήτρης Τσούργιαννης