ENGINE POWER

MotoGP Ανάλυση δοκιμής Κατάρ: Ένας άπειρος ποταμός από λάβα, πράσινους βλαστούς και παγωμένες ερήμους

Ανάλυση δοκιμής Κατάρ MotoGP: Το τελευταίο τεστ preseason του 2024 επιβεβαίωσε πολλά από αυτά που είδαμε στο προηγούμενο στο Sepang.

ducati-aprilia-ktm-yamaha-y-honda-analisi-dokimis-katar-enas-apiros-potamos-apo-lava-prasinous-vlastous-ke-pagomenes-erimous
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 10 λεπτά

MotoGP Ανάλυση δοκιμής Κατάρ : 24 αναβάτες βρέθηκαν στην πίστα στο Lusail International Circuit κατά τη διάρκεια των δύο ημερών της δεύτερης και τελευταίας επίσημης δοκιμής του 2024 preseason του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP για όλους τους αναβάτες, μόλις δύο εβδομάδες πριν από την έναρξη της σεζόν στο ίδιο σενάριο στο το Γκραν Πρι του Κατάρ.

Δεν ήταν ο Φράνκο Μορμπιντέλι , ο οποίος συνεχίζει να αναρρώνει από τη σοβαρή πτώση του στο Πορτιμάο και αντικαταστάθηκε ξανά από τον Μικέλε Πίρο. Αυτός που μπόρεσε να επιστρέψει από τον τραυματισμό του ήταν ο Ραούλ Φερνάντεζ μετά το χτύπημα που υπέστη στη Μαλαισία.

Ακολουθώντας την τάση της προηγούμενης δοκιμής στο Sepang, όπου ήταν σαφές ότι τα golden εισιτήρια δεν καταλαβαίνουν τις παραχωρήσεις . Την πρώτη μέρα, ο Pecco Bagnaia ήταν στην κορυφή του χρονοδιαγράμματος , επαναλαμβάνοντας τη δεύτερη μέρα για να καταρρίψει το καλύτερο ρεκόρ στην πίστα του Κατάρ.

Ακολουθεί η έναρξη του μαθήματος. Αλλά, για να σας ανοίξει η όρεξη και, αφού σας πω τι συνέβη στην πίστα με τα χρονικά στο τέλος κάθε μέρας και σας παρέχω τις πιο σχετικές δηλώσεις, ήρθε η ώρα να αναλύσετε εν ψυχρώ τι συνέβη αυτές τις μέρες χρησιμοποιώντας διάφορα δεδομένα και γραφήματα .

ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΔΟΚΙΜΩΝ MOTOGP 2024 ΚΑΤΑΡ

MotoGP Ανάλυση δοκιμής Κατάρ :  Το πρώτο πράγμα είναι να δούμε πώς έχουν εξελιχθεί οι ταξινομήσεις από διαφορετικές οπτικές γωνίες για να προσπαθήσουμε να οργανώσουμε τις ιδέες.

Αυτή είναι η συνδυασμένη ταξινόμηση των δύο ημερών δοκιμών στο Κατάρ:

Κατάταξη συνδυασμένων δοκιμών Qatar MotoGP 2024

Κατάταξη μέρα με τη μέρα Δοκιμή Qatar MotoGP 2024

Αυτή είναι η απλοποιημένη διαδραστική ταξινόμηση , στην οποία μπορείτε να ταξινομήσετε κάθε μέρα κάνοντας κλικ στην κεφαλίδα κάθε στήλης:

Δοκιμή κατάταξης γραφικών Κατάρ MotoGP 2024

Σε αυτήν τη γραφική ταξινόμηση, με μόνο τους οδηγούς εκκίνησης, μπορείτε να δείτε καλύτερα τις αποστάσεις μεταξύ των οδηγών :

Απόσταση από το καλύτερο τεστ MotoGP 2024 του Κατάρ

Ακολουθεί ο θερμικός χάρτης της δοκιμής , λαμβάνοντας τον απόλυτο καλύτερο χρόνο ως αναφορά και βλέποντας πόσο κοντά ήταν κάθε πιλότος σε εκείνη την ώρα κάθε μέρα:

 

ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ, ΝΕΑ ΚΑΙ ROOKIE

Ανάλυση δοκιμής Κατάρ:  Η μεγάλη έκπληξη είναι, χωρίς αμφιβολία, η φανταστική εμφάνιση του Raúl Fernández . Όχι λόγω των αμφιβολιών για τις δυνατότητές του, κάτι που είχε ήδη αποδειχτεί σε μεγάλο βαθμό στη νέα του χρονιά στο Moto2. αλλά για το γεγονός ότι μόλις είχε τραυματιστεί στο Sepang -όπου μετά βίας κατάφερε να κάνει είκοσι γύρους πριν επιστρέψει σπίτι για ξεκούραση- και επειδή είναι ο μόνος από τους αναβάτες της Aprilia με την έκδοση του 2023.

Στην πραγματικότητα, τερμάτισε δεύτερος μεταξύ των αναβατών που οδηγούσαν ποδήλατο από πέρυσι, μόνο πίσω από τον Marc Márquez . Η τέταρτη θέση του οκτώ φορές πρωταθλητή μπορεί να θεωρηθεί έκπληξη, αν λάβει κανείς υπόψη ότι βρίσκεται στους Desmosedici μόνο για λίγες μέρες. αλλά ταυτόχρονα το έμφυτο ταλέντο του δεν κάνει τίποτα πια καταπληκτικό.

Περιττό να πούμε ότι ο αναβάτης από την Ilerda ήταν επίσης ο ταχύτερος μεταξύ των οδηγών που άλλαξαν μάρκα σε σύγκριση με πέρυσι. αν και οι άλλες τρεις έχουν να κάνουν με ιαπωνικές μοτοσυκλέτες, με τον Álex Rins και τη Yamaha του κάπως πιο μπροστά από τα Honda του Joan Mir και του Luca Marini .

Από την πλευρά του, ο πρωτάρης Pedro Acosta συνεχίζει να παρουσιάζει ενδιαφέρουσα πρόοδο. αφού, αν και είναι αλήθεια ότι δεν έφτασε τόσο κοντά όσο στη Μαλαισία, στο Κατάρ δεν είχε περισσότερες μέρες από τους υπόλοιπους οδηγούς και τερμάτισε μόλις ένα δευτερόλεπτο από τον καλύτερο χρόνο σε μια πίστα σχεδόν δύο λεπτών. Συνεχίζει να προοδεύει περισσότερο από επαρκώς.

ΚΑΤΑΡ MOTOGP 2024 TEST EVOLUTION

MotoGP Ανάλυση δοκιμής Κατάρ:  Καθώς ο πρώτος αντίπαλος ενός οδηγού κατά τη διάρκεια μιας δοκιμασίας προετοιμασίας είναι ο ίδιος, είναι χρήσιμο να δούμε πώς έχει εξελιχθεί ο καθένας από αυτούς. Για να το κάνουμε αυτό, ξεκινάμε βλέποντας πόσο έχουν βελτιωθεί από την πρώτη μέρα μέχρι τον καλύτερο συνδυασμένο χρόνο.

Ο Miguel Oliveira κατάφερε να βελτιωθεί περισσότερο από δύο δευτερόλεπτα από την πρώτη έως τη δεύτερη μέρα, αν και πρέπει να σημειωθεί ότι ξεκίνησε πολύ πίσω την πρώτη μέρα για να μπει στο peloton την τελευταία μέρα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το πάνω από ενάμιση δευτερόλεπτο που γρατσουνίστηκε από τον Marc Márquez είναι σχεδόν τόσο αξιοσημείωτο , γεγονός που του επέτρεψε να τερματίσει πολύ ψηλά στον πίνακα.

Κάτι που ισχύει επίσης για οδηγούς όπως ο Enea Bastianini και ο Raúl Fernández , οι οποίοι άφησαν το Κατάρ στην ευγενή ζώνη χάρη σε μια βελτίωση κοντά στο ενάμιση δευτερόλεπτο. Λίγο-πολύ ό,τι προχώρησε ο Álex Rins με τη Yamaha να τοποθετείται στη μεσαία ζώνη, καθώς και με τον δοκιμαστή Cal Crutchlow , επίσης σημαντικά πάνω από τη μέση βελτίωση, που υπολογίζεται στα 1.055 δευτερόλεπτα.

Στην άλλη πλευρά βρίσκονται οι οδηγοί αναφοράς των επωνυμιών τους, όπως ο Jorge Martín, ο Brad Binder ή ο Fabio Quartararo , καθώς και ο Álex Márquez που τερμάτισε πολύ ψηλά την πρώτη μέρα και ήταν πιο διακριτικός στην τελευταία συνεδρία.

Ωστόσο, το πιο αξιοσημείωτο είναι η στασιμότητα της Honda . Οι τέσσερις οδηγοί της μάρκας golden wing εμφανίζονται στις τελευταίες θέσεις, με τον Joan Mir να κλείνει το τραπέζι μετά από μια μέρα που ξεκίνησε άρρωστος και κατέληξε στο έδαφος. Τα λίγα περιθώρια βελτίωσης που δείχνει το RC213V στο Lusail είναι ανησυχητικό.

Ανάλυση δοκιμής Κατάρ MotoGP: ΑΡΙΘΜΟΣ ΓΥΡΩΝ ΤΕΣΤ MOTOGP ΚΑΤΑΡ 2024

Μέχρι και 2.537 γύροι έχουν καταγραφεί στο Lusail International Circuit, κατανεμημένοι ως εξής ανά οδηγό και ημέρα:

Δεν αποτελεί έκπληξη να βλέπουμε τον Pedro Acosta ως τον οδηγό που έχει κάνει τους περισσότερους γύρους αυτές τις δύο μέρες στο Lusail , αφού είναι αυτός που χρειάζεται τον περισσότερο χρόνο για να προσαρμοστεί στην κατηγορία. Ούτε ότι ο επόμενος είναι ο συμπαίκτης του Augusto Fernández , ο οποίος ταλαιπωρείται πολύ και θέλει να αντισταθμίσει την καθυστέρηση του στον πίνακα με τη δουλειά. Το top 3 συμπληρώνει ο Μιγκέλ Ολιβέιρα και φαίνεται ότι απέδωσε.

Από την άλλη -και χωρίς να υπολογίζεται η μαρτυρική παρουσία του Lorenzo Savadori- εμφανίζεται ο Joan Mir , ο οποίος ξεκουράστηκε αρκετά τη δεύτερη μέρα λόγω αδιαθεσίας. Πέρα από τη Honda υπάρχουν οδηγοί όπως ο Enea Bastianini ή ο Aleix Espargaró , και είναι εκπληκτικό να βρίσκουμε τον Marc Márquez τόσο χαμηλά , ειδικά σε σύγκριση με τη δοκιμή Sepang, όπου ήταν ένας από αυτούς που έκανε τις περισσότερες στροφές.

Εδώ, ο αριθμός των γύρων που παραγγέλθηκαν ανά επωνυμία :

Η Ducati προφανώς προηγείται με 838 γύρους συνολικά, μπροστά από την KTM (502), την Aprilia (456), τη Honda (401) και τη Yamaha (340).

Όσον αφορά τους μέσους γύρους ανά αναβάτη , η KTM προηγείται με 125,5, σαφώς μπροστά από τη Yamaha (113,3) και την Aprilia (111) -χωρίς να υπολογίζουμε τον Savadori-. Η Ducati (104,8) και η Honda (100,3) είναι πολύ πιο πίσω.

MOTOGP 2024 ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΑΡΚΑΣ

Έχοντας δει τα δεδομένα, μένει μόνο να συνοψίσουμε εν συντομία πώς είναι κάθε μία από τις μάρκες MotoGP 2024 μετά τη δοκιμή του Κατάρ:

MotoGP Ανάλυση δοκιμής Κατάρ :  Ενα βήμα μπροστά. Πάλι. Ή ακόμα και δύο. Το Desmosedici GP24 είναι τόσο τρομακτικό όσο το GP23 και το GP22 μαζί. Έχουν συγχωνεύσει τις αρετές τους σε μια μηχανή που φαίνεται να συνορεύει με την τελειότητα σε αυτήν την αεροδυναμική ανάβαση που καταβροχθίζει το MotoGP και όπου οι Ιταλοί έχουν πολλά πλεονεκτήματα.

Ο Pecco Bagnaia παραμένει εντελώς απελευθερωμένος και έχει επίσης πετάξει πολύ κάτω από το ρεκόρ του Κατάρ, με τον Ενέα Μπαστιανίνι στο πέρασμά του. Ο Jorge Martín έφυγε με κάποιες αμφιβολίες στο GP24 του , αλλά όλα δείχνουν ότι τα προβλήματα του οδηγού της Pramac είναι προσωρινά και θα μπορέσει να είναι μπροστά από την αρχή.

Ο Marc Márquez κυβερνά ήδη το GP23 , του οποίου η προσαρμογή έχει προχωρήσει με αναγκαστικό ρυθμό από το Sepang στο Lusail. Στο πέρασμά τους είναι ο Fabio Di Giannantonio, ο Marco Bezzecchi και ο Álex Márquez , που σχηματίζουν μια ομάδα οδηγών – με τους οποίους θα συνοδεύεται από τον Franco Morbidelli – που απειλούν να ανέβουν πάνω από ένα βάθρο και περισσότερα από δύο.

Όπως συνέβη στη Μαλαισία, εκείνοι από το Noale άφησαν τη Lusail ως τη δεύτερη μάρκα σε διαμάχη με τον Aleix Espargaró εντός των 3 κορυφαίων και με τον Maverick Viñales σε μια ιδιαίτερα χαλαρή έκτη θέση αφού τον είχαν δει ασυνήθιστα πίσω στο προηγούμενο τεστ.

Η πολύ ευχάριστη έκπληξη για τους Ιταλούς ήταν στο Trackhouse Racing box, ειδικά όσον αφορά τις φανταστικές επιδόσεις του Raúl Fernández που υπόσχεται να εκμεταλλευτεί τις αρετές της έκδοσης του 2023, με τον Miguel Oliveira να προοδεύει στην προσαρμογή του στη μοτοσυκλέτα του 2024.

Ανάλυση δοκιμής Κατάρ: Για άλλη μια φορά είναι δύσκολο να ξέρεις τι να περιμένεις από τον Brad Binder , ο οποίος τερμάτισε πολύ ψηλά την πρώτη μέρα και μετά δεν βελτιώθηκε τόσο πολύ. Μετά από όσα είδαμε πέρυσι, αναμένεται να αποτελέσει μία από τις μεγάλες απειλές για την Ducati, ενώ ο Jack Miller κατάφερε να μειώσει τη διαφορά με τον συμπαίκτη του και να προχωρήσει σε σχέση με τη Sepang.

Στο Mattighofen εξακολουθούν να είναι ενθουσιασμένοι με την απόδοση του Pedro Acosta στα πρώτα του βήματα στο RC16, με την οποία αποδεικνύεται πολύ πιο γρήγορος από τον Augusto Fernández που υποφέρει πολύ και έχει κλείσει το τραπέζι των βασικών.

Βοηθούμενοι από τον Cal Crutchlow , ο οποίος εργάζεται υπερωρίες αυτές τις εβδομάδες, οι οδηγοί της μάρκας Iwata κατάφεραν να προηγηθούν της Honda… αλλά είναι ακόμα περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο μακριά από τον καλύτερο χρόνο. Τα καλύτερα νέα είναι ότι ο Álex Rins τερμάτισε κοντά στον Fabio Quartararo , κάτι που θα μπορούσε να σημαίνει ότι υπάρχουν ενδιαφέροντα περιθώρια βελτίωσης στο YZR-M1.

Και είναι ακριβώς το περιθώριο βελτίωσης που είναι η αμφιβολία που προσφέρει το RC213V, το οποίο για μια ακόμη σεζόν (και έχουν ήδη πάρα πολλές) φαίνεται να βρίσκει πολύ εύκολα τα όριά του, με αποτέλεσμα να τρακάρει. Για να κάνουν τα πράγματα χειρότερα, ο Joan Mir και ο Luca Marini έχουν καταλήξει να κλείνουν το top 20 μιας κατάταξης με 21 αρχικούς οδηγούς.

Το δίδυμο LCR είναι ακριβώς μπροστά, με τον νεοφερμένο Johann Zarco μπροστά από τον Takaaki Nakagami . Ο Γάλλος ήταν ελαφρώς ενθουσιασμένος την πρώτη μέρα, αλλά τη δεύτερη δύσκολα μπόρεσε να βελτιωθεί. Συνολικά, αν μετρηθούν μόνο οι αναβάτες που θα αγωνιστούν στο MotoGP 2024, τα Honda έχουν πάρει τέσσερις από τις πέντε τελευταίες θέσεις.

Αν πέρυσι οι δοκιμές άνοιξαν ήδη ένα χαντάκι που μετατράπηκε σε ρωγμή έως ότου το MotoGP μετατράπηκε σε ένα πυρακτωμένο κόκκινο Ducati , η preseason του 2024 απέδειξε ότι αυτός ο ποταμός λάβας που μόνο οι Desmosedici ξέρουν να πλοηγούνται είναι άπειρος, με την έννοια ότι δεν μπορεί να δεις το τέλος του. Όταν οι άλλες μάρκες φτάνουν εκεί που ήταν, έχουν ήδη φύγει από εκεί και μερικές φορές απομακρύνονται ακόμη και περισσότερο.

MotoGP Ανάλυση δοκιμής Κατάρ: Ένα ποτάμι από φλεγόμενη λάβα στο οποίο καταφέρνουν να επιβιώσουν κάποιοι πράσινοι βλαστοί, που πέρυσι κατάφεραν να δείξουν το κεφάλι τους σε συγκεκριμένες στιγμές. Σε αυτήν την preseason ήταν τα Aprilia που κατάφεραν να είναι πιο κοντά, αλλά και τα KTM δεν είναι μακριά και πέρυσι κάλυψαν ήδη κάτι στις δοκιμές πριν από την έναρξη της σεζόν.

Εκεί που δεν τελειώνει η αυγή είναι στη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου, που μετατρέπει τη Yamaha και τη Honda σε δύο τεράστιες ερήμους. Δύο παγωμένες έρημοι σαν τη μεγαλύτερη στον κόσμο: θα ήταν απαραίτητο να γνωρίζουμε ποια είναι η Ανταρκτική και ποια η Αρκτική, αλλά δεν έχει και μεγάλη σημασία. Πρέπει να διασχίσουν παγωμένα χιλιόμετρα και δεν φαίνεται να είναι πολύ ξεκάθαροι για το πού βρίσκεται ο βορράς.

Σε δύο εβδομάδες, το Grand Prix του Κατάρ θα μας επιτρέψει ήδη να δούμε κάποιες βεβαιότητες, αν και οι οδηγοί θα φτάσουν με πολλά χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί στο Lusail μετά από αυτές τις δύο ημέρες. Έτσι, θα είναι τα γεγονότα Portimao, Austin και Jerez που θα αρχίσουν να ξεκαθαρίζουν πραγματικά πού βρίσκεται κάθε μάρκα.

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

 

Exit mobile version