Ferrari Formula 1 : Με 120 πόντους από τους τέσσερις πρώτους αγώνες της σεζόν 2024 Formula 1, η Ferrari πραγματοποίησε το καλύτερο ξεκίνημά της στη σεζόν από το 2017, αν αγνοήσετε τους βαθμούς από τον αγώνα σπριντ στο 2022 Emilia- Grand Prix της Romagna, για να καταστεί δυνατή η δίκαιη σύγκριση των δύο ετών.
Σε αντίθεση με τα προκάτοχά του μοντέλα, το SF-24 έχει τα δυνατά του σημεία στην αγωνιστική επένδυση, η οποία φαίνεται στον πίνακα βαθμών. Τα προβλήματα φθοράς των ελαστικών των προηγούμενων ετών φαίνεται να έχουν ξεχαστεί και οι οδηγοί νιώθουν πιο άνετα με το χειρισμό του νέου αυτοκινήτου και μπορούν να πιέσουν περισσότερο.
«Είμαστε πολύ πιο συνεπείς τώρα», λέει ο Charles Leclerc. “Πέρυσι ήταν πολύ εύκολο για εμάς να κάνουμε ένα μικρό λάθος στο σετάρισμα και να κάνουμε εντελώς λάθος στον αγώνα. Τώρα το μονοθέσιο είναι πολύ πιο σταθερό στον αγώνα, και αυτό είναι καλό.”
Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power
Ferrari Formula 1 : Τόσο πιο γρήγορο είναι το SF-24 σε σύγκριση με το SF-23
Αν συγκρίνετε τον αγωνιστικό ρυθμό στα τέσσερα Grand Prix που ολοκληρώθηκαν μέχρι στιγμής σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, η Ferrari SF-24 είναι κατά μέσο όρο 0,46 δευτερόλεπτα ανά γύρο ταχύτερη από τον προκάτοχό της, παρόλο που οι συνθήκες στους αγώνες του 2024 ήταν ελαφρώς χειρότερες.
Σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, το νέο Red Bull RB20 είναι περίπου δύο δέκατα πιο αργό κατά μέσο όρο από το RB19, αλλά αυτό οφείλεται κυρίως στην επιλογή πιο μαλακών ελαστικών στην Αυστραλία, η οποία επιβράδυνε πολύ το Grand Prix του 2023 λόγω κόκκων. Στα προκριματικά, η Ferrari κατάφερε ένα μέσο βήμα 0,85 δευτερολέπτων, η Red Bull ήταν μόλις 0,7 δευτερόλεπτα ταχύτερη σε αυτόν τον κλάδο.
«Έχουμε κάνει ένα μεγάλο βήμα μπροστά σε σύγκριση με πέρυσι, ειδικά όσον αφορά την υψηλή ταχύτητα, και η Suzuka είναι σίγουρα ένα καλό παράδειγμα αυτού», λέει με ικανοποίηση το αφεντικό της ομάδας Frederic Vasseur.
“Συνολικά, νομίζω ότι έχουμε κάνει ένα αξιοπρεπές βήμα μπροστά σε σύγκριση με τη Red Bull στους τελευταίους τέσσερις αγώνες πέρυσι και στους τέσσερις πρώτους αγώνες φέτος. Σίγουρα είναι ακόμα λίγο μπροστά, αλλά αυτός είναι ο στόχος “Να τους βάλουμε κάτω πίεση, και με την πίεση κάνεις περισσότερα λάθη».
Ομάδες: Βελτίωση στον προκριματικό ρυθμό – 2024 έως 2023
Φθορά ελαστικών το 2024: Καμία ομάδα καλύτερη από τη Ferrari
Ferrari Formula 1 : Αξίζει επίσης να ρίξετε μια ματιά στα δεδομένα φθοράς των ελαστικών, την απόλυτη αχίλλειο πτέρνα της Ferrari SF-23 πέρυσι. Στους αγώνες του Μπαχρέιν, της Σαουδικής Αραβίας, της Αυστραλίας και της Ιαπωνίας, το SF-23 πέτυχε μέση υποβάθμιση των ελαστικών 0,071 δευτερόλεπτα ανά γύρο.
υτή τη σεζόν είναι μόλις 0,062 δευτερόλεπτα ανά γύρο, αν και όπως αναφέρθηκε ήδη οι συνθήκες ήταν ελαφρώς χειρότερες το 2024. Στην Αυστραλία και τη Σαουδική Αραβία ειδικότερα, η μέση φθορά των ελαστικών ήταν σημαντικά υψηλότερη σε ολόκληρο το γήπεδο αυτή τη σεζόν από ό,τι πέρυσι. Μέχρι στιγμής είναι η ομάδα με τη λιγότερη φθορά.
«Έχουμε βελτιώσει το αυτοκίνητο ακριβώς στους τομείς όπου θέλαμε να το βελτιώσουμε», λέει ο Carlos Sainz με χαρά. “Παρόλα αυτά, σε μέρη όπως η Suzuka δεν είμαστε τόσο γρήγοροι όσο η Red Bull, που είναι ο στόχος. Αλλά μόλις έχουμε μια καλή αναβάθμιση στο μονοθέσιο που πηγαίνει στη σωστή κατεύθυνση, ελπίζουμε ότι μπορούμε να πλησιάσουμε.”
“Αλλά έχουμε βελτιωθεί παντού, ειδικά όσον αφορά την ταχύτητα των αγώνων. Τώρα έχουμε επίσης περισσότερη στρατηγική ευελιξία, την οποία δεν είχαμε πέρυσι. Αυτό σημαίνει ότι μπορώ να προχωρήσω στους αγώνες και δεν χρειάζεται να κοιτάζω συνεχώς Οπισθοσκόπος για να συνεχίσω τη στρατηγική και μετά να προσπεράσω τον κόσμο, κάτι που δεν ήταν δυνατό σε καμία περίπτωση πέρυσι, οπότε είμαι χαρούμενος και διασκεδάζω περισσότερο στους αγώνες.»
Ομάδες: Φθορά ελαστικών – Μέσος όρος σεζόν F1 2024
Ferrari Formula 1 : Η Red Bull ήδη ενόψει της αναβάθμισης της Ferrari;
Πότε όμως αναμένεται η Red Bull και μπορεί η Ferrari να την κερδίζει τακτικά; Ορισμένοι ειδικοί υποψιάζονται ότι το SF-24 μπορεί να έχει ήδη πολύ καλές πιθανότητες στην Κίνα, καθώς η πρόσφυση στον μπροστινό άξονα θα είναι σημαντική στις μεγάλες στροφές της πίστας. Μια περιοχή που πρέπει να ταιριάζει στην Ferrari, όπως και στις μεγάλες ευθείες λόγω του ισχυρού κινητήρα.
Ωστόσο, ο Leclerc δεν πιστεύει ότι η ομάδα του μπορεί να νικήσει τη Red Bull στην Κίνα: “Νομίζω ότι η εικόνα θα είναι σχετικά παρόμοια με [στη Suzuka], όπου η Red Bull είχε ακόμα το πάνω χέρι. Είμαστε η δεύτερη καλύτερη ομάδα. Και μετά άλλοι, αλλά η McLaren δεν ήταν κακή».
Η Ferrari εξακολουθεί να φαίνεται να έχει πετύχει το τζακ ποτ με την αλλαγή ιδέας για φέτος, καθώς το αυτοκίνητο στην αρχή της σεζόν αντιπροσωπεύει μόνο μια βασική βάση που μπορεί να χτιστεί με πολλές ενημερώσεις. Αυτό δίνει επίσης στον Sainz ελπίδα ότι η Scuderia θα πλησιάζει όλο και πιο κοντά στη Red Bull όσο προχωρά η σεζόν, αν και μέχρι τότε μπορεί να είναι ήδη πολύ αργά για έναν αγώνα τίτλου.
«Πιστεύω ότι θα έχουν σίγουρα πλεονέκτημα στο πρώτο τρίτο της σεζόν», είπε ο Ισπανός. «Μέχρι να λάβουμε μία ή δύο αναβαθμίσεις που θα μας επιτρέψουν να τους πολεμήσουμε πιο σταθερά, μπορεί να είναι λίγο αργά για το πλεονέκτημα που θα μπορούσαν να έχουν στο πρωτάθλημα».
Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα: