ENGINE POWER

Andretti-Cadillac και FOM: χαμένοι εκ των προτέρων ή καταδικασμένοι να τα πάνε καλά;

Τώρα εναπόκειται στην FOM να αποδεχθεί ή όχι τη συμμαχία Andretti-Cadillac στο grid της F1 από το 2025-2026 με όλες τις οικονομικές, πολιτικές και ίσως νομικές συνέπειες που μπορεί να συνεπάγεται η απόφαση. Να είστε προσεκτικοί, να ταξιδέψετε σε ναρκοπέδια.

Michael-Andretti-andretti-cadillac-f1-fom-new-season-formula-one
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά

Andretti και Cadillac ενώνουν τις δυνάμεις τους για να ανταγωνιστούν στη Formula 1

Andretti-Cadillac: Είπε ότι μελέτησε προσεκτικά όλες τις πτυχές της υποψηφιότητας “Andretti-Cadillac” πριν δώσει μια ευνοϊκή γνώμη , αλλά είχε πράγματι η FIA επιλογή; Αν δεν μάθουμε ποτέ λεπτομερώς τις πραγματικές διαφορές μεταξύ των φακέλων που προτείνονται για μελέτη, υπάρχει ένας γνωστός σε όλους και που, προφανώς, έγειρε τη ζυγαριά.

Πράγματι, πώς θα μπορούσε η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου να έχει κλείσει την πόρτα στην Cadillac, και συνεπώς στη General Motors, τον πέμπτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο;

Από τη στιγμή που ξεκίνησε η διαδικασία με τίτλο «Εκδήλωση ενδιαφέροντος», ήταν προφανές ότι δεν μπορούσε να δώσει το πράσινο φως, καθώς ο κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων ήταν στη συνέχεια ελεύθερος να καταλήξει σε συμφωνία ή όχι με την Andretti Global.

Προφανώς, θα μπορούσε να κοιτάξει από την άλλη πλευρά και να αποφασίσει να μην παραχωρήσει κανένα νομικό πλαίσιο στις «εκδηλώσεις ενδιαφέροντος» όλων, αλλά η πίεση ήταν ακόμα πολύ ισχυρή δεδομένων των ισχυρών συμβόλων που αντιπροσώπευε ένας από τους αιτούντες. Αν επρόκειτο μόνο για τις δομές Hitech Grand Prix ή Rodin Cars που εμπλέκονται στη Formula 2 και τα ελαφρώς πιο αμφίβολα έργα των LKYSUNZ και Formula Equal, δεν είμαι σίγουρος ότι το ίδρυμα θα ενδιαφερόταν για το θέμα.

Από την άλλη, με ένα όνομα όπως ο Andretti συνώνυμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού στις ΗΠΑ και μια εταιρεία Cadillac, η ναυαρχίδα της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ήταν δύσκολο για τον Πρόεδρο Mohammed Ben Sulayem να σιωπήσει. Πόσο μάλλον που είδε άλλο ενδιαφέρον για αυτό εν μέσω ενός πολέμου εξουσίας με τους FOM για τον έλεγχο του πρωταθλήματος.  Οι θαυμαστές ψηφίζουν «υπέρ»!

Δίνοντας ένα ισότιμο πλαίσιο στη διαδικασία αναγνώρισης, έκανε τη FIA ουσιαστικό συνομιλητή και, κυρίως, έβαλε πραγματικό αγκάθι στο FOM. Μια win-win κατάσταση γιατί ο θεσμός θα έχει τον μεγάλο ρόλο ανεξάρτητα από την απόφαση, για να μην αναφέρουμε την μάλλον απολαυστική αμηχανία στην οποία τοποθετεί τον Όμιλο F1 που βρίσκεται αντιμέτωπος με τις δικές του αντιφάσεις.

Πώς στην πραγματικότητα θα μπορέσει να δικαιολογήσει μια άρνηση όταν δεν παραλείπει να τονίσει ότι οι οπαδοί –η πλειοψηφία των οποίων είναι υπέρ της άφιξης του Andretti– βρίσκονται στο επίκεντρο της πολιτικής του; Αν η πόρτα παρέμενε κλειστή, είναι πιθανό να ανακαλύψουν ότι τελικά είναι πολύ λίγοι στη σκακιέρα της Formula 1, όπου η μόνη νικηφόρα διαγώνιος είναι αυτή του χρήματος.

Αυτός είναι που, τελικά , θα κάνει τη διαφορά γιατί η Formula 1 είναι σήμερα χτισμένη σε ένα μοντέλο franchise που βρίσκουμε σε όλα τα σύγχρονα αμερικανικά αθλήματα, όπου οι ομάδες προστατεύουν μόνο τα δικά τους συμφέροντα όπως θα έκανε κάθε άλλη ομάδα σε οποιοδήποτε άλλο άθλημα. Επομένως, είναι δύσκολο να δούμε πώς οι δέκα ομάδες στο grid θα καταφέρουν να καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι μια 11η ομάδα είναι καλή για τη F1!

 

Andretti-Cadillac: Αυξάνονται οι φόροι…

Όλοι τους θα υποστηρίξουν το αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι συνέβαλαν σε μεγάλο βαθμό στην ανάπτυξη του σόου της F1, ότι ήταν εκεί όταν η κατάσταση δεν ήταν καλή και ότι έκαναν όλες τις θυσίες για να επιβιώσουν και να εξασφαλίσουν την ίδια την επιβίωση του πρωθυπουργού. κατηγορία μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Πηγαίνοντας από το 10 στο 11, το franchise τους θα χάσει την αξία του και το μερίδιο των εσόδων θα μειωθεί, κάτι που απαιτεί αποζημίωση που αυτή τη στιγμή ορίζεται στα 200 εκατομμύρια δολάρια, που καταβάλλονται σε 10 πανομοιότυπα ποσά που δίνονται σε καθεμία από τις ομάδες του διοικητικού συμβουλίου . Κάποιοι θέλουν να πολλαπλασιάσουν αυτό το ποσό επί 3!

Ως εκ τούτου, είναι πιθανό ότι οποιαδήποτε εμπορική συμφωνία μεταξύ της Andretti-Cadillac και της FOM θα περάσει πρώτα από μια ανοδική αναθεώρηση αυτού του φόρου κατά της αραίωσης. Ο τελευταίος είναι ο μόνος μοχλός που μπορεί πραγματικά να ενεργοποιήσει ο Stefano Domenicali, Διευθύνων Σύμβουλος της F1, γιατί οι άλλοι δύσκολα είναι αποδεκτοί.

Μια δομή Andretti-Cadillac θα έφερνε πολύ περισσότερα στη F1 σε αμερικανικό έδαφος από ό,τι φέρνει η ομάδα της Haas αυτή τη στιγμή , παρόλο που έχει θέσει την αγορά των ΗΠΑ σε προτεραιότητα. Το επιχείρημα «νεκρό βάρος» δεν αντέχει, περισσότερο από εκείνο που υπονοεί ότι ο Michael Andretti είναι ένας απλός κερδοσκόπος που θέλει να αποκτήσει πρόσβαση στην κορυφαία πειθαρχία για να εμπλουτιστεί.

Andretti-Cadillac: Ο Αντρέτι στο τιμόνι;

Πιθανό τελικά, αλλά το γεγονός ότι η Andretti Global δραστηριοποιείται σε οκτώ πρωταθλήματα σε έξι ηπείρους μάλλον μιλάει υπέρ της, ακόμη κι αν η οντότητα θα πρέπει να ανεβάσει το παιχνίδι της γιατί αν μπορεί να καυχηθεί για έναν παγκόσμιο πρωταθλητή με τον Jake Dennis στη Formula E αυτή τη σεζόν , ο τελευταίος του τίτλος οδηγού IndyCar χρονολογείται από το 2012 με τον Ryan Hunter-Reay.

Και δεν έχει κερδίσει το Indianapolis 500 από την επιτυχία του Takuma Sato το 2017. Η σχετική έλλειψη στο IndyCar προφανώς δεν σημαίνει ότι ο Andretti θα αποτύχει στη F1, αλλά αν γίνει αποδεκτό, η δομή θα πρέπει να στρατολογήσει τους σωστούς ανθρώπους και να βάλει το σωστές εγκαταστάσεις.

Ομοίως, εάν η φυλή Andretti θέλει να ακουστεί, θα πρέπει να σκεφτεί μια νέα προσέγγιση: τη μετωπική που έχει υιοθετήσει μέχρι τώρα έχοντας δείξει τα όριά της. Επέλεξαν την αλαζονεία ως όπλο άμυνας και στράφηκε εναντίον τους. Σήμερα εναπόκειται στον Michael και τον Mario Andretti να δείξουν τα διαπιστευτήριά τους και να κάνουν τη Liberty Media να καταλάβει ότι αξίζουν τη θέση και όχι αυτό που τους αναλογεί, και επίσης ότι θα εμπλουτίσουν το πρωτάθλημα με την απλή παρουσία τους.

Μια κόλαση πρόκληση μπροστά και ώρες συζητήσεων που πρέπει να παραμείνουν εγκάρδιες. Στη συνέχεια, ό,τι μπορεί με το φάσμα της νομικής δράσης σε περίπτωση μη συμφωνίας. Αν το συμπέρασμα γινόταν στο πράσινο χαλί, η FOM θα έπρεπε να εξηγήσει γιατί αυτό που είναι καλό για τη F1 στα μάτια της FIA δεν είναι καλό στα δικά της μάτια!

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

 

Exit mobile version