Αποκαλύφθηκε: Πέντε λόγοι για τους οποίους οι οπαδοί της F1 δυσκολεύονται να μισήσουν τη Ferrari
Ferrari αυτή η ομάδα που κάποτε ήταν συνώνυμη με την επιτυχία της Formula 1 έχει γίνει σχεδόν σταθερή πηγή απογοήτευσης για τους Tifosi.Καθώς η αναμονή της Ferrari για έναν τίτλο συνεχίζεται, ταλαιπωρημένη από ψεύτικες υποσχέσεις και γκρεμισμένα όνειρα, αυτή η ομάδα που κάποτε ήταν συνώνυμη με την επιτυχία της Formula 1 έχει γίνει σχεδόν σταθερή πηγή απογοήτευσης για τους Tifosi.
Ferrari : Όπως το αγόρι που φώναξε λύκος, ο όρκος «φέτος θα είναι η χρονιά μας» έχει σταματήσει να ισχύει. Κι όμως η επιθυμία να πιστέψεις, να εμπιστευτείς, να ελπίζεις συνεχίζει να μένει κάθε Φεβρουάριο. Αλίμονο, αυτή τη σεζόν χρειάστηκε ένας αγώνας για να χαμηλώσει η λάμψη, και στον δεύτερο αγώνα το όνειρο είχε ήδη καταρρεύσει.
SF-23: Υποσχέθηκε τόσα πολλά, παραδόθηκαν τόσο λίγα
Υποσχέθηκε ένα «μονοθέσιο που θα είναι άνευ προηγουμένου όσον αφορά την ταχύτητα» από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ferrari, Benedetto Vigna, είναι ξεκάθαρο ότι μια ομάδα πέτυχε ακριβώς αυτό. Είναι επίσης ασφαλές να πούμε ότι δεν ήταν Ferrari.
Η Scuderia, όπως πάντα, πέρασε σε δοκιμές πριν από τη σεζόν μιλώντας για τις προσδοκίες τους. Και, όπως αποδεικνύεται πολύ συχνά τα τελευταία χρόνια, δεν τα κατάφερε.
Αντί για ένα αυτοκίνητο πρωτοφανών ταχυτήτων, η Ferrari παρήγαγε ένα ιδιοσυγκρασιακό, απρόβλεπτο και ασυνεπές SF-23. Ένα αυτοκίνητο που φαινομενικά μισεί τα λάστιχα της Pirelli, για να προσθέσει το δράμα.
Είναι ενδιαφέρον ότι ο Charles Leclerc αποκάλυψε πρόσφατα στην Corriere dello Sport ότι τα γνώριζαν όλα αυτά μετά τους πρώτους γύρους στην πίστα. «Στους πρώτους γύρους των δοκιμών υπήρχε μια περίεργη αίσθηση, κάτι δεν συνέβη», παραδέχτηκε ο πέντε φορές νικητής του γκραν πρι (καμία από αυτές τις νίκες δεν έρχεται αυτή τη σεζόν).
Πρόσθεσε ότι «στην αρχή αυτής της σεζόν έπρεπε σχεδόν να επαναφέρουμε τις προσδοκίες μας επειδή το μονοθέσιο δεν ήταν στο αναμενόμενο επίπεδο».
Από πρωτοφανές έως μέσο όρο, αυτό ήταν μια μεγάλη επαναφορά, και μαζί με αυτό πήγε το όνειρο ενός Παγκόσμιου τίτλου.
Με τρία βάθρα, ο Leclerc είναι 215 πόντους πίσω από τον Max Verstappen, ενώ ο Sainz, που δεν έχει ακόμη εμφανιστεί στην πρώτη τριάδα, απέχει ακόμη επτά από το ρυθμό. Η Ferrari είναι τέταρτη στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, 312 βαθμούς πίσω από τη Red Bull.
Αξιοπιστία: Από θετική ανάδραση έως R1 DNF
Άλλη υπόσχεση δόθηκε και άλλη υπόσχεση αθετήθηκε. Η Ferrari ισχυρίστηκε εκτός σεζόν ότι τα ζητήματα αξιοπιστίας του κινητήρα που αντιμετώπισαν το 2022 είχαν επιλυθεί και ότι υπήρξε «θετική ανατροφοδότηση» από την εργασία δυναμό που πραγματοποιήθηκε στη μονάδα ισχύος του 2023.
Η αξιοπιστία ήταν ένα σημαντικό ζήτημα για τη Scuderia και τους πελάτες της την περασμένη σεζόν, αναγκάζοντας μάλιστα και τις τρεις να απορρίψουν τις μονάδες ισχύος στο δεύτερο μέρος του πρωταθλήματος.
Έχοντας εντοπίσει την αιτία του προβλήματος τον περασμένο Ιούλιο, το τμήμα κινητήρων της Ferrari υπό τον Ενρίκο Γκουαλτιέρι ξεκίνησε να επιλύσει το πρόβλημα και τον Φεβρουάριο μας είπε «είχαμε κάποια θετικά σχόλια στον πάγκο δοκιμών», ενώ το αφεντικό της ομάδας Φρεντ Βασέρ είπε , “είναι όλα εντάξει”.
Δεν ήταν. Η σεζόν του Charles Leclerc ξεκίνησε με μια αγωνιώδη κραυγή «χωρίς δύναμη, καμία δύναμη» καθώς αποσύρθηκε ενώ έτρεχε τρίτος στο Grand Prix του Μπαχρέιν. Το ότι ήταν τα δεύτερα στοιχεία της μονάδας ισχύος του Energy Store και Control Electronics του Σαββατοκύριακου του αγώνα, το νούμερο ένα του Σαββατοκύριακου των 22, σήμαινε ότι στον δεύτερο αγώνα της σεζόν έγινε ο πρώτος οδηγός που χτυπήθηκε από ποινή της μονάδας ισχύος.
Και ενώ μπορεί να ειπωθεί ότι ήταν το μεγαλύτερο δράμα που σχετίζεται με τον κινητήρα στη σεζόν της Ferrari, η Haas και η Alfa Romeo περνούν τα μέρη του κινητήρα με ρυθμό κόμβων με κάθε οδηγό τους να βρίσκεται στο κατώφλι ενός ή τριών ποινών.
Έχοντας αυτό κατά νου, είναι ασφαλές να πούμε ότι ο Leclerc και ο Carlos Sainz δεν θα μείνουν πολύ πίσω, μια επανάληψη των προβλημάτων του περασμένου έτους.
Στρατηγική: Μια κλήση με αυτοπεποίθηση δεν κάνει πρωτάθλημα
Μιλώντας για επαναλήψεις, οι στρατηγικές της Ferrari. Για να είμαστε δίκαιοι, οι κλήσεις ήταν λίγο καλύτερες αυτή τη σεζόν με τη Ferrari να ανταλλάσσει τον Inaki Rueda με τον Ravin Jain τον Φεβρουάριο.
Υπό την ηγεσία του Jain, υπήρξαν μερικές εμπνευσμένες στρατηγικές εκκλήσεις, όπως στον Καναδά όπου και οι δύο οδηγοί κλήθηκαν να μείνουν έξω κάτω από ένα Αυτοκίνητο Ασφαλείας, μια κίνηση που τους ανύψωσε την τάξη να φέρουν στο σπίτι μια σταθερή πόντους.
Αλλά ο Charles Leclerc ειδικά δεν θα χρειαζόταν να κάνει μια τόσο μεγάλη δουλειά ανάκαμψης αν η Ferrari δεν τον έκαιγε λόγω μιας εσφαλμένης εκτίμησης των συνθηκών που τον άφησαν κολλημένο στα ενδιάμεσα ελαστικά σε μια πίστα στεγνώματος στους προκριματικούς.
Ο Leclerc, παρά το γεγονός ότι παρακάλεσε την ομάδα του να έρθει για στεγνά ελαστικά, του είπαν να μείνει έξω και να μπει σε έναν «τραπεζίτη» γύρο στα ιντερ. Δεν τα κατάφερε από το Q2.
Τότε ήταν ο Carlos Sainz που μάλωνε με τη Ferrari στο Μονακό, και την Ισπανία, και την Αυστρία, και ούτω καθεξής…
Είναι σαφές ότι οι οδηγοί δεν έχουν εμπιστοσύνη στο pit wall της Ferrari και στις αποφάσεις που επηρεάζουν τους αγώνες τους. Δαγκωμένος μια φορά πολύ συχνά τις δύο τελευταίες σεζόν, φαίνεται ότι ακόμη και εκείνοι που κάνουν τις κλήσεις δεν έχουν πια πολύ αυτοπεποίθηση.
- Δημήτρης Καρακώστας 2ος στο Βαλκανικό
- Ο ΗΓΕΤΗΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ ROVANPERÄ ΣΥΝΤΡΙΒΕΤΑΙ ΣΤΗ ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ
- Η Ε.Ε. φέρνει σκληρά μέτρα κατά της ηχορύπανσης
- F1 Τα πάντα είναι επιλογές… Μια ανάσα προς την δόξα πριν πεθάνω!
Οδηγοί: Η σύγκρουση δεν πρέπει ποτέ να είναι «φυσιολογική»
Την περασμένη σεζόν ήταν ο Carlos Sainz που ξεκίνησε την εκστρατεία του με μια σειρά από ατυχήματα, φέτος είναι ο Charles Leclerc.
Έχοντας υποστεί, κατά καιρούς αυτοπροκαλούμενες, τέσσερα ατυχήματα μεταξύ της Αυστραλίας, του Αζερμπαϊτζάν και του Μαϊάμι, το τελευταίο ήταν ένα δίποντο με τον οδηγό στο φράγμα της στροφής 7 στην πράξη και ξανά στις κατατακτήριες.
Ισχυρίζεται ότι είναι «φυσιολογικό», απλώς ένας οδηγός που πιέζει τα «όρια», αλλά δεν βλέπεις τον Max Verstappen, τον Fernando Alonso ή τον Lewis Hamilton να τρκάρουν τόσο συχνά.
Ο Sainz είχε μια ή τρεις στιγμές και ο ίδιος, το Μονακό, ο Καναδάς και το Βέλγιο το τελευταίο, με αυτό να είναι δαπανηρό καθώς δεν μπόρεσε να ολοκληρώσει τον αγώνα.
Σε μια σεζόν που η Ferrari χρειάζεται κάθε γύρο για να μάθει και κάθε πόντο για να σώσει το πρόσωπο, ο ανώτερος μηχανικός απόδοσης Jock Clear μπορεί να μην λέει στους οδηγούς του ότι πρέπει να «ηρεμήσουν», αλλά κάποιος θα έπρεπε.
Ferrari: Από τους θρύλους στις φαντασιώσεις
Ρίξτε ένα βότσαλο στο πλέγμα και είναι πολύ πιθανό να χτυπήσετε έναν οδηγό που ονειρεύεται, ή τουλάχιστον μια φορά, ονειρεύεται να αγωνιστεί για τη Ferrari.
Είναι ο μύθος, ο θρύλος, ο μύθος που έχει εμπνευστεί από τους ήρωες οδηγούς και, φυσικά, αυτό το πρώτο κόκκινο αυτοκίνητο με το οποίο παίξαμε όλοι.
Από τον José Froilán González, ο οποίος κέρδισε τον πρώτο αγώνα της F1 για τη Ferrari στο Βρετανικό Grand Prix του 1951, μέχρι τον Alberto Ascari με τους δύο Παγκόσμιους τίτλους του και τον Michael Schumacher με πέντε, τα ονόματα στην ιστορία της Ferrari εμπνέουν ετήσια ετήσια.
Η μόνη ομάδα που έχει αγωνιστεί κάθε σεζόν στο επίσημο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα F1 από το 1950 και η ομάδα με τους περισσότερους τίτλους οδηγών, 15, και τους περισσότερους κατασκευαστές, 16, επιτυχία και το όνομα της Ferrari πάνε χέρι-χέρι. Ή συνήθιζαν. Δυστυχώς σήμερα είναι περισσότερο μια ιστορία ψευδών αντιλήψεων, παραμυθιών και φαντασιώσεων.
Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:
- Η Aprlia τα σήκωσε όλα στο Silverstone
- Ο Χρυσόστομος Καρέλλης επίσημα στο Rally Acropolis
- Βιολογικός καθαρισμός αυτοκινήτου: Ένας δολοφόνος έξω απ΄ το σπίτι σου