Φανταστείτε τη σκηνή, είναι Πέμπτη 1 Αυγούστου. Το καλοκαιρινό διάλειμμα τελείωσε για τη μάντρα MotoGP και όλοι κατεβαίνουν σε ένα ηλιόλουστο Silverstone για το Βρετανικό Grand Prix.
Μεγάλη προσοχή είναι στραμμένη στους αναβάτες του MotoGP, και δικαίως.
Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί αναβάτες Moto3 και Moto2 που περπατούν γύρω από το paddock χωρίς καμία απολύτως προσοχή, τα αστέρια του μέλλοντος μένουν να συνεχίσουν τη δουλειά, ελπίζοντας ότι μια μέρα, θα φτάσουν στα ζαλισμένα ύψη του κορυφαία τάξη.
Ωστόσο, υπάρχει ένας αναβάτης Moto2 που μπορεί να είναι έτοιμος να κάνει αυτό το άλμα στο MotoGP πολύ σύντομα.
Περιμένω στο πίσω μέρος των φορτηγών της ομάδας MT Helmets MSI, όταν ξαφνικά ανοίγει η πίσω πόρτα και εμφανίζεται ο αναβάτης.
Αυτός ο αναβάτης είναι ο Ιάπωνας Ai Ogura, μου γνέφει, δίνουμε τα χέρια και λέει «πάμε».
Daijiro Kato “ο ήρωάς μου”
Η Ιαπωνία έχει μια πλούσια ιστορία όσον αφορά τους αγώνες Grand Prix.
Ο πιο πρόσφατος Παγκόσμιος Πρωταθλητής τους ήταν το ομαδικό αφεντικό του Ogura στην Honda Team Asia, Hiroshi Aoyama, στην κατηγορία των 250cc το 2009.
Ο Ogura στοχεύει να προσθέσει το όνομά του σε αυτή τη λίστα με τους Ιάπωνες Παγκόσμιους Πρωταθλητές, καθώς και τους αριθμούς των αείμνηστων Ιαπώνων αναβατών Shoya Tomizawa και Daijiro Kato στα δέρματα του αγώνα του ως ένδειξη σεβασμού.
Ο Ogura εξήγησε ειδικά τον θαυμασμό του για τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή 250cc του 2001: «Φυσικά, είναι ο ήρωάς μου».
«Για μένα, είναι ο καλύτερος Ιάπωνας αναβάτης σε όλη την ιστορία. Αλλά όταν μεγάλωσα ως παιδί, είχε ήδη φύγει.
Όταν έβλεπα MotoGP, υπήρχε ο Rossi, ο Stoner, ο Lorenzo και ο Pedrosa – επομένως ήταν περισσότερο σημείο αναφοράς για μένα».
«Αλλά για τον Daijiro, τον μελέτησα τόσο πολύ βλέποντας τα βίντεο… Ναι, είναι ο νούμερο ένα για μένα!»
Ο Shoya Tomizawa κέρδισε τον πρώτο αγώνα Moto2 το 2010 στο Κατάρ, πριν χάσει τραγικά τη ζωή του σε ένα ατύχημα στο Misano αργότερα εκείνη τη σεζόν.
Ο Daijiro Kato θεωρείται από πολλούς ως ο καλύτερος Ιάπωνας αναβάτης όλων των εποχών, κερδίζοντας 17 αγώνες Grand Prix από το 1996-2003 – κερδίζοντας τον Παγκόσμιο τίτλο 250cc για την ομάδα του Fausto Gresini το 2001. Μετακόμισε στην κατηγορία MotoGP το 2002, σημειώνοντας δύο βάθρα στο πρωτάρης του.
Έμεινε στην Gresini το 2003, οδηγώντας ένα εργοστασιακό Honda RC211V. Ο Κάτο έχασε τη ζωή του μετά από ένα ατύχημα κατά τη διάρκεια του πρώτου γύρου της σεζόν του 2003 στη Suzuka.
«Δύο επιλογές» για το MotoGP 2025
Ο Ogura δεν είναι ξένος στη μάντρα Grand Prix, παρόλο που είναι μόλις 23 ετών – ξεκίνησε στο Asia Talent Cup το 2015, προχωρώντας στις τάξεις του Red Bull Rookies Cup και στη συνέχεια άφησε το στίγμα του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Junior CEV Moto3 στο 2017 και 2018.
Ως προϊόν του προγράμματος Honda Team Asia, ο χρόνος του στο Moto3 έδειξε ότι μαθαίνει γρήγορα, δέκατος συνολικά στην πρωτάρη του Moto3 το 2019, με τη δεύτερη θέση στο Aragon να είναι το αποτέλεσμα που ξεχωρίζει.
Η σεζόν 2020 που χτυπήθηκε από τον Covid ήταν η τελευταία σεζόν του Ai Ogura στα μηχανήματα Moto3 και ήταν η καλύτερή του.
Με επτά τερματισμούς στο βάθρο, πήγε στον τελευταίο γύρο της σεζόν με πιθανότητες να κερδίσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Τελικά, τερμάτισε τρίτος στη βαθμολογία, τέσσερις βαθμούς πίσω από τον τελικό πρωταθλητή Albert Arenas.
Από το 2021, είναι ένας από τους ξεχωριστούς αναβάτες στην κατηγορία Moto2, γι’ αυτό οι ομάδες MotoGP προσπαθούν να αποκτήσουν τις υπηρεσίες του για τη σεζόν του 2025.
Ο Ιάπωνας αναβάτης παρέμενε στενά γραμμένος στο μέλλον του, αλλά όταν ρωτήθηκε για τα σχέδιά του για την επόμενη σεζόν, απάντησε:
«Αυτό που μπορώ να πω τώρα είναι να περιμένετε την ανακοίνωση! Δεν έχω τίποτα άλλο να πω ακόμα.”
Όταν πιέστηκε για τις επιλογές του για την επόμενη σεζόν, αποκάλυψε ότι αν επρόκειτο να ανέβει στο MotoGP, έχει περισσότερες από μία επιλογές.
«Λοιπόν, αν ανέβω (στο MotoGP), υπάρχουν δύο επιλογές», χαμογέλασε ο Ogura.
Πάντα ένιωθα ότι ο Ιάπωνας αναβάτης θα αντικαθιστούσε τον συμπατριώτη του Taka Nakagami στο Idemitsu LCR Honda, λόγω των δεσμών του με τη Honda και τον χορηγό τίτλου Idemitsu επιθυμεί να έχει έναν Ασιάτη αναβάτη στο grid στο MotoGP.
Ο Nakagami είπε πρόσφατα ότι αισθάνεται ότι ο Ogura είναι έτοιμος να κάνει το βήμα: «Για αυτόν είναι πραγματικά μια μεγάλη ευκαιρία και έχει τις δυνατότητες».
Όταν είπαν για τα ενθαρρυντικά λόγια του Nakagami, ο Ai Ogura χαμογέλασε όταν απάντησε: «Είμαι πολύ χαρούμενος που είπε αυτά τα πράγματα για μένα!»
Αν και τίποτα δεν είναι επίσημο ακόμα – φαίνεται ότι ο Ogura πρόκειται να ενταχθεί στη νεότερη ομάδα του MotoGP για το 2025, την Trackhouse Racing με μηχανήματα Aprilia. Το κάθισμα στο LCR Honda φαίνεται ότι μπορεί να ακολουθεί τον πρώην συμπαίκτη του Ogura στην Honda Team στην Ασία, Somkiat Chantra, σύμφωνα με αναφορές.
Όταν ρωτήθηκε για το τι θα σήμαινε για αυτόν να ανέβει στο MotoGP, ο 23χρονος υπογράμμισε πώς θα ήταν ο πρώτος αναβάτης από το Asia Talent Cup που θα φτάσει στην κορυφαία κατηγορία αγώνων Grand Prix.
«Λοιπόν, ήρθα από το έργο της Honda και προχώρησα στο Asia Talent Cup», είπε. «Δεν υπάρχει ακόμα αναβάτης που να έχει φτάσει στην κατηγορία MotoGP από εκείνη τη σειρά, αν μπορούσα να είμαι ο πρώτος, θα σήμαινε πολλά για μένα.
«Ξέρετε, η δημιουργία εικόνων για τους νεότερους αναβάτες (από την Ασία) τώρα μπορεί να είναι κάτι ξεχωριστό».
Ο αναβάτης από το Kiyose, Toyko, έχει αντιμετωπίσει πολλά εμπόδια σε όλη την καριέρα του στο Moto2. Το 2022, έχασε ελάχιστα τον τίτλο από τον Augusto Fernandez, καθώς ένα δαπανηρό τρακάρισμα στον τελευταίο γύρο του προτελευταίου γύρου στη Μαλαισία, όταν πήρε προβάδισμα, αποδείχθηκε ότι ήταν πολύ μεγάλη διαφορά για να κλείσει στη Βαλένθια καθώς έπεσε έξω από τον τελικό. αγώνα και έπρεπε να αρκεστεί σε P2 συνολικά στο πρωτάθλημα.
Το 2023 ξεκίνησε με τον χειρότερο δυνατό τρόπο για τον Ιάπωνα αναβάτη, υπέστη τραυματισμό στον καρπό στην προπόνηση πριν από την έναρξη της σεζόν, που τον είδε να χάσει τον πρώτο γύρο της χρονιάς.
Όπως κάνουν οι αναβάτες, επιστρέφουν όταν δεν είναι πλήρως σε φόρμα και προσπαθούν να το ξεπεράσουν, ο Ai Ogura το έκανε αυτό αλλά δυσκολεύτηκε στην αρχή της σεζόν που ουσιαστικά τελείωσε τις πιθανότητες να αγωνιστεί για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.
Ωστόσο, αναπηδώντας το 2024, πιστεύει ότι αυτή η σεζόν ήταν η καλύτερή του μέχρι σήμερα.
«Αυτή η σεζόν ήταν σαφώς η καλύτερη για μένα», είπε. «Το 2022, ήταν η δεύτερη χρονιά μου στο Moto2 και προσαρμόστηκα καλά στην κατηγορία, αλλά υπήρχαν ακόμα πολλά πράγματα που δεν ήξερα τότε.
«Μερικές φορές, ως αναβάτης, όταν δεν ξέρεις κάτι, είναι πιο εύκολο να πας πιο γρήγορα γιατί δεν ξέρεις πού είναι το όριο. Ήμουν σε αυτήν την κατάσταση το 2022, οπότε το να παλεύω για τον τίτλο τότε σε σύγκριση με τώρα το 2024 – για μένα, φέτος σημαίνει πολλά περισσότερα.
Ειδικά μετά από μια δύσκολη σεζόν του 2023, κατάφερα να επιστρέψω με νέα ομάδα, νέα ελαστικά και σασί. Ήταν μια χρονιά με μεγάλα πράγματα για μένα, οπότε απολαμβάνω και είμαι χαρούμενος».
Η προσαρμογή για όλους στο Moto2 στα ελαστικά Pirelli οδήγησε στην αλλαγή της μεσαίας κατηγορίας μαζικά, καθώς οι αναβάτες πρέπει να εξοικονομήσουν ελαστικά πολύ περισσότερα από ό,τι θα έκαναν σε σύγκριση με τα προηγούμενα ελαστικά Dunlop.</p>
dir=”ltr”>Ο Ai Ogura πρόσθεσε επίσης το στοιχείο της αλλαγής ομάδων και πλαισίου για το 2024, μετακομίζοντας από την Honda Team Asia και ένα πλαίσιο Kalex στην ομάδα MT Helmets MSI με πλαίσιο Boscoscuro.
«Νομίζω ότι ήμουν αρκετά τυχερός», είπε, «γιατί δεν χρειάστηκε πραγματικά να σκεφτώ τη διαφορά μεταξύ του Boscoscuro και του σασί της Kalex.
«Ταυτόχρονα, ο συνδυασμός ελαστικού/σασί είναι διαφορετικός, αλλά το πώς ξεκίνησα με το Boscoscuro στις δοκιμές ήταν πραγματικά ομαλό. Είχα αμέσως ένα καλό συναίσθημα μαζί του.
Όταν ρωτήθηκε για την αλλαγή του στυλ οδήγησης για τον συνδυασμό πλαισίου/ελαστικού, επεξέτεινε: «Όχι, δεν χρειάστηκε να αλλάξω το στυλ οδήγησης μου. Για τα ελαστικά Pirelli, έπρεπε όλοι να προσαρμοστούμε και αυτή είναι η μεγαλύτερη διαφορά αυτή τη σεζόν».
«Φυσικά, η διαχείριση των ελαστικών είναι η μεγαλύτερη διαφορά όταν τη συγκρίνεις με τα ελαστικά Dunlop. Για τις ρυθμίσεις του στυλ οδήγησης, η Pirelli έχει περισσότερο κράτημα στο μπροστινό μέρος, έτσι ώστε να μπορώ να το πιέζω περισσότερο. Αυτό είναι κάτι που πραγματικά χρειαζόμουν, γιατί με το μπροστινό ελαστικό Dunlop δεν μπορούσα ποτέ να βρω την καλύτερη ισορροπία με αυτό και το πίσω ελαστικό».
«Πάντα έπαιρνα όλη την πρόσφυση από μπροστά και ας πούμε… Οδηγούσα 90% με το πίσω μέρος, αυτός δεν ήταν ποτέ πραγματικά ο στόχος μου και δεν ήταν όπως ήθελα να οδηγήσω. Ωστόσο, με τα ελαστικά Pirelli, μου επέτρεψε να κάνω περισσότερα από αυτά που θέλω και προσωπικά, ήταν μια καλύτερη αλλαγή».
Η 15χρονη αναμονή της Ιαπωνίας να τελειώσει;
Επί του παρόντος, βρίσκεται 2ος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Moto2, ο Ai Ogura έχει κερδίσει δύο νίκες το 2024 μέχρι στιγμής, 18 πόντους πίσω από τον συμπαίκτη του Sergio Garcia.
Ο Ιάπωνας αναβάτης παραδέχεται ότι η μετακόμισή του σε μια ευρωπαϊκή ομάδα για αυτή τη σεζόν ήταν τελικά για ανταγωνισμό, αλλά λέει ότι η σχέση με τον νέο συμπαίκτη του είναι αυτή τη στιγμή «φυσιολογική» παρά τη μάχη για τον τίτλο.
Είπε: «Αυτή τη στιγμή, έχω μια κανονική σχέση με τον συμπαίκτη μου! Ένας λόγος για τον οποίο αποφάσισα να επιλέξω μια ευρωπαϊκή ομάδα ήταν εξαιτίας αυτού. Αν μείνεις στην Honda Team Asia, ο Somkiat ήταν πολύ γρήγορος, αλλά δεν είναι εύκολο να έχεις σταθερά έναν γρήγορο συμπαίκτη».
“Νιώθεις κάπως ασφαλής όταν είσαι εκεί, αν κανείς δεν σε πιέζει, απλά χαλαρώνεις και μπορείς να είσαι ευχαριστημένος με ένα P5 για παράδειγμα. Όμως, όταν είσαι σε μια ομάδα όπως αυτή (MT Helmets MSI), πρέπει να είσαι συνεχώς γρήγορος Είναι καλό για μένα και γι’ αυτό πήρα την απόφαση να ενταχθώ σε μια ευρωπαϊκή ομάδα και είναι ωραίο να έχω έναν γρήγορο συμπαίκτη όπως ο Σέρχιο.
Η 15χρονη αναμονή της Ιαπωνίας για έναν Παγκόσμιο Πρωταθλητή Grand Prix μπορεί να τελειώσει σε λίγους μήνες, αλλά το ταξίδι του Ai Ogura μοιάζει σαν να ξεκινάει με το MotoGP στον ορίζοντα, το επιθετικό του στυλ οδήγησης με απίστευτη ικανότητα στα φρένα έχει κάνει ξεκάθαρα εντύπωση. σε άλλα αφεντικά ομάδων MotoGP εκτός της Honda.
Εάν και όταν επιβεβαιωθεί επίσημα για το Trackhouse Racing, η δοκιμή της Βαλένθια θα είναι μια συναρπαστική προοπτική. Θα κυριαρχήσουν τα ντεμπούτα του Jorge Martin στο Factory Aprilia και του Marc Marquez στο Factory Ducati.
Το σετ δεξιοτήτων του Ai Ogura θα φανεί πολύ στο Aprilia, επειδή είναι ένα από τα καλύτερα ταλέντα που έχουμε δει από την Ανατολική Ασία για λίγο και εκτιμά την ιστορία των αναβατών από την Ιαπωνία που έχουν έρθει πριν από αυτόν, μια απίστευτη στάση για κάποιον στο ηλικία 23 ετών.
Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power