Formula 1 James Vowles: Μαθαίνοντας από τους καλύτερους
Όπως εξήγησε ο James Vowles, χρειάστηκε μια απαλή ώθηση από τον επικεφαλής της ομάδας της Mercedes, Toto Wolff, για να αρχίσει να σκέφτεται σοβαρά την ιδέα να γίνει ομαδικό αφεντικό.
«Ήταν πραγματικά προς τη σεζόν 2013, 2014 και ο Toto ήταν ένα μεγάλο μέρος της», είπε ο Vowles. «Αυτός κι εγώ δουλέψαμε πολύ στενά σε ορισμένα πράγματα.
«Η στρατηγική δεν είναι μόνο αυτό που κάνουμε με το αυτοκίνητο τα Σαββατοκύριακα. Έγινε τι κάνουμε με την εταιρεία? πώς επενδύουμε σε πολλά χρόνια; πώς κάνουμε τη σωστή στρατηγική PU; Αυτός και εγώ συνδεθήκαμε σε αυτό και διαπιστώσαμε ότι ο συνδυασμός των δύο μας ήταν αρκετά ισχυρή επιτυχία.
«Ήταν στην πραγματικότητα αυτός που με ώθησε και μου είπε, «αυτή είναι η σωστή κατεύθυνση για σένα, αλλά πρέπει να εκπληρώσεις αυτές τις απαιτήσεις». Ήταν περίπου εκείνη την εποχή που έγινε όνειρο».
Ο Vowles έμαθε πολλά από τον Wolff και πιστώνει την επιρροή του Αυστριακού στην άνοδό του στα υψηλότερα κλιμάκια της ανώτερης διοίκησης της F1.
«Είναι πάνω-κάτω στο pitlane ένας από τους καλύτερους ανθρώπους όσον αφορά την κατανόηση του επιχειρηματικού μοντέλου», εξήγησε ο Vowles. «Το κατάλαβε πριν από όλους και έκανε τη Mercedes μια πολύ σημαντική εμπορική επιτυχία. Και μπόρεσα να μάθω αρκετά από αυτόν.
«Το στυλ επικοινωνίας του και το δικό μου είναι στην πραγματικότητα πολύ παρόμοιο, αλλά είναι σύμπτωση. Είναι ανοιχτό και υπάρχει διαφάνεια, ένα ήπιο χιούμορ που ρίχνεται εκεί για να γίνουν τα πράγματα καλύτερα – το δικό του είναι πιο γερμανικό», χαμογέλασε ο Vowels. «Σίγουρα έμαθα αρκετά από αυτόν.
«Πρέπει να είναι ξεκάθαρο. Δεν ήταν ένα «πάω μετά τη δουλειά σου», ήταν ένα φιλόδοξο όνειρο να φτάσω εκεί. Πιστεύω ακράδαντα, ακόμα και τώρα έχω ένα όνειρο για το τι θέλω να πετύχω στο μέλλον.
«Πρέπει να έχεις πράγματα που σε τεντώνουν συνεχώς, έτσι ώστε να μαθαίνεις συνέχεια και να μην επαναπαύεσαι ποτέ στις δάφνες σου. Δεν υπάρχει κανένα άτομο στον κόσμο που να βρίσκεται στο τέλος του ταξιδιού του, και ούτε εγώ θέλω να είμαι. Το να είσαι εδώ είναι ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα, αλλά όχι το τέλος του ταξιδιού.
«Το αντιμετωπίζω απλώς ως την αρχή του ταξιδιού. Και δεν ήταν κάτι που ξεκίνησα στο άθλημα νομίζοντας ότι θα μπορούσα να πετύχω. Αυτό ήρθε μέσα από πολλή σκληρή δουλειά και υποστήριξη από τους γύρω μου».
Φυσικά, αυτή η αποκάλυψη από τον Vowles τροφοδότησε ένα επόμενο ερώτημα – ποιο είναι το επόμενο μέρος του ονείρου;
«Το να γίνεις αρχηγός της ομάδας είναι ένα κατώφλι. Το να γίνεις αρχηγός ομάδας για μια από τις πιο επιτυχημένες ομάδες στο pitlane ήταν το δεύτερο όνειρο. Το να γίνεις αρχηγός της ομάδας όπου παίρνεις το πρώτο σου βάθρο, την πρώτη σου νίκη, το πρώτο πρωτάθλημα, αυτά είναι τα όνειρα και δεν σταματά εκεί», απάντησε ο Vowles.
«Είμαι κάποιος που δεν είναι ποτέ ικανοποιημένος. Θέλω κι άλλα. Αλλά το να είσαι εδώ είναι πραγματικά το πρώτο βήμα του ταξιδιού».
Αποκτήστε το καλύτερο από το προσωπικό σας
Formula 1 James Vowles: Ο Vowles είναι ένας λαμπρός επικοινωνιακός. Κάθε απάντηση εξετάζεται και παραδίδεται με ήρεμη βεβαιότητα. Αφού περάσετε μόλις 15 λεπτά μαζί του, είναι εύκολο να καταλάβετε γιατί είναι τόσο δημοφιλής και ικανός να παρακινήσει και να εμπνεύσει τους γύρω του.
«Νομίζω ότι είναι ωμή ειλικρίνεια», απάντησε ο Vowles όταν ρωτήθηκε ποια πιστεύει ότι είναι η μεγαλύτερη δύναμή του ως αρχηγός ομάδας. «Είναι δύο πράγματα. είναι ειλικρίνεια αλλά είναι και η επικοινωνία που την συνοδεύει.
«Νομίζω ότι αυτό στο οποίο είμαι αρκετά καλός είναι να παίρνω πολλές από τις σύνθετες πληροφορίες και να τις ενσταλάξω σε κάτι χρήσιμο και να τις μεταδίδω. Σε αυτό είμαι καλός.
«Το δεύτερο πράγμα είναι, καθώς κάνουμε αυτή τη συζήτηση, αυτός είμαι εγώ. Δεν υπάρχει πρόσοψη, δεν υπάρχει τίποτα κρυφό. Θα είμαι όσο πιο ανοιχτός και ειλικρινής μπορώ γιατί δημιουργεί το σωστό περιβάλλον».
Η Vowles δίνει τεράστια έμφαση στη σημασία της δημιουργίας ενός περιβάλλοντος που αξιοποιεί στο έπακρο το εργατικό της δυναμικό.
«Δίνω το παράδειγμα, επομένως θέλω οι άλλοι να εμπνέονται από το πώς είμαι», πρόσθεσε. «Αυτό είναι ένα στυλ προπονητή, εμπιστεύσου αυτό που παίρνεις, βρες ανθρώπους που πραγματικά μπορούν να πετύχουν.
«Δεν είμαι ο πιο έξυπνος άνθρωπος στο δωμάτιο. Βρίσκω κι άλλους που είμαι σίγουρος ότι θα με πάρουν τα πάνω μου σε πολλά χρόνια. Είναι εντάξει. Αλλά περιβάλλετε τον εαυτό σας με συνομηλίκους που σας πιέζουν συνεχώς μέρα με τη μέρα.
«Ειλικρίνεια και διαφάνεια. Λοιπόν, ναι, άνθρωποι-πρόσωπο, αλλά εδώ είναι η πραγματική μυστική πηγή πίσω από αυτό. Δεν έχει σημασία αν χρησιμοποιείτε λέξεις που το κάνουν να φαίνεται ότι σας ενδιαφέρει. Πρέπει πραγματικά να νοιάζεσαι για το άτομο και αν το κάνεις, τα πράγματα λειτουργούν. Αν προσποιηθείς, καταρρέει.
«Νοιάζομαι πραγματικά για τους ανθρώπους που είναι σε αυτή την ομάδα. Γιατί το κάνουν αυτό; Γιατί σηκώνονται στις επτά το πρωί και σε ορισμένες περιπτώσεις ταξιδεύουν από το Λονδίνο στο Γκρόουβ. Τι τους οδηγεί; Και τι μπορώ να κάνω για να δημιουργήσω ένα περιβάλλον όπου θα θέλουν να είναι όχι σε έξι μήνες, αλλά σε 10 χρόνια».
Αλλάζοντας τη φιλοσοφία του Williams
Formula 1 James Vowles: Ο Vowles έχει ενσταλάξει μια φρέσκια φιλοσοφία στη Williams τους τελευταίους 18 μήνες. Η προσέγγιση έχει να κάνει με την εστίαση σε μεσο-μακροπρόθεσμο ορίζοντα με απώτερο στόχο την επαναφορά αυτής της διάσημης ομάδας της F1 στις παλιές μέρες δόξας της τις δεκαετίες του 1980 και του 1990.
«Πρώτα και κύρια, είναι η ένεση του κενού εκεί που πρέπει να είμαστε. Είναι απλώς ένα ανοιχτό και διαφανές «εδώ είμαστε, εδώ πρέπει να είμαστε», εξήγησε.
«Το θέμα πίσω από αυτό είναι ότι δεν βρισκόμαστε στο σωστό μονοπάτι για να το πετύχουμε σε οποιοδήποτε λογικό χρονικό πλαίσιο, γιατί όλοι οι άλλοι αναπτύσσονται και προχωρούν.
«Είναι η κατανόηση ότι πρέπει να προοδεύσουμε, πρέπει να αλλάξουμε και παρεμπιπτόντως, παρόλο που μόλις προχωρήσαμε και νιώθουμε πραγματικά άβολα, προχωρήστε το διπλάσιο ποσό αύριο και συνεχίστε να το κάνετε αυτό.
«Ακόμη και όταν είμαστε επιτυχημένοι, συνεχίζουμε να το κάνουμε. Γιατί αυτό είναι το πραγματικό μυστικό πίσω από όλα αυτά. Νομίζω ότι αυτό που έχω φέρει σε αυτό είναι το κενό, η ένεση κάποιας αριστείας με άλλα άτομα που εντάσσονται στον οργανισμό που με ακολούθησαν εδώ. Και μετά ανοιχτότητα και επικοινωνία, γιατί αυτό που έχουμε είναι μια σειρά ατόμων που είναι πολύ καλοί σε αυτό που κάνουν.
«Αλλά το έκαναν μόνοι τους. Μια ομάδα ατόμων που θα πήγαιναν πάνω και πέρα σε ένα επίπεδο που δεν μπορούσα να πιστέψω ότι θα ήταν δυνατό σε σύγχρονα περιβάλλοντα, αλλά θα το έκαναν.
«Αυτό είναι βιώσιμο για πολύ σύντομο χρονικό διάστημα και όχι μακροπρόθεσμη φιλοδοξία. Αυτό που έφερα είναι πού βρισκόμαστε, πού πρέπει να φτάσουμε και ένα λογικό χρονοδιάγραμμα και επένδυση πίσω από την οποία μπορούμε να το κάνουμε».
Μέρος αυτού οδήγησε στην ενθάρρυνση της ανάληψης πιο «άβολων» κινδύνων με τις τεχνολογικές αλλαγές στο Grove. Αυτό περιελάμβανε τμήματα όπως ο σχεδιασμός αεροσκαφών και πλαισίου, καθώς και σύνθετες κατασκευές.
Το κλειδί σε αυτό είναι η εφαρμογή μιας κουλτούρας «χωρίς φταίξιμο».
«Η ομάδα είχε πίστη ότι είχα την πλάτη της σε περίπτωση αποτυχίας, και θα κερδίσουμε μαζί και θα χάσουμε μαζί. Αυτό αλλάζει τα πάντα», είπε ο Vowles.
«Μεγάλωσα σε ένα περιβάλλον όπου υπήρχε τόσο μεγάλη ευθύνη γύρω σου που ήταν απαίσιο, ήταν πραγματικά τρομερό. Απλώς φτάνεις σε ένα ορισμένο σημείο όπου πας «φτάνει πια».
«Αν θέλουμε να προχωρήσουμε μπροστά, θα πρέπει να αποδεχτούμε ότι θα κάνουμε λάθη και να μάθουμε να το χρησιμοποιούμε».
Τι λείπει από την Williams
Formula 1 James Vowles: Σύμφωνα με τον Vowles, ο «χρόνος» είναι το μεγάλο κομμάτι που λείπει η Williams για να ολοκληρώσει την αναβίωση της F1.
Από τότε που έφτασε, ο James Vowles έχει αναγνωρίσει ανοιχτά πόσο πίσω είναι μερικές από τις υποδομές της Williams σε σύγκριση με τα κορυφαία ρούχα της F1. Παραδέχτηκε ότι η «προσομοίωση» ήταν μια θεμελιώδης πρώιμη προτεραιότητα που χρειαζόταν να αντιμετωπιστεί όταν πέρασε την πόρτα και οι εγκαταστάσεις που παραχώρησε σε ορισμένες περιοχές είναι 20 χρόνια εκτός αλλαγής.
Η ώθηση στην αλλαγή των ορίων κεφαλαιουχικών δαπανών της F1 για να ελευθερώσει χώρο για τις τόσο απαραίτητες επενδύσεις για τη Williams ήταν μια μεγάλη πρόωρη νίκη για τον Vowles και πρόσφατα έκανε ένα σημαντικό πραξικόπημα πείθοντας τον απερχόμενο οδηγό της Ferrari Carlos Sainz να δεσμευτεί στο έργο.
Αλλά ο James Vowles δεν έχει αυταπάτες. Γνωρίζει ότι η Williams παίζει το μακρύ παιχνίδι στην προσπάθειά της να επιστρέψει στο μέτωπο.
“Κανένας άνθρωπος, και αυτό περιλαμβάνει εμένα, δεν θα μετατρέψει ποτέ μια ομάδα από αυτό που ήταν σε αυτό που είναι”, είπε.
«Θα φέρω πέντε βασικά άτομα που εμπιστεύομαι στη ζωή μου και θα φέρουν πέντε βασικά άτομα που εμπιστεύονται στη ζωή τους. Όπως όλοι οι ανθυπολοχαγοί, αυτό είναι το είδος της ορολογίας που μου αρέσει να χρησιμοποιώ.
«Αλλά το σημείο πίσω από αυτό είναι οι όποιες σκέψεις έχετε. πολλαπλασιάζετε πέντε φορές σε όλη την επιχείρηση και το ίδιο συμβαίνει στην επιχείρηση. Το μόνο που έχω να κάνω είναι να το διασπάσω πλήρως σε ολόκληρο τον οργανισμό.
«Λοιπόν, το τελευταίο κομμάτι [της σέγας] είναι όταν ξέρω ότι έχω αυτόν τον καταρράκτη σε όλο τον οργανισμό, έτσι ώστε όλοι να δείξουμε το σωστό δρόμο. Πρέπει να βεβαιωθείτε ότι έχετε επιλέξει το σωστό μονοπάτι.
«Υπάρχουν περίπου χίλιοι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να σχεδιάσετε ένα αυτοκίνητο, απλά πρέπει να βεβαιωθείτε ότι το οδηγείτε στη σωστή γενική κατεύθυνση. Αυτό δεν είναι ατομική απόφαση ενός ατόμου, είναι η ομάδα μαζί.
«Αυτό είναι το μυστικό πίσω από όλα αυτά. Είναι να δείχνει το σωστό δρόμο και να θέλει ο καθένας να κινηθεί με αυτόν τον τρόπο».
Η Williams στοχεύει την επερχόμενη αλλαγή κανόνων του 2026 ως μια χρυσή ευκαιρία. Ο Vowles πιστεύει ότι η Williams έχει «πολύ ισχυρές πιθανότητες» να προχωρήσει, αποκαλύπτοντας ότι «πολλοί άνθρωποι» στον οργανισμό έχουν ήδη στραφεί πλήρως στους νέους κανονισμούς.
«Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα φέρουμε επιδόσεις στο αυτοκίνητο τα επόμενα δύο χρόνια, θα το κάνουμε, αλλά οι μεγάλοι θα έρθουν για τα 26, 27 και 28», εξήγησε.
«Αυτό είναι πολύ μακριά και σε οποιονδήποτε άλλο οργανισμό είναι άβολο να νιώθεις τόσο μακριά. Αλλά είναι ο σωστός δρόμος. Αν σας ζητούσα να το διορθώσετε μέχρι τον επόμενο μήνα, θα το συντομεύσετε και θα έχουμε το ίδιο χάος που είχαμε πριν».
Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power