ENGINE POWER

Αποκλειστικό Stefano Domenicali – Πώς μοιάζει το μέλλον της F1;

Ελαφρύτερα αυτοκίνητα; Επιστροφή στα V8s; Κινητήρες υδρογόνου; Ο Διευθύνων Σύμβουλος της F1 Stefano Domenicali για το μέλλον των αγώνων Grand Prix στο μέρος 1 της αποκλειστικής μας συνέντευξης.
Αποκλειστικό Stefano Domenicali – Πώς μοιάζει το μέλλον της F1;

Αν η σεζόν του 2024 έχει διδάξει στον Διευθύνοντα Σύμβουλο της F1, Stefano Domenicali, ένα βασικό μάθημα, είναι ότι είναι αδύνατο να προβλέψουμε με βεβαιότητα πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα.

Ενώ πολλοί μιλούσαν τον Μάρτιο ότι ο Max Verstappen δυνητικά κέρδισε όλους τους αγώνες φέτος μετά το κυρίαρχο ξεκίνημά του στο Μπαχρέιν, δεν αποδείχθηκε καθόλου έτσι.

Στην πραγματικότητα, με επτά διαφορετικούς νικητές από το πρώτο μισό της σεζόν, κάτι που δεν έχει συμβεί από εκείνο το τρελό ξεκίνημα του 2012, τίθεται το σκηνικό για μια ευρεία μάχη για νίκες – και τουλάχιστον το πρωτάθλημα κατασκευαστών – μετά το καλοκαιρινές διακοπές.

Ο Domenicali δεν εντάχθηκε ποτέ στους λάτρεις της καταστροφής στην αρχή της χρονιάς, καθώς ήταν πάντα πεπεισμένος ότι ο συνδυασμός του ανώτατου ορίου κόστους και των περιορισμών αεροδυναμικών δοκιμών θα χρησίμευε τελικά για να κλείσουν τα πράγματα.

Ήταν πάντα ανοιχτόμυαλος για τα πράγματα. γνωρίζουν ότι αυτό που φαίνεται σωστά σήμερα μπορεί να μην ισχύει για αύριο. Οπότε, όπως η κυριαρχία του Verstappen δεν πέτυχε εξαρχής, έτσι και το μακροπρόθεσμο μέλλον της F1 πρέπει να θεωρείται ως ένα διαρκώς εξελισσόμενο πράγμα.

Μιλώντας σε μια ευρεία συνέντευξη για να συζητήσει την κατάσταση της F1, ο Domenicali εξηγεί γιατί πιστεύει ότι υπάρχει τώρα μια μεγάλη ευκαιρία για αγώνες grand prix να συνεχίσουν να οδηγούν το κύμα δημοτικότητας που ξέσπασε μετά την εξαγορά της Liberty Media.

«Είμαι πολύ χαρούμενος που λέω ότι αυτό που είπα στην αρχή της χρονιάς είναι ακριβώς αυτό που συμβαίνει, όταν όλοι πίστευαν ότι το έλεγα για πολιτικούς λόγους», είπε ο Domenicali σχετικά με την πίστη του ότι το 2024 δεν θα ήταν ένα υγρό σκουπίδι. κυριαρχίας ενός οδηγού.

“Αυτό σίγουρα θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος του 2025. Αυτό το στοιχείο της αθλητικής δράσης και του αθλητικού δράματος, είναι σίγουρα εκεί.”

Αυτή η αναφορά στο 2025 είναι ενδιαφέρουσα γιατί, μέσα σε όλο τον ενθουσιασμό για τις μάχες στην πίστα τώρα, υπάρχει το σκοτεινό σύννεφο στον ορίζοντα που σχετίζεται με την πιθανή αρνητική πλευρά των νέων κανονισμών του 2026.

apoklistiko-stefano-domenicali-pos-miazi-to-mellon-tis-f1

Πολλοί μέσα στη μάντρα επισημαίνουν επανειλημμένα ότι ο καλύτερος τρόπος για να κλείσετε το πλέγμα είναι να διατηρήσετε τους κανόνες ίδιους. Ο καλύτερος τρόπος για να ανατινάξετε τα πράγματα είναι αλλάζοντας τους κανονισμούς.

Όπως είπε ο θρύλος σχεδιασμού της F1, Adrian Newey, νωρίτερα φέτος: «Όπως όλα αρχίζουν να συγκλίνουν και οι οπαδοί αρχίζουν να παίρνουν αυτό που θέλουν, έχουμε μια ακόμη μεγαλύτερη αλλαγή – γιατί είναι η πρώτη φορά που θυμάμαι ότι έχουμε ένα νέα PU και πλαίσιο συμβαίνουν ταυτόχρονα.

«Έτσι, οι πιθανότητες να καταρρεύσει το πλέγμα πρέπει να είναι αρκετά σημαντικές».

Ο Domenicali δεν πτοείται από τις αυξανόμενες ανησυχίες ότι το 2026 μπορεί να ξεδιαλύνει όλο το μεγαλείο που προσφέρει αυτή τη στιγμή η F1. Αλλά πιστεύει ότι είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε τα κίνητρα που οδήγησαν στην απόφαση να ταρακουνήσει τα πράγματα.

«Υπάρχουν πάντα λόγοι για τους οποίους αλλάζουμε», είπε.

«Πρώτα από όλα, γιατί πρέπει να είμαστε μπροστά σε αυτό που κάνουμε. Και αυτός ο τεχνικός κανονισμός [2026] αφορούσε, τη συγκεκριμένη στιγμή που ελήφθη η απόφαση, την ανάγκη για συμμετοχή κατασκευαστών στην F1, με διαφορετικό είδος τεχνολογίας που θα έπρεπε να χρησιμοποιηθεί. Πιστεύω ότι αυτό είναι πραγματικά θεμελιώδες και κρίσιμο.

«Επιπλέον, το γεγονός ότι τώρα έχουμε βιώσιμα καύσιμα στο επίκεντρο αυτού του τεχνικού έργου θα επιταχύνει τη διαδικασία διασφάλισης ότι αυτή η νέα τεχνολογία θα είναι πιο γρήγορη διαθέσιμη στον κόσμο της κινητικότητας. Θα αναπτύξει πτώση στα καύσιμα με χαμηλότερη τιμή που θα είναι επωφελής για την αγορά σε όλο τον κόσμο. Ότι είμαι αρκετά πεπεισμένος.

«Όπως γνωρίζετε σήμερα, η τιμή [των βιώσιμων καυσίμων] είναι πολύ υψηλότερη, αλλά η F1 ήταν πάντα πολύ καλή στο να επιταχύνει τη διαδικασία και να βοηθήσει την τεχνολογία να πάει στη σωστή κατεύθυνση. Οπότε αυτό είναι πραγματικά αυτό που περιμένω και είμαι σίγουρος ότι όλοι θα εργαστούν προς αυτή την κατεύθυνση».

apoklistiko-stefano-domenicali-pos-miazi-to-mellon-tis-f1

Ένας κατασκευαστής μέσα, ένας κατασκευαστής έξω

Πρόσφατα υπήρξαν προτάσεις ότι για όλους τους θετικούς λόγους πίσω από τους νέους κανόνες – ειδικά για την προσέλκυση του ενδιαφέροντος των νέων κατασκευαστών από την Audi – τα κέρδη μπορεί στην πραγματικότητα να μην άξιζαν το τεράστιο κόστος στο οποίο έπρεπε να δεσμευτούν όλοι.

Λαμβάνοντας υπόψη τα δισεκατομμύρια δολάρια που δαπανώνται πάνω-κάτω στο δίκτυο για τη δημιουργία ολοκαίνουργιων κινητήρων και τα παραβιασμένα αυτοκίνητα που προέκυψαν από τον προγραμματισμένο διαχωρισμό 50/50 ICE/ηλεκτρική ισχύ, η F1 είναι πιθανό να καταλήξει με καθαρό μηδενικό κέρδος κατασκευαστή γιατί η Renault είναι έτοιμη να αποχωρήσει.

Ο Domenicali δεν συμφωνεί με την άποψη ότι οι κανονισμοί έχουν μετακινήσει τη F1 ένα βήμα μπροστά και μετά ένα βήμα πίσω.

«Νομίζω ότι η πραγματική απόφαση [από τη Renault] σχετιζόταν με μια άλλη προϋπόθεση, να είμαι πολύ ανοιχτός και πολύ ειλικρινής μαζί σου», είπε. «Δεν σχετίζεται με λάθος κανονισμό. Σχετίζεται με μια διαφορετική κατάσταση ότι πρέπει να αποδώσουν ένα αποτέλεσμα σε διαφορετικό χρονικό πλαίσιο.

«Πιστεύω ότι, τη στιγμή που καθορίστηκε ο κανονισμός, υπήρχε η ανάγκη να διασφαλίσουμε ότι οι κατασκευαστές ενδιαφέρονται πραγματικά να συμμετάσχουν στο πρωτάθλημα. Αποτελούν ζωτικό στοιχείο αυτής της εξίσωσης, γιατί χωρίς κινητήρα δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε – επομένως υπήρχε η ανάγκη να ακούσουμε.

«Και είναι αλήθεια ότι, επειδή δεν χρειάζεται να είμαστε ντροπαλοί ή να κρυβόμαστε πίσω από ένα δέντρο, ότι ήταν μια συμβιβαστική λύση λόγω των διαφορετικών συμφερόντων όλων των διαφορετικών κατασκευαστών, στην πραγματικότητα.

«Αλλά θα έλεγα ότι η FIA προσπάθησε να κάνει το καλύτερο για να βεβαιωθεί ότι θα μπορούσαμε να έχουμε κάτι που θα ήταν εντάξει για όλους. Αυτό είναι αλήθεια.”

apoklistiko-stefano-domenicali-pos-miazi-to-mellon-tis-f1

Επιβράδυνση της αλλαγής

Εν μέσω της ίντριγκας σχετικά με το εάν αυτός ο συνεχώς επαναλαμβανόμενος κύκλος αλλαγών κανονισμών που κλείνουν τα δίκτυα κάθε πέντε χρόνια θα πρέπει να αλλάξει, ο Domenicali πιστεύει ότι θα είναι τώρα η κατάλληλη στιγμή να εξετάσει πιθανώς την επιβράδυνση των επαναστάσεων των κανόνων.

«Αυτό είναι ένα σημείο: είναι πραγματικά τώρα η ώρα να κάνουμε το 2030 ένα άλλο βήμα αλλαγής; Δεν είμαστε σε θέση να απαντήσουμε σήμερα, γιατί πρέπει να περιμένουμε να δούμε πώς θα έρθει αυτή η νέα τεχνολογία και πώς θα αναπτυχθεί.

«Ως εκ τούτου, θα υπάρξει ένα σημείο στο οποίο πρέπει να το συζητήσουμε και πρέπει να καταλάβουμε εάν η ανάγκη των κατασκευαστών, η ανάγκη των ομάδων και η ανάγκη της μηχανικής, είναι σίγουρα εκεί όπως ήταν όταν υπήρχε η πρέπει να αλλάξει ο κανονισμός.

«Η ανάγκη για αλλαγή τίθεται κανονικά στο τραπέζι για δύο λόγους. Το ένα είναι επειδή είμαστε η κορυφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού και υποστηρίζουμε το κορυφαίο επίπεδο τεχνολογίας.

«Το δεύτερο στο παρελθόν ήταν ότι, γιατί ήταν αρκετά σαφές: ο στόχος ήταν να σταματήσει μια περίοδος κυριαρχίας των αυτοκινήτων. Θυμάμαι όταν ήμασταν ντυμένοι με διαφορετικά χρώματα [ο Domenicali είναι πρώην διευθυντής της ομάδας της Ferrari ], οπότε αυτό είναι μέρος του παιχνιδιού.

«Αλλά τώρα με τα νέα στοιχεία της ρύθμισης, του ανώτατου ορίου προϋπολογισμού και του περιορισμού της αεροδυναμικής, νομίζω ότι αυτό το σημείο δεν βρίσκεται πλέον στο τραπέζι της συζήτησης.

«Έτσι, το πραγματικό πράγμα είναι η τεχνολογική πρόκληση στο μέλλον. Έχει σημασία ότι η αλλαγή θα γίνει σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα πέντε ετών; Αυτό θα είναι το σημείο συζήτησης για το μέλλον».

Αλλαγή αυτοκινήτων

Ωστόσο, υπάρχει κάτι που ο Domenicali πιστεύει ότι πρέπει να αλλάξει – το βάρος των μονοθεσίων.

«Πιστεύω ότι αυτό που θα είναι πάντα στο τραπέζι στο μέλλον θα είναι το βάρος και η διάσταση των μονοθεσίων, γιατί δεν χρειάζεται να ξεχνάμε από πού ξεκίνησε η προσέγγιση των αυτοκινήτων φόρμουλας.

«Είμαστε τώρα σε μια κατάσταση όπου τα αυτοκίνητα είναι μεγάλα, τα αυτοκίνητα είναι βαριά και ίσως στο μέλλον, με αυτή τη νέα εξέλιξη, μπορούμε πραγματικά να αποφασίσουμε να επιστρέψουμε για να είμαστε ελαφρύτεροι.

«Αλλά θα έλεγα ότι είναι λίγο νωρίς να το συζητήσουμε. Ας δούμε, πρώτα απ ‘όλα, πώς μπορούμε να προετοιμαστούμε για να είμαστε πραγματικά έτοιμοι για τον σωστό τεχνικό κανονισμό, αλλά και αθλητικούς κανονισμούς, για το ’26 και μετά θα συζητήσουμε ανάλογα την κατάλληλη στιγμή».

Η αναζήτηση για ελαφρύτερα αυτοκίνητα είναι κάτι που στόχευε με την ανανέωση των κανόνων του 2026, αλλά οι προσπάθειες για μαζική απελευθέρωση δεν πήγαν τόσο μακριά όσο αναμενόταν αρχικά.

Μέρος του ζητήματος σχετίζεται με τις προόδους στην ασφάλεια, επειδή το να έχεις πιο στιβαρά αυτοκίνητα – συν το Halo – έχει συνέπειες για το βάρος. Αλλά ένας από τους άλλους παράγοντες στο τρέχον βάρος του αυτοκινήτου είναι η μονάδα ισχύος – ειδικά οι μπαταρίες.

Έτσι, εάν η F1 θέλει να μειώσει το βάρος του αυτοκινήτου μακροπρόθεσμα, τότε η απομάκρυνση από τα βαριά υβριδικά πρέπει να είναι μια λεωφόρος που αξίζει να εξερευνήσετε – είτε πρόκειται για στροφή στο υδρογόνο είτε ακόμη και για επιστροφή σε παλιούς V8.

Ο Domenicali έχει μερικές ενδιαφέρουσες σκέψεις για το θέμα: «Δεν νομίζω ότι το ίδιο το υδρογόνο θα είναι μια μεσοπρόθεσμη λύση για τη F1, για πολλούς, πολλούς λόγους – συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας, του κόστους και της ασφάλειας.

«Αλλά πιστεύω ότι ο σωστός τρόπος για να αναπτυχθεί αυτή η [μείωση βάρους] θα ήταν είτε να παραμείνουμε σε αυτό το είδος ιδέας, με κινήσεις για μείωση του βάρους είτε – εάν τα βιώσιμα καύσιμα κάνουν τη σωστή δουλειά για να έχουμε μηδενικές εκπομπές και εμείς παίρνουν το σημείο της βιωσιμότητας με τον σωστό τρόπο – ίσως δεν χρειάζεται πλέον να είμαστε τόσο περίπλοκοι ή τόσο ακριβοί όσον αφορά την εξέλιξη του κινητήρα.

«Έτσι μπορεί να σκεφτούμε να επιστρέψουμε σε κινητήρες που είναι πολύ ελαφρύτεροι και ίσως με καλό ήχο.

«Πιστεύω ότι αυτό το σημείο συζήτησης θα είναι σίγουρο στα τρία χρόνια μετά την εισαγωγή. Στη μέση λοιπόν του νέου ταξιδιού, πρέπει να σκεφτούμε και να δούμε πού βρισκόμαστε και τι πιστεύουμε ότι εξελίσσεται η κατάσταση.

apoklistiko-stefano-domenicali-pos-miazi-to-mellon-tis-f1

«Αλλά ένα πράγμα είναι πολύ σημαντικό: κοιτάξτε πίσω και δείτε πώς αλλάζουν τα πράγματα τόσο γρήγορα, τόσο γρήγορα. Θυμάμαι ότι όλοι πριν από μερικά χρόνια έλεγαν, «Α, ηλεκτρικά αυτοκίνητα για όλους, για πάντα». Τώρα, το χειρόφρενο είναι μεγαλύτερο από το να προχωράς. οπότε πρέπει να είμαστε συνετοί.

«Πρέπει να βεβαιωθούμε ότι ακολουθούμε τη σωστή προσέγγιση. Είμαστε σε μια αθλητική επιχείρηση και επομένως πιστεύω ότι πρέπει να πάρουμε τη σωστή απόφαση για τις ανάγκες μας και για το άθλημά μας».

Το δεύτερο μέρος της συνέντευξης του Domenicali, όπου μιλά για αλλαγές στον αθλητικό κανονισμό και τον αντίκτυπο της ταινίας της F1, θα δημοσιευτεί αύριο.

Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Engine Power: Οι διάσημοι που έσπευσαν να φωτογραφηθούν με το αγωνιστικό μονοθέσιο της McLaren

Οι διάσημοι που έσπευσαν να φωτογραφηθούν με το αγωνιστικό μονοθέσιο της McLaren

Κοσμοσυρροή για το MCL39 που βρέθηκε σε OPAP Arena και Σύνταγμα

Engine Power
Engine Power: Το αρχικό grid για το MotoGP GP της Αργεντινής

Το αρχικό grid για το MotoGP GP της Αργεντινής

Ανακαλύψτε το αρχικό πλέγμα για το Grand Prix της Αργεντινής, τον δεύτερο γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP 2025.

Engine Power
Engine Power: Η νέα Mercedes CLA 2026 είναι εδώ με εξαιρετική γκάμα και κάτι που η Mercedes-Benz δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ στο παρελθόν

Η νέα Mercedes CLA 2026 είναι εδώ με εξαιρετική γκάμα και κάτι που η Mercedes-Benz δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ στο παρελθόν

Αυτή είναι η νέα Mercedes CLA, είναι ηλεκτρικό, αλλά υπάρχει και υβριδικό. Σύντομα αναμένεται και μοντέλο AMG

Engine Power
Engine Power: Η Ducati μπλοκάρει το αίτημα της ανταγωνίστριας Aprilia για δοκιμή εντός της σεζόν του Jorge Martin

Η Ducati μπλοκάρει το αίτημα της ανταγωνίστριας Aprilia για δοκιμή εντός της σεζόν του Jorge Martin

Στον μάνατζερ της Ducati αρέσει η ιδέα να αφήσει έναν τραυματισμένο αναβάτη να δοκιμάσει τη φυσική του κατάσταση στην κανονική του μοτοσυκλέτα - αλλά όχι φέτος, ούτε στον Martin.

Engine Power
Engine Power: Επιστρέφει το αξεπέραστο 25th Motor Festival στο MEC Παιανίας – East Meets Wonder

Επιστρέφει το αξεπέραστο 25th Motor Festival στο MEC Παιανίας – East Meets Wonder

Είσαι έτοιμος να ζήσεις ένα υπερθέαμα που θα σε αφήσει άφωνο; Το 25ο Motor Festival έρχεται με αδρεναλίνη στο κόκκινο, shows που σπάνε τα όρια και special guests που θα κάνουν τη διαφορά!

Engine Power
Engine Power: Ferrari πίσω στη Μελβούρνη: «Παλέψαμε» παραδέχεται ο Charles Leclerc

Ferrari πίσω στη Μελβούρνη: «Παλέψαμε» παραδέχεται ο Charles Leclerc

Μόλις 7οι και 8οι στα προκριματικά για το Grand Prix της Αυστραλίας, οι Ferrari απείχαν αρκετά από ό,τι αναμενόταν από αυτές στις κατατακτήριες. Για τον Charles Leclerc, αυτό δεν είναι πραγματικά έκπληξη.

Engine Power
Engine Power: Το αρχικό πλέγμα για το Grand Prix της Αυστραλίας 2025

Το αρχικό πλέγμα για το Grand Prix της Αυστραλίας 2025

Ανακαλύψτε το αρχικό πλέγμα για το Grand Prix της Αυστραλίας 2025, τον πρώτο γύρο της σεζόν της Formula 1.

Engine Power
Engine Power: Στη McLaren, ο Norris και ο Piastri είναι «ελεύθεροι να παλέψουν» για τη νίκη

Στη McLaren, ο Norris και ο Piastri είναι «ελεύθεροι να παλέψουν» για τη νίκη

Και οι δύο οδηγοί της McLaren, Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις, που και οι δύο ξεκίνησαν στην πρώτη σειρά στο GP της Αυστραλίας, έχουν λάβει άδεια να πολεμήσουν για τη νίκη στην πίστα. Αρκεί να μένεις καθαρός...

Engine Power
Engine Power: Θυσία το 2025 προς όφελος του 2026; Το δίλημμα της Aston Martin

Θυσία το 2025 προς όφελος του 2026; Το δίλημμα της Aston Martin

Η βρετανική ομάδα αντιμετωπίζει μια δύσκολη επιλογή: να προσπαθήσει να αναπτύξει το μονοθέσιό της το 2025 ή να θυσιάσει τη χρονιά για να επικεντρωθεί στο 2026, τον κύριο στόχο του Lawrence Stroll. Με την άφιξη του Adrian Newey, η Aston Martin είναι οπλισμένη μέχρι τα δόντια για να ολοκληρώσει με επιτυχία τη ρυθμιστική μετάβαση.

Engine Power
Engine Power: Ο Liam Lawson σε μπελάδες στην Αυστραλία: “Πολλή δουλειά να κάνεις”

Ο Liam Lawson σε μπελάδες στην Αυστραλία: “Πολλή δουλειά να κάνεις”

Το πρώτο Σαββατοκύριακο του Liam Lawson στη Red Bull δεν είναι καλό μετά από μια δύσκολη Παρασκευή στη Μελβούρνη.

Engine Power
Engine Power: MotoGP Αργεντινής – Δοκιμές: Marquez imperial, οι Γάλλοι στο Q2

MotoGP Αργεντινής – Δοκιμές: Marquez imperial, οι Γάλλοι στο Q2

Ο Marc Marquez είχε μια τέλεια Παρασκευή στο Termas de Río Hondo, ολοκληρώνοντας την προπόνηση MotoGP GP Αργεντινής στην κορυφή.

Engine Power
Engine Power: Η Ferrari καθησύχασε με το μονοθέσιό της πριν από την Αυστραλία: “Το SF-25 ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μας”

Η Ferrari καθησύχασε με το μονοθέσιό της πριν από την Αυστραλία: “Το SF-25 ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μας”

Αν και η Ferrari πήρε το ρίσκο να σχεδιάσει ένα «99%» νέο μονοθέσιο το 2025, το SF-25 είχε καλή απόδοση κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών. Αρκετά για να ξεκινήσει η σεζόν με λίγη περισσότερη ηρεμία.

Engine Power
Engine Power: Θα σπάσει ο Oscar Piastri την κατάρα των Αυστραλών οδηγών;

Θα σπάσει ο Oscar Piastri την κατάρα των Αυστραλών οδηγών;

Ένας Αυστραλός δεν έχει ανέβει ποτέ στο βάθρο στην εθνική του διοργάνωση. Τζόουνς, Γουέμπερ, Ρικιάρντο: όλοι απέτυχαν στις 38 εκδόσεις του GP της Αυστραλίας που διεξάγονται από το 1985. Θα είναι ο Πιάστρι ο ήρωας που θα καταφέρει να σπάσει αυτή την κατάρα την Κυριακή;

Engine Power
Engine Power: Ο Wheatley θα ξεκινήσει στη Sauber νωρίτερα από το αναμενόμενο

Ο Wheatley θα ξεκινήσει στη Sauber νωρίτερα από το αναμενόμενο

Κυκλοφόρησε από τη Red Bull νωρίτερα από το αναμενόμενο, ο Jonathan Wheatley θα αναλάβει το νέο του ρόλο ως Team Principal στη Sauber την 1η Απριλίου, πριν από το Ιαπωνικό Grand Prix.

Engine Power
Engine Power: Ο Hadjar μαθαίνει γρήγορα, ο Mekies έχει αυτοπεποίθηση: Η Racing Bulls μπαίνει στο 2025 με αισιοδοξία

Ο Hadjar μαθαίνει γρήγορα, ο Mekies έχει αυτοπεποίθηση: Η Racing Bulls μπαίνει στο 2025 με αισιοδοξία

Αυτό το Σαββατοκύριακο, η σεζόν F1 του 2025 ξεκινά στη Μελβούρνη. Στο Racing Bulls, όλα τα φώτα είναι πράσινα με έναν καθησυχαστικό Laurent Mekies και έναν Isack Hadjar έτοιμο για μάχη.

Engine Power
Engine Power: Η Alpine φτάνει στο πρώτο GP που μεταμορφώθηκε σε σύγκριση με το 2024

Η Alpine φτάνει στο πρώτο GP που μεταμορφώθηκε σε σύγκριση με το 2024

Στο πίσω μέρος του πακέτου στο πρώτο Grand Prix της σεζόν 2024, η Alpine έκανε μια εντυπωσιακή στροφή 180° στους δώδεκα μήνες που ακολούθησαν. Αρκετά για να προσεγγίσουμε τον πρώτο γύρο του 2025, στην Αυστραλία, με αισιοδοξία και όρεξη να παλέψουμε για βαθμούς.

Engine Power
Engine Power: Ποιοι θα είναι οι αναπληρωματικοί οδηγοί για τη σεζόν 2025 F1;

Ποιοι θα είναι οι αναπληρωματικοί οδηγοί για τη σεζόν 2025 F1;

Κάθε σεζόν, οι οδηγοί παραμένουν στη σκιά των κανονικών οδηγών, έτοιμοι να πάρουν το τιμόνι σε περίπτωση απρόβλεπτων περιστάσεων: το 2025, ποιοι θα είναι οι έφεδροι οδηγοί για τις δέκα ομάδες του grid;

Engine Power
Engine Power: Ο Γκάμπριελ Μπορτολέτο εξηγεί τη μεγάλη σημασία του Φερνάντο Αλόνσο στην καριέρα του

Ο Γκάμπριελ Μπορτολέτο εξηγεί τη μεγάλη σημασία του Φερνάντο Αλόνσο στην καριέρα του

Ο διπλός παγκόσμιος πρωταθλητής διαχειρίζεται τα συμφέροντα του Gabriel Bortoleto, τον οποίο βοήθησε να βρει μια θέση στη Formula 3 το 2023. Παρών στη Formula 1 μόλις δύο χρόνια αργότερα, ο Βραζιλιάνος θα βρει τον μάνατζέρ του στο grid.

Engine Power