ENGINE POWER

Buddh: H γκάφα του πρωταθλητή ανατρέπει τα πάντα, νικητές και χαμένοι

Buddh: Ενα πρωτόγνωρο grand Prix που ζωντάνεψε ξαφνισμένους Γίγαντες, προσγείωσε ανώμαλα πρωταθλητές και έφερε σένα καταπιεστικό αγώνα πέρα από τα όρια τα πάνω κάτω στο πρωτάθλημα

motogp-moto-gp-nikites-xamenoi-india-grand-prix-indikos-agonas-2023-marco-bezzechi-vr46
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 9 λεπτά

Buddh: Η λογική πίσω από την δαπανηρή γκάφα του πρωταθλητή καθώς στο Buddh κάνει μεγάλο ντεμπούτο: Νικητές και ηττημένοι

Το εναρκτήριο Grand Prix της Ινδίας έδωσε ένα συναρπαστικό γκραν πρι και μια ανατροπή στη μάχη του πρωταθλήματος – όχι άσχημα για έναν αγώνα που μόλις πριν από μια εβδομάδα φαινόταν αμφίβολο να προχωρήσει ακόμη και στην πρώτη θέση.

Η τελική άφιξη του αθλήματος στο Buddh International Circuit, περίπου 45 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά του Νέου Δελχί, κυριάρχησε από συζητήσεις για καθυστερημένες βίζες και ημιτελείς εργασίες πίστας, αλλά άφησε επαίνους για την απαιτητική πίστα και την αξία που έφερε στο διευρυνόμενο μεγάλο ημερολόγιο prix.

Και μετά φυσικά υπήρχαν οι μεταθέσεις τίτλου.

Ο Francesco Bagnaia μειώθηκε σε λίγους πόντους μετά το τελευταίο του λάθος, αυτή τη φορά από τη δεύτερη θέση. Έδωσε όλη τη δυναμική στον επικεφαλής διώκτη Jorge Martin και έδωσε στον νικητή του αγώνα Marco Bezzecchi ένα εισιτήριο επιστροφής στον αγώνα.

Δεν θα υπάρχει πολύς χρόνος για να σταθούμε στην Ινδία, με το άθλημα να πετάει απευθείας στην Ιαπωνία για τον επόμενο αγώνα του στο Motegi αυτό το Σαββατοκύριακο, αλλά το ντεμπούτο του Buddh θα μείνει για πολύ στη συλλογική μνήμη της σεζόν του 2023.

Buddh – ΧΑΜΕΝΟΣ: FRANCESCO BAGNAIA

Μόλις είδαμε το παλιό Bagnaia κάτω από τον καπλαμά του κυρίαρχου παγκόσμιου πρωταθλητή;

Τόσο μεγάλο μέρος αυτής της σεζόν έχει καθοριστεί από τον ήρεμο και μαζεμένο Pecco νέων προδιαγραφών, ο οποίος λύγισε τους δυνητικούς του τίτλους χωρίς τα ανόητα λάθη που τον κατέβασαν σχεδόν 100 βαθμούς στην περσινή καταδίωξη του πρωταθλήματος.

Μετά από κάποιες ατυχίες στην αρχή της σεζόν φέτος, ήταν σχεδόν άψογος στην ευρωπαϊκή σεζόν.

Τότε είχε το τέρας του στο γκραν πρι της Καταλονίας. Τρίτος στο σπριντ και ο αγώνας στο Misano ήταν θαρραλέες επιστροφές, αλλά οποιαδήποτε ένδειξη ορμής έχει συντριβεί από ένα άλλο αδιανόητο λάθος στην Ινδία ενώ έτρεχε ένα άνετο δευτερόλεπτο.

Η ανατομία της συντριβής είναι ενδιαφέρουσα.

Ο Bagnaia έχανε πόντους από τον Martin και, σε μικρότερο βαθμό, τον Bezzecchi στους δύο τελευταίους γύρους, αλλά το προβάδισμά του είχε παραμείνει στους 36 πόντους και 65 πόντους αντίστοιχα, φτάνοντας στην Ινδία. Σε μια νέα πίστα σε εξουθενωτικές συνθήκες, δεν χρειαζόταν να ρισκάρουμε στην Ινδία όταν μια σειρά από πιο γνωστές πίστες θα έκλεινε τη σεζόν.

Όμως, αντί να το κολλήσει στην υπερβολική φιλοδοξία – ή ακόμα και στην προτιμώμενη διαμαρτυρία του ότι δεν έκανε τίποτα λάθος και ότι η σύγκρουση ήταν θεμελιωδώς μυστηριώδης – ο Bagnaia υποβάθμισε το σφάλμα στη χρήση του σκληρού μπροστινού ελαστικού και όχι στο μέσο που προτιμούσαν οι περισσότεροι άλλοι.

Δεν είχε καταφέρει να κάνει τα μέσα να δουλέψουν γι ‘αυτόν κατά τη διάρκεια της προπόνησης – εν μέρει μέχρι την πίσω φλυαρία που η Ducati δεν κατάφερε να θεραπεύσει – ενώ έβρισκε τα δύσκολα πιο βολικά. Δεν ήταν επιδίωξη επιπλέον απόδοσης από μόνη της, απλώς συνέπειας.

Φαινόταν εκείνη την εποχή σαν μια συντηρητική αντιστάθμιση κινδύνου-ανταμοιβής, αλλά ο Ιταλός έπεσε στη λάθος πλευρά αυτής της εξίσωσης.

Επομένως, ίσως δεν είναι πολύ δίκαιο να υποθέσουμε ότι ο Bagnaia έχει υποκύψει στην πίεση της εικόνας του τίτλου.

Όμως, με τον Martin να βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής και τον Bezzecchi σε φόρμα μόνο ένα ακόμα λάθος Bagnaia μακριά από το να είναι ένας γνήσιος αμφισβητίας, είναι ανοιχτό το ερώτημα εάν ο ισχύων πρωταθλητής θα αισθανθεί αυτή την πίεση τώρα, με επτά γύρους για τη λήξη.

 

Buddh –ΝΙΚΗΤΕΣ: ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΚΑΙ ΜΑΡΚΟ ΜΠΕΖΕΚΙ

Φυσικά οι δύο μεγαλύτεροι ωφελούμενοι από το λάθος του Bagnaia ήταν οι αντίπαλοί του στο πρωτάθλημα, οι οποίοι μέχρι αυτόν τον μήνα έψαχναν για την καταμέτρηση.

Μετά το σπριντ του Καταλανικού Grand Prix στα τέλη Αυγούστου, ο Bagnaia οδήγησε τον Martin με 66 πόντους και τον Bezzecchi με 75 βαθμούς. Το αποτέλεσμα του πρωταθλήματος φαινόταν αναπόφευκτο.

Αλλά ο Μάρτιν έχει αιχμαλωτίσει τη δυναμική. Ξεκινώντας από την Κυριακή στο Grand Prix της Καταλονίας, ο Martin επικράτησε της Bagnaia με 85-32. Ο Bezzecchi έχει μείνει πολύ πίσω, συγκεντρώνοντας 63 βαθμούς την ίδια περίοδο.

Ο Μάρτιν βρίσκεται τώρα μόλις 13 πόντους πίσω – κλείνει άνετα σε ένα μόνο Σαββατοκύριακο – ενώ ο Bezzecchi είναι και πάλι στο κυνήγι με 44 βαθμούς διαφορά.

Buddh – Το MotoGP περίμενε τον Μάρτιν να πυροβολήσει πραγματικά σε μια μάχη πρωταθλήματος και επιτέλους βλέπουμε τις δυνατότητές του να μετατρέπονται σε αποτελέσματα. Είναι επίσης ευχάριστο το γεγονός ότι δεν είναι πλέον απλώς ένας ειδικός σε έναν γύρο, αλλά ένας αναβάτης ικανός να βγάλει αποτελέσματα την Κυριακή.

Αλλά ο Bezzecchi είναι η πραγματική έκπληξη για το χρόνιο VR46 Ducati. Ενώ η μοτοσυκλέτα που κέρδισε τον τίτλο της περσινής χρονιάς δεν είναι προφανώς αδυσώπητη, η επιμονή του να συνεχίσει να τραβάει τον εαυτό του στη διαμάχη με μια σειρά από πραγματικά ξεχωριστές βόλτες δεν ήταν τίποτα λιγότερο από θεαματική.

Ήταν ο άντρας της φόρμας του Σαββατοκύριακου στην Ινδία, κάνοντας κλικ υπέροχα με το τμήμα υψηλής ταχύτητας της πίστας συγκεκριμένα. Από την pole position σίγουρα θα είχε σαρώσει το Σαββατοκύριακο αν δεν ήταν ο συμπαίκτης του Luca Marini που τον καθάριζε στον πρώτο γύρο του σπριντ – ανέκαμψε από το πίσω μέρος του grid στο πέμπτο, δημιουργώντας τις περισσότερες προσπεράσεις του απογεύματος – και ήταν απαράμιλλος στον αγώνα.

Θα χρειαστεί κάποιο πειστικό για να πιστέψουμε ότι μια μοτοσυκλέτα πελάτη μπορεί να είναι διεκδικητής του τίτλου, αλλά ο Bezzecchi προβάλλει ένα επιχείρημα με επιρροή.

First placed Mooney VR46 Racing Team’s Italian rider Marco Bezzecchi poses with the trophy on the podium after the Indian MotoGP Grand Prix at the Buddh International Circuit in Greater Noida on the outskirts of New Delhi, on September 24, 2023. (Photo by Money SHARMA / AFP)

Buddh – ΝΙΚΗΤΕΣ: ΟΙ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΓΙΓΑΝΤΕΣ ΤΟΥ MOTOGP

Σε ένα Σαββατοκύριακο που κυριαρχείται από ακόμα περισσότερα υπονοούμενα της πιθανής αποστασίας του Marc Márquez στον Gresini και της απογοήτευσης του Fabio Quartararo με την προτεινόμενη μηχανή 2024 της Yamaha, λάβαμε μια έγκαιρη υπενθύμιση του τι είναι ικανοί αυτοί οι παγκόσμιοι πρωταθλητές – και οι πρώην τιτανικές ομάδες τους – όταν οι συνθήκες είναι κατάλληλες.

Σε αυτή την περίπτωση χρειάστηκαν οι τεράστιες μεταβλητές μιας ολοκαίνουργιας πίστας σε μερικές από τις πιο δύσκολες κλιματολογικές συνθήκες του αθλήματος για να τους φέρει ξανά στον αγώνα.

Ο Fabio Quartararo σημείωσε το δεύτερο βάθρο του στη σεζόν καθώς και μόλις τον δεύτερο τερματισμό του στο σπριντ. Ο Franco Morbidelli, ομοίως, συγκέντρωσε το καλύτερο του αποτέλεσμα από την Αργεντινή, τον δεύτερο αγώνα της χρονιάς.

Στη Honda, ο Joan Mir απόλαυσε επίσης ένα Σαββατοκύριακο τόνωσης της αυτοπεποίθησης που χρειαζόταν, αγωνιζόμενος από την τέταρτη στην πέμπτη θέση στον αγώνα, τον υψηλότερο τερματισμό του από τον περασμένο Ιούνιο. Ήταν μόλις ο δεύτερος αγώνας βαθμολόγησης της χρονιάς και ο τρίτος του —ναι, τρίτος— τερματισμός ολόκληρης της εκστρατείας.

Αλλά ανάμεσά τους ήταν ο Márquez που είχε αναμφισβήτητα τον καλύτερο αγώνα, αν και χωρίς το καλύτερο αποτέλεσμα. Είχε προκριθεί στην έκτη θέση και έτρεχε πολύ νωρίς πριν ξεβραστεί στην πρώτη στροφή και πέσει προς τα πίσω, αλλά μια επική ανάκαμψη τον επανέφερε στην ένατη θέση.

Μετά από την τρίτη του θέση στο σπριντ, ήταν άνετα το καλύτερο σύνολο αποτελεσμάτων του για τη σεζόν.

Αλλά οι λάτρεις των ιαπωνικών μαρκεών καλό θα ήταν να μην ενθουσιαστούν πολύ με την προφανή συσχέτιση μεταξύ του τεστ Misano πριν από δύο εβδομάδες και της ξαφνικής ανάκαμψης της φόρμας.

Ο Márquez επεσήμανε ότι η τελευταία φορά που η Honda ήταν ανταγωνιστική – και μάλιστα η τελευταία φορά που μια μοτοσυκλέτα Honda κέρδισε έναν αγώνα – ήταν στο Όστιν, όπου το Circuit of the Americas δίνει παρόμοια έμφαση στις στροφές stop-start που επιτρέπουν στον αναβάτη να πάρει τη μοτοσυκλέτα πριν ανοίξετε το γκάζι αντί για μεγάλα σκουπίσματα που αναδεικνύουν την άγρια ​​απρόβλεπτη κατάσταση του RC213V. Ακόμη και η μεγάλη στροφή 7-8 δεν ήταν τόσο τιμωρητική δεδομένης της θετικής κλίσης που είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση της πραγματικής γωνίας κλίσης.

Το ίδιο ισχύει σε μεγάλο βαθμό για τη Yamaha, με το τελευταίο βάθρο του Quartararo να έρχεται επίσης στο COTA.

Όμως, αν και μπορεί να μην είναι σημάδι ταχείας αλλαγής της τύχης, είναι μια ευπρόσδεκτη τόνωση του ηθικού και των δύο εργοστασιακών ομάδων και των αναβατών τους — εκείνων που θα παραμείνουν τουλάχιστον την επόμενη χρονιά. Αυτό δεν είναι κακό.

Buddh –ΝΙΚΗΤΗΣ: IS BUDDH IS GOOD

Τέλος, μια λέξη για το Buddh International Circuit, τόσο κακοποιημένο από εικασίες αναβατών για μη ασφαλείς συνθήκες ενόψει του Σαββατοκύριακου, αλλά τόσο επαινετικό στη συνέχεια.

Χρειάστηκε μόνο μια βόλτα στην πίστα την Πέμπτη για να ακυρωθούν οι φόβοι για ανεπαρκή εργασία ασφαλείας, αντικαταστάθηκε από αρκετούς αναβάτες που επαινούσαν την πίστα ως δυνητικά την πιο διασκεδαστική στο ημερολόγιο.

Αποδείχθηκε πιο τεχνικό από ό,τι αναμενόταν, γεγονός που έδωσε το βάρος στους αναβάτες να καρφώσουν πραγματικά τους γύρους τους. Αυτό έδωσε ένα ασυνήθιστο αποτέλεσμα κατατακτήριων, το οποίο με τη σειρά του μας έδωσε μια ενδιαφέρουσα κατάταξη Grand Prix.

Και μετά υπήρχαν οι φυσικές απαιτήσεις – λιγότερο για τη διάταξη της πίστας και περισσότερο για το κλίμα.

Οι αγώνες MotoGP σε μερικά δύσκολα περιβάλλοντα – η Ινδονησία, η Ταϊλάνδη και η Μαλαισία έρχονται – αλλά η Ινδία ανέβασε τις συνθήκες σε ένα νέο επίπεδο καταπίεσης, με θερμοκρασία περιβάλλοντος στα μέσα της δεκαετίας του ’30 και υγρασία πάνω από 80%.

Το άθλημα ανταποκρίθηκε σπάζοντας μια συμφωνία μεταξύ αναβατών, ομάδων, προμηθευτών ελαστικών και του διοργανωτή του αγώνα για να συντομεύσει τους αγώνες για όλες τις κατηγορίες. Το MotoGP έχασε χάνοντας έναν γύρο στο σπριντ που έπεσε τρεις γύρους από το γκραν πρι.

Μερικοί ένιωσαν τα αποτελέσματα πιο έντονα από άλλους. Ο Χόρχε Μάρτιν τερμάτισε σωματικά αφού πήρε τη σημαία δεύτερος, ανίκανος να λάβει μέρος στις συνεντεύξεις μετά τον αγώνα λόγω αφυδάτωσης. Αρκετοί άλλοι, ιδιαίτερα εκείνοι που πέρασαν τον αγώνα πίσω από άλλη μοτοσυκλέτα, μίλησαν για την αποπνικτική ζέστη.

Αλλά δεν επηρεάστηκαν όλοι τόσο άσχημα.

«Ήταν κάπως σαν το Townsville στη μέση του καλοκαιριού», έγραψε ο Jack Miller σε αυτόν τον ιστότοπο. «Οπότε κανένα παράπονο από εμένα!

«Ναι, είχε ζέστη και η Κυριακή ήταν δύσκολη για 21 γύρους, αλλά θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει τους 24 γύρους που είχαμε αρχικά προγραμματιστεί. Τρεις ακόμα γύροι δεν θα ήταν πρόβλημα.

«Ήταν σαν να κάνω motos στα μέσα Ιανουαρίου στο σπίτι».

Buddh – Grand Prix της Ινδίας Αποτελέσματα:

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

Exit mobile version