F1 Chinese Grand Prix : Η πίστα σιρκουί της Σαγκάης δημιουργεί σοβαρά προβλήματα
Η πίστα του κινεζικού γκραν πρι συζητήθηκε κατά τη διάρκεια αυτής της πρώτης ημέρας λόγω μιας περίεργης επιφάνειας που τοποθετήθηκε πάνω της. Αρκετοί πιλότοι έμειναν έκπληκτοι, όλοι σε μια άσφαλτο… εύφλεκτη.
Ακόμη και πριν από την έναρξη του κινεζικού Grand Prix, πολλοί οδηγοί είχαν ήδη εκφράσει τις ανησυχίες τους για τη νέα επιφάνεια της πίστας . Πράγματι, έχει αναφερθεί ότι η πίστα έχει αντιμετωπιστεί με ένα προϊόν που την κάνει αρκετά ξεχωριστή.
Ο Charles Leclerc ήταν ο πρώτος που εξεπλάγη από την κατάσταση της άσφαλτου: « Έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που οδηγήσαμε εδώ και είδα ότι η πίστα είχε ζωγραφιστεί, ότι υπάρχουν περίεργα πράγματα σε αυτήν…» Η ίδια ιστορία για τον Esteban Ocon που ήταν λίγο στο σκοτάδι πριν ξεκινήσει το Σαββατοκύριακο του.
«Θα μπορούσε να είναι ολισθηρό στο βρεγμένο ή πολύ πιάσιμο στο στεγνό. Δεν μπορείς να ξέρεις μέχρι να βάλεις το αυτοκίνητο στην πίστα. Μιλούσα με τον Τσαρλς για το γεγονός ότι στις μέρες του καρτ, μερικές φορές υπήρχε μπογιά στην πίστα και ότι έτεινε να προσθέσει πρόσφυση! »
Λοιπόν, μετά από μια μέρα οδήγησης, μπορούμε να πούμε ότι η Νορμανδία τα κατάφερε. Αυτή την Παρασκευή, στο στεγνό, τα αυτοκίνητα είχαν πολύ κόκκο και όταν έφτασε η βροχή, κατά την πρόκριση του σπριντ, η άσφαλτος της Σαγκάης μετατράπηκε σε πραγματικό παγοδρόμιο. Στο SQ3, πολλοί οδηγοί παγιδεύτηκαν από τις συνθήκες. Ο Lando Norris , ο Max Verstappen αλλά κυρίως ο Charles Leclerc, που πήγε να χαϊδέψει τον τοίχο χωρίς πολλές ζημιές ευτυχώς…
Στο τέλος των προκριματικών του Sprint, ο Max Verstappen επέστρεψε στη δυσκολία του να καταλάβει την πίστα όταν έβρεχε: «Ήταν απίστευτα ολισθηρό», σχολίασε ο οδηγός της Red Bull . Απλώς δυσκολεύτηκα πολύ να φέρω τα ελαστικά σε θερμοκρασία, γι’ αυτό ήταν πολύ δύσκολο να κρατήσω το μονοθέσιο στην πίστα. Ήταν σαν να οδηγείς στον πάγο». Προκρινόμενος 4ος στο grid, ο τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής θα ξεκινήσει λοιπόν από μέσα, κάτι που δεν τον καθησυχάζει ιδιαίτερα… «Υπάρχει πολύ λιγότερο κράτημα με αυτό το πράγμα ζωγραφισμένο στην άσφαλτο. »
Δες όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης σε εθνικό και διεθνή επίπεδο μέσα στην ενότητα του Engine Power – ΔΕΣ ΤΑ ΟΛΑ ΕΔΩ
- Χωρίς συναισθηματισμούς ο κορυφαίος οδηγός της F1 στην ιστορία του αθλήματος
- Ο αγώνας σπριντ έρχεται στο Κινέζικο Grand Prix F1 … οι οδηγοί δεν καταλαβαίνουν!
- F1 Grand Prix Japan: Ο Max Verstappen κέρδισε τα πάντα στη Suzuka
- Ο Hamilton Goat συνομιλά με άλλους θρύλους για την απόσυρση του
Εύφλεκτη η πίστα ;
F1 Chinese Grand Prix : Πολλές φορές μπορούμε να πούμε στους οδηγούς να βάλουν φωτιά στην πίστα, να κάνουν παράσταση! Το πρόβλημα είναι ότι αυτή η έκφραση ελήφθη κυριολεκτικά, παρά τη θέλησή τους προφανώς. Στην Ελεύθερη Πρακτική, μια περίεργη φωτιά ξέσπασε στην άκρη της πίστας, στη στροφή 7. Και πάλι κατά τη διάρκεια των προκριματικών σπριντ. Στην ίδια στροφή ξέσπασε νέα φωτιά που καθυστέρησε το SQ2. Από πού λοιπόν προέρχεται αυτή η φωτιά;
Όταν τα αυτοκίνητα περνούν από αυτή την περιοχή, ο επίπεδος πυθμένας τους τρίβει το έδαφος, κάτι που προκαλεί σπινθήρες. Κανένα πρόβλημα μέχρι στιγμής, μια μάλλον συνηθισμένη κατάσταση. Εκτός από το ότι η επίστρωση που εναποτέθηκε πρόσφατα στην πίστα αποδείχθηκε εύφλεκτο προϊόν. Ευτυχώς, επηρέασε μόνο την πίστα και τέθηκε γρήγορα υπό έλεγχο από τους στρατάρχες…
Σε μια μέρα, αυτή η πίστα στην πίστα της Σαγκάης απέδειξε ότι οι ανήσυχοι οδηγοί είχαν δίκιο. Αφενός γιατί δρα με ασυνήθιστο τρόπο στα ελαστικά αλλά και γιατί προκαλεί πυρκαγιές. Ελπίζω να μην της επιφυλάσσει μερικές εκπλήξεις για το υπόλοιπο Σαββατοκύριακο!
Χάος στα κινεζικά Γκραν Πρι καθώς πυρκαγιές ξεσπούν επανειλημμένα στην πίστα με τον σοκαρισμένο πρωταθλητή να λέει «δεν το έχω ξαναδεί αυτό» Το γρασίδι πήρε φωτιά εκτός από την πίστα στο Free Practice 1. Φωτιές ξέσπασαν επανειλημμένα στο Γκραν Πρι της Κίνας σε περίεργες σκηνές την Παρασκευή. Ένας σοκαρισμένος πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής είπε μέσα στο χάος: «Δεν το έχουμε ξαναδεί αυτό». Κατά τη διάρκεια των προκριματικών σπριντ, ξέσπασε φωτιά στο γρασίδι δίπλα στην πίστα.
F1 Chinese Grand Prix : Ήταν η δεύτερη φορά που ξέσπασε πυρκαγιά στην πίστα μετά από ένα περιστατικό κατά τη διάρκεια της Ελεύθερης Προπόνησης 1 νωρίτερα την ίδια μέρα. Το περιστατικό είναι το FP1 είδε τη συνεδρία με κόκκινη σημαία με το γρασίδι να φλέγεται στη στροφή 7. Αφού οι αγωνοδίκες αντιμετώπισαν τη φωτιά, η προπόνηση συνεχίστηκε. Ωστόσο, στη συνέχεια ξέσπασε μια ΔΕΥΤΕΡΗ πυρκαγιά στη στροφή 5 του σιρκουί της Σαγκάης κατά τη διάρκεια των προκριματικών σπριντ. Αυτή η δεύτερη πυρκαγιά συνέβη ακριβώς στο τέλος του SQ1, το οποίο αντικατέστησε τις προπονήσεις που συνήθως εμφανίζονται σε ένα Σαββατοκύριακο F1 .
Η πυρκαγιά ανάγκασε το SQ2 να καθυστερήσει. Η συνεδρίαση τελικά ξεκίνησε στις 15:54 τοπική ώρα. Ο ρεπόρτερ του Sky Sports F1, Ted Kravitz, είχε μια θεωρία σχετικά με το τι προκάλεσε τις πυρκαγιές: «Ακριβώς στην κορυφή αυτής της γωνίας, τα μονοθέσια πέφτουν κάτω και παράγουν σπινθήρες.«Και με τον άνεμο να φυσάει εκεί που είναι -τόσο ακριβώς κάτω από τον άνεμο- μπορώ απολύτως να φανταστώ ότι ο λόγος της πυρκαγιάς ήταν αυτός.
«Υπήρξε μια σπίθα που βγήκε από τα μπλοκ ολίσθησης του αυτοκινήτου και μετά ταξίδεψε λίγο κάτω από τον άνεμο και μετά χτύπησε σε αυτό το κομμάτι ξερού χόρτου». Το επαναλαμβανόμενο περιστατικό έπιασε και τον παγκόσμιο πρωταθλητή του 2016, Nico Rosberg , με τον ίδιο να λέει: «Πάλι καίγεται, απίστευτο! «Στη γωνία, υπάρχει ένα μεγάλο χτύπημα στο έδαφος και όλα τα αυτοκίνητα εκτοξεύουν μεγάλους σπινθήρες κάτω από το αυτοκίνητο, και ο άνεμος σπρώχνει τους σπινθήρες στην πίστα σε εκείνο το σημείο και βάζει το γρασίδι να πάρει φωτιά. «Δεν το έχουμε ξαναδεί αυτό».
Πέντε οδηγοί, συμπεριλαμβανομένων των Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ , τέθηκαν υπό έρευνα μετά το δράμα επειδή δεν έφτασαν τον μέγιστο χρόνο δέλτα στους έξω γύρους τους. Η F1 επέστρεφε στην Κίνα για πρώτη φορά από το 2019, με την πανδημία του Covid να κάνει τον αγώνα να μην είναι στο ημερολόγιο – συμπεριλαμβανομένου του 2023 έως ότου αναγκάστηκε να κοπεί την τελευταία στιγμή. Μετά την επανέναρξη των αγώνων, η βροχή άρχισε να πέφτει αμέσως μετά.
Στο βρεγμένο, ο Χάμιλτον έφτασε στην pole position για τον αγώνα σπριντ από τον Λάντο Νόρις, αφού ο οδηγός της McLaren φάνηκε να επαναφέρει τον χρόνο του γύρου μετά την αρχική του διαγραφή λόγω υπέρβασης των ορίων πίστας. Ωστόσο, η σύγχυση είχε προκληθεί από μια παρερμηνεία των σημειώσεων των διευθυντών των αγώνων που έλεγαν ότι οι οδηγοί που έφευγαν στη στροφή 16 θα είχαν διαγραφεί ο επόμενος γύρος τους και όχι αυτός που θα μπορούσαν να παραχωρηθούν τα όρια.
Ο επικεφαλής της ομάδας της McLaren, Andrea Stella, δήλωσε: «Αποκαταστάθηκε από την ίδια τη FIA. «Φεύγεις στην τελευταία στροφή, εκτοξεύεις με πολύ χαμηλότερη ταχύτητα και ουσιαστικά ο Λάντο χάνει σχεδόν τα τρία δέκατα επειδή έχει φύγει στην προηγούμενη τελευταία στροφή».
Ο Χάμιλτον ηγείται της Mercedes στα προκριματικά του Sprint στην Κίνα
F1 Chinese Grand Prix : Δύο γκαράζ, δύο ατμόσφαιρες στη Mercedes. Από τη μία, ο Λιούις Χάμιλτον μπόρεσε να εκμεταλλευτεί τη βροχή για να σημειώσει τον δεύτερο ταχύτερο χρόνο και, από την άλλη, ο Τζορτζ Ράσελ δεν μπορούσε να τα πάει καλύτερα από την 11η θέση.
Ο Λιούις Χάμιλτον μπορεί να ευχαριστήσει τη βροχή! Στην κινεζική καταιγίδα, όπου εγκλωβίστηκαν πολλοί οδηγοί, ο Βρετανός κατάφερε να πάρει δεύτερη φορά. Είχε μάλιστα, για μια στιγμή, την pole position στα χέρια του, αλλά ο αρχικά ακυρωμένος χρόνος του Lando Norris επανήλθε στο τέλος του SQ3. Στη συνέχεια, ο Βρετανός θα ξεκινήσει από την πρώτη σειρά αύριο, για τον αγώνα Sprint.
«Οι συνθήκες ήταν πολύ δύσκολες, δεν υπήρχε πολύ κράτημα για κανέναν», εξηγεί ο Lewis Hamilton . Μόλις είδα τη βροχή να έρχεται ενθουσιάστηκα πολύ, τότε όλα ζωντάνεψαν . Ο ρυθμός μας στο στεγνό δεν φαινόταν αρκετά γρήγορος για να ανταγωνιστούμε τις κορυφαίες ομάδες, οπότε ο υγρός καιρός μας έδωσε περισσότερες ευκαιρίες. »
Seeing Lewis and W15 secure a front row start for tomorrow’s Sprint 👏 Both trackside and back in Brackley pic.twitter.com/Y2mBQuZ7SP
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) April 19, 2024
Σε μεγάλη δυσκολία στην αρχή της σεζόν, ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής είναι σε μεγάλο βαθμό ικανοποιημένος με αυτή τη 2η θέση στο grid, ακόμα κι αν είναι «μόνο» για τον αγώνα Sprint. Ωστόσο, όπως γνωρίζει, θα είναι περίπλοκο να διατηρήσει τη θέση του αύριο.
«Θα πρέπει να περιμένουμε και να δούμε ποιες θα είναι οι συνθήκες αύριο. Έχουμε πολλά γρήγορα αυτοκίνητα που ξεκινούν πίσω μας, αλλά θα δούμε τι μπορούμε να κάνουμε για να τα κρατήσουμε πίσω. »
F1 Chinese Grand Prix : Μια μέρα που πρέπει να ξεχάσει ο Ράσελ
Στην άλλη πλευρά του γκαράζ της Mercedes, είναι ένα χάος. Ο George Russell δεν μπόρεσε να βγει από το SQ2 και θα ξεκινήσει 11ος για τον αγώνα. Ήδη, από την πρώτη προκριματική περίοδο, ο Βρετανός δυσκολεύτηκε ιδιαίτερα και λίγο έλειψε να βγει πρόωρα αλλά κατάφερε να ξεφύγει από την παγίδα την τελευταία στιγμή.
«Δεν ήταν καθόλου εύκολο », ψιθυρίζει ο Ράσελ. Ολοκλήρωσα έναν γύρο στο SQ2 πριν φτάσει η βροχή, κάτι που ήταν απογοητευτικό. Προσπαθήσαμε να φτάσουμε στο μονοπάτι όσο το δυνατόν νωρίτερα, καθώς ξέραμε ότι ερχόταν η βροχή. Κολλήσαμε πίσω από πολλά αυτοκίνητα στο pit lane και χάσαμε πολύ τη θερμοκρασία των ελαστικών. Ήμασταν ακόμη έτοιμοι να περάσουμε? ένα δέκατο ακόμη και θα τα είχαμε καταφέρει, οπότε ήταν κρίμα να βρεθούμε σε αυτό το μέρος. Ποιος ξέρει τι θα είχε συμβεί αν είχαμε φτάσει στο SQ3 (με τη βροχή, σημείωμα του συντάκτη) ».
Κανένας πανικός για τον οδηγό της Mercedes, ωστόσο, ο οποίος παραμένει αισιόδοξος ότι θα κερδίσει βαθμούς αύριο κατά τη διάρκεια του αγώνα Sprint, ακόμα κι αν δεν είναι το πιο σημαντικό σύμφωνα με τον ίδιο: «Έχουμε την ευκαιρία να ανακάμψουμε αύριο κατά τη διάρκεια του Sprint . Μετά από αυτό θα έχουμε την πρόκριση για το Grand Prix το απόγευμα και αυτό είναι που έχει μεγάλη σημασία. »
Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power