ENGINE POWER

Χωρίς τον Valtteri Bottas το 2025, η Φινλανδία βρίσκεται ορφανή από τη Formula 1

Για πρώτη φορά μετά από 35 χρόνια, δεν θα υπάρχουν Φινλανδοί στην αρχή της σεζόν του 2025 με το τέλος της περιπέτειας μεταξύ Valtteri Bottas και Sauber.

choris-ton-valtteri-bottas-to-2025-i-finlandia-vriskete-orfani-apo-ti-formula-1
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Στην ιστορία της Formula 1 , είναι το έθνος που έχει βγάλει τους περισσότερους πρωταθλητές κατά κεφαλήν, αλλά και τους περισσότερους πρωταθλητές ανά αριθμό οδηγών που έχουν αγωνιστεί σε τουλάχιστον ένα Grand Prix. Η Φινλανδία, με πληθυσμό μόλις 5,5 εκατομμυρίων, μπορεί να υπερηφανεύεται ότι έχει δημιουργήσει μερικούς από τους μεγαλύτερους οδηγούς στο άθλημα. Από την πρώτη συμμετοχή ενός Φινλανδού σε Grand Prix της Formula 1, Leo Kinnunen στο Σουηδικό GP του 1974, τον διαδέχτηκαν άλλοι επτά οδηγοί, μεταξύ των οποίων τρεις παγκόσμιοι πρωταθλητές (Keke Rosberg, Mika Häkkinen και Kimi Räikkönen) και δύο άλλοι νικητές του Grand Prix ( Heikki Kovalainen και Valtteri Bottas ).

Πρώτη από το 1990

Αλίμονο, η παράδοση των Φινλανδών οδηγών στη Formula 1, με τη μοναδική τους ψυχραιμία και το περίφημο «sisu» τους, θα τελειώσει σύντομα. Πράγματι, στην έναρξη του Grand Prix της Αυστραλίας στις 16 Μαρτίου, δεν θα υπάρχουν Φινλανδοί στο grid. Ο Valtteri Bottas, ο μοναδικός εκπρόσωπος της σκανδιναβικής χώρας μετά την αποχώρηση του Kimi Raïkkönen στα τέλη του 2019, δεν θα είναι παρών αφού από το 2025 θα αντικατασταθεί από τον Gabriel Bortoleto στη Sauber . Αυτό θα είναι το πρώτο για 35 χρόνια: από το 1990 (JJ Letho στο Onyx Grand Prix), υπήρχε πάντα ένας Φινλανδός στην αρχή του πρώτου αγώνα της σεζόν, είτε με τους Mika Häkkinen, Mika Salo, Kimi Räikkönen, Heikki. Kovalainen ή Valtteri Bottas.

Πρέπει μάλιστα να πάμε πίσω στο 1988 για να βρούμε ίχνη μιας σεζόν όπου κανένας Φινλανδός δεν συμμετείχε στο παραμικρό Grand Prix. Μια αιωνιότητα. Το τέλος μιας μεγάλης σειράς που σηματοδοτεί και ένα διάλειμμα στη σκανδιναβική/σκανδιναβική παράδοση στη Formula 1, αφού χωρίς τον Kevin Magnussen ή τον Valtteri Bottas, οι τέσσερις σκανδιναβικές χώρες (Νορβηγία, Σουηδία, Φινλανδία, Δανία) δεν θα έχουν εκπρόσωπο το 2025! Αν προφανώς αυτό συνεχιστεί στα ράλι , ιδίως στο WRC με τους Kalle Rovanperä, Oliver Solberg και Sami Pajari, οι σκανδιναβικές χώρες βρίσκονται ορφανές της Formula 1.

Ποιος Φινλανδός θα διαδεχθεί τον Μπότα;

Ωστόσο, αυτή η ύφεση θα μπορούσε να είναι προσωρινή για τη Φινλανδία, της οποίας οι ελπίδες στηρίζονται τώρα σε έναν πολλά υποσχόμενο νεαρό οδηγό: τον Tuukka Taponen, 3ος στο πρωτάθλημα FRECA το 2024 και μελλοντικός οδηγός της Formula 3 στο ART Grand Prix την επόμενη σεζόν. «Η ART GP είναι μια γνώριμη ομάδα για τους Φινλανδούς. Για παράδειγμα, ο Valtteri Bottas κέρδισε το πρωτάθλημα με την ομάδα ART GP πριν μετακομίσει στη Formula 1 », θυμήθηκε τη στιγμή της επισημοποίησής του στη γαλλική ομάδα στη Formula 3 .

Η Σκανδιναβία δεν μένει έξω, αφού ο Σουηδός Dino Beganovic, ο Νορβηγός Martinius Stenshorne και ο Δανός Noah Strømsted είναι επίσης νεαροί βλαστοί που θα μπορούσαν κάποτε να έρθουν να διαιωνίσουν την κληρονομιά των σκανδιναβικών χωρών στην F1. Ας μην θάψουμε ούτε τον Valtteri Bottas, που θα μπορούσε να κάνει και επιστροφή τα επόμενα χρόνια! Εάν ο άνθρωπος με 10 νίκες στα Grand Prix περάσει ζεστά τη σεζόν του 2025 μέσα στο σπίτι της Mercedes , ως εφεδρικός οδηγός, η εμπειρία του (και τα πλεονεκτήματα του μάρκετινγκ) θα μπορούσαν να πείσουν μια ομάδα να τον στρατολογήσει το 2026… μια νέα αμερικανική ομάδα, For παράδειγμα ;

Δες  όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power

Exit mobile version