ENGINE POWER

Χρόνοι: MotoGP κινείται με διαφορετικό ρυθμό

Χρόνοι MotoGP: Η βελτίωση σε χρόνους που έχει καταγραφεί από το 2023 έως το 2024 είναι η μεγαλύτερη από το 2016 στη δοκιμή Sepang. Συνολικά, 1.207 δευτερόλεπτα διαφορά.
Χρόνοι: MotoGP κινείται με διαφορετικό ρυθμό

Χρόνοι MotoGP:  Με την πρώτη ματιά μπορείτε να βρείτε κάποια ομοιότητα μεταξύ των δοκιμών preseason που πραγματοποίησε το MotoGP στη Sepang πριν από ένα χρόνο και εκείνων αυτού του 2024. Αν κοιτάξουμε μόνο τη μάρκα, η Ducati αφήνει για άλλη μια φορά τις τρεις ημέρες των δοκιμών με τον καλύτερο χρόνο , αλλά Η πραγματικότητα είναι ότι η κορυφαία κατηγορία κινείται με τελείως διαφορετικό ρυθμό από αυτόν που παρουσίασε στην τελευταία της καμπάνια. Η εξέλιξη σε σχέση με το 2022 ήταν σημαντική (υπήρχαν λίγο πάνω από τα δύο δέκατα της προόδου), αλλά δεν έχει να κάνει με το βήμα προς τα εμπρός που έκαναν ορισμένες μηχανές που μπορούν να φτάσουν τις μέγιστες ταχύτητες της Formula 1 σε μια πίστα που δεν είναι καν η πιο γρήγορη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, ούτε ευνοεί την εμφάνιση της ταχύτητας κάθε πρωτότυπου όπως θα μπορούσε να συμβεί στις ευθείες του Κατάρ, του Mugello ή του Red Bull Ring.

Για να το θέσουμε σε μια προοπτική, το πρωτότυπο που δεν είχε την μεγαλύτερη ταχύτητα στις πρόσφατες καμπάνιες, η Yamaha M1, έκανε τη δουλειά του στο τμήμα του κινητήρα και ο ίδιος ο Quartararo ήρθε να ηγηθεί του πίνακα στον οποίο καταγράφονται τα ρεκόρ . κορυφή 338 km/h. Μια φιγούρα που δεν έχει δει εδώ και χρόνια. Είναι αλήθεια ότι σε έναν γύρο ο Γάλλος δεν ήταν ο πιο ανταγωνιστικός και παρόλο που η Ducati δεν χρειάστηκε τόσα πολλά όσον αφορά την πρωτιά για να κυριαρχήσει ξανά στους χρόνους, τέσσερις από τις ιταλικές μοτοσυκλέτες έχουν σπάσει όλα τα ρεκόρ που σημειώθηκαν στη Sepang (1: 57.491) . Οι Bagnaia (η ταχύτερη από τις δοκιμές), ο Martín, ο Bastianini και ο Álex Márquez κύλησαν σε 1:56 και ακριβώς το 1:56.682 του τρέχοντος πρωταθλητή είναι αυτό που θέτει σε εγρήγορση για την αεροδυναμική εξέλιξη ορισμένων στηριγμάτων που δεν έχουν φτάσει ακόμη στο όριο τους.

Χρόνοι MotoGP: Κατά τη διάρκεια του shakedown η Ducati, η KTM και η Aprilia αποκάλυψαν ένα αεροδυναμικό οπλοστάσιο στο Sepang, αλλά αυτό που δεν προχωρά παραπέρα εθεάθη για πρώτη φορά στο γκαράζ του σπιτιού του Noale (αργότερα αντικατέστησαν αυτά στο Mattighofen), με ένα είδος ψησταριά (τυπική της Formula 1) που τοποθέτησαν στην ουρά του RS-GP για να έχουν τρισδιάστατη αναπαράσταση των ροών αέρα και να κατανοούν καλύτερα την αεροδυναμική. Οι πρώτοι επικριτές ήταν μέσα στο δικό του κουτί. «Θα ήθελα να αφαιρέσω τα φτερά, να επιστρέψω. Με αυτό, οι αγώνες δεν θα είναι διασκεδαστικοί, δεν είναι καλό για το σόου», είπε ο Aleix Espargaró αφού δοκίμασε το πείραμα, και παρόλο που τώρα πηγαίνει πιο γρήγορα από ποτέ, αυτή η ανάβαση δεν είναι πολύ πειστική.

Χρόνοι MotoGPΤο MotoGP βελτιώνεται περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο

Όσο εκπληκτική κι αν είναι η εποχή του Bagnaia, ειδικά επειδή η βελτίωση σε χρόνους που έχει καταγραφεί από το 2023 έως το 2024 είναι η μεγαλύτερη από το 2016 σε αυτές τις δοκιμές πριν από την περίοδο, το αποτέλεσμα είναι αποτέλεσμα της αεροδυναμικής προόδου. Μόλις πριν από ένα χρόνο ο Marini σημείωσε τον καλύτερο χρόνο 1:57.889 και αυτό σημαίνει ότι το νέο Desmosedici ήταν 1.207 δευτερόλεπτα πιο ανταγωνιστικό στο ίδιο σενάριο. Αλλά αν και αυτό είναι ένα βήμα προς τα εμπρός, αυτό δεν σημαίνει ότι τα νέα είναι θετικά. Η αεροδυναμική καθιστά δυνατή την ταχύτερη πορεία, αλλά επίσης κάνει τις πίστες πιο επικίνδυνες, αυξάνει το κόστος, οι οδηγοί χάνουν τη σημασία τους και οι προσπεράσεις γίνονται πιο περίπλοκες.

chroni-motogp-kinite-me-diaforetiko-rithmo-2016-2024-time-attack-records

Χρόνοι MotoGP: Σε πολλές περιπτώσεις το less is more και παρόλο που νέες γενιές αρχίζουν να φτάνουν όλο και περισσότερο στο MotoGP, όπως στην περίπτωση του Pedro Acosta που άφησε το στίγμα του με ένα λαμπρό ντεμπούτο, των αναβατών της παλιάς σχολής που αγωνίστηκαν με πρωτότυπα χωρίς αεροδυναμικές εφευρέσεις ζητήστε να επιστρέψετε στην ουσία. «Η νέα αεροδυναμική θυμίζει F1», είπε ο Márquez, ο οποίος προσωπικά προτιμά την «περαιτέρω ανάπτυξη του πλαισίου, των ελαστικών και του κινητήρα». Προς το παρόν, δεν θα είναι δυνατό παρά μετά το 2026, όταν οι τρέχοντες κανονισμοί θα πρέπει να ενημερωθούν, αλλά ένας οκτώ φορές πρωταθλητής υπενθυμίζει: «Οι άνθρωποι θέλουν να δουν προσπεράσεις, όχι πολύ υψηλές ταχύτητες». Και οι πιλότοι επίσης.

Εξέλιξη πρωτοτύπων ανά εποχή
Χρόνοι MotoGP: Εποχή Διαφορά βελτίωσης
2016 +0,713
2017 -0,212
2018 -0,538
2019 -0,591
2020 +0,110
2022 -0,218
2023 -0,242
2024 -1.207
*Τη σεζόν 2021, δεν πραγματοποιήθηκαν τεστ στο Sepang λόγω περιορισμών για τον κορωνοϊό.

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

 

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Engine Power: Η Ferrari καθησύχασε με το μονοθέσιό της πριν από την Αυστραλία: “Το SF-25 ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μας”

Η Ferrari καθησύχασε με το μονοθέσιό της πριν από την Αυστραλία: “Το SF-25 ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μας”

Αν και η Ferrari πήρε το ρίσκο να σχεδιάσει ένα «99%» νέο μονοθέσιο το 2025, το SF-25 είχε καλή απόδοση κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών. Αρκετά για να ξεκινήσει η σεζόν με λίγη περισσότερη ηρεμία.

Engine Power
Engine Power: Θα σπάσει ο Oscar Piastri την κατάρα των Αυστραλών οδηγών;

Θα σπάσει ο Oscar Piastri την κατάρα των Αυστραλών οδηγών;

Ένας Αυστραλός δεν έχει ανέβει ποτέ στο βάθρο στην εθνική του διοργάνωση. Τζόουνς, Γουέμπερ, Ρικιάρντο: όλοι απέτυχαν στις 38 εκδόσεις του GP της Αυστραλίας που διεξάγονται από το 1985. Θα είναι ο Πιάστρι ο ήρωας που θα καταφέρει να σπάσει αυτή την κατάρα την Κυριακή;

Engine Power
Engine Power: Ο Wheatley θα ξεκινήσει στη Sauber νωρίτερα από το αναμενόμενο

Ο Wheatley θα ξεκινήσει στη Sauber νωρίτερα από το αναμενόμενο

Κυκλοφόρησε από τη Red Bull νωρίτερα από το αναμενόμενο, ο Jonathan Wheatley θα αναλάβει το νέο του ρόλο ως Team Principal στη Sauber την 1η Απριλίου, πριν από το Ιαπωνικό Grand Prix.

Engine Power
Engine Power: Ο Hadjar μαθαίνει γρήγορα, ο Mekies έχει αυτοπεποίθηση: Η Racing Bulls μπαίνει στο 2025 με αισιοδοξία

Ο Hadjar μαθαίνει γρήγορα, ο Mekies έχει αυτοπεποίθηση: Η Racing Bulls μπαίνει στο 2025 με αισιοδοξία

Αυτό το Σαββατοκύριακο, η σεζόν F1 του 2025 ξεκινά στη Μελβούρνη. Στο Racing Bulls, όλα τα φώτα είναι πράσινα με έναν καθησυχαστικό Laurent Mekies και έναν Isack Hadjar έτοιμο για μάχη.

Engine Power
Engine Power: Η Alpine φτάνει στο πρώτο GP που μεταμορφώθηκε σε σύγκριση με το 2024

Η Alpine φτάνει στο πρώτο GP που μεταμορφώθηκε σε σύγκριση με το 2024

Στο πίσω μέρος του πακέτου στο πρώτο Grand Prix της σεζόν 2024, η Alpine έκανε μια εντυπωσιακή στροφή 180° στους δώδεκα μήνες που ακολούθησαν. Αρκετά για να προσεγγίσουμε τον πρώτο γύρο του 2025, στην Αυστραλία, με αισιοδοξία και όρεξη να παλέψουμε για βαθμούς.

Engine Power
Engine Power: Ποιοι θα είναι οι αναπληρωματικοί οδηγοί για τη σεζόν 2025 F1;

Ποιοι θα είναι οι αναπληρωματικοί οδηγοί για τη σεζόν 2025 F1;

Κάθε σεζόν, οι οδηγοί παραμένουν στη σκιά των κανονικών οδηγών, έτοιμοι να πάρουν το τιμόνι σε περίπτωση απρόβλεπτων περιστάσεων: το 2025, ποιοι θα είναι οι έφεδροι οδηγοί για τις δέκα ομάδες του grid;

Engine Power
Engine Power: Ο Γκάμπριελ Μπορτολέτο εξηγεί τη μεγάλη σημασία του Φερνάντο Αλόνσο στην καριέρα του

Ο Γκάμπριελ Μπορτολέτο εξηγεί τη μεγάλη σημασία του Φερνάντο Αλόνσο στην καριέρα του

Ο διπλός παγκόσμιος πρωταθλητής διαχειρίζεται τα συμφέροντα του Gabriel Bortoleto, τον οποίο βοήθησε να βρει μια θέση στη Formula 3 το 2023. Παρών στη Formula 1 μόλις δύο χρόνια αργότερα, ο Βραζιλιάνος θα βρει τον μάνατζέρ του στο grid.

Engine Power
Engine Power: Έπαθλο Trail Ride 2025 | 1ος γύρος | Αναγγελία

Έπαθλο Trail Ride 2025 | 1ος γύρος | Αναγγελία

Έχεις αυτοκίνητο SUV ή 4Χ4; Θες να δοκιμάσεις τη χαρά της χωμάτινης οδήγησης σε ένα ασφαλές περιβάλλον και με καλή παρέα; Έλα στο Trail Ride

Engine Power
Engine Power: Επιστροφή του WRC στη Μεγάλη Βρετανία χάρη στη Σκωτία;

Επιστροφή του WRC στη Μεγάλη Βρετανία χάρη στη Σκωτία;

Απουσία από το 2019, η Μεγάλη Βρετανία θα μπορούσε να επιστρέψει στο WRC, ενώ η Σκωτία έχει εκφράσει την επιθυμία της να φιλοξενήσει έναν γύρο.

Engine Power
Engine Power: Τι να περιμένετε από τη διαδρομή 2025 Tour de Corse Historique;

Τι να περιμένετε από τη διαδρομή 2025 Tour de Corse Historique;

Οι διοργανωτές αποκάλυψαν τις πόλεις ενδιάμεσων σταθμών για αυτήν την 25η έκδοση του Tour de Corse Historique, ανάμεσα στις παραδόσεις και τις καινοτομίες.

Engine Power
Engine Power: Η Michelin αντιδρά στην προώθηση της Pirelli ως επίσημου κατασκευαστή ελαστικών MotoGP

Η Michelin αντιδρά στην προώθηση της Pirelli ως επίσημου κατασκευαστή ελαστικών MotoGP

Η Michelin αντιδρά στην ανακοίνωση του MotoGP σχετικά με την αλλαγή του επίσημου κατασκευαστή του κλάδου από το 2027.

Engine Power
Engine Power: Πυρκαγιά και μεγάλες ζημιές σε Alpine A424 στο Κατάρ

Πυρκαγιά και μεγάλες ζημιές σε Alpine A424 στο Κατάρ

Ένα Alpine A424 έπιασε φωτιά στο Losail κατά τη διάρκεια δοκιμαστικής συνεδρίας που διοργανώθηκε μετά τα 1812 χλμ του Κατάρ.

Engine Power
Engine Power: Aprilia, ένα ξεκίνημα της σεζόν γεμάτο ελπίδες παρά την απουσία του Jorge Martin

Aprilia, ένα ξεκίνημα της σεζόν γεμάτο ελπίδες παρά την απουσία του Jorge Martin

Στέρηση του παγκόσμιου πρωταθλητή της, η Aprilia ξεκίνησε καλά τη σεζόν στην Ταϊλάνδη χάρη στις εξαιρετικές εμφανίσεις των Marco Bezzecchi (Aprilia) και Ai Ogura (Trackhouse Aprilia), και οι δύο στην πρώτη εξάδα.

Engine Power
Engine Power: Πώς μοιάζουν τα πλέγματα της Formula 2 και Formula 3 για το 2025;

Πώς μοιάζουν τα πλέγματα της Formula 2 και Formula 3 για το 2025;

Μεταξύ μεταγραφών, αναχωρήσεων και αφίξεων νέων οδηγών, το Engine Power κάνει απολογισμό των οδηγών που επιβεβαιώθηκαν για τη σεζόν 2025 στη Formula 2 και τη Formula 3.

Engine Power
Engine Power: Ράλλυ Σπριντ Μπράλος «Τάσος Κορμαζόπουλος» 2025 | Αναγγελία

Ράλλυ Σπριντ Μπράλος «Τάσος Κορμαζόπουλος» 2025 | Αναγγελία

Το Ράλλυ Σπριντ Μπράλος «Τάσος Κορμαζόπουλος» διεξάγεται από την Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου Λαμίας (Α.Λ.Α.Λ.) και αποτελεί τον πρώτο γύρο του Κυπέλλου Ράλλυ Ασφάλτου Νοτίου Ελλάδος και του Κυπέλλου Ράλλυ Ασφάλτου Ιστορικών αυτοκινήτων για το 2025

Engine Power
Engine Power: Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις επιστρέφει δυναμικά, με νέες ειδικές διαδρομές, διευρυμένο πρόγραμμα και προκλήσεις για τους κορυφαίους οδηγούς του WRC.

Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις επιστρέφει δυναμικά, με νέες ειδικές διαδρομές, διευρυμένο πρόγραμμα και προκλήσεις για τους κορυφαίους οδηγούς του WRC.

Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις επιστρέφει στην παραδοσιακή καλοκαιρινή ημερομηνία του, με τον αγώνα να διεξάγεται από τις 26 έως τις 29 Ιουνίου 2025

Engine Power
Engine Power: Η Williams και η Alpine επεκτείνουν τις δοκιμές στο Μπαχρέιν

Η Williams και η Alpine επεκτείνουν τις δοκιμές στο Μπαχρέιν

Και οι δύο ομάδες παρέμειναν στο Μπαχρέιν για δύο ακόμη ημέρες δοκιμών ως μέρος των δοκιμών ελαστικών της Pirelli το 2026.

Engine Power
Engine Power: Ο Álex Palou κερδίζει για πρώτη φορά της χρονιάς στην Αγία Πετρούπολη

Ο Álex Palou κερδίζει για πρώτη φορά της χρονιάς στην Αγία Πετρούπολη

Ο δύο φορές βασιλεύων πρωταθλητής IndyCar Álex Palou (Chip Ganassi Racing) ξεκίνησε τη σεζόν του 2025 με τέλειο τρόπο κερδίζοντας τον εναρκτήριο γύρο του πρωταθλήματος στην Αγία Πετρούπολη της Φλόριντα.

Engine Power