Dakar 2025 – «Ήμουν γεμάτος μετά από 100 μίλια! » Ο Sébastien Loeb θυμάται το ντεμπούτο του σε ράλι
Πριν ξεκινήσει το 9ο Ντακάρ του, ο οδηγός της Dacia αξιολογεί την εξέλιξη αυτής της πειθαρχίας που έχει αλλάξει τεράστια, μεταξύ άλλων και από την άποψη της πλοήγησης.Ο Sébastien Loeb (Dacia) δεν είναι ο τύπος που πρέπει να ανησυχεί πριν την έναρξη ενός αγώνα. Συμπεριλαμβανομένου του γεγονότος που λαμβάνει χώρα πάνω από δύο εβδομάδες όπως το Ντακάρ! Ο Αλσατός, επιστρέφοντας από το shakedown που διεξήχθη όχι μακριά από το μπιβουάκ στη Μπίσα (Σαουδική Αραβία) την 1η Ιανουαρίου 2025, ήταν χαλαρός. «Όλα είναι έτοιμα για αναχώρηση (3 Ιανουαρίου) , θέλω να ξεκινήσει», επιβεβαιώνει.
Το Ντακάρ του 2025 θα σηματοδοτήσει την ένατη συμμετοχή του σε οκτώ. Από το βροντερό ντεμπούτο του στη Νότια Αμερική (9η με 4 νίκες στα στάδια το 2016), το rally -raid έχει εξελιχθεί καλά σύμφωνα με τον εννέα φορές παγκόσμιο πρωταθλητή ράλι.
«Τώρα δεν γνωρίζουμε ειδικές διαδρομές. Ήδη κατά τη διάρκεια του Ντακάρ της Νότιας Αμερικής, η οργάνωση άρχισε να διανέμει road books μια μέρα πριν από τη σκηνή, στις 5 μ.μ. Οι χαρτογράφοι ήταν υπεύθυνοι να εργάζονται όλη τη νύχτα για να εντοπίσουν τις δυσκολίες της διαδρομής για να δώσουν όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες στον συγκυβερνήτη όταν ξύπνησε την επόμενη μέρα. Θυμάμαι τον Ντάνιελ (Έλενα) να εργάζεται μέχρι αργά το βράδυ για να τονίσει τα «καυτά» αποσπάσματα και να γράψει σχολιασμούς.
Τώρα, το road book στο tablet ενημερώνεται μόνο 5 λεπτά πριν την έναρξη της σκηνής! Ο Fabian (Lurquin) μόλις και μετά βίας προλαβαίνει να ρίξει μια σύντομη ματιά στο road book, και στη συνέχεια, είναι μια ολοκληρωτική ανακάλυψη κατά τη διάρκεια του αγώνα. Αυτό απαιτεί ο συγκυβερνήτης να έχει καλή ικανότητα προσαρμογής, κατανόησης και αυτοσχεδιασμού. »
Όσον αφορά την καθαρή οδήγηση, ο Sébastien Loeb λατρεύει το Dakar … αλλά ίσως όχι κάθε μέρα. «Είμαι πάντα χαρούμενος που οδηγώ. Ακόμα κι αν το Ντακάρ είναι μακρύ! Κάποια πρωινά, βλέπω ότι πρέπει να κάνουμε 700 μίλια », λέει, αναστενάζοντας κούραση.
«Μπορείς να νιώσεις τέτοιες μέρες να περνούν!» Στις ειδικές διαδρομές πρέπει να είσαι απόλυτα συγκεντρωμένος για εκατοντάδες χιλιόμετρα. Κάτι που με κάνει να λέω ότι χαίρομαι που τελειώνω μια σκηνή, όπως χαίρομαι που θα ξεκινήσω ξανά την επόμενη μέρα. Αλλά μετά από 10 ημέρες, λες στον εαυτό σου: «Ουφ, δεν μπορώ να περιμένω το τέλος ούτως ή άλλως».
Περιέργως, ο Sébastien Loeb ένιωσε αυτή την αηδία σε μεγαλύτερο βαθμό κατά τη διάρκεια του Ντακάρ στη Νότια Αμερική (2016 έως 2019). Μια έξαρση που εξηγήθηκε από τη λιγότερη εμπειρία του στον κλάδο, που απαιτούσε καλύτερη αντοχή από το WRC .
«Ήμουν γεμάτος μετά από 100 τερματικά! Κι όμως, μου άρεσε πολύ η πορεία εκείνη την εποχή (εμπνευσμένη από τις σπεσιαλιτέ του WRC, με λίγα εκτός δρόμου. Σημείωση του συντάκτη) . Δεν είχα συνηθίσει να κάνω σπέσιαλ 400 χλμ. Έτυχε να ρίξω μια ματιά στην οθόνη του συγκυβερνήτη μου και να δω ότι είχαμε διανύσει μόνο 80 χλμ σε διάστημα 1 ώρας 30 ή 60 χλμ κατά μέσο όρο, λόγω ενός εξαιρετικά εύθραυστου και τεχνικού τμήματος. Μου φαινόταν ατελείωτο! »
Σε ηλικία σχεδόν 51 ετών (θα γιορτάσει τα γενέθλιά του στις 26 Φεβρουαρίου 2025), ο Sébastien Loeb έγινε ειδικός στις βόλτες μεγάλων αποστάσεων! Μένει να δούμε αν αυτή η μεταμόρφωση θα αποδώσει τελικά σε ένα Ντακάρ που δεν έχει κερδίσει ποτέ.