ENGINE POWER

Δυο νεκροί με ηλεκτρικά πατίνια αλλαγή του ΚΟΚ

Σοκάρουν τα δυστυχήματα δυο νεκροί με ηλεκτρικά πατίνια σε Πάρο και Μύκονο: Νεκρός ένας 26χρονος και ένας 42χρονος. Οι Κανόνες και τι ισχύει με βάση Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) για τα Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΕΠΗΟ)

nekroi-me-ilektrika-patinia-mykonos-paros-accident-atychima
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά

Δυο νεκροί με ηλεκτρικά πατίνια στις Κυκλάδες και συγκεκριμένα ένας 42χρονος στη Μύκονο και ένας 26χρονος στην Πάρο άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο, την ώρα που μετακινούνταν με τα ηλεκτρικά τους πατίνια, όταν αυτοκίνητα τούς παρέσυραν.

Ανάστατες οι Κυκλάδες μετά από τα συνεχόμενα δυστυχήματα με θύματα οδηγούς σε ηλεκτρικά πατίνια. Δυο νεκροί με ηλεκτρικά πατίνια στην Μύκονο και Πάρο
Μέσα σε λίγα 24ωρα σημειώθηκαν, δυο τραγικά δυστυχήματα στις Κυκλάδες, με θύματα 2 νέους ηλικιακά οδηγούς με ηλεκτρικά πατίνια.

Αναφορικά με το δυστύχημα στην Πάρο, ένας 26χρονος παρασύρθηκε από όχημα το πρωί της Τρίτης, στην περιοχή Αμπέλα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το πρωί της Τρίτης (18/4), λίγο μετά τις 10:00, σημειώθηκε τροχαίο στην Πάρο, όταν ένας 60χρονος παρέσυρε και σκότωσε έναν 26χρονο νεαρό αλβανικής καταγωγής, ο οποίος οδηγούσε ηλεκτρικό πατίνι. Το τροχαίο σημειώθηκε στην περιοχή του Αμπελά στην Πάρο. Ο νεαρός οδηγός του ηλεκτρινού πατινιού μεταφέρθηκε στο Κέντρο Υγείας του νησιού, ωστόσο τελικά υπέκυψε στα τραύματά του.

Στην  Μύκονο το τραγικό συμβάν έγινε το βράδυ της Κυριακής του Πάσχα

Ειδικότερα, στη Μύκονο η τελευταία βόλτα έμελλε να είναι για ένα 42χρονο που οδηγούσε ηλεκτρονικό πατίνι ο οποίος παρασύρθηκε από οδηγό αυτοκινήτου τραυματίζοντας τον θανάσιμα, την Κυριακή του Πάσχα.

Πιο αναλυτικά, την 16-04-2023/22.50’ στην επαρχ. οδό Όρνου – Χώρας Μυκόνου, Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο οδηγούμενο από 22χρονο αλλοδαπό συγκρούσθηκε με Ε.Π.Η.Ο. (ηλεκτρικό όχημα πατίνι) που οδηγούσε 42χρονος ημεδαπός με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του ημεδαπού. Ο οδηγός του αυτοκινήτου συνελήφθη. Τα ακριβή αίτια και οι συνθήκες του τροχαίου δυστυχήματος ερευνώνται από την Υποδιεύθυνση Αστυνομίας Μυκόνου.

Σύμφωνα με το cyclades24.gr, οδηγός του οχήματος ήταν ένας 60χρονος από την Αλβανία, ο οποίος συνελήφθη. Ο νεαρός μεταφέρθηκε στο κέντρο υγείας του νησιού ωστόσο λίγο αργότερα υπέκυψε στα τραύματά του.

Δυο νεκροί με ηλεκτρικά πατίνια στην Μύκονο και Πάρο:  Οι Κανόνες και τι ισχύει με βάση Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) για τα Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΕΠΗΟ)

Η χρήση ηλεκτρικών πατινιών έχει αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια,  γεγονός που έχει οδηγήσει στην αύξηση των ατυχημάτων με ηλεκτρικά πατίνια, καθώς είτε οι οδηγοί τους αγνοούν τους κανόνες, είτε οι οδηγοί άλλων οχημάτων δεν προσέχουν αρκετά. Η αύξηση των ηλεκτρικών πατινιών ανάγκασε την πολιτεία να προβεί σε αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ο οποίος από το 2021 περιλαμβάνει ειδικές προβλέψεις για όσους/ες οδηγούν ένα τέτοιο όχημα.

Παρακάτω θα δείτε ορισμένους βασικούς κανόνες που προβλέπονται στον ΚΟΚ όσον αφορά στην κυκλοφορία των λεγόμενων Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΕΠΗΟ), όπως ονομάστηκαν τα ηλεκτρικά πατίνια από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Τα οχήματα που κατατάσσονται στα ΕΠΗΟ Στα οχήματα αυτά υπάγονται τα κινούμενα με ηλεκτροκινητήρα:

 Οι βασικοί κανόνες για τα ΕΠΗΟ

  1. Το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο για τα ΕΠΗΟ ορίζεται σε 25 χλμ./ώρα.
  2. Τα ΕΠΗΟ απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε οδούς όπου το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας των αυτοκίνητων οχημάτων υπερβαίνει τα 50 χλμ./ώρα.
  3. Οι οδηγοί ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών, τρίτροχων οχημάτων και ΕΠΗΟ απαγορεύεται να ρυμουλκούνται από άλλο όχημα, να ρυμουλκούν ή ωθούν διάφορα αντικείμενα (εξαιρούνται της απαγόρευσης οι οδηγοί ποδηλάτων), να μεταφέρουν αντικείμενα, τα οποία εμποδίζουν την οδήγηση του οχήματός τους ή εκθέτουν σε κίνδυνο τους λοιπούς χρήστες της οδού
  4. Να κινούνται ανά δύο ή και πλείονες παράλληλα
  5. Να σύρουν μαζί τους ζώα δεμένα με λουρί
  6. Να χρησιμοποιούν εν κινήσει ακουστικά που έχουν συνδεθεί με φορητά ραδιόφωνα
  7. Μαγνητόφωνα και άλλες παρεμφερείς ηχητικές συσκευές.
  8. Οι οδηγοί ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών, τρίτροχων οχημάτων και ΕΠΗΟ υποχρεούνται, όταν οδηγούν, να κρατούν το τιμόνι (εφόσον υπάρχει) και με τα δύο τους χέρια, εκτός αν δίνουν σήμα σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα.
  9. Οι οδηγοί ποδηλάτων και ΕΠΗΟ υποχρεούνται να κατεβαίνουν από αυτά και να τα οδηγούν βαδίζοντας, όταν δημιουργείται εμπόδιο ή κίνδυνος για την κυκλοφορία των πεζών.
  10. Οι οδηγοί ποδηλάτων και ΕΠΗΟ απαγορεύεται να μεταφέρουν επιβάτες στα οχήματά τους.
  11. Αν υπάρχουν ποδηλατόδρομοι υποχρεούνται να κινούνται στους ποδηλατόδρομους. Διαφορετικά, οι οδηγοί υποχρεούνται να χρησιμοποιούν το δεξί άκρο του οδοστρώματος.
  12. Τη νύχτα είναι υποχρεωτική η χρήση ειδικού αντανακλαστικού γιλέκου.
  13. Πρέπει να είναι εφοδιασμένα με κουδούνι, λευκό ή κίτρινο φως μπροστά και κόκκινο αντανακλαστικό φως πίσω.
  14. Οι οδηγοί τους πρέπει να φορούν κράνος.
  15. Σε χώρους που κυκλοφορούν πεζοί, οι οδηγοί των ΕΠΗΟ υποχρεούνται να κινούνται με ταχύτητα ανάλογη των πεζών και να τους παραχωρούν προτεραιότητα.
  16. Όταν δημιουργείται εμπόδιο ή κίνδυνος οι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να οδηγούν τα ηλεκτρικά οχήματα βαδίζοντας.

Δυο νεκροί με ηλεκτρικά πατίνια στην Μύκονο και Πάρο: Πού απαγορεύεται το παρκάρισμα των ΕΠΗΟ Η στάση και η στάθμευση των ΕΠΗΟ που κινούνται εντός κατοικημένων περιοχών, λιμένων και χερσαίων ζωνών λιμένων απαγορεύονται:

  1. Επάνω σε διαβάσεις πεζών ή ποδηλατιστών και σε απόσταση μικρότερη από πέντε (5) μέτρα από αυτές
  2. Σε απόσταση μικρότερη από δώδεκα (12) μέτρα από στάσεις αστικών, υπεραστικών, ηλεκτροκίνητων λεωφορείων και τροχιοδρομικών οχημάτων
  3. Σε εισόδους και εξόδους κόμβων και σε απόσταση μικρότερη από δέκα (10) μέτρα από τη νοητή προέκταση της πλησιέστερης οριογραμμής του κάθετου οδοστρώματος
  4. Σε σιδηροδρομικές ή τροχιοδρομικές γραμμές ή πολύ πλησίον αυτών, ώστε να παρεμποδίζεται η κίνηση των σιδηροδρομικών ή τροχιοδρομικών οχημάτων
  5. Πάνω και κάτω από τις γέφυρες, εκτός αν υπάρχουν χώροι για στάθμευση ειδικά προορισμένοι
  6. Πάνω στις νησίδες ασφαλείας ως και στις διαχωριστικές νησίδες
  7. Στους αυτοκινητοδρόμους και τις οδούς ταχείας κυκλοφορίας, εκτός των χώρων στάθμευσης που καθορίζονται με σήμανση
  8. Σε λωρίδες επιτάχυνσης και επιβράδυνσης
  9. Σε σήραγγες που υποδεικνύονται από ειδικές πινακίδες, εκτός από τους χώρους που υποδεικνύονται ειδικά για αυτόν τον σκοπό
  10. Σε θέση όπου βρίσκεται κεκλιμένο επίπεδο (ράμπα) διάβασης ατόμων με αναπηρία ή οδηγός τυφλών και σε απόσταση μικρότερη από 0,50μ. εκατέρωθεν αυτών
  11. Σε ειδικούς χώρους στάθμευσης οχημάτων ατόμων με αναπηρία
  12. Σε χώρους στάθμευσης αποκλειστικά για συγκεκριμένο όχημα ατόμων με αναπηρία
  13. Σε απόσταση μικρότερη από επτά (7) μέτρα πριν και μετά τις ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις
  14. Σε θέση από την οποία παρεμποδίζεται όχημα που σταθμεύει κανονικά να εξέλθει από τον χώρο όπου έχει σταθμεύσει, αν το ελεύθερο μέρος της οδού που απομένει είναι ανεπαρκές για την κυκλοφορία των οχημάτων
  15. Προ της εισόδου και εξόδου που προορίζεται για τη διακίνηση ασθενών προς και από νοσοκομεία, κλινικές και σταθμούς πρώτων βοηθειών
  16. Γενικά, αν εμποδίζει τη χρήση χώρων στάθμευσης που σημαίνονται κατάλληλα
  17. Σε ειδικούς χώρους στάθμευσης επιβατηγών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης (TAXI)
  18. Στις εισόδους και εξόδους των πεζόδρομων
  19. Σε ειδικούς χώρους στάθμευσης και αφετηρίες υπεραστικών λεωφορείων, τουριστικών λεωφορείων και τουριστικών λεωφορείων ανοιχτού τύπου
  20. Σε χώρους λιμένων και χερσαίας ζώνης λιμένων που χρησιμοποιούνται για την επιβίβαση/αποβίβαση ατόμων και τη φορτοεκφόρτωση σε πλοία και σκάφη.
Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

 

Exit mobile version