ENGINE POWER

Ένας υβριδικός V16 1.800 ίππων για την Bugatti Tourbillon

Τι μπορεί να ειπωθεί για αυτήν την Bugatti Tourbillon που δεν έχει ειπωθεί για τις Chiron και Veyron. Αυτό το αυτοκίνητο είναι από μόνο του υπερθετικό της λέξης αυτοκίνητο!

Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Πριν από 20 χρόνια, η Bugatti ξεσηκώθηκε από τις στάχτες της αποκαλύπτοντας τη Veyron και τον απίστευτο κινητήρα W16 τετραπλού turbo 8 λίτρων των 1001 ίππων. Ένας τέλειος συνδυασμός σπορτίφ και πολυτέλειας ίσως δεν έχει ξαναδεί από τότε που το Type 57C Atlantic κέρδισε στο 24 Hours of Le Mans το 1937 και το 1939. Και ήταν ήδη μια Bugatti, ένα αυτοκίνητο ικανό να κερδίσει τον μεγαλύτερο αγώνα αντοχής στον κόσμο καλωσορίζοντας επιβάτες με μακριά φορέματα και δισεκατομμυριούχους με σμόκιν για μια συνάντηση σε ένα παλάτι στη Ριβιέρα.

Η Chiron που εμφανίστηκε το 2016 επιβεβαίωσε αυτό το μονοπάτι που ακολούθησε η Bugatti. Η ίδια μηχανική καρδιά που είναι όλο και πιο ισχυρή, νέες παραλλαγές και περιορισμένες σειρές που είναι όλο και πιο αποκλειστικές, αλλά πάντα αυτή η εντελώς παράλογη αναζήτηση εξαίρεσης.

 

Μετά από δύο δεκαετίες, ήρθε η ώρα για τον κατασκευαστή να ακολουθήσει έναν νέο δρόμο, αυτόν του υβριδισμού. Και για να σηματοδοτήσει αυτή την τεχνολογική αλλαγή, η Bugatti εγκαταλείπει την παράδοση που καθιερώθηκε εδώ και δύο δεκαετίες να δίνει στα μοντέλα της το όνομα των οδηγών που έχουν σημαδέψει την ιστορία της μάρκας, δηλαδή τον Pierre Veyron, νικητή του 1939 24 Hours of Le Mans με Bugatti 57C. και ο Μονεγάσκος Louis Chiron με το παρατσούκλι «η παλιά αλεπού». Η Tourbillon αποτίει φόρο τιμής τόσο στη γαλλική κληρονομιά της Bugatti και στην ιστορική της έδρα στο Molsheim, όσο και στην πολυπλοκότητα της ωρολογοποιίας που αποσκοπεί στη βελτίωση της ακρίβειας των μηχανικών ρολογιών καταπολεμώντας τη βαρύτητα της Γης.

Η Bugatti εκρήγνυται τα όρια της λογικής

Πριν δείτε την καρδιά και την εμφάνιση αυτής της Bugatti, είναι απαραίτητη μια ματιά στο ταμπλό. Εμπνευσμένο άμεσα από την παράδοση της ωρολογοποιίας στην οποία αποτίει φόρο τιμής το αυτοκίνητο, είναι ένα πραγματικό έργο τέχνης που αποτελείται από περισσότερα από 600 μέρη, κατασκευασμένο από τιτάνιο και ενσωματωμένο πολύτιμους λίθους όπως ζαφείρι και ρουμπίνι. Το τιμόνι περιστρέφεται γύρω από αυτό το περίπλοκο αριστούργημα μηχανικής με τη σταθερή διαμόρφωση πλήμνης που επιτρέπει στον οδηγό να έχει μια καθαρή θέα των οργάνων ανεξάρτητα από τη γωνία του τιμονιού.

Όπως όλα τα σύγχρονα Bugatti, το Tourbillon προορίζεται να διασχίσει τα 400 km/h μία ή περισσότερες φορές στη ζωή του. Προκειμένου να αφαιρεθεί ο ηλεκτρονικός περιοριστής που «περιορίζει» το αυτοκίνητο στα 385 km/h, ο οδηγός πρέπει να ενεργοποιήσει ένα πλήκτρο ταχύτητας που χαμηλώνει όλα τα όρια και του επιτρέπει να φτάσει τα 445 km/h! Κάθε ροή αέρα έπρεπε να σχεδιαστεί προσεκτικά για να εξισορροπεί τις κολοσσιαίες αεροδυναμικές δυνάμεις που ασκούνται σε ένα όχημα που ταξιδεύει με τέτοια ταχύτητα.

 

Συνεχίζοντας από τις Veyron και Chiron, η σειρά της είναι εμπνευσμένη από τέσσερα σχεδιαστικά στοιχεία ειδικά για τη μάρκα: την πεταλωτή μάσκα, τη γραμμή Bugatti, το κεντρικό άκρο και έναν δίχρωμο συνδυασμό. Αλλά για πρώτη φορά, ήταν απαραίτητο να συμβιβαστούν αυτές οι αεροδυναμικές και αισθητικές απαιτήσεις με τις θερμοδυναμικές απαιτήσεις του ολοκαίνουργιου κινητήρα V16, των ηλεκτροκινητήρων και της ισχυρής μπαταρίας.

 

Επειδή κάτω από το καπό του Tourbillon χτυπά μια καρδιά που κινδυνεύει να γίνει ορόσημο στην ιστορία του αυτοκινήτου, ένας ατμοσφαιρικός V16 8,3 λίτρων που σχεδιάστηκε σε συνεργασία με την Cosworth. Εκτός από τους 1.000 ίππους που ανακοινώθηκαν, το τραγούδι αυτού του κινητήρα θα πρέπει να είναι απόλαυση για τους μουσικόφιλους όταν φτάσει στην κόκκινη ζώνη στις 9.000 σ.α.λ. Από το V16 BRM Formula 1 της δεκαετίας του 1950, κανένας κατασκευαστής δεν τόλμησε να σχεδιάσει έναν τέτοιο μηχανισμό. Τελικά, ποιος άλλος εκτός από την Bugatti θα μπορούσε να είχε αναλάβει αυτή την εντελώς τρελή άσκηση σε στυλ και καινοτομία; Συνδέεται με δύο ηλεκτροκινητήρες στον μπροστινό άξονα και έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα. Συνολικά, το Tourbillon αναπτύσσει 1.800 ίππους χάρη στη συμβολή των 800 ίππων από τους ηλεκτροκινητήρες. Τροφοδοτούνται από μια πετρελαιοψυκτική μπαταρία 25 kWh 800V η οποία στεγάζεται στο κεντρικό τούνελ και πίσω από τους επιβάτες. Η 100% ηλεκτρική αυτονομία των 60 km κάθε άλλο παρά γελοία είναι και δείχνει ότι η Bugatti έχει πάρει πολύ σοβαρά αυτή την υβριδική διαδρομή.

Η Bugatti Tourbillon εισέρχεται τώρα στη φάση των δοκιμών της, με τα πρωτότυπα να κυκλοφορούν ήδη εν αναμονή των παραδόσεων στους πελάτες το 2026. Η παραγωγή θα περιοριστεί σε 250 παραδείγματα, που θα προσφέρονται στην τιμή εκκίνησης των 3,8 εκατομμυρίων ευρώ.

Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power

Exit mobile version