Έντομο, σκίσιμο, πατινάζ, νίκη, τετράχρονο GP Αυστραλίας του Marc Márquez
Νικητής στο Phillip Island, ο Marc Márquez πέρασε ωστόσο όλα τα συναισθήματα στον αγώνα, αφού γλίστρησε στο πλέγμα που προκάλεσε... έντομο!Καθώς η σεζόν MotoGP 2024 πλησιάζει σιγά σιγά στο τέλος της με αυτά τα τελευταία Grand Prix της χρονιάς, ο Marc Márquez συνεχίζει να κάνει μικρά θαύματα στο Gresini Racing Ducati Demosedici GP23. Ο έξι φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στην πρεμιέρα κατηγορία κέρδισε ένα Grand Prix Αυστραλίας αυτή την Κυριακή κατά το οποίο θα νομίζαμε ότι θα βλέπαμε την επιστροφή του κυρίαρχου Márquez, ιδιαίτερα από το 2019, εκείνου που έμεινε για πολλές στιγμές πίσω από το θήραμά του. Ειδικά ο Fabio Quartararo ξέρει κάτι για αυτό…
Σήμερα το πρωί στο σεβαστό σιρκουί του Phillip Island, μια τέτοια έκβαση φαινόταν αδύνατη μόλις έσβησαν τα φώτα! Ο Márquez ξεκίνησε πραγματικά γεμάτος καπνό από το πίσω ελαστικό Michelin του, μια πολύ σπάνια εικόνα στην εποχή των «συσκευών ύψους βόλτας» και άλλων ηλεκτρονικών χαρών. Αλλά αυτό το αποτυχημένο ξεκίνημα προκλήθηκε απλώς από ένα… σκίσιμο! Ο Márquez αναγκάστηκε πράγματι να αφαιρέσει μία από τις πλαστικές μεμβράνες από το γείσο του στο πλέγμα εκκίνησης, και κόλλησε ακριβώς μπροστά από το πίσω ελαστικό, το οποίο επομένως γλίστρησε. Οπότε το λάθος έγκειται στο σκίσιμο, αλλά και στην αυστραλιανή άγρια ζωή…
«Δεν είναι κανόνας, αλλά μεταξύ των αναβατών, έχουμε ένα είδος συμφωνίας που λέει ότι δεν αφαιρούμε τα tear-offs στο grid », εξήγησε στην επίσημη ιστοσελίδα του MotoGP. «Αλλά αυτή τη φορά, πραγματικά δεν είχα άλλη επιλογή. Όπως γνωρίζουμε, εδώ στην Αυστραλία, μερικά έντομα είναι τεράστια! Όταν έβαλα τη συσκευή holeshot μπροστά, συνειδητοποίησα ότι δεν μπορούσα να δω τίποτα. Είπα στον εαυτό μου ότι δεν θα είχα χρόνο να αφαιρέσω το tear-off πριν από την πρώτη στροφή και έτσι αποφάσισα να το κάνω στο grid. Με τον αέρα έπρεπε να φύγει, αλλά πήγε στον πίσω τροχό μου! Νόμιζα ότι ήταν αδύνατο να είμαι τόσο άτυχος, αλλά ήταν. »
«Είδα τον Μαρίνι και τα Yamaha, είπα μέσα μου ότι ήμουν πολύ μακριά! »
Αποτέλεσμα των αγώνων, ο Marc Márquez υποβιβάστηκε στη δέκατη τρίτη θέση ακόμη και πριν από την πρώτη στροφή… πριν τελικά ανέβει στην έκτη θέση στο πρώτο πέρασμα στη φουρκέτα! Έχοντας να ζητήσει πολλά από τα ελαστικά του, ο Ισπανός πίστευε ότι η νίκη θα ήταν απρόσιτη, αλλά ο Χόρχε Μαρτίν που ήταν ελαφρώς λιγότερο κατάλληλος από το αναμενόμενο του επέτρεψε να εφαρμόσει τη νικηφόρα στρατηγική του.
«Όταν ήμουν δέκατος τρίτος στην πρώτη γωνία, είδα τον Μαρίνι και τα Yamaha και είπα μέσα μου ότι ήμουν πολύ μακριά! Σε δύο στροφές κατάφερα να επιστρέψω σε καλή θέση. Καθώς εδώ πρέπει να διαχειριστούμε τα ελαστικά, αποφάσισα να κάνω το αντίθετο από πολλά, και να τα χρησιμοποιήσω έντονα στους δύο πρώτους γύρους, για να ανέβω. Ο στόχος μου ήταν η δεύτερη θέση, γιατί ήξερα ότι με τον Martín είχαμε πολύ παρόμοιο ρυθμό και ότι θα έπρεπε επομένως να χτυπήσω τα λάστιχα για να τον προλάβω. Αλλά στο τέλος, τον είδα όχι πολύ μακριά, και στους τελευταίους γύρους προσπάθησα να διαχειριστώ τα πάντα, τα ελαστικά, την ενέργειά μου, για να μπορέσω να ξεκινήσω την επίθεσή μου στους τελευταίους γύρους και πήγε καλά. »
Περιμένοντας υπομονετικά και επιτιθέμενοι την κατάλληλη στιγμή, αυτά είναι τα συστατικά ενός κοκτέιλ που ο Marc Márquez δεν είχε πλέον την ευκαιρία να σερβίρει. Αν ο οδηγός στο Νο. 93 μπόρεσε να το κάνει αυτή την Κυριακή, είναι επίσης επειδή το Phillip Island είναι μια παλαιομοδίτικη πίστα μοτοσικλέτας, φτιαγμένη από μεγάλες, γρήγορες καμπύλες και στην οποία η επιρροή της σύγχρονης αεροδυναμικής είναι λιγότερο αισθητή.
«Ήταν πραγματικά μια παλιά σχολική νίκη! Σε πίστες που είναι λίγο πιο «stop and go», με το αεροσκάφος που έχουμε τώρα, δεν μπορούμε πλέον να έχουμε πραγματικά αυτού του είδους τον αγώνα. Σε πίστες όπως εδώ, χωρίς πολύ φρενάρισμα, μπορείς να ακολουθείς καλύτερα τις άλλες. Είναι ένα από τα δυνατά μου σημεία, και όταν ήμουν πίσω από τον Martín ένιωθα άνετα, δεν ήταν εύκολο, αλλά μπορούσα να οδηγήσω καθαρά και να περιμένω τους τελευταίους γύρους. »