ENGINE POWER

Έξι πρωτάρηδες F1, καμία νέα ομάδα, πρώτη από το 2001!

Με έξι οδηγούς να συμμετέχουν για την πρώτη τους πλήρη σεζόν στη F1 και τέσσερις που αντιστοιχούν στον ορισμό της FIA για πρωτάρη (λιγότερα από δύο Grand Prix στην καριέρα τους), η προαγωγή του 2025 μοιάζει με αυτή του 2001, με τις ίδιες καριέρες να ακολουθούν. ?
Έξι πρωτάρηδες F1, καμία νέα ομάδα, πρώτη από το 2001!

Πρωτάρηδες F1 : Ο Andrea Kimi Antonelli, ο Gabriel Bortoleto, ο Jack Doohan και ο Isack Hadjar έχουν ένα Grand Prix μεταξύ τους, με τον Αυστραλό να έχει ξεκινήσει στο Άμπου Ντάμπι για να κλείσει αυτή τη σεζόν του 2024. Μαζί τους στο grid του 2025 έχει ο «έμπειρος» Ollie Bearman (τρεις εκκινήσεις). και ο Liam Lawson (έντεκα Grand Prix) για να σχηματίσουν μια κατηγορία πρωτάρηδων του 2025 που αποτελείται από έξι οδηγούς που αγωνίζονται στην πρώτη τους πλήρη σεζόν. Αν και μεγαλύτερος αριθμός πρωτάρηδων ήταν παρόντες στο grid του 2010, με επτά μονάδες, ήταν μια ξεχωριστή χρονιά, που χαρακτηρίστηκε από την άφιξη τριών νέων ομάδων (Lotus, Virgin και HRT), οι οποίες είχαν μπει μόνες τους πρωτοεμφανιζόμενοι.

Η σεζόν του 2001 έχει περισσότερες ομοιότητες με αυτό που θα ζήσουμε την επόμενη χρονιά. Υπήρχαν επίσης έξι οδηγοί που ξεκίνησαν την πρώτη τους πλήρη σεζόν, αλλά αυτή τη φορά, όλες οι ομάδες που ήταν παρούσες το 2000 ήταν εκεί, και όχι μία ακόμη. Σε αυτήν την περίπτωση, επρόκειτο επομένως για μια «συνειδητή» ανανέωση του πλέγματος, και όχι απαραίτητα υποβοηθούμενη από ορισμένες περιστάσεις. Πριν από σχεδόν ένα τέταρτο του αιώνα, μόνο τέσσερις οδηγοί θεωρούνταν πρωτάρηδες από τη F1 , όπως θα συμβεί το 2025: ο Kimi Räikkönen, ο Juan Pablo Montoya, ο Fernando Alonso και ο Enrique Bernoldi (βλ. φωτογραφία κεφαλίδας άρθρου ). Ο Luciano Burti (ένα Grand Prix το 2000) και ο Tarso Marques (έντεκα αγώνες μεταξύ 1996 και 1997) ολοκλήρωσαν το contingent.

Πρωτάρηδες του 2001: τι τους συνέβη;

Δεν είναι πολύ δυνατό να πούμε ότι η κατηγορία του 2001 άφησε τότε το στίγμα της στη Formula 1. Αν τα περάσματα του Bernoldi, του Burti και του Marques στην κορυφαία κατηγορία ήταν μάλλον εκφραστικά, ο Fernando Alonso εξακολουθεί να έρχεται τακτικά στο πελοτόν με οδηγούς που δεν είχαν καν γεννηθεί την εποχή του πρώτου του Grand Prix της Formula 1, όπως ο Oscar Piastri ! Διπλός παγκόσμιος πρωταθλητής, ο Ισπανός είναι ουσιαστική φιγούρα στη F1, όπως αποδεικνύεται από την εξαιρετική του μακροζωία. Μετά την πρώτη του σεζόν στη Minardi, έγινε δοκιμαστικός οδηγός στη Renault προτού ξεκινήσει την άνοδό του στην κορυφή το 2003. Μια ανεμοστρόβιλη θητεία στη McLaren το 2007 παραλίγο να του φέρει έναν τρίτο τίτλο, πριν επιστρέψει στην ομάδα του Enstone και μετά την αποχώρησή του για τη Ferrari . Μια πενταετής περιπέτεια και δύο επιλαχόντες πίσω από τον Sebastian Vettel αργότερα, ο Alonso επέστρεψε στη McLaren για καλύτερα… και ειδικά για χειρότερα. Τόσο πολύ που πήρε άδεια από τη F1 στα τέλη του 2018, καιρός να κερδίσει δύο φορές το 24 Hours of Le Mans , προτού επιστρέψει στο Alpine το 2021 και στην Aston Martin από το 2023.

Ο Kimi Räikkönen έχει επίσης μια μακρά και επιτυχημένη καριέρα στη F1. Αν ο Φινλανδός έφτασε το 2001 με μια προσωρινή άδεια Super, δεδομένης της πολύ μικρής εμπειρίας του στα μονοθέσια, χρειαζόταν μόνο μερικά Grand Prix για να πείσει ολόκληρο τον κόσμο για την εγκυρότητα της θέσης του στο grid. Ο Ρον Ντένις ήρθε να τον πάρει μετά το σάββατο του Mika Häkkinen, για τις σεζόν 2002 έως 2006 Αν και έφτασε κοντά στον τίτλο δύο φορές, άδραξε την ευκαιρία του στη Ferrari το 2007. Τρία χρόνια αργότερα, πέρασε επίσης δύο χρόνια μακριά από τη F1. ιδίως συμμετοχή στο WRC με τη Citroën και σε εκδηλώσεις NASCAR . Μια επιτυχημένη επιστροφή στη Lotus το 2012 άνοιξε τις πόρτες της Ferrari ξανά το 2014, μέχρι το 2018, πριν από τρεις τελευταίες σεζόν στην Alfa Romeo , την ομάδα του ντεμπούτου του αφού ήταν το νέο όνομα της Sauber!

Ο Juan Pablo Montoya έφτασε στην F1 με ένα καλά εφοδιασμένο βιογραφικό, αφού κέρδισε τον τίτλο CART (Αμερικανική F1) το 1999 και το Indy 500 την επόμενη χρονιά. Ο φλογερός Κολομβιανός πυροδότησε τις πρώτες τέσσερις σεζόν του στη Williams , τερματίζοντας τρίτος στο πρωτάθλημα του 2003 Η περιπέτεια της McLaren, που ξεκίνησε το 2005, έλαβε απότομα τέλος το 2006, όταν ανακοίνωσε την αποχώρησή του… για τη NASCAR! Ο Montoya έμεινε εκεί μέχρι το 2013 πριν επιστρέψει στο IndyCar και κέρδισε ξανά το Indy 500, το 2015. Σήμερα, βοηθά την καριέρα του γιου του Sebastian, αν και τον βλέπουν κατά καιρούς πίσω από το τιμόνι, στο LM P2 ή στο NASCAR.

Ένα εξίσου ένδοξο μέλλον για τους πρωτάρηδες F1 του 2025;

Στα χαρτιά και από τη φήμη τους, οι πρωτάρηδες F1 της σεζόν του 2025 έχουν παρόμοιες δυνατότητες με την κατηγορία του 2019, η οποία αποτελείται κυρίως από τους Λάντο Νόρις , Τζορτζ Ράσελ και Αλεξάντερ Άλμπον . Ο Kimi Antonelli και ο Liam Lawson θα είναι στις κορυφαίες ομάδες την επόμενη χρονιά και θα μπορούσαν ήδη να φέρουν μερικά τρόπαια στην πρώτη τους πλήρη σεζόν, αν και η πίεση είναι πιθανό να είναι πολύ υψηλή. Ο Gabriel Bortoleto φτάνει ως βασιλεύων πρωταθλητής F2 για τη σεζόν rookie του, και ενώ το Sauber δεν αναμένεται να είναι το καλύτερο μονοθέσιο , μια καλή σεζόν θα μπορούσε να τον φέρει σε ιδανική θέση για το έργο της Audi το 2026.

Λόγω των δεσμών του με την Ακαδημία Οδηγών της Ferrari, ο Ollie Bearman θα μπορούσε κάλλιστα να γράψει το μέλλον του με κόκκινο, ένα χρώμα που έχει ήδη φορέσει στο πρώτο του Grand Prix της Formula 1 στη Σαουδική Αραβία, όπου αντικατέστησε τον Carlos Sainz . Ο Isack Hadjar είναι η άφιξη της τελευταίας στιγμής, έχοντας εξασφαλίσει την τελευταία θέση στη Racing Bulls, αλλά ο Γάλλος έχει δείξει πολύ καλά πράγματα στις φόρμουλες προώθησης, ειδικά το 2024 όπου πάλεψε για τον τίτλο μέχρι το τέλος, αντιμετωπίζοντας τον Bortoleto. Τέλος, ο Jack Doohan είναι πιθανώς σε θέση εκτίναξης στο Alpine, αλλά ένα πολύ καλό ξεκίνημα της σεζόν θα μπορούσε να καθησυχάσει τα αφεντικά του. Θα μιλήσουμε για την τάξη του 2025 όπως κάναμε την τάξη του 2001; Η απάντηση το 2049!

Δες  όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Engine Power: Οι διάσημοι που έσπευσαν να φωτογραφηθούν με το αγωνιστικό μονοθέσιο της McLaren

Οι διάσημοι που έσπευσαν να φωτογραφηθούν με το αγωνιστικό μονοθέσιο της McLaren

Κοσμοσυρροή για το MCL39 που βρέθηκε σε OPAP Arena και Σύνταγμα

Engine Power
Engine Power: Το αρχικό grid για το MotoGP GP της Αργεντινής

Το αρχικό grid για το MotoGP GP της Αργεντινής

Ανακαλύψτε το αρχικό πλέγμα για το Grand Prix της Αργεντινής, τον δεύτερο γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP 2025.

Engine Power
Engine Power: Η νέα Mercedes CLA 2026 είναι εδώ με εξαιρετική γκάμα και κάτι που η Mercedes-Benz δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ στο παρελθόν

Η νέα Mercedes CLA 2026 είναι εδώ με εξαιρετική γκάμα και κάτι που η Mercedes-Benz δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ στο παρελθόν

Αυτή είναι η νέα Mercedes CLA, είναι ηλεκτρικό, αλλά υπάρχει και υβριδικό. Σύντομα αναμένεται και μοντέλο AMG

Engine Power
Engine Power: Η Ducati μπλοκάρει το αίτημα της ανταγωνίστριας Aprilia για δοκιμή εντός της σεζόν του Jorge Martin

Η Ducati μπλοκάρει το αίτημα της ανταγωνίστριας Aprilia για δοκιμή εντός της σεζόν του Jorge Martin

Στον μάνατζερ της Ducati αρέσει η ιδέα να αφήσει έναν τραυματισμένο αναβάτη να δοκιμάσει τη φυσική του κατάσταση στην κανονική του μοτοσυκλέτα - αλλά όχι φέτος, ούτε στον Martin.

Engine Power
Engine Power: Επιστρέφει το αξεπέραστο 25th Motor Festival στο MEC Παιανίας – East Meets Wonder

Επιστρέφει το αξεπέραστο 25th Motor Festival στο MEC Παιανίας – East Meets Wonder

Είσαι έτοιμος να ζήσεις ένα υπερθέαμα που θα σε αφήσει άφωνο; Το 25ο Motor Festival έρχεται με αδρεναλίνη στο κόκκινο, shows που σπάνε τα όρια και special guests που θα κάνουν τη διαφορά!

Engine Power
Engine Power: Ferrari πίσω στη Μελβούρνη: «Παλέψαμε» παραδέχεται ο Charles Leclerc

Ferrari πίσω στη Μελβούρνη: «Παλέψαμε» παραδέχεται ο Charles Leclerc

Μόλις 7οι και 8οι στα προκριματικά για το Grand Prix της Αυστραλίας, οι Ferrari απείχαν αρκετά από ό,τι αναμενόταν από αυτές στις κατατακτήριες. Για τον Charles Leclerc, αυτό δεν είναι πραγματικά έκπληξη.

Engine Power
Engine Power: Το αρχικό πλέγμα για το Grand Prix της Αυστραλίας 2025

Το αρχικό πλέγμα για το Grand Prix της Αυστραλίας 2025

Ανακαλύψτε το αρχικό πλέγμα για το Grand Prix της Αυστραλίας 2025, τον πρώτο γύρο της σεζόν της Formula 1.

Engine Power
Engine Power: Στη McLaren, ο Norris και ο Piastri είναι «ελεύθεροι να παλέψουν» για τη νίκη

Στη McLaren, ο Norris και ο Piastri είναι «ελεύθεροι να παλέψουν» για τη νίκη

Και οι δύο οδηγοί της McLaren, Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις, που και οι δύο ξεκίνησαν στην πρώτη σειρά στο GP της Αυστραλίας, έχουν λάβει άδεια να πολεμήσουν για τη νίκη στην πίστα. Αρκεί να μένεις καθαρός...

Engine Power
Engine Power: Θυσία το 2025 προς όφελος του 2026; Το δίλημμα της Aston Martin

Θυσία το 2025 προς όφελος του 2026; Το δίλημμα της Aston Martin

Η βρετανική ομάδα αντιμετωπίζει μια δύσκολη επιλογή: να προσπαθήσει να αναπτύξει το μονοθέσιό της το 2025 ή να θυσιάσει τη χρονιά για να επικεντρωθεί στο 2026, τον κύριο στόχο του Lawrence Stroll. Με την άφιξη του Adrian Newey, η Aston Martin είναι οπλισμένη μέχρι τα δόντια για να ολοκληρώσει με επιτυχία τη ρυθμιστική μετάβαση.

Engine Power
Engine Power: Ο Liam Lawson σε μπελάδες στην Αυστραλία: “Πολλή δουλειά να κάνεις”

Ο Liam Lawson σε μπελάδες στην Αυστραλία: “Πολλή δουλειά να κάνεις”

Το πρώτο Σαββατοκύριακο του Liam Lawson στη Red Bull δεν είναι καλό μετά από μια δύσκολη Παρασκευή στη Μελβούρνη.

Engine Power
Engine Power: MotoGP Αργεντινής – Δοκιμές: Marquez imperial, οι Γάλλοι στο Q2

MotoGP Αργεντινής – Δοκιμές: Marquez imperial, οι Γάλλοι στο Q2

Ο Marc Marquez είχε μια τέλεια Παρασκευή στο Termas de Río Hondo, ολοκληρώνοντας την προπόνηση MotoGP GP Αργεντινής στην κορυφή.

Engine Power
Engine Power: Η Ferrari καθησύχασε με το μονοθέσιό της πριν από την Αυστραλία: “Το SF-25 ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μας”

Η Ferrari καθησύχασε με το μονοθέσιό της πριν από την Αυστραλία: “Το SF-25 ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μας”

Αν και η Ferrari πήρε το ρίσκο να σχεδιάσει ένα «99%» νέο μονοθέσιο το 2025, το SF-25 είχε καλή απόδοση κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών. Αρκετά για να ξεκινήσει η σεζόν με λίγη περισσότερη ηρεμία.

Engine Power
Engine Power: Θα σπάσει ο Oscar Piastri την κατάρα των Αυστραλών οδηγών;

Θα σπάσει ο Oscar Piastri την κατάρα των Αυστραλών οδηγών;

Ένας Αυστραλός δεν έχει ανέβει ποτέ στο βάθρο στην εθνική του διοργάνωση. Τζόουνς, Γουέμπερ, Ρικιάρντο: όλοι απέτυχαν στις 38 εκδόσεις του GP της Αυστραλίας που διεξάγονται από το 1985. Θα είναι ο Πιάστρι ο ήρωας που θα καταφέρει να σπάσει αυτή την κατάρα την Κυριακή;

Engine Power
Engine Power: Ο Wheatley θα ξεκινήσει στη Sauber νωρίτερα από το αναμενόμενο

Ο Wheatley θα ξεκινήσει στη Sauber νωρίτερα από το αναμενόμενο

Κυκλοφόρησε από τη Red Bull νωρίτερα από το αναμενόμενο, ο Jonathan Wheatley θα αναλάβει το νέο του ρόλο ως Team Principal στη Sauber την 1η Απριλίου, πριν από το Ιαπωνικό Grand Prix.

Engine Power
Engine Power: Ο Hadjar μαθαίνει γρήγορα, ο Mekies έχει αυτοπεποίθηση: Η Racing Bulls μπαίνει στο 2025 με αισιοδοξία

Ο Hadjar μαθαίνει γρήγορα, ο Mekies έχει αυτοπεποίθηση: Η Racing Bulls μπαίνει στο 2025 με αισιοδοξία

Αυτό το Σαββατοκύριακο, η σεζόν F1 του 2025 ξεκινά στη Μελβούρνη. Στο Racing Bulls, όλα τα φώτα είναι πράσινα με έναν καθησυχαστικό Laurent Mekies και έναν Isack Hadjar έτοιμο για μάχη.

Engine Power
Engine Power: Η Alpine φτάνει στο πρώτο GP που μεταμορφώθηκε σε σύγκριση με το 2024

Η Alpine φτάνει στο πρώτο GP που μεταμορφώθηκε σε σύγκριση με το 2024

Στο πίσω μέρος του πακέτου στο πρώτο Grand Prix της σεζόν 2024, η Alpine έκανε μια εντυπωσιακή στροφή 180° στους δώδεκα μήνες που ακολούθησαν. Αρκετά για να προσεγγίσουμε τον πρώτο γύρο του 2025, στην Αυστραλία, με αισιοδοξία και όρεξη να παλέψουμε για βαθμούς.

Engine Power
Engine Power: Ποιοι θα είναι οι αναπληρωματικοί οδηγοί για τη σεζόν 2025 F1;

Ποιοι θα είναι οι αναπληρωματικοί οδηγοί για τη σεζόν 2025 F1;

Κάθε σεζόν, οι οδηγοί παραμένουν στη σκιά των κανονικών οδηγών, έτοιμοι να πάρουν το τιμόνι σε περίπτωση απρόβλεπτων περιστάσεων: το 2025, ποιοι θα είναι οι έφεδροι οδηγοί για τις δέκα ομάδες του grid;

Engine Power
Engine Power: Ο Γκάμπριελ Μπορτολέτο εξηγεί τη μεγάλη σημασία του Φερνάντο Αλόνσο στην καριέρα του

Ο Γκάμπριελ Μπορτολέτο εξηγεί τη μεγάλη σημασία του Φερνάντο Αλόνσο στην καριέρα του

Ο διπλός παγκόσμιος πρωταθλητής διαχειρίζεται τα συμφέροντα του Gabriel Bortoleto, τον οποίο βοήθησε να βρει μια θέση στη Formula 3 το 2023. Παρών στη Formula 1 μόλις δύο χρόνια αργότερα, ο Βραζιλιάνος θα βρει τον μάνατζέρ του στο grid.

Engine Power