Έξι πρωτάρηδες F1, καμία νέα ομάδα, πρώτη από το 2001!
Με έξι οδηγούς να συμμετέχουν για την πρώτη τους πλήρη σεζόν στη F1 και τέσσερις που αντιστοιχούν στον ορισμό της FIA για πρωτάρη (λιγότερα από δύο Grand Prix στην καριέρα τους), η προαγωγή του 2025 μοιάζει με αυτή του 2001, με τις ίδιες καριέρες να ακολουθούν. ?Πρωτάρηδες F1 : Ο Andrea Kimi Antonelli, ο Gabriel Bortoleto, ο Jack Doohan και ο Isack Hadjar έχουν ένα Grand Prix μεταξύ τους, με τον Αυστραλό να έχει ξεκινήσει στο Άμπου Ντάμπι για να κλείσει αυτή τη σεζόν του 2024. Μαζί τους στο grid του 2025 έχει ο «έμπειρος» Ollie Bearman (τρεις εκκινήσεις). και ο Liam Lawson (έντεκα Grand Prix) για να σχηματίσουν μια κατηγορία πρωτάρηδων του 2025 που αποτελείται από έξι οδηγούς που αγωνίζονται στην πρώτη τους πλήρη σεζόν. Αν και μεγαλύτερος αριθμός πρωτάρηδων ήταν παρόντες στο grid του 2010, με επτά μονάδες, ήταν μια ξεχωριστή χρονιά, που χαρακτηρίστηκε από την άφιξη τριών νέων ομάδων (Lotus, Virgin και HRT), οι οποίες είχαν μπει μόνες τους πρωτοεμφανιζόμενοι.
Η σεζόν του 2001 έχει περισσότερες ομοιότητες με αυτό που θα ζήσουμε την επόμενη χρονιά. Υπήρχαν επίσης έξι οδηγοί που ξεκίνησαν την πρώτη τους πλήρη σεζόν, αλλά αυτή τη φορά, όλες οι ομάδες που ήταν παρούσες το 2000 ήταν εκεί, και όχι μία ακόμη. Σε αυτήν την περίπτωση, επρόκειτο επομένως για μια «συνειδητή» ανανέωση του πλέγματος, και όχι απαραίτητα υποβοηθούμενη από ορισμένες περιστάσεις. Πριν από σχεδόν ένα τέταρτο του αιώνα, μόνο τέσσερις οδηγοί θεωρούνταν πρωτάρηδες από τη F1 , όπως θα συμβεί το 2025: ο Kimi Räikkönen, ο Juan Pablo Montoya, ο Fernando Alonso και ο Enrique Bernoldi (βλ. φωτογραφία κεφαλίδας άρθρου ). Ο Luciano Burti (ένα Grand Prix το 2000) και ο Tarso Marques (έντεκα αγώνες μεταξύ 1996 και 1997) ολοκλήρωσαν το contingent.
Πρωτάρηδες του 2001: τι τους συνέβη;
Δεν είναι πολύ δυνατό να πούμε ότι η κατηγορία του 2001 άφησε τότε το στίγμα της στη Formula 1. Αν τα περάσματα του Bernoldi, του Burti και του Marques στην κορυφαία κατηγορία ήταν μάλλον εκφραστικά, ο Fernando Alonso εξακολουθεί να έρχεται τακτικά στο πελοτόν με οδηγούς που δεν είχαν καν γεννηθεί την εποχή του πρώτου του Grand Prix της Formula 1, όπως ο Oscar Piastri ! Διπλός παγκόσμιος πρωταθλητής, ο Ισπανός είναι ουσιαστική φιγούρα στη F1, όπως αποδεικνύεται από την εξαιρετική του μακροζωία. Μετά την πρώτη του σεζόν στη Minardi, έγινε δοκιμαστικός οδηγός στη Renault προτού ξεκινήσει την άνοδό του στην κορυφή το 2003. Μια ανεμοστρόβιλη θητεία στη McLaren το 2007 παραλίγο να του φέρει έναν τρίτο τίτλο, πριν επιστρέψει στην ομάδα του Enstone και μετά την αποχώρησή του για τη Ferrari . Μια πενταετής περιπέτεια και δύο επιλαχόντες πίσω από τον Sebastian Vettel αργότερα, ο Alonso επέστρεψε στη McLaren για καλύτερα… και ειδικά για χειρότερα. Τόσο πολύ που πήρε άδεια από τη F1 στα τέλη του 2018, καιρός να κερδίσει δύο φορές το 24 Hours of Le Mans , προτού επιστρέψει στο Alpine το 2021 και στην Aston Martin από το 2023.
Ο Kimi Räikkönen έχει επίσης μια μακρά και επιτυχημένη καριέρα στη F1. Αν ο Φινλανδός έφτασε το 2001 με μια προσωρινή άδεια Super, δεδομένης της πολύ μικρής εμπειρίας του στα μονοθέσια, χρειαζόταν μόνο μερικά Grand Prix για να πείσει ολόκληρο τον κόσμο για την εγκυρότητα της θέσης του στο grid. Ο Ρον Ντένις ήρθε να τον πάρει μετά το σάββατο του Mika Häkkinen, για τις σεζόν 2002 έως 2006 Αν και έφτασε κοντά στον τίτλο δύο φορές, άδραξε την ευκαιρία του στη Ferrari το 2007. Τρία χρόνια αργότερα, πέρασε επίσης δύο χρόνια μακριά από τη F1. ιδίως συμμετοχή στο WRC με τη Citroën και σε εκδηλώσεις NASCAR . Μια επιτυχημένη επιστροφή στη Lotus το 2012 άνοιξε τις πόρτες της Ferrari ξανά το 2014, μέχρι το 2018, πριν από τρεις τελευταίες σεζόν στην Alfa Romeo , την ομάδα του ντεμπούτου του αφού ήταν το νέο όνομα της Sauber!
Ο Juan Pablo Montoya έφτασε στην F1 με ένα καλά εφοδιασμένο βιογραφικό, αφού κέρδισε τον τίτλο CART (Αμερικανική F1) το 1999 και το Indy 500 την επόμενη χρονιά. Ο φλογερός Κολομβιανός πυροδότησε τις πρώτες τέσσερις σεζόν του στη Williams , τερματίζοντας τρίτος στο πρωτάθλημα του 2003 Η περιπέτεια της McLaren, που ξεκίνησε το 2005, έλαβε απότομα τέλος το 2006, όταν ανακοίνωσε την αποχώρησή του… για τη NASCAR! Ο Montoya έμεινε εκεί μέχρι το 2013 πριν επιστρέψει στο IndyCar και κέρδισε ξανά το Indy 500, το 2015. Σήμερα, βοηθά την καριέρα του γιου του Sebastian, αν και τον βλέπουν κατά καιρούς πίσω από το τιμόνι, στο LM P2 ή στο NASCAR.
Ένα εξίσου ένδοξο μέλλον για τους πρωτάρηδες F1 του 2025;
Στα χαρτιά και από τη φήμη τους, οι πρωτάρηδες F1 της σεζόν του 2025 έχουν παρόμοιες δυνατότητες με την κατηγορία του 2019, η οποία αποτελείται κυρίως από τους Λάντο Νόρις , Τζορτζ Ράσελ και Αλεξάντερ Άλμπον . Ο Kimi Antonelli και ο Liam Lawson θα είναι στις κορυφαίες ομάδες την επόμενη χρονιά και θα μπορούσαν ήδη να φέρουν μερικά τρόπαια στην πρώτη τους πλήρη σεζόν, αν και η πίεση είναι πιθανό να είναι πολύ υψηλή. Ο Gabriel Bortoleto φτάνει ως βασιλεύων πρωταθλητής F2 για τη σεζόν rookie του, και ενώ το Sauber δεν αναμένεται να είναι το καλύτερο μονοθέσιο , μια καλή σεζόν θα μπορούσε να τον φέρει σε ιδανική θέση για το έργο της Audi το 2026.
Λόγω των δεσμών του με την Ακαδημία Οδηγών της Ferrari, ο Ollie Bearman θα μπορούσε κάλλιστα να γράψει το μέλλον του με κόκκινο, ένα χρώμα που έχει ήδη φορέσει στο πρώτο του Grand Prix της Formula 1 στη Σαουδική Αραβία, όπου αντικατέστησε τον Carlos Sainz . Ο Isack Hadjar είναι η άφιξη της τελευταίας στιγμής, έχοντας εξασφαλίσει την τελευταία θέση στη Racing Bulls, αλλά ο Γάλλος έχει δείξει πολύ καλά πράγματα στις φόρμουλες προώθησης, ειδικά το 2024 όπου πάλεψε για τον τίτλο μέχρι το τέλος, αντιμετωπίζοντας τον Bortoleto. Τέλος, ο Jack Doohan είναι πιθανώς σε θέση εκτίναξης στο Alpine, αλλά ένα πολύ καλό ξεκίνημα της σεζόν θα μπορούσε να καθησυχάσει τα αφεντικά του. Θα μιλήσουμε για την τάξη του 2025 όπως κάναμε την τάξη του 2001; Η απάντηση το 2049!
Δες όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power