F1 Άμπου Ντάμπι: O Leclerc κυριαρχεί σε μια μέρα γεμάτο συγκρούσεις
F1 Άμπου Ντάμπι: Δύο ελεύθερες προπονήσεις διαταράσσονται σε μεγάλο βαθμό από επαναλαμβανόμενα ατυχήματα, οι κακές γλώσσες αναμφίβολα θα είχαν στοιχηματίσει σε δεισιδαιμονία στην Formula 1
F1 Άμπου Ντάμπι – EL2: Ο Leclerc κυριαρχεί σε μια συνεδρία που περικόπηκε από κολλήματα
Ο Charles Leclerc κυριάρχησε σε μια δεύτερη περίοδο ελεύθερων προπονήσεων που διαταράχθηκε από τα ατυχήματα των Carlos Sainz και Nico Hülkenberg. Σε σημείο που δεν θα έχουν υπάρξει ποτέ περισσότερα από 15 συνεχόμενα λεπτά οδήγησης.
Αν μας έλεγαν ότι μία από τις δύο ελεύθερες προπονήσεις της ημέρας θα διαταράσσονταν σε μεγάλο βαθμό από επαναλαμβανόμενα ατυχήματα, οι κακές γλώσσες αναμφίβολα θα είχαν στοιχηματίσει στην EL1 με την παρουσία έντεκα αρχάριων οδηγών στο τιμόνι. Ωστόσο, όλοι οι νέοι τα πήγαν πολύ καλά, χωρίς να αναφέρουμε γεγονότα εκτός τροχιάς. Αυτό δεν συνέβη, ωστόσο, στο ΠΠ2, αφού η πλειοψηφία της συνεδρίασης διεξήχθη υπό κόκκινη σημαία. Έτσι, οι οδηγοί είχαν μόνο τα πρώτα δέκα και τα τελευταία δεκαπέντε λεπτά υπό πράσινη σημαία.
Πρώτον, το ατύχημα του Carlos Sainz , ο οποίος έχασε τον έλεγχο της Ferrari του στη στροφή 3 μετά από δέκα λεπτά της συνεδρίας. Ο Ισπανός έχασε το πίσω μέρος του στο χτύπημα ενώ έκανε πίσω πόρτα. Ιδιαίτερα παραπονέθηκε για την αναστάτωση του αέρα από ένα αυτοκίνητο που βρισκόταν ακριβώς μπροστά του. Ολόκληρη η αριστερή πλευρά φαίνεται ιδιαίτερα κατεστραμμένη. Ο Ισπανός βγήκε μόνος και άθικτος από το μονοθέσιό του και πολλές ομάδες αποφάσισαν να ανεβάσουν το ύψος της διαδρομής.
Μόλις είχε κυματίσει η πράσινη σημαία σε είκοσι πέντε λεπτά για το τέλος, ήταν η σειρά του Nico Hülkenberg να επισπεύσει για άλλη μια φορά την εξουδετέρωση της συνόδου. Ο Γερμανός, επιτιθέμενος στην πρώτη στροφή, έχασε το κράτημα βγαίνοντας από τη γωνία και χτύπησε τους techpros με το πίσω μέρος του αυτοκινήτου του.
Παρά το γεγονός ότι δεν οδήγησε στο FP1, ο Charles Leclerc είχε μια υπέροχη συνεδρία, σημειώνοντας τον καλύτερο χρόνο της περιόδου. Οι Μονεγάσκοι προηγήθηκαν των Lando Norris (+0″043) και Max Verstappen (+0″173).
Σημειώστε επίσης τις καλές επιδόσεις της Alfa Romeo , 4ης και 7ης με τους Valtteri Bottas και Guanyu Zhou . Η Mercedes είναι 6η και 8η. Ο Pierre Gasly σημείωσε την 9η φορά αφού πραγματοποίησε πολυάριθμα προγράμματα δοκιμών για το Alpine . Η Aston Martin βρίσκεται στα πρόθυρα του κορυφαίου 10. Αλλά όλες αυτές οι επιδόσεις χρονισμού θα πρέπει να ληφθούν με λίγη ώρα δεδομένου του μικρού χρόνου οδήγησης σε αυτό το EL2.
Ραντεβού αυτό το Σάββατο στις 11:30 π.μ. για την Ελεύθερη Προπόνηση 3 και μετά στις 3 μ.μ. για την προκριματική περίοδο.
F1 Άμπου Ντάμπι: Εν όψει των σημερινών εγκαινίων, η θερμοκρασία του αέρα είναι 29 βαθμούς Κελσίου, ενώ η θερμοκρασία της πίστας στους 42 βαθμούς… πολύ μακριά από το περασμένο Σαββατοκύριακο.
Οι μόνες ενημερώσεις για αυτό το τελευταίο αγωνιστικό Σαββατοκύριακο του 2023 είναι μια νέα πλάκα μπροστινής πτέρυγας και μπροστινή πτέρυγα στην Alfa Romeo, μια νέα πτέρυγα δοκού, πίσω φτερό και πλάκα πίσω φτερού στην Aston Martin και σώμα δαπέδου, φράχτες δαπέδου και άκρο δαπέδου στο Alpha Tauri.
Αν και οι αναβαθμίσεις μπορεί να είναι ελάχιστες στο έδαφος, λόγω του γεγονότος ότι αυτή η συνεδρία είναι κάπως μη αντιπροσωπευτική και επομένως άσχετη λόγω του χρόνου της, και προκειμένου να συμμορφωθούν με τους κανονισμούς, υπάρχουν τουλάχιστον δέκα – 10, μετρήστε τα – αρχάριοι οδηγοί σε υπηρεσία.
Αυτοί είναι οι: Jake Dennis και Isack Hadjar στη Red Bull, Robert Shwartzman (Ferrari), Frederik Vesti (Mercedes), Jack Doohan (Alpine), Pato O’Ward (McLaren), Oliver Bearman (Haas), Theo Pourchaire (Alfa Romeo) , Felipe Drugovich (Aston Martin) και Zak O’Sullivan (Williams).
Λίγες στιγμές πριν από τη συνεδρία, επιβεβαιώθηκε ότι η Mercedes θα συνεχίσει να τροφοδοτεί τη McLaren μέχρι το 2030.
Τα φώτα ανάβουν πράσινα και ο Stroll βγαίνει πρώτος και ακολουθούν οι Drugovich, Hadjar, O’Ward, Piastri και Bearman. Σύντομα υπάρχουν 17 οδηγοί σε τροχιά – χρησιμοποιώντας και τις τρεις ενώσεις – με τους Ricciardo, Sargeant και Tsunoda τελευταίους να εμφανίζονται.
Stroll posts την πρώτη φορά του Σαββατοκύριακου, ο Καναδός διασχίζει τη γραμμή στις 31.035.
Πολλές ομάδες τρέχουν αεροσκάφη.
«Το κράνος μου δεν είναι πουθενά αρκετά σφιχτό, θα πρέπει να κάνω pit», προειδοποιεί ο Ντένις καθώς ο Ράσελ (μέτρια) πηγαίνει πιο γρήγορα με 27.673.
Ο Sainz (μαλακό) έρχεται δεύτερος, μπροστά από τους Ricciardo (μέτρια), Magnussen (μέτρια), Tsunoda (μέτρια) και O’Sullivan (μέτρια).
Ο Tsunoda προειδοποιεί για καπνό που βγαίνει από το αυτοκίνητό του, αλλά παρ’ όλα αυτά έρχεται δεύτερος με 27.888 και ο Gasly τρίτος.
Ο Sargeant τελικά αναδεικνύεται και πηγαίνει όγδοος πριν βελτιωθεί στην τρίτη θέση (27.959) στα μέσα.
F1 Άμπου Ντάμπι: Μεγάλη ταλάντευση στην τελευταία γωνία για τον O’Ward, αλλά επιζεί.
Ο Ράσελ βελτιώνεται στα 26,963 καθώς ο Τσουνόντα εδραιώνεται δεύτερος, μπροστά από τους Σάινζ, Ρικιάρντο και Σάρτζεαντ.
Με 42 λεπτά να απομένουν, οι Drugovich, Piastri, Bottas και Pourchaire δεν έχουν ακόμη δημοσιεύσει χρόνους.
Ενώ η πλειοψηφία είναι στα μεσαία, το ζευγάρι της Ferrari είναι οι μόνοι οδηγοί στα μαλακά με τον Pourchaire στα σκληρά.
Ο Russell παραπονιέται για ένα πρόβλημα με το τιμόνι του, ενώ η McLaren του Piastri είναι «πολύ υποστροφική».
Ο Stroll έρχεται δεύτερος (27.253) καθώς ο Pourchaire προειδοποιεί ότι το αυτοκίνητο μπορεί να είναι πολύ χαμηλά καθώς πέφτει στον πάτο σε ορισμένες στροφές και παραλίγο να το χάσει.
Ο O’Sullivan (δέκατος) είναι ο πρωτάρης στην υψηλότερη θέση, ενώ ο Hadjar βρίσκεται στο άλλο άκρο του φύλλου χρόνου, 3.810 δευτερόλεπτα μακριά από τον ρυθμό.
Ο Sargeant και ο Doohan πρόκειται να ερευνηθούν μετά τη συνεδρία αφού ο Αυστραλός, ο οποίος ήταν σε έναν καυτό γύρο, αντιμετώπισε έναν πολύ αργό Williams στη γραμμή αγώνων.
«Σχεδόν είχα το μεγαλύτερο ατύχημα της ζωής μου», λέει ο Doohan. «Ο Doohan άργησε πολύ, συγγνώμη», λέει ο Sargeant που νιώθει ότι δεν του δόθηκε αρκετή ενημέρωση για το λίπος που πλησίαζε το Alpine.
Με 25 λεπτά που απομένουν, ο οδηγός αρχίζει να αλλάζει στα μαλακά.
F1 Άμπου Ντάμπι: Ο Russell εδραιώνει τη θέση του με 26.081, ενώ ο Sargeant είναι τέταρτος (27.004), καθώς ο Gasly σημειώνει 26.720 έχοντας πάει ταχύτερα στον δεύτερο τομέα.
Ο Vesti πηγαίνει έκτος, ο O’Ward έβδομος και ο Drugovich δέκατος.
Η Vesti βελτιώνεται στην τρίτη θέση με 26.815 καθώς ο Gasly παραπονιέται ότι δεν έχει πίσω πρόσφυση στον τελευταίο τομέα
Το Piastri βελτιώνεται στη δεύτερη θέση με 26.665 καθώς ο άνεμος φαίνεται να πιάνει αρκετούς οδηγούς στην τελευταία στροφή.
Περνώντας στα μαλακά, ο Dennis βελτιώνεται στη δέκατη θέση με 27.208, ενώ ο άλλος οδηγός της Red Bull (Hadjar) παραμένει ριζωμένος στο πόδι των φύλλων χρόνου.
Ο Ντρούγκοβιτς έρχεται δεύτερος με 26.406, ενώ ο Σβάρτζμαν έρχεται έκτος (26.703) και ο Χαντάρ βελτιώνεται στη 15η (27.244).
Ο Doohan πηγαίνει ενδέκατος (26.865), αλλά υποβιβάζεται όταν ο Sainz βελτιώνεται στην έκτη με 26.676.
«Ω, αγόρι, στη στροφή 3 είχα ένα τεράστιο στιγμιότυπο, δεν ξέρω τι συνέβη», αναφέρει ο Schwartzman. «Ήταν τρομακτικό».
Το Stroll και το Vesti έχουν χαρακτηριστεί για ακανόνιστη οδήγηση, καθώς ο Russell παραπονιέται ότι ένα από τα Ferrari πηγαίνει πολύ αργά στην κύρια ευθεία. «Είναι επικίνδυνο», προειδοποιεί.
Μια καθυστερημένη βελτίωση οδηγεί τον Bottas να είναι τέταρτος με 26.453.
Με και τους είκοσι οδηγούς σε τροχιά, είναι κατανοητό ότι η κυκλοφορία είναι ένα ζήτημα.
F1 Άμπου Ντάμπι: Ο Piastri παραπονιέται για έναν πολύ αργό Sainz στην αγωνιστική γραμμή. «Πιστεύετε ότι ήταν επικίνδυνο», τον ρωτούν. «Ναι», απαντά.
Υπάρχει άλλο ένα παραλίγο να χάσετε όταν ο Hadjar πρέπει να αναλάβει δράση αποφυγής αφού συναντήσει ένα αργό Stroll.
Στο τέλος της συνεδρίας θα γίνει δοκιμή του αυτόματου συστήματος φώτων βροχής. Ένας διπλός κίτρινος τομέας και χαμηλή λαβή θα ενεργοποιηθούν και μετά από περίπου 20 δευτερόλεπτα η χαμηλή λαβή θα απενεργοποιηθεί. Άλλα 10 δευτερόλεπτα αργότερα το VSC θα ενεργοποιηθεί. Μετά από περίπου 20 δευτερόλεπτα, το VSC θα απενεργοποιηθεί.
Η συνεδρία τελειώνει. Ο Russell είναι πιο γρήγορος, μπροστά από τους Drugovich, Ricciardo, Bottas, Stroll, Piastri, Sainz, Schwartzman, Gasly και Tsunoda.
Pos Driver Team Time Gap
1 Russell Mercedes 1:26.072 137.252 mph
2 Drugovich Aston Martin 1:26.360 0.288
3 Ricciardo AlphaTauri 1:26.433 0.361
4 Bottas Alfa Romeo 1:26.453 0.381
5 Stroll Aston Martin 1:26.631 0.559
6 Piastri McLaren 1:26.665 0.593
7 Sainz Ferrari 1:26.676 0.604
8 Schwartzman Ferrari 1:26.703 0.631
9 Gasly Alpine 1:26.720 0.648
10 Tsunoda AlphaTauri 1:26.725 0.653
11 Sargeant Williams 1:26.742 0.670
12 Vesti Mercedes 1:26.815 0.743
13 Doohan Alpine 1:26.865 0.793
14 Pourchaire Alfa Romeo 1:27.093 1.021
15 O’Ward McLaren 1:27.114 1.042
16 Dennis Red Bull 1:27.208 1.136
17 Hadjar Red Bull 1:27.244 1.172
18 O’Sullivan Williams 1:27.460 1.388
19 Magnussen Haas 1:27.462 1.390
20 Bearman Haas 1:27.569 1.497
F1 Άμπου Ντάμπι: Ενόψει της δεύτερης σημερινής προπόνησης η θερμοκρασία του αέρα είναι 27 βαθμοί Κελσίου, ενώ η θερμοκρασία πίστας είναι 35 βαθμοί.
Νωρίτερα, σε μια συνεδρία στην οποία συμμετείχαν δέκα πρωτάρηδες, ο George Russell ήταν πιο γρήγορος, μπροστά από τους Felipe Drugovich και Daniel Ricciardo.
Είναι ενδιαφέρον ότι, ενώ η AlphaTauri έδωσε και τους δύο κανονικούς οδηγούς της έχοντας προηγουμένως εκπληρώσει τη δέσμευσή της για νέους οδηγούς, η Red Bull είχε δύο πρωτάρηδες στη δράση αντικαθιστώντας τους Max Verstappen και Sergio Perez.
Λόγω του γεγονότος ότι οι κατατακτήριες και ο αγώνας διεξάγονται τη νύχτα, η συνεδρία ήταν κάπως μη αντιπροσωπευτική, αν και ήταν αντιληπτό ότι ο άνεμος προκάλεσε προβλήματα στη στροφή 1 και η κυκλοφορία ήταν ένα πρόβλημα.
Οι μόνες ενημερώσεις είναι μια νέα πλάκα μπροστινού φτερού και μπροστινή πτέρυγα στην Alfa Romeo, μια νέα πτέρυγα δοκού, πίσω φτερό και τελική πλάκα πίσω φτερού στην Aston Martin και αμάξωμα δαπέδου, φράχτες δαπέδου και άκρο δαπέδου στην Alpha Tauri.
Τα φώτα ανάβουν πράσινα και ο Bottas βγαίνει πρώτος, ακολουθούμενος από τους Albon, Zhou, Alonso, Verstappen και Perez, αρκετοί από αυτούς παίρνουν την πρώτη τους γεύση από την πίστα Yas Marina φέτος.
Καθώς περισσότεροι οδηγοί βγαίνουν έξω, όλα τα bar Bottas είναι στα μεσαία, ο Φινλανδός επιλέγει τα σκληρά.
Είναι κανονικά, καθώς ο Verstappen σουτάρει κατευθείαν στην κορυφή των φύλλων χρόνου με 26.453, μπροστά από τους Stroll, Albon, Gasly, Perez και Bottas.
Στον δεύτερο ιπτάμενο γύρο του, ο Magnussen έρχεται στην κορυφή με 26.413, πριν ξεπεράσει τον Russell (25.906).
Ο Sargeant μεταβαίνει στα μαλακά και έρχεται έβδομος με 26.659, ενώ ο Ricciardo είναι δεύτερος (26.374).
Μόλις εννέα λεπτά στη συνεδρία σημειώνονται με κόκκινη σημαία αφού ο Sainz περιστρέφεται και βγαίνει στα εμπόδια στη στροφή 4.
“Έχω τρακάρει το αυτοκίνητο”, λέει, “βρώμικος αέρας από το αυτοκίνητο, μου έδωσε ένα τεράστιο χτύπημα. Ο βρώμικος αέρας και το χτύπημα, νομίζω.”
Καθώς το αυτοκίνητο ανυψώνεται σε μια πίστα με επίπεδο κρεβάτι, υπάρχει αρκετή ζημιά.
F1 Άμπου Ντάμπι: Καθώς το ρολόι συνεχίζει να μετρά αντίστροφα, ο Ράσελ είναι πιο γρήγορος, μπροστά από τους Ricciardo, Stroll, Magnussen, Verstappen Piastri, Leclerc, Tsunoda, Bottas και Sargeant.
Το Race Control ανακοινώνει ότι η συνεδρία θα συνεχιστεί στις 17:35 (τοπική ώρα) αφήνοντας 25 λεπτά τρεξίματος.
Πριν από την επανεκκίνηση υπάρχει ουρά στο pitlane.
Ο Μάγκνουσεν προηγείται και ακολουθούν οι Χούλκενμπεργκ, Άλμπον, Ζου, Φερστάπεν, Νόρις και Πέρεθ.
Ο Verstappen δεν είναι χαρούμενος που ο Albon φαίνεται να σπρώχνει τον δρόμο του στην ουρά μπροστά του.
Αλλού, ο Ricciardo και ο Hamilton κατευθύνονται στο pitlane δίπλα-δίπλα.
Φυσικά, αυτό είναι το πρόβλημα όταν έχετε περιορισμένο χρόνο λειτουργίας.
Σε αυτό το σημείο η συνεδρία φέρει ξανά κόκκινη σημαία αφού ο Hulkenberg ανάβει τα ελαστικά του και στη συνέχεια τα χάνει και χτυπά το φράγμα στη στροφή 1.
«Το έχασα, έξοδος από τη στροφή 1», παραδέχεται. Στο pit wall, ο Guenther Steiner δεν εντυπωσιάζεται σαφώς.
Η συνεδρία θα ξαναρχίσει στις 17:44 αφήνοντας 16 λεπτά τρεξίματος… σταυρωμένα δάχτυλα.
Και πάλι υπάρχει ξέφρενη δραστηριότητα στο pitlane.
Ο Νόρις προηγείται και ακολουθούν οι Αλμπόν, Πιάστρι, Αλόνσο και Μπότας.
Έχοντας προηγουμένως επικρίνει τον Albon για το άλμα στην ουρά, ο Verstappen τώρα προσπερνά έναν αριθμό οδηγών καθώς φεύγουν από το pitlane.
«Με μπλοκάρουν», παραπονιέται καθώς οι οδηγοί προειδοποιούν ότι ξεπερνά τις λευκές γραμμές στην προσπάθειά του να τις προσπεράσει.
Αυτή είναι εξωφρενική συμπεριφορά από κάποιον που θα έπρεπε να ξέρει καλύτερα.
Σε ελάχιστο χρόνο υπάρχουν 18 οδηγοί στην πίστα που αθλούνται με ένα μείγμα μεσαίων και μαλακών.
Το Piastri (μαλακό) πηγαίνει πιο γρήγορα (25.361), αλλά υπερτερεί από τον Bottas (25.024) που είναι επίσης στα μαλακά.
Ο Gasly έρχεται δεύτερος μπροστά από τον Zhou.
Ένα 24.809 βλέπει τον Leclerc (μαλακό) να πηγαίνει πιο γρήγορα, ενώ ο Verstappen μπορεί να πετύχει μόνο την 11η θέση (26.387) στα μέσα, όπως και τους Bulls.
Η McLaren έχει τους οδηγούς της σε διαφορετικά σύνθετα, ενώ και οι δύο οδηγοί της Mercedes είναι στα μέσα.
Ο Alonso πηγαίνει 12ος και ο Stroll 13ος, και οι δύο στα μαλακά.
Ένα 26.234 βλέπει τον Perez να πηγαίνει 12ος στα μέσα, καθώς ο Alonso βελτιώνεται στην έκτη με 25.397.
«Το αυτοκίνητο πηδά σαν καγκουρό στον τελευταίο τομέα», αναφέρει ο Verstappen, γι’ αυτό πιθανώς ένιωσε την ανάγκη να πηδήξει την ουρά.
Ο Νόρις έρχεται δεύτερος με 24.852 στα μαλακά, ενώ ο Χάμιλτον βελτιώνεται στην πέμπτη (25.315) στα μαλακά.
Ο Verstappen καλείται πολύ αργά καθώς ο Piastri εκτοξεύεται έχοντας μόλις φύγει από τα pits.
«Ω, φ***», λέει ο Ολλανδός, ξεκάθαρα πιασμένος. Ωστόσο, τώρα στα μαλακά, βελτιώνεται στην τρίτη θέση με 24.982.
F1 Άμπου Ντάμπι: Ο Perez αποτυγχάνει να βελτιωθεί στη 16η θέση μετά από ένα λάθος στη στροφή 13.
Με λίγο περισσότερο από ένα λεπτό να απομένει, ο Bottas περνάει στα σκληρά.
Ο Zhou πηγαίνει πέμπτος (25.223), ενώ ο Russell είναι πέμπτος με 25.122.
Σε έναν δεύτερο ιπτάμενο γύρο, ο Perez τοποθετεί PB στον πρώτο και τελευταίο τομέα, περνώντας τη γραμμή στο 25.112 για να πάει πέμπτος.
Ο Leclerc είναι πιο γρήγορος, μπροστά από τους Norris, Verstappen, Bottas, Perez, Russell, Zhou, Hamilton, Gasly και Piastri.
Ο Αλόνσο είναι ενδέκατος, μπροστά από τους Ricciardo, Stroll, Ocon, Tsunoda, Albon, Magnussen, Sargeant, Sainz και Hulkenberg.
Pos Driver Team Tyre Time Gap
1 Leclerc Ferrari S 1:24.809 139.296 mph
2 Norris McLaren S 1:24.852 0.043
3 Verstappen Red Bull S 1:24.982 0.173
4 Bottas Alfa Romeo S 1:25.024 0.215
5 Perez Red Bull S 1:25.112 0.303
6 Russell Mercedes S 1:25.122 0.313
7 Zhou Alfa Romeo S 1:25.223 0.414
8 Hamilton Mercedes S 1:25.315 0.506
9 Gasly Alpine S 1:25.321 0.512
10 Piastri McLaren S 1:25.361 0.552
11 Alonso Aston Martin S 1:25.397 0.588
12 Ricciardo AlphaTauri S 1:25.467 0.658
13 Stroll Aston Martin S 1:25.492 0.683
14 Ocon Alpine S 1:25.566 0.757
15 Tsunoda AlphaTauri S 1:25.669 0.860
16 Albon Williams S 1:26.081 1.272
17 Magnussen Haas M 1:26.413 1.604
18 Sargeant Williams S 1:26.659 1.850
19 Sainz Ferrari M 1:26.707 1.898
20 Hulkenberg Haas M 1:27.147 2.338
Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα: