F1 Φερστάπεν: Διαμαρτύρεται σε υψηλό επίπεδο, αλλά: Ο Max Verstappen δεν φαίνεται να είναι τόσο χαρούμενος στη Red Bull όσο πριν από ένα χρόνο
Μέχρι την Κίνα, ο κόσμος ήταν καλός για τον Max Verstappen . Είχε κερδίσει όλα τα προκριματικά και όλα τα Grand Prix εκτός από την αποχώρηση στην Αυστραλία. Όποιος είχε στοιχηματίσει εναντίον του για το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2025 θα είχε χαρακτηριστεί ονειροπόλος. Αλλά μετά κατά κάποιο τρόπο μπήκε άμμος στα γρανάζια της Red Bull, τα οποία λειτουργούσαν τόσο ομαλά μέχρι τότε.
Στο Μαϊάμι, ο Verstappen έχασε ένα Grand Prix στην πίστα για πρώτη φορά. Αν και υπήρχε κακή τύχη με το αυτοκίνητο ασφαλείας, αλλά και πάλι: η McLaren του Lando Norris ήταν το ταχύτερο αυτοκίνητο εκεί. Ήταν πολύ κοντά στην Imola, αλλά ο Verstappen τελικά έδωσε ένα τέλειο Σαββατοκύριακο. Και στο Μονακό η τάση εδραίωσε ότι η εποχή της κυριαρχίας είχε τελειώσει: 6η θέση στις κατατακτήριες και στον αγώνα.
Στο Μόντρεαλ δεν φαινόταν ότι ο Verstappen και η Red Bull ήταν ικανοί να πάρουν pole. Αλλά ο Verstappen ξεπέρασε τον συμπαίκτη του Sergio Perez για ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο και κατά κάποιο τρόπο κατάφερε να σημειώσει τον ίδιο χρόνο με τον George Russell στη Mercedes. Ξαφνικά, δίπλα στη McLaren και τη Ferrari, υπάρχει μια άλλη ομάδα που προλαβαίνει. Σημείο καμπής στη Formula 1
«Ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο», λέει ο Verstappen. “Είχαμε πάρα πολλά μικρά προβλήματα ξανά. Η Mercedes είναι πολύ γρήγορη. Η δεύτερη θέση είναι πραγματικά ένα πολύ καλό αποτέλεσμα για μένα. Στο Q3 ήμασταν ακριβώς την ίδια ταχύτητα, αλλά στο Q2 ήταν τρία δέκατα πιο γρήγορα. Νομίζω ότι για τη Mercedes θα υπήρχε ήταν πολύ περισσότερα».
Ο Verstappen δηλώνει ότι είναι “χαίρομαι που η Mercedes φαίνεται να είναι ο ισχυρότερος αντίπαλός μας εδώ και όχι η Ferrari. Η Ferrari είναι πιο κοντά μας στο παγκόσμιο πρωτάθλημα .” Ο Verstappen προηγείται αυτή τη στιγμή με 169 βαθμούς, μπροστά από τον Charles Leclerc με 138 και τον Lando Norris με 113. Ο Russell, έβδομος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, έχει μόλις 54 πόντους.
Η κυρίαρχη εποχή της Red Bull φτάνει στο τέλος της;
F1 Φερστάπεν:Από το Άμπου Ντάμπι το 2021, η Red Bull φαινόταν «ασταμάτητη», ανέγγιχτη και άψογη. Αλλά από τότε που η υπόθεση Horner άρχισε να προκαλεί αναταραχή τον χειμώνα, η τελειότητα έχει μειωθεί. Αυτό δεν χρειάζεται απαραίτητα να σχετίζεται, αλλά είναι αισθητό. Και ο Verstappen δεν έχει αποφασίσει ακόμα αν θα παραμείνει το 2025 ή θα μεταβεί στη Mercedes.
Από τους ξένους γίνεται αντιληπτό ως προσφορά προς αυτόν ότι ο Κρίστιαν Χόρνερ έχει επεκτείνει το συμβόλαιο με τον Σέρχιο Πέρεθ για άλλα δύο χρόνια . Υπήρξαν προβλήματα με τον Μεξικανό στο παρελθόν, αλλά αυτό ανήκει στο παρελθόν. Με τον Perez στο πλευρό του, ο Verstappen έχει τη βεβαιότητα ότι η ομάδα θα συνεχίσει να επικεντρώνεται πλήρως σε αυτόν στο μέλλον.
Όμως η δυσαρέσκεια αυξάνεται. Στο Μόντρεαλ, ο τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής γκρίνιαξε στο ραδιόφωνο pit για προβλήματα με το κατέβασμα ταχύτητας, παραπονέθηκε για λίγο κράτημα και στη συνέχεια έπρεπε να αλλάξει τη μονάδα ισχύος λόγω ενός προβλήματος ERS. «Κάτι τέτοιο δεν πρέπει να γίνει», λέει και εκπλήσσεται: «Κάπως έτσι απλά τα πράγματα δεν πάνε καλά αυτή τη στιγμή».
Ο Verstappen ρωτήθηκε εάν τέτοια πράγματα θα συμβαίνουν πιο συχνά τώρα από ό,τι το 2022 και το 2023. Απάντηση: “Απολύτως. Αν και οι άνθρωποι στην ομάδα δεν έχουν αλλάξει πολύ. Όλοι κάνουν το καλύτερό τους, αλλά υπάρχει ένα σφάλμα εκεί κάπου. Φυσικά το συζητάμε, προσπαθήστε να το αναλύσετε. Αλλά δεν μπορούμε να τα καταφέρουμε βάλε ένα τέλος σε αυτό ετοιμάσου».
Ο Verstappen δεν λέει τι πιστεύουν οι άλλοι, δηλαδή ότι η πολιτική αναταραχή στην ομάδα θα μπορούσε τώρα να έχει αρχικό αντίκτυπο στην αθλητική κατάσταση. Ο σταρ σχεδιαστής Άντριαν Νιούι έχει λείπει μόνο λίγες εβδομάδες. Αυτός δεν θα είναι ο λόγος που το ERS σπάει. Είναι όμως αντιληπτό ότι τα προβλήματα συσσωρεύονται.
F1 Φερστάπεν – Προς Μονακό: Συνάντηση στο εργοστάσιο
Ο Verstappen το αναγνώρισε αυτό. Μετά το Μονακό υπήρξε μια συνάντηση κρίσης στο εργοστάσιο στο Μίλτον Κέινς. Στον προσομοιωτή, το αυτοκίνητο γλιστράει υπέροχα πάνω από τα κράσπεδα και τις προσκρούσεις, αλλά στην πραγματικότητα φαίνεται εντελώς διαφορετικό. Ο σύμβουλος μηχανοκίνητου αθλητισμού Χέλμουτ Μάρκο, ο οποίος βρίσκεται όλο και περισσότερο στο περιθώριο μετά την υπόθεση Χόρνερ, κάνει λόγο για «πρόβλημα συσχέτισης».
Οι συναντήσεις ήταν επίσης για τον Verstappen να θυμώνει ότι τα πράγματα πήγαιναν σε λάθος κατεύθυνση μετά τον χωρισμό από τον Newey και την αυξανόμενη αποδυνάμωση του Marko; Προφανώς όχι. Στη Red Bull, “όλα περιστρέφονται γύρω από την απόδοση του αυτοκινήτου. Γνωρίζουμε ότι δεν είναι εύκολο για εμάς να ξεπεράσουμε τα χτυπήματα και τα κράσπεδα”, διαβεβαιώνει ο 26χρονος.
Θα μετακομίσει ο Verstappen στη Mercedes;
F1 Φερστάπεν: Η πιθανή μετακόμιση στη Mercedes έχει γίνει ήσυχη τις τελευταίες εβδομάδες. Η Red Bull ακύρωσε τον Carlos Sainz. Αυτό δεν σημαίνει ότι φοβάσαι πολύ μήπως χάσεις τον Verstappen. Αλλά: Ο Toto Wolff ακύρωσε επίσης την επιλογή Sainz. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η Mercedes απλώς περιμένει τον Verstappen. Αν δεν έρθει, ο Andrea Kimi Antonelli θα είναι στο αυτοκίνητο το 2025.
Οι φήμες ότι ο σχεδιαστής σταρ της Mercedes, Νιούι, λέγεται ότι έκανε μια οικονομικά ελκυστική προσφορά, διαψεύδονται σθεναρά από την ομάδα. Η παραλλαγή που θα μπορούσε να έρθει ο Μάρκο, αν επιμένει ο Βερστάπεν, είναι λιγότερο ενεργητική. Όταν πρόκειται για το Verstappen για το 2025, η Mercedes εσωτερικά λέει: «Ό,τι χρειαστεί». Όποιο και αν είναι το κόστος.
Ο Jos Verstappen, το ακούμε πίσω από κλειστές πόρτες στη μάντρα εδώ και μερικές εβδομάδες, λέγεται ότι είπε στον Wolff ότι η Mercedes πρέπει πρώτα να τακτοποιήσει το αυτοκίνητο και μετά ίσως να μπορούσαμε να μιλήσουμε για αλλαγή. Εκεί είναι χρήσιμο το κοντάρι του Russell. Αν ο Ράσελ μπορεί να πάρει την pole, ο Μαξ μπορεί, αυτή είναι η εικόνα του εαυτού των Βερστάπενς.
«Είναι λίγο πιο δύσκολο για εμάς αυτή τη στιγμή», είπε ο Ολλανδός μετά την πρόκριση στον Καναδά. “Πρέπει να σιγουρευτούμε ότι θα παραμείνουμε η καλύτερη ομάδα. Είναι αρκετά σφιχτό αυτή τη στιγμή. Μπορείτε να δείτε από τον Checo, ο οποίος πέταξε έξω στο Q1. Είναι πολύ δύσκολο να νιώθουμε άνετα στο αυτοκίνητό μας. Αυτό φαίνεται να είναι πιο εύκολο για τους άλλους .
Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power