ENGINE POWER

F1 GP Ουγγαρίας: Η Ferrari αντεπιτίθεται σε πολέμους ανάπτυξης

Αν η McLaren και η Red Bull ήταν οι πιο γρήγορες στην Αυστρία, ο γύρος που διεξήχθη την επόμενη εβδομάδα στο Silverstone οδήγησε σε έναν αγώνα τριών κατευθύνσεων με τη νίκη της Mercedes. Στη Ferrari, θέλουμε να πιστεύουμε σε μια δυνατή επιστροφή στη Βουδαπέστη.
F1 GP Ουγγαρίας: Η Ferrari αντεπιτίθεται σε πολέμους ανάπτυξης

Μετά από δύο χρόνια σχεδόν αδιαίρετης κυριαρχίας της Red Bull , εκτός από ψίχουλα, η F1 έγινε και πάλι πιο ελκυστική σε αθλητικό επίπεδο τις τελευταίες εβδομάδες. Αν ο Max Verstappen κέρδισε 4 από τους πρώτους 5 αγώνες χωρίς τρέμουλο, η εξέγερση του διαγωνισμού που ξεκίνησε από το Μαϊάμι έχει κάπως ισορροπήσει τις συζητήσεις. Όχι στο πρωτάθλημα, όπου ο Ολλανδός κάθεται αρκετά άνετα για να φαντάζεται τον εαυτό του στην ηγετική του καρέκλα μέχρι το τέλος της σεζόν, αλλά είναι πλέον δύσκολο να προβλεφθεί εκ των προτέρων η ταυτότητα του νικητή του Grand Prix. Πρώτη νίκη για την F1.

Πρέπει να ειπωθεί ότι το 2024 ο Lando Norris άνοιξε το γκισέ νίκης του (στο Μαϊάμι) και ότι ο τελευταίος θα μπορούσε να είχε κερδίσει πολλά άλλα Grand Prix αν οι αποφάσεις που ελήφθησαν στον αγώνα ήταν μερικές φορές πιο δίκαιες από την πλευρά του τοίχου της McLaren . Ο Charles Leclerc επέστρεψε στους δρόμους του Μονακό για πρώτη φορά από το 2022, ενώ η Mercedes παραμένει σε δύο σερί νίκες. Διαβάζοντας αυτή την παρατήρηση, είναι μια πολύ έξυπνη εικασία ποιος μπορεί να καθορίσει την ταυτότητα του φαβορί για το Ουγγρικό Σαββατοκύριακο. Ωστόσο, ο Μαξ Φερστάπεν δεν πρέπει να απέχει πολύ από τη νίκη, αλλά με ποιον θα αγωνιστεί;

Red Bull, εισαγωγή του δεύτερου μέρους του πακέτου
Όπως αναφέρθηκε τις τελευταίες ημέρες στο site μας, οι ομάδες του Pierre Waché αποφάσισαν να φέρουν στη Βουδαπέστη το δεύτερο μέρος του πακέτου που ξεκινήσαμε να ανακαλύπτουμε στο Silverstone πριν από δέκα ημέρες. Η Red Bull Racing είχε στην πραγματικότητα αποφασίσει εδώ και πολύ καιρό να κάνει μια σημαντική αναβάθμιση στα δύο RB20 της για τη Βουδαπέστη. Ωστόσο, έχοντας επίγνωση της προσέγγισης που έγινε από τη McLaren από το Μαϊάμι και τη Mercedes από το Spielberg, οι μηχανικοί της αυστριακής δομής με επικεφαλής τον Christian Horner αποφάσισαν να ανατρέψουν το πρόγραμμά τους φέρνοντας ορισμένες από τις εξελίξεις στο Silverstone, δύο εβδομάδες πριν από την προγραμματισμένη ημερομηνία.

f1-gp-ouggarias-h-ferrari-antepitithetai-se-polemous-anaptijhs

Έτσι, κατά τη διάρκεια του Βρετανικού Grand Prix, ο Max Verstappen είχε το προνόμιο να κάνει το ντεμπούτο του σε ένα ολοκαίνουργιο επίπεδο πάτο, όταν ο Sergio Pérez ήταν στην προηγούμενη επανάληψη. Το υπόλοιπο πακέτο θα φτάσει λοιπόν αυτό το Σαββατοκύριακο στη Βουδαπέστη και θα αφορά περισσότερο το αναδυόμενο τμήμα του μονοθέσιου , συγκεκριμένα το αμάξωμα και την μπροστινή πτέρυγα. «Η ιδέα είναι να αναζητήσουμε πιο καθαρές επιδόσεις », μας είπε ο τεχνικός διευθυντής Pierre Waché. Δεν προσπαθούμε να λύσουμε κανένα πρόβλημα ή οτιδήποτε άλλο, απλώς προσπαθούμε να αυξήσουμε την απόδοση του αυτοκινήτου παντού. Θα φτάσουμε εκεί; Είναι μια άλλη ιστορία», ωστόσο, ξεκαθάρισε ο πάντα πολύ προσεκτικός Pierre Waché, σχεδιαστής των τελευταίων κυρίαρχων Red Bulls στα χέρια του Max Verstappen. Τα τελευταία χρόνια, ο Μίλτον Κέινς δεν έχασε ποτέ τίποτα. Κάτι που δεν είναι καλά νέα για τον διαγωνισμό αυτό το Σαββατοκύριακο!

 

Mercedes, άνεμος στην πλάτη σου
Επιπόλαια, η σταρ παραμένει σε δύο συνεχόμενες επιτυχίες, αν και δεν είχε κερδίσει από τη Βραζιλία το 2022 (Τζορτζ Ράσελ). Έχει γίνει η γερμανική ομάδα η ομάδα που πρέπει να νικήσει; Θα ήταν λίγο αλαζονικό να το παρουσιάσουμε με αυτόν τον τρόπο, καθώς ο Τζορτζ Ράσελ εκμεταλλεύτηκε ιδιαίτερα τη μοιραία μάχη με τον Βερστάπεν και τον Νόρις για να κερδίσει στην Αυστρία και ο Λιούις Χάμιλτον έπρεπε να αντισταθεί σαν την κόλαση στην επιστροφή του Ολλανδού στο Σίλβερστοουν μία εβδομάδα αργότερα. τερματίσει μια ξηρασία άνω των δυόμισι ετών.

Ωστόσο, οι βελτιώσεις που έκαναν οι ομάδες του Τζέιμς Βόουλς τις τελευταίες εβδομάδες φαίνεται ότι απέδωσαν καρπούς. Στη Mercedes, προς το παρόν, δεν καυχιόμαστε. «Η Ουγγαρία είναι πιθανώς το τεστ για εμάς ως προς το εάν έχουμε βελτιώσει ή όχι τη μακροπρόθεσμη απόδοσή μας σε ζεστές συνθήκες, επειδή στη Βαρκελώνη και την Αυστρία δεν μπορούσαμε να ταιριάξουμε με τον Lando ή τον Max στα μεγάλα stints », είπε ο διευθυντής μηχανικής της ομάδας Andrew Shovlin. Επίσημο κανάλι της F1.

«Αυτά τα δύο αυτοκίνητα ήταν πολύ μπροστά μας. Ελπίζουμε να έχουμε κάνει κάποια πρόοδο. Αν κοιτάξετε το κενό στους δύο προηγούμενους αγώνες, θα εκπλαγώ αν μπορούσαμε να το κλείσουμε τόσο σημαντικά. Αλλά για άλλη μια φορά, εκπλήξαμε τους εαυτούς μας με την πρώτη θητεία στο Silverstone!». Ένα πέρασμα που πραγματοποιήθηκε στο ξηρό, σε σίγουρα δροσερές συνθήκες, αλλά όπου τα W15 ήταν σαφώς τα ταχύτερα στην πίστα, μέχρι που η McLaren αναβίωσε όταν έφτασε η βροχή. Ένα άλλο σημείο υπέρ της Mercedes: η διαδρομή. Οι γρήγορες στροφές, που λατρεύουν η McLaren και η Red Bull, δεν είναι πολλές, και η Mercedes είναι ακόμη και αήττητη στην άσκηση του γρήγορου γύρου στην περιστροφική πύλη Magyar εδώ και δύο χρόνια. Για να μην αναφέρουμε ότι ο Λιούις Χάμιλτον κατέχει το ρεκόρ νικών εκεί με 8 επιτυχίες…

McLaren, εκεί σε όλες τις πίστες
Ενώ κατάφερε να αναπτύξει ένα αυτοκίνητο ικανό να παλεύει για νίκες από το Μαϊάμι χάρη στην προσθήκη ενός νέου πακέτου, η ομάδα Papaya κέρδισε μόνο μία φορά (στην Φλόριντα στην πραγματικότητα) , συχνά τερματίζοντας μέσα σε τρία δευτερόλεπτα μετά από διαδοχικούς νικητές από τότε. Το τελευταίο παράδειγμα; Σίλβερστοουν. Χάρη σε έναν εκπληκτικό ρυθμό όταν έφτασε η βροχή στο πρώτο τρίτο του αγώνα, οι δύο McLaren βρέθηκαν στις δύο πρώτες θέσεις του Grand Prix. Ωστόσο, τρεις αποτυχημένες στρατηγικές αποφάσεις οδήγησαν τους δύο άνδρες να αποχαιρετήσουν νωρίς τη νίκη, και να αρκεστούν στην 3η και 4η θέση.

Το McL38 ήταν επίσης πολύ γρήγορο στην Imola, όπου ο Norris τερμάτισε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο πίσω από τον Verstappen, στο Μονακό, όπου ο Piastri έχασε ελάχιστα στην pole, στον Καναδά και στη Βαρκελώνη, όπου ο Βρετανός έφτασε κοντά στη νίκη, μετά στην Αυστρία. όπου ο σκληρός αγώνας με τον Max Verstappen κατέληξε να βάζει και τους δύο άντρες οφσάιντ. Αν η McLaren εκτιμά ιδιαίτερα τις γρήγορες στροφές, η ευκολία που αποδείχθηκε στο Μονακό και στον Καναδά μαρτυρεί το γεγονός ότι έχει γίνει ένα ευέλικτο και γρήγορο αυτοκίνητο παντού. Είναι δύσκολο, λοιπόν, να φανταστεί κανείς ότι αυτό δεν θα συμβεί στη Βουδαπέστη αυτό το Σαββατοκύριακο, ειδικά με έναν εκδικητικό Λάντο Νόρις στο τιμόνι…

Ferrari, ώρα να ξυπνήσεις;
Δεύτερη δύναμη στο γήπεδο (με διαφορά) από το Μπαχρέιν μέχρι το Μαϊάμι, η Scuderia έχει υποφέρει από τη νίκη της στο Μονακό, ακολουθούμενη από μια πολύ δαπανηρή διπλή απόσυρση στο Μόντρεαλ. Στην πραγματικότητα, η Ferrari έχει υποστεί δαπάνη 3 έως 4/10 στους προκριματικούς τις τελευταίες εβδομάδες, και τουλάχιστον τόσο στον αγώνα, που δεν της επιτρέπει πλέον να αγωνίζεται ούτε για τα βάθρα σε τακτική βάση. Μόνο ο Κάρλος Σάιντζ έχει κερδίσει ένα από τη Μονακό, χάρη στη χάρη που έκαναν οι πολεμοχαρείς Βερστάπεν και Νόρις στην Αυστρία.

Η ανησυχία των κόκκινων; Η βελτίωση που έγινε στη Βαρκελώνη. Αυτή η εξέλιξη, που υποτίθεται ότι θα παράγει περισσότερη καθοδική δύναμη, εκπλήρωσε την αποστολή της, αλλά ορισμένες ανεπιθύμητες συνέπειες έχουν ενοχλήσει τη Scuderia τις τελευταίες εβδομάδες. Αν και επιτρέπει περισσότερη κάθετη δύναμη, ιδιαίτερα στις γρήγορες στροφές, αυτή η εξέλιξη ήρθε με το μερίδιο της φώκαιας, που ενόχλησε σημαντικά τους οδηγούς, λόγω της δυσκολίας οδήγησης που αυτό προκαλεί και της αδυναμίας να επιτεθεί μέχρι το ‘στο όριο. Ήταν τόσο τρομερό που η απόφαση να επιστρέψουμε στην προηγούμενη επανάληψη (το μονοθέσιο Imola) πάρθηκε ακόμη και για τις κατατακτήριες και το Grand Prix στο Silverstone.

f1-gp-ouggarias-h-ferrari-antepitithetai-se-polemous-anaptijhs

Στην Ουγγαρία, το πάτωμα της Βαρκελώνης (το πιο προηγμένο) θα επιστρέψει, αλλά ο Frédéric Vasseur έδειξε ότι είχε υποστεί ορισμένες τροποποιήσεις. «Διαπιστώσαμε ότι το τελευταίο μας πακέτο εξελίξεων έφερε τα αναμενόμενα οφέλη όσον αφορά τα αεροδυναμικά σημεία. Ωστόσο, είχε και παρενέργειες που έκαναν το αυτοκίνητο πιο δύσκολο στην οδήγηση. Έχουμε δουλέψει σκληρά στο εργοστάσιο και, στη Βουδαπέστη, φέρνουμε μια εξέλιξη στο δάπεδο που πιστεύουμε ότι θα δώσει στους οδηγούς ένα αυτοκίνητο που θα τους επιτρέψει να οδηγούν στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους».

Το Γάλλο αφεντικό προχώρησε ακόμη παραπέρα: «Είμαι πεπεισμένος ότι το πακέτο που φέρνουμε στο Hungaroring θα μας επιτρέψει να είμαστε στην πρώτη γραμμή». Θα ήταν εξαιρετικά νέα. Αυτό θα μας έδινε, για πρώτη φορά φέτος, μια μάχη με τις 4 κορυφαίες ομάδες στο υψηλότερο επίπεδο ταυτόχρονα. Εκτός κι αν ο Max Verstappen, το νέο του επίπεδο κάτω μέρος στο Silverstone και οι αναβαθμίσεις του αμαξώματος η Red Bull στη Βουδαπέστη σηματοδοτούν το τέλος του χρόνου παιχνιδιού…

Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «F1 GP Ουγγαρίας: Η Ferrari αντεπιτίθεται σε πολέμους ανάπτυξης», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Μιχάλης Κοντιζάς

Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!