ENGINE POWER

F1: Η Pirelli και το πρόβλημα των χιλιάδων ελαστικών που αποσύρονται

F1: Η Pirelli και το πρόβλημα των χιλιάδων ελαστικών που αποσύρονται .Πλέον οι ομάδες θα έχουν δύο λιγότερα σετ slick ελαστικών για χρήση κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου του Grand Prix της Emilia Romagna του 2023
F1: Η Pirelli και το πρόβλημα των χιλιάδων ελαστικών που αποσύρονται

Motorsport News F1: Η Pirelli και το πρόβλημα των χιλιάδων ελαστικών που αποσύρονται. Πλέον οι ομάδες θα έχουν δύο λιγότερα σετ slick ελαστικών για χρήση κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου του Grand Prix της Emilia Romagna του 2023 ως μέρος μιας καινοτομίας που εισήγαγε η Pirelli, με σκοπό τη βελτίωση της βιωσιμότητας. Η Imola φιλοξενεί τον πρώτο γύρο της Ευρωπαϊκής τριλέπτας  και, ενώ εκεί, η Pirelli δοκιμάζει έναν νέο κανόνα που επιβάλλει τη χρήση κάθε σύνθεσης ελαστικών στις κατατακτήριες. Αυτή η αλλαγή κανονισμού μειώνει τον αριθμό των slick ελαστικών που διατίθενται στους οδηγούς – από 13 σε 11 σετ – το Σαββατοκύριακο. «Στην Imola θα δοκιμάσουμε έναν νέο κανονισμό που απαιτεί από τις ομάδες να χρησιμοποιούν διαφορετικό τύπο ελαστικού για κάθε μία από τις τρεις κατατακτήριες , με τα σκληρά για το Q1, τα μεσαία για το Q2 και τα μαλακά για το Q3», δήλωσε ο Διευθυντής Motorsport Mario. Isola.«Αυτό σημαίνει μείωση – από 13 σε 11 – των σετ ξηρών ελαστικών που κάθε οδηγός έχει στη διάθεσή του για ολόκληρη τη διοργάνωση, μειώνοντας επομένως τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που προκαλούνται από την παραγωγή και τη μεταφορά των ελαστικών».

Η νέα προδιαγραφή ελαστικού θα εισάγει νέα υλικά που σχεδιάζονται για την προδιαγραφή για τα ελαστικά της Pirelli το 2024, τα οποία κρίνονται απαραίτητα από τους προμηθευτές ελαστικών, επειδή τα τρέχοντα μονοθέσια της F1 είναι ταχύτερα και προκαλούν μεγαλύτερη κάθετη δύναμη από ό,τι είχε εκτιμηθεί προηγουμένως. Η Pirelli αναμένει επίσης μεγαλύτερη ταχύτητα και κάθετη δύναμη από τα τρέχοντα μονοθέσια της F1 καθώς η εξέλιξη συνεχίζεται καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν.Τα νέα slick ελαστικά θα τεθούν σε χρήση για το Βρετανικό Γκραν Πρι του 2023 στις 7-9 Ιουλίου, αλλά οι ομάδες θα μπορούν να τα δοκιμάσουν, με δύο επιπλέον σετ που παρέχονται κατά τη διάρκεια του FP1 και του FP2, στο Ισπανικό Grand Prix ένα μήνα πριν από τον αγώνα στο Σίλβερστοουν.

f1-2023-pirelli-tyres-katigories-zero-pirelli-formula-one

Όλα αυτά έγιναν γιατί η Pirelli αντιμετώπιζε ενα σοβαρό θέμα με τα χιλιάδες ελαστικά που επρεπέ να αποσύρει.

Ένα από τα πολλά κινούμενα κομμάτια κάθε αγώνα της Formula 1 είναι η προμήθεια ελαστικών. Η Pirelli, ο προμηθευτής ελαστικών της Formula 1, παραδίδει χιλιάδες ελαστικά κάθε Σαββατοκύριακο αγώνα και είναι υπεύθυνη για την τοποθέτησή τους στους τροχούς. Η εταιρεία έπρεπε να καταργήσει 1800 ελαστικά μετά την ακύρωση του Grand Prix της Αυστραλίας . «Τελειώσαμε την τοποθέτηση των ελαστικών το απόγευμα της Πέμπτης και μετά έπρεπε να ξεφορτωθούμε τα πάντα», είπε ο επικεφαλής του μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli, Mario Isola.Ξέρω τι σκέφτεστε: Γιατί να μην αποθηκεύσετε τα ελαστικά και να τα επαναχρησιμοποιήσετε στον επόμενο αγώνα; Λοιπόν, δεν είναι τόσο απλό. Για αγώνες εκτός Ευρώπης, η Pirelli κατεβάζει ελαστικά για να τα μεταφέρει. Και η αποτελεσματική αποσυναρμολόγηση τους τα καθιστά πολύ επικίνδυνα για επαναχρησιμοποίηση.

«Αυτή τη στιγμή, ο περιορισμός είναι ότι όταν αφαιρούμε ένα ελαστικό από τη ζάντα, δίνουμε μια πίεση στη στεφάνη και, προφανώς, δεν είμαστε σίγουροι ότι θα τοποθετήσουμε ξανά το ελαστικό, επειδή το επίπεδο των δυνάμεων που ασκούνται σε αυτά τα ελαστικά είναι τεράστιο. », είπε ο Isola στο Motorsport.com «Έτσι δεν θέλουμε να πάρουμε κανένα ρίσκο». «Για τις ευρωπαϊκές διοργανώσεις μπορούμε να τις μεταφέρουμε, γιατί αν δεν τις χρησιμοποιήσουμε τις κρατάμε τοποθετημένες και φορτώνουμε τα φορτηγά μας με λάστιχα και ζάντες», πρόσθεσε η Isola. Τι συμβαίνει λοιπόν με τα 1800 αχρησιμοποίητα, σκραπ ελαστικά; Λοιπόν, δεν πετιούνται απλώς. Η Pirelli τα συνθλίβει για να εξοικονομήσει χώρο, στη συνέχεια τα στέλνει στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου ανακυκλώνονται και μετατρέπονται σε τσιμέντο σε ένα εργοστάσιο.

Αν και ο αριθμός μπορεί να φαίνεται σοκαριστικός, η Pirelli καταργεί εκατοντάδες ελαστικά σε ένα κανονικό Σαββατοκύριακο αγώνα – έως και 560 βρεγμένα αν δεν βρέχει. «Στο μέλλον, και λαμβάνοντας υπόψη ότι θα έχουμε έναν μοναδικό προμηθευτή και τυπική σχεδίαση για τις ζάντες, θα προσπαθήσουμε να συνεργαστούμε προκειμένου να βρούμε έναν τρόπο να τοποθετήσουμε και να απογυμνώσουμε τα ελαστικά και να τα επαναχρησιμοποιήσουμε», είπε ο Isola  «Αλλά πρέπει να βεβαιωθούμε ότι δεν παίρνουμε κανένα ρίσκο».

Με τα μάτια του Γρηγόρη Κρίκη

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

 

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «F1: Η Pirelli και το πρόβλημα των χιλιάδων ελαστικών που αποσύρονται», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Μιχάλης Κοντιζάς

Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!