F1 Liberty Media – Andretti: Andretti, άλλος ένας τοίχος από τη F1
Η σεζόν του 2024 δεν έχει ξεκινήσει, αλλά οι αντιπαραθέσεις είναι ήδη πολύ έντονες. Μάλιστα, σήμερα έφτασε ο επίσημος αποκλεισμός της ομάδας Andretti, η οποία είχε εφαρμογή από το 2025 ή το 2026: Η Formula 1 θεώρησε ότι η ομάδα των ΗΠΑ δεν αντιπροσώπευε προστιθέμενη αξία στο πρωτάθλημα και δεν παρείχε εγγυήσεις ανταγωνιστικότητας. Αυτή είναι μια απλουστευμένη εξήγηση για τους ελάχιστους όρους μιας μεγάλης δήλωσης που παρέχουμε εδώ πλήρως και η οποία ανιχνεύει το ιστορικό της υποψηφιότητας του Andretti και τους λόγους για την αρνητική απάντηση
Andretti, το πλήρες δελτίο τύπου από τη F1
[Εισαγωγή] “ 1. Στις 22 Μαρτίου 2023, η FIA δημοσίευσε μια πρόσκληση για συμμετοχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIA Formula 1, στην οποία απάντησαν τέσσερις υποψήφιοι, συμπεριλαμβανομένου του Andretti Formula Racing, LLC . Η FIA διεξήγαγε μια αρχική διαδικασία αξιολόγησης, η οποία περιελάμβανε ένα στοιχείο γραπτών ερωτήσεων και απαντήσεων και μια προσωπική συνάντηση .»
F1 Liberty Media – Andretti: 2. Στις 2 Οκτωβρίου 2023 η FIA ανακοίνωσε ότι είχε αποφασίσει ότι η αίτηση που υπέβαλε ο Andretti πληρούσε τα κριτήρια επιλογής από κάθε ουσιώδη άποψη. Ως εκ τούτου, η FIA έκρινε ότι ο Υποψήφιος θα πρέπει να προχωρήσει στο επόμενο στάδιο της συμφωνημένης διαδικασίας, όπως ορίζεται στην πρόσκληση, δηλαδή μια αξιολόγηση από τον Κάτοχο Εμπορικών Δικαιωμάτων (FOM) της αξίας του Andretti στο Πρωτάθλημα. Η διαδικασία που ορίζεται στην πρόσκληση προβλέπει ότι τόσο η FIA όσο και η FOM πρέπει να κρίνουν μια αίτηση κατάλληλη για την επιλογή ενός νέου αγωνιζόμενου .»
3. Η FIA είχε προηγουμένως μοιραστεί μαζί μας υλικό που υποβλήθηκε από καθέναν από τους τέσσερις αιτούντες ως απάντηση στην πρόσκληση, την οποία είχαμε εξετάσει. Μετά την ανακοίνωση της FIA, γράψαμε στον Andretti στις 10 Οκτωβρίου 2023, αναφέροντας τη διαδικασία αξιολόγησης και λεπτομέρειες σχετικά με τις εκτιμήσεις και τη διαδικασία λήψης αποφάσεων βάσει της οποίας θα διενεργούσαμε την εμπορική μας αξιολόγηση. Αυτή η δοκιμή περιείχε μια λίστα ερωτήσεων για τον Andretti, στις οποίες ο Andretti απάντησε στις 24 Οκτωβρίου 2023 .
« 4. Έχοντας την ευκαιρία να εξετάσουμε τις απαντήσεις του Andretti και τις αποφάσεις μας, γράψαμε στον Andretti στις 12 Δεκεμβρίου 2023, προσκαλώντας τον σε μια προσωπική συνάντηση στα γραφεία μας για να υποβάλει την αίτησή του, αλλά ο Andretti δεν αποδέχτηκε την «προσφορά ». .
” 5. Αυτό το έγγραφο συνοψίζει τη διαδικασία αναθεώρησής μας και τα κύρια συμπεράσματα που προέκυψαν από αυτήν .”
F1 Liberty Media – Andretti: [Διαδικασία επανεξέτασης]: “ 6. Όπως ορίζεται στη Διαδικαστική Επιστολή, έχουμε λάβει υπόψη το ευρύ φάσμα τρόπων με τους οποίους μπορεί να προστεθεί αξία, συμπεριλαμβανομένης της αξίας για τους φιλάθλους, του κύρους και της αξίας της φήμης του αθλητισμού, και της ισορροπίας του πρωταθλήματος και των στόχων βιωσιμότητας του αθλήματος. Οι κύριοι τομείς ανάλυσης ήταν: α) η εξέταση της πιθανής ανταγωνιστικότητας της εισόδου του Andretti και ο αντίκτυπός της στην αξία (του πρωταθλήματος, εκδ.); β) εξέταση των συμφωνιών της Andretti σχετικά με την προμήθεια Μονάδων Ηλεκτρικής Ενέργειας και τον αντίκτυπο που θα είχαν αυτές οι συμφωνίες στην ανταγωνιστική απόδοση της Andretti. γ) έρευνα σχετικά με τα πιθανά οφέλη που μπορεί να προσφέρει ο Andretti όσον αφορά την ανάπτυξη και την αφοσίωση των θαυμαστών , καθώς και μια ανασκόπηση ισοδύναμων υλικών που ετοίμασε η C|T Group για λογαριασμό της Andretti. δ) διαβούλευση με βασικά ενδιαφερόμενα μέρη για την κατανόηση των απόψεών τους σχετικά με την αξία που θα έφερνε ο Andretti. ε) εξέταση του λειτουργικού αντίκτυπου στα υπάρχοντα κυκλώματα μας από την προσθήκη μιας 11ης ομάδας. στ) εξέταση της πιθανής επίδρασης της εισόδου του Andretti στα οικονομικά αποτελέσματα της FOM ως δείκτη αξίας. ζ) εξέταση της οικονομικής βιωσιμότητας του Andretti με βάση τα παρεχόμενα υλικά .»
“ 7. Η αξιολόγησή μας δεν περιελάμβανε καμία διαβούλευση με τις τρέχουσες ομάδες της F1 . Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη τα καλύτερα συμφέροντα του Πρωταθλήματος, λάβαμε υπόψη τον αντίκτυπο της εισόδου μιας 11ης ομάδας σε όλους τους εμπορικούς παίκτες στο Πρωτάθλημα .»
[Γενικά]: “ 8. Η διαδικασία αξιολόγησής μας έχει καθορίσει ότι η παρουσία μιας ενδέκατης ομάδας δεν θα πρόσθετε αξία στο πρωτάθλημα ”.
9. Κάθε ενδέκατη ομάδα πρέπει να αποδείξει ότι η συμμετοχή και η συμμετοχή της θα ωφελήσουν το πρωτάθλημα . Ο πιο σημαντικός τρόπος με τον οποίο ένας νέος συμμετέχων θα φέρει αξία είναι να είναι ανταγωνιστικός, ιδιαίτερα ανταγωνιζόμενος για βάθρα και νίκες σε αγώνες. Αυτό θα αύξανε σημαντικά τη συμμετοχή των θαυμαστών και θα αύξανε την αξία του πρωταθλήματος στα μάτια των βασικών ενδιαφερόμενων μερών και των πηγών εσόδων, όπως οι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς και οι διοργανωτές αγώνων .»
10. Η αίτηση προβλέπει σύνδεση με την General Motors η οποία αρχικά δεν περιλαμβάνει προμήθεια Μονάδων Ισχύος, με φιλοδοξία πλήρους συνεργασίας με την General Motors ως προμηθευτή Μονάδων Ισχύος σε εύθετο χρόνο, αλλά αυτό δεν θα συμβεί για μερικά χρόνια . Η προμήθεια Μονάδων Ισχύος από την General Motors θα είχε αυξήσει την αξιοπιστία της προσφοράς από την αρχή , αν και ένας αρχάριος κατασκευαστής που θα συνεργαζόταν με έναν νέο προμηθευτή μονάδας ισχύος θα αντιμετώπιζε μια σημαντική πρόκληση. Οι περισσότερες προσπάθειες για τη δημιουργία ενός νέου κατασκευαστή τις τελευταίες δεκαετίες ήταν ανεπιτυχείς .»
11. Το 2025 θα είναι το τελευταίο έτος του τρέχοντος ρυθμιστικού κύκλου και το 2026 θα είναι το πρώτο έτος του επόμενου κύκλου, για τον οποίο θα απαιτηθεί ένα εντελώς διαφορετικό όχημα από τον προηγούμενο κύκλο. Ο Andretti προτείνει , ως αρχάριος κατασκευαστής, να σχεδιάσει και να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο σύμφωνα με τους κανονισμούς του 2025 και στη συνέχεια, το επόμενο έτος, να σχεδιάσει και να κατασκευάσει ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο σύμφωνα με τους κανονισμούς του 2026. Επιπλέον, ο Andretti προτείνει να επιχειρήσει όλα αυτά ενώ εξαρτάται από υποχρεωτική προμήθεια από έναν αντίπαλο κατασκευαστή μονάδας ισχύος, ο οποίος αναπόφευκτα θα είναι επιφυλακτικός να επεκτείνει τη συνεργασία του με την Andretti πέρα από το ελάχιστο απαιτούμενο, καθώς η Andretti επιδιώκει τη φιλοδοξία της να συνεργαστεί με τη General Motors ως μονάδα παροχής ενέργειας μακροπρόθεσμα, η οποία είναι υποχρεωτικός προμηθευτής μονάδας ισχύος θα θεωρούσε κίνδυνο για την πνευματική ιδιοκτησία και την τεχνογνωσία της .»
F1 Liberty Media – Andretti: 12. Δεν πιστεύουμε ότι υπάρχουν λόγοι για την αποδοχή ενός νέου υποψηφίου το 2025 , δεδομένου ότι αυτό θα περιελάμβανε έναν αρχάριο ανταγωνιστή να κατασκευάσει δύο εντελώς διαφορετικά αυτοκίνητα στα δύο πρώτα χρόνια της ζωής του. Το γεγονός ότι ο Andretti προτείνει να το πράξει, μας δίνει λόγο να αμφιβάλλουμε για την κατανόησή του για το εύρος της πρόκλησης . Αν και μια καταχώριση του 2026 δεν ασχολείται με αυτό το συγκεκριμένο ζήτημα, είναι ωστόσο αλήθεια ότι η Formula 1, ως η κορυφή των παγκόσμιων αγώνων αυτοκινήτου, αντιπροσωπεύει μια μοναδική τεχνική πρόκληση για τους κατασκευαστές, τέτοιου μεγέθους που ο Andretti δεν έχει αντιμετωπίσει πουθενά αλλού φόρμουλα ή πειθαρχία στην οποία έχει προηγουμένως διαγωνιστεί και προτείνει να το κάνει βασιζόμενος στην υποχρεωτική προμήθεια Μονάδων Ενέργειας κατά τα πρώτα χρόνια της συμμετοχής του. Σε αυτή τη βάση, δεν πιστεύουμε ότι ο αιτών θα ήταν ανταγωνιστικός συμμετέχων .”
13. Η είσοδος στο άθλημα ως νέος κατασκευαστής Μονάδων Ισχύος είναι επίσης μια τεράστια πρόκληση, με την οποία οι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων δυσκολεύτηκαν να αντιμετωπίσουν στο παρελθόν, και η οποία μπορεί να απαιτήσει αρκετά χρόνια σημαντικές επενδύσεις για να γίνει ανταγωνιστικός. Η General Motors έχει τους πόρους και την αξιοπιστία που χρειάζονται για να επιχειρήσει αυτήν την πρόκληση, αλλά η επιτυχία δεν είναι εξασφαλισμένη ».
[Συμπεράσματα Εμπορικής Αξιολόγησης]: “ 14. Η διαδικασία αξιολόγησής μας καθόρισε ότι η παρουσία μιας ενδέκατης ομάδας δεν θα πρόσθετε αξία στο πρωτάθλημα. Ο πιο σημαντικός τρόπος με τον οποίο ένας νεοεισερχόμενος θα φέρει αξία είναι να είναι ανταγωνιστικός. Δεν πιστεύουμε ότι ο Andretti θα ήταν ανταγωνιστικός συμμετέχων .»
F1 Liberty Media – Andretti: 15. Η ανάγκη για οποιαδήποτε νέα ομάδα να υιοθετήσει υποχρεωτική παροχή μονάδων ισχύος, ενδεχομένως για μια περίοδο αρκετών εποχών, θα ήταν επιζήμια για το κύρος και τη φήμη του πρωταθλήματος .
” 16. Ενώ το όνομα Andretti αναγνωρίζεται από τους οπαδούς της F1, η έρευνά μας δείχνει ότι η F1 θα προσέφερε αξία στη μάρκα Andretti και όχι το αντίστροφο .”
« 17. Η προσθήκη μιας ενδέκατης ομάδας θα επιβάρυνε τους διοργανωτές των αγώνων, θα υποβάλει μερικούς από αυτούς σε σημαντικό κόστος και θα μειώσει τον τεχνικό, λειτουργικό και εμπορικό χώρο άλλων αγωνιζόμενων ».
” 18. Δεν μπορέσαμε να προσδιορίσουμε οποιαδήποτε αναμενόμενη σημαντική θετική επίδραση στα οικονομικά αποτελέσματα, ως βασικό δείκτη της καθαρής εμπορικής αξίας του Πρωταθλήματος .”
“ 19. Με βάση την εφαρμογή στην τρέχουσα μορφή της, δεν πιστεύουμε ότι ο Andretti έχει αποδείξει ότι μπορεί να προσθέσει αξία στο πρωτάθλημα. Καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η αίτηση του Andretti για συμμετοχή στο πρωτάθλημα δεν πρέπει να γίνει δεκτή ».
20. Η Επιτροπή θα εξετάσει διαφορετικά το αίτημα για είσοδο στο Πρωτάθλημα του 2028 μιας ομάδας με μονάδα ισχύος της General Motors, τόσο ως ομάδα εργασίας της General Motors όσο και ως ομάδα πελατών της General Motors που σχεδιάζει εσωτερικά όλα τα επιτρεπόμενα εξαρτήματα. Σε αυτήν την περίπτωση, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και άλλοι παράγοντες σε σχέση με την αξία που θα είχε ο υποψήφιος στο πρωτάθλημα, ιδιαίτερα σε σχέση με την είσοδο ενός νέου διάσημου κατασκευαστή στο άθλημα ως προμηθευτής Μονάδας Ισχύος .»