ENGINE POWER

F1 Lotus Prost GP Toyota … οι μεγαλύτερες «ψευδείς ελπίδες»

F1 Lotus Prost GP Toyota… οι μεγαλύτερες «ψευδείς ελπίδες» που γεννήθηκαν κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών

F1 Lotus Prost GP Toyota
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 8 λεπτά

F1 Lotus Prost GP Toyota : Οι χειμερινές δοκιμές της Formula 1 είναι μια ευκαιρία για τις ομάδες να κάνουν ένα ψευδές σόου, με στόχο να προσελκύσουν χορηγούς, να γίνουν πρωτοσέλιδα στα μέσα ενημέρωσης ή να ανησυχήσουν τους αντιπάλους τους. Μικρή ανθολογία ελπίδων απογοήτευσε γρήγορα από τον πρώτο αγώνα της σεζόν.

5. Lotus-Renault GP, 2011

F1 Lotus Prost GP Toyota :Ο Robert Kubica στο τιμόνι του Lotus- Renault GP R31 © DPPI

Θα μπορούσαμε να το πιστέψουμε. Renault, λοιπόν, Lotus, όχι, Lotus-Renault GP (LRGP για συντομία) θα μπορούσε να επιστρέψει στα κανονικά βάθρα χάρη στο Renault R31. Βαμμένο μαύρο και χρυσό όπως τα μονοθέσια του Colin Chapman τις δεκαετίες του 1970 και του 1980, το μονοθέσιο εισήγαγε ένα επαναστατικό σύστημα στη F1 , αυτό των φουσκωμένων εξατμίσεων. Εκεί που οι άλλες ομάδες θα αντιγράψουν την ιδέα και θα επιλέξουν τις εξατμίσεις που ανοίγουν κοντά στον διαχύτη, ο μηχανικός James Allison αποφασίζει να βγάλει τη σωλήνωση κάτω από τα πλαϊνά πλαϊνά!

Η πλαϊνή έξοδος της εξάτμισης. © DPPI

F1 Lotus Prost GP Toyota : Ο ήχος του γαλλικού V8 κερδίζει σε ντεσιμπέλ προς τέρψη των πωλητών προστασίας ακοής. Η αποτελεσματικότητα του συστήματος φαίνεται να έχει αποδειχθεί από τον Robert Kubica, συγγραφέα του καλύτερου γύρου στη Βαλένθια (Ισπανία).Δυστυχώς, η όμορφη ιστορία τελείωσε λίγες μέρες αργότερα. Ο Πολωνός γλίτωσε για λίγο τον θάνατο κατά τη διάρκεια ενός τρομερού ερασιτεχνικού ατυχήματος ράλι και θα επιστρέψει στη F1 μόνο το 2019. Η ομάδα ανακαλεί επειγόντως τον Nick Heidfeld.

Δύο βάθρα στην αρχή της σεζόν δεν θα είναι αρκετά για να κρύψουν την έλλειψη εξέλιξης του R31, το οποίο γλιστράει στη μέση του πακέτου καθώς προχωρούν οι αγώνες. Ο James Allison θα εξηγήσει στο AUTO hebdo ότι η διαδικασία τυλιγμένης εξάτμισης ήταν πολύ περίπλοκη και αναποτελεσματική. «Η συσκευή φαινόταν να έχει πολλές δυνατότητες, αλλά ήταν δύσκολο για εμάς να βελτιώσουμε την απόδοσή της με τον ρυθμό που ελπίζαμε. Η ανάπτυξη είναι πολύ περίπλοκη. Όταν το βγάλαμε από τα κουτιά, ήταν καλό, αλλά η καμπύλη προόδου δεν ήταν τόσο δυνατή όσο αναμενόταν. Στη συνέχεια, δεν παρείχε την αναμενόμενη υποστήριξη σε ορισμένα κυκλώματα. »  Η Lotus-Renault GP θα τερματίσει 5η στο πρωτάθλημα Κατασκευαστών με 90 βαθμούς λιγότερους από την προηγούμενη εκστρατεία.

 

4. Toyota, 2007

Ο Jarno Trulli δοκιμάζει με την Toyota στη Βαρκελώνη © DPPI

F1 Lotus Prost GP Toyota : Την πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα, οι γενικές μάρκες βλέπουν τη F1 ως την ιδανική πλατφόρμα επικοινωνίας και οικοδόμησης αθλητικής φήμης. Εμφανιζόμενος το 2002, η δομή της Toyota ξοδεύει εκατοντάδες και χιλιάδες για να ανησυχήσει τις ιστορικές ομάδες.

Το 2005, οι Rouges-et-Blancs ξεκίνησαν μια αναβίωση της φόρμας με την τέταρτη θέση στους Κατασκευαστές και πολλά βάθρα. Η σεζόν του 2006, ωστόσο, δεν επέτρεψε να συνεχιστεί αυτή η εξέλιξη (6η) παρά τα 400 εκατομμύρια ευρώ που τέθηκαν στο τραπέζι (!). το παιδί θα είναι ακόμα πιο επώδυνο την επόμενη χρονιά. Ο Jarno Trulli, ο Ralf Schumacher και ο οδηγός δοκιμών Franck Montagny πέτυχαν εξαιρετικές στιγμές στη Βαλένθια τον χειμώνα του 2007. Το TF107 φαινόταν γεννημένο και πολύ συχνά καταλάμβανε την κορυφή των φύλλων χρόνου.

Η Toyota κερδίζει τρεις βαθμούς κατά την ανοιξιάτικη περιοδεία στο εξωτερικό. Δυστυχώς, η ιαπωνική μάρκα βρήκε τους 8 πρώτους μόνο τέσσερις φορές κατά τη διάρκεια των επόμενων 14 Grand Prix! Ο Ασιάτης κατασκευαστής σκοράρει ένα πενιχρό σύνολο 13 πόντων! Λοιπόν, αυτό είναι ακόμα καλύτερο από τη Honda (8η με 6 μονάδες)…

 

3. BAR, 1999

Ο Jacques Villeneuve και το χειμωνιάτικο livery του BAR 01 στη Βαρκελώνη (Ισπανία). © DPPI

F1 Lotus Prost GP Toyota : Ενδίδοντας στις σειρήνες του μάνατζέρ του Κρεγκ Πόλοκ, αγοραστή της Tyrrell Racing στα τέλη του 1997, ο Ζακ Βιλνέβ έχει λάμψη στο γείσο του. Ο Κεμπέκερ, ο οποίος έφυγε από τη Williams ένα χρόνο αργότερα για να ενταχθεί στην British American Racing (BAR), ελπίζει ότι η νέα οντότητα θα κάνει θαύματα στην πίστα.

Ο σχεδιαστής του BAR 01, Malcolm Oastler, θέτει έναν τολμηρό στόχο κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου για την κυκλοφορία. «Στόχος κάθε αγώνα πρέπει να είναι η νίκη. Θα ταξιδέψουμε στην Αυστραλία με αυτή την πρόθεση. »  Αυτές οι τολμηρές λέξεις επιβεβαιώνονται ελαφρώς από τον καλύτερο χρόνο του παγκόσμιου πρωταθλητή το 1997 στη Βαρκελώνη (Ισπανία). Αλλά το φλας στο τηγάνι σβήνει όταν η μάντρα συναντιέται στη Μελβούρνη.

Το αυτοκίνητο είναι απλά αργό και αναξιόπιστο. Ο Ζακ Βιλνέβ θα πετύχει ένα απίθανο σερί 11 συνεχόμενων αποχωρήσεων ενώ το καλύτερο αποτέλεσμα φέρνει ο Μίκα Σαλό, που καλείται στο Σαν Μαρίνο (7ος) για να αντικαταστήσει τον κάτοχο Ρικάρντο Ζόντα (τραυματίστηκε στη Βραζιλία). Ο BAR ήταν πολύ ψηλός!

2. BMW Sauber, 2009

Το έπαθλο της φινέτσας δεν δίνεται σε αυτή τη BMW-Sauber. © DPPI

F1 Lotus Prost GP Toyota :Σύμφωνα με την Toyota, η BMW εισέρχεται στον κόσμο της F1 με πόρους τόσο υψηλούς όσο και οι φιλοδοξίες της. Η γερμανική φίρμα ένωσε τις δυνάμεις της με τη Sauber το 2006 και αναμφίβολα προχώρησε (2η μετά τον αποκλεισμό της McLaren το 2007, 3η το 2008 αλλά με μια πρώτη νίκη στον Καναδά).

Η αεροδυναμική επανάσταση του 2009 θα επιτρέψει στην ομάδα με έδρα την Ελβετία να καταλαμβάνει τακτικά τις θέσεις αναφοράς. Και εδώ, οι χειμερινές δοκιμές επιτρέπουν στην BMW-Sauber να δείξει τους μυς της, ειδικά επειδή είναι από τις πρώτες που τρέχουν με το απλοποιημένο πακέτο αεροσκαφών και το SREC (Kinetic Energy Recovery System, KERS στα αγγλικά) στα τέλη του 2008. Αυτό δυνατότητες επιβεβαιώνεται από το άνοιγμα στη Μελβούρνη. Ο Robert Kubica κυνηγούσε τη δεύτερη θέση πριν αποσυρθεί μετά από μια σύγκρουση με τον Sebastian Vettel ( Red Bull ). Ο συμπαίκτης του Nick Heidfeld επιπλέει στη δεύτερη θέση κάτω από την καταιγίδα στο Sepang (Μαλαισία).

Ωστόσο, η τεχνική εξέλιξη της F1.09 είναι τόσο επιτυχημένη όσο και η σχεδίαση του μονοθέσιου, δηλαδή μια αποτυχία. Οι οδηγοί γλιστρούν προς την ανωνυμία του μέσου του πακέτου, και αντιμετωπίζουν ακόμη και δυσκολία στην είσοδο στο Q2 κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων! Ο Robert Kubica θα σώσει τα έπιπλα στη Βραζιλία (2ος) αλλά η ισοπαλία του Μονάχου αποφασίζει να σταματήσει το πρόγραμμα της F1 με απώλειες και θόρυβο, λόγω έλλειψης αποτελεσμάτων, αλλά και λόγω οικονομικής κρίσης.

 

F1 Lotus Prost GP Toyota 1. Prost GP, 2001

F1 Lotus Prost GP Toyota :Η επιτυχία εδώ πηγαίνει στους Γάλλους! Κατά την προετοιμασία για τη σεζόν του 2001, ο Alain Prost έβγαλε τα κουπιά. Ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής μπλέκεται στις αποτυχίες της ομάδας του Prost GP. Ο κορυφαίος οδηγός του Jean Alesi κάνει ό,τι μπορεί για να κρατήσει τη μπλε μηχανή στον αγώνα, αλλά τα αποτελέσματα δεν ακολουθούν. Ωστόσο, έκπληξη κατά τη διάρκεια των δοκιμών τον χειμώνα του 2001. Οι Μπλε είναι εκπληκτικά γρήγοροι. Το “Jeannot” κολλάει σε όλους στο Εστορίλ (Πορτογαλία) για ένα δευτερόλεπτο. Ναι, ακόμη και στη Ferrari (η οποία προμηθεύει τον κινητήρα στην Prost GP, την ανανεωμένη Acer) και τη McLaren!

Είναι το Prost AP04 κεραυνός ή υγρό σκουπίδι; Οι παρατηρητές αρχίζουν να ταράζουν το μυαλό τους μέχρι ο μικρός κόσμος της F1 να φτάσει στην Αυστραλία. Εκεί βγαίνει η αλήθεια, αλύπητα. Ο Jean Alesi σημειώνει τον 14ο ταχύτερο χρόνο, 3 δευτερόλεπτα πίσω από τον Πολεμιστή Michael Schumacher ! Ο εξαιρετικά πλούσιος συμπαίκτης του Gaston Mazzacane είναι σχεδόν 4 δευτερόλεπτα πίσω. Η βαλίτσα είναι μεγάλη και το χαστούκι βαρύ. Στον αγώνα, ο Γάλλος θα τερματίσει ένατος.

Σίγουρα, ο κινητήρας της Ferrari – συγγνώμη, Acer – ήταν πολύ πιο αξιόπιστος από τη μονάδα Peugeot , εύθραυστος σαν κρύσταλλος το 2000. Αλλά η αξιοπιστία δεν ακολουθήθηκε από εξαιρετική ταχύτητα. Πρέπει να θυμόμαστε ακόμα την απίστευτη διαδρομή του Jean Alesi στο Μονακό (6η), το Μόντρεαλ (Καναδάς, 5η) και το Χόκενχαϊμ (5η).

Η δεύτερη θέση που προορίζεται για τους οδηγούς που πληρώνουν (Gaston Mazzacane, Luciano Burti, Tomas Enge), η Prost GP κατέγραψε μόνο 4 μονάδες το 2001 και την ένατη θέση στο πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Ο Jean Alesi και ο Alain Prost θα χωρίσουν μετά από βαθιές διαφωνίες και ο Heinz-Harald Frentzen δεν θα κάνει θαύμα. Το Prost AP04, πέρα ​​από το να τρέξει με ξηρές δεξαμενές στις χειμερινές δοκιμές, δεν έσωσε τη γαλλική ομάδα, η οποία χρεοκόπησε στις αρχές του 2002.

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

Exit mobile version