F1 Monaco GP: Ο Verstappen επιβίωσε από τη βροχή για να κερδίσει καθώς ο Alonso τον πίεζε σε ολη την διάρκεια του GP
Ο Max Verstappen ξεπέρασε μια ξαφνική νεροποντή στο Grand Prix του Μονακό για να κερδίσει την τέταρτη νίκη του στη Formula 1 το 2023, κερδίζοντας τον Fernando Alonso με 27,9 δευτερόλεπτα.
Ο Ολλανδός μετατράπηκε με επιτυχία στην pole position παρά το γεγονός ότι χρειάστηκε να αντιμετωπίσει τις σκληρότητες ενός βρεγμένου αγώνα στο τελευταίο τρίτο του αγώνα, επεκτείνοντας τη θητεία του στα μεσαία ελαστικά για να καλύψει την επικείμενη απειλή της βροχής. Με στεγνό ξεκίνημα, ο μεσαίος Verstappen κάλυψε κάθε απειλή για πάσα από τον Alonso στα σκληρά στην αρχή και άρχισε αμέσως να εδραιώνει το προβάδισμά του από νωρίς με ένα δυνατό άνοιγμα γύρους για να δημιουργήσει ένα buffer. Ο Alonso δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί στα laptimes του συναδέλφου του δύο φορές πρωταθλητή στην πρώτη φάση του αγώνα, καθώς οι ανησυχίες για ένα τρύπημα υποδήλωναν ότι η Aston Martin δεν χειριζόταν σωστά – αν και η ομάδα του τον ενημέρωσε ότι όλα ήταν καλά όταν έλεγχε την πίεση των ελαστικών.
Το προβάδισμα έφτασε τα 11,8 δευτ. στον 25ο γύρο, αν και είχε μειωθεί ελαφρώς στον 30ο γύρο, με τη διαφορά 10,6 δευτ. από τον Αλόνσο. Σε αυτή τη συγκυρία, ο Verstappen είχε αρχίσει να κλείνει την κυκλοφορία καθώς έψαχνε να χτυπήσει τους backmarkers – συμπεριλαμβανομένου του συμπαίκτη του Sergio Perez. Αυτό επέτρεψε στον Alonso να μειώσει τις καθυστερήσεις καθώς ο Verstappen προσπάθησε να περάσει μέσα από την οπισθοφυλακή, παρά το γεγονός ότι ο Perez έκανε ό,τι μπορούσε για να κάνει τη ζωή του συναδέλφου του οδηγού Red Bull πιο εύκολη. Το χάσμα μειώθηκε στα 5,6 δευτ., αλλά στη συνέχεια άρχισε να αυξάνεται για άλλη μια φορά καθώς ο Αλόνσο ήταν πλέον σφιγμένος στην ουρά, καθώς ο Verstappen το είχε καθαρίσει σε μεγάλο βαθμό.
Οι αναφορές στο ραδιόφωνο για τη σφοδρότητα της βροχής άρχισαν να εντείνονται και η Red Bull επέλεξε να σταματήσει το pitting του Verstappen για να εξασφαλίσει ότι ήταν σε θέση να επωφεληθεί από ένα καλά συγχρονισμένο pitstop. Καθώς οι ελαφριές βροχοπτώσεις εξελίσσονταν σε πιο έντονες βροχοπτώσεις, ιδιαίτερα στον μεσαίο τομέα, κάτι που ώθησε αρκετούς οπισθοδείκτες να μπουν στην ενδιάμεση ένωση. Στη συνέχεια, ο Alonso έβαλε pit στον 54ο γύρο, αλλά η Aston Martin πήρε μια θλιβερή απόφαση να βιδώσει μέσα στο μονοθέσιο του Ισπανού, τη στιγμή που η βροχή συνέχιζε να πέφτει. Αυτό τον ώθησε να μπει ξανά σε pit στην επόμενη περιοδεία, μαζί με τον Verstappen, για να συγκεντρώσει τα ενδιάμεσα – αλλά το χάσμα ήταν πολύ πάνω από τα 20 σε αυτό το σημείο. Παρά τις καλύτερες προσπάθειες του Alonso να μειώσει τη διαφορά στους υπόλοιπους 20 γύρους, φτάνοντας τα 17,8 δευτερόλεπτα σε ένα σημείο καθώς ο Verstappen δεν μπορούσε να ενεργοποιήσει το ενδιάμεσο Pirellis του τόσο γρήγορα, ο οδηγός της Red Bull αύξησε τη δύναμη και συνέχισε να χτίζει το πλεονέκτημά του.
Ο Χάμιλτον τερμάτισε τέταρτος μπροστά από τον συμπαίκτη του Τζορτζ Ράσελ, ο οποίος πέτυχε ένα πέναλτι πέντε δευτερολέπτων για την επιστροφή του στο σιρκουί χωρίς ασφάλεια στο Μιραμπό. αφού γλίστρησε, έκανε όπισθεν και μπήκε στο μονοπάτι ενός άτυχου Sergio Perez, ο οποίος ήρθε σε επαφή με τη Mercedes. Παρόλα αυτά, το πλεονέκτημα του Russell έναντι του Charles Leclerc εξασφάλισε ότι θα διατηρηθεί στην πέμπτη θέση, καθώς οι Μονεγάσκοι προσπέρασαν τον συμπαίκτη τους Sainz καθώς σκραμπούσαν με μεσαία ελαστικά πριν από το pitstop τους – και μια διπλή στοίβα για να φέρει γρήγορα τα SF-23 στα ενδιάμεσα πλήγωσε τον Sainz.
Αυτό έβαλε τον Ισπανό πίσω από τον Pierre Gasly, τον οποίο δεν μπόρεσε να περάσει παρά το ότι έμεινε πίσω από το κιβώτιο ταχυτήτων του. Ο Λάντο Νόρις και ο Όσκαρ Πιάστρι ολοκλήρωσαν τους βαθμούς, το δίδυμο της McLaren έκανε καρμπόν περάσματα στο Turn 1 στον Yuki Tsunoda σε διαδοχικούς γύρους καθώς ο οδηγός του AlphaTauri πάλευε με τα φρένα του. Ο Verstappen άνοιξε το προβάδισμά του στο πρωτάθλημα στους 39 βαθμούς έναντι του Perez μετά τον άθλιο αγώνα του Μεξικανού, όπου μπήκε σε pit πέντε φορές έχοντας ξεκινήσει τελευταίος και τελικά τερμάτισε 16ος.