ENGINE POWER

F1 Qatar GP: Ο αγώνας ξεκινάει με την Pirelli και FIA να εφαρμόζουν μέτρα ασφαλείας

Qatar GP: Πολλά ακούστηκαν για την αντοχή των ελαστικών Pirelli. Τι σημαίνει ο κανόνας μέγιστου μήκους ελαστικού για το Γκραν Πρι του Κατάρ;
F1 Qatar GP: Ο αγώνας ξεκινάει με την Pirelli και FIA να εφαρμόζουν μέτρα ασφαλείας

F1 Qatar GP: Οι ανησυχίες σχετικά με τις αλληλεπιδράσεις των ελαστικών με τα κράσπεδα στο Κατάρ άφησαν τις ομάδες με ένα μικρό παράθυρο για να επεξεργαστούν τα ιδανικά σχέδια αγώνα αφού η Pirelli και η FIA εφάρμοσαν μέτρα ασφαλείας για τον σημερινό αγώνα. Δείτε τι θα σημαίνει αυτό για τις ομάδες και τους οδηγούς και ποιες στρατηγικές επιλογές είναι ανοιχτές για το Grand Prix…

Ποιοι είναι οι κανόνες για τον αγώνα;

Οι ομάδες θα μπορούν να χρησιμοποιούν μόνο ένα νέο σετ ελαστικών για μέγιστο 18 γύρους, με τα μεταχειρισμένα ελαστικά να έχουν ατομικά όρια στα μήκη stint που ορίζονται από την Pirelli και τη FIA με βάση τον τρόπο που έχουν χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν. Για παράδειγμα, ένα ελαστικό που χρησιμοποιείται σε κατατακτήριες είναι πιθανό να μετράει μόνο γρήγορους γύρους προς το όριο, με αργούς γύρους εκτός και εντός γύρους που δεν αποτελούν μέρος των 18 που επιτρέπονται.

Το όριο είναι το ίδιο και στις τρεις συνθέσεις ελαστικών, επομένως οι ομάδες πρέπει να χρησιμοποιούν τουλάχιστον δύο διαφορετικές ενώσεις κατά τη διάρκεια του αγώνα και οποιοδήποτε αυτοκίνητο κριθεί ότι έχει υπερβεί το όριο διάρκειας ζωής του ελαστικού θα αναφέρεται στους αγωνοδίκες ως μη ασφαλές. κατάσταση.

F1 Qatar GP: Τι σημαίνει αυτό για τις στρατηγικές;

Σε βασικούς όρους, εάν ο αγώνας τρέξει στην πλήρη του απόσταση, τότε τα δύο πρώτα παράθυρα pit stop είναι σχετικά φαρδιά, αλλά η πρώτη στάση μπορεί να γίνει το αργότερο στο τέλος του Γύρου 18 και η τελική στάση μπορεί να γίνει όχι νωρίτερα από το τέλος του Γύρος 39.

qatar-gp-f1-formula-one-katar-grand-prix-elastika-pirelli-antoches

Το νωρίτερο που μπορεί να γίνει ένα pit stop είναι στο τέλος του Γύρου 3, αλλά αυτό θα κλείνει τις ομάδες σε μια συγκεκριμένη στρατηγική με ακριβείς γύρους στοπ από τότε και μετά, επομένως είναι πολύ απίθανο να χρησιμοποιηθεί. Ομοίως, το μαλακό ελαστικό έδειξε στο Sprint ότι δεν είναι κατάλληλο ως ελαστικό αγώνα λόγω των κόκκων στην επιφάνεια χαμηλής πρόσφυσης, επομένως οι ομάδες είναι πιθανό να προτιμούν τις μεσαίες και σκληρές ενώσεις.

Οι περισσότεροι οδηγοί έχουν μόνο ένα σετ καινούργιων σκληρών ελαστικών, με τα Williams, Haas, AlphaTauri και Alfa Romeo τα μόνα ζευγάρια με δύο διαθέσιμα σετ σκληρών ελαστικών.

Αυτό σημαίνει ότι η πλειοψηφία είναι πιθανό να κάνει ένα stint στα σκληρά και τρία στα μεσαία, αν και για κάποιον όπως ο Lewis Hamilton που έχει μεγαλύτερους περιορισμούς καθώς έχει μόνο 10 και 13 γύρους αντίστοιχα διαθέσιμους σε δύο από τα μεσαία σετ ελαστικών του (δείτε το διάγραμμα παρακάτω), περιορίζοντας το πότε μπορεί να κάνει τα pit stop του ακόμα πιο μακριά.

Δημιουργεί ένα σύνθετο σύνολο πιθανών συνδυασμών που οι ομάδες εξακολουθούν να επεξεργάζονται, όχι μόνο για τις δικές τους στρατηγικές αλλά και για ό,τι είναι διαθέσιμο στους αντιπάλους τους.

F1 Qatar GP: Πώς φτάσαμε ως εδώ;

Στη συνήθη ανάλυση των ελαστικών της Pirelli μετά την προπόνηση της Παρασκευής, ανακαλύφθηκε ένας διαχωρισμός στο πλευρικό τοίχωμα μεταξύ του κορδονιού και των κορδονιών του σκελετού σε πολλά σετ ελαστικών που είχαν συμπληρώσει περίπου 20 γύρους.

Τα πολύ πρώιμα σημάδια ζημιάς δεν ήταν ορατά με γυμνό μάτι, αλλά ήταν συνεπή με επαναλαμβανόμενες κρούσεις υψηλής ταχύτητας με επιθετικά κράσπεδα.

qatar-gp-f1-formula-one-katar-grand-prix-elastika-pirelli-antoches

Η FIA είπε: «Αυτό το πρόβλημα πιθανότατα προκλήθηκε από την παρεμβολή υψηλής συχνότητας μεταξύ του πλευρικού τοιχώματος του ελαστικού και των κρασπέδων «πυραμίδας» των 50 χιλιοστών που χρησιμοποιούνται εκτενώς σε αυτό το σιρκουί, που επιδεινώθηκε από την τάση να οδηγείς αυτά τα κράσπεδα».

Αυτά τα κράσπεδα χρησιμοποιούνται σε πολλούς χώρους στο ημερολόγιο, αλλά τα αυτοκίνητα δεν τρέχουν σε αυτά για το ίδιο χρονικό διάστημα ή με τόσο υψηλές ταχύτητες, με τον συνδυασμό παραγόντων που πιστεύεται ότι προκαλούν το πρόβλημα. Ο ίδιος σχεδιασμός κρασπέδου εγκαταστάθηκε με τη δεύτερη σειρά κράσπεδων στο Κατάρ πριν από δύο χρόνια, αλλά έκτοτε έχουν αναθεωρηθεί σε πολλά σημεία για να είναι το αρχικό κράσπεδο εξόδου και επομένως χρησιμοποιείται πολύ πιο έντονα.

Αλλαγές στα όρια της πίστας έγιναν το Σάββατο για να προσπαθήσουμε να μειώσουμε την έντονη χρήση των κρασπέδων, με το εξωτερικό της πίστας να εισέρχεται κατά 80 εκατοστά στη στροφή 12 και στη στροφή 13, αποτρέποντας την τακτική χρήση των υψηλότερων τμημάτων. Ωστόσο, ο αριθμός των διακοπών του Safety Car στο Sprint περιόρισε τον όγκο των δεδομένων που μπόρεσε να συλλεχθεί από τον αγώνα των 19 γύρων.

Η Pirelli σημείωσε ακόμα την αρχική έναρξη του διαχωρισμού σε ορισμένα ελαστικά που χρησιμοποιήθηκαν στο Sprint, επομένως μετά από συζητήσεις μεταξύ του προμηθευτή των ελαστικών, της FIA και των ομάδων, η υποχρεωτική διάρκεια stint εισήχθη για το Grand Prix.

qatar-gp-f1-formula-one-katar-grand-prix-elastika-pirelli-antoches

F1 Qatar GP:  Γιατί δεν είναι υποχρεωτικές τρεις στάσεις;

Εάν ο αγώνας τρέξει στην πλήρη του απόσταση και χωρίς διακοπές, τότε οι κανόνες σημαίνουν ότι ένας αγώνας τριών στάσεων θα είναι αυτόματη συνέπεια. Ωστόσο, εάν υπάρξουν απρόβλεπτα περιστατικά όπως μια ματαιωμένη εκκίνηση, επανεκκινήσεις εντός του αγώνα ή μειωμένοι γύροι, τότε θα μπορούσαν οι ομάδες να φτάσουν στο τέλος σε δύο στάσεις.

Ως εκ τούτου, η FIA επέλεξε να μην επιβάλει μια άμεση εντολή για τρεις στάσεις, καθώς αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε ομάδες που θα μπορούσαν να φτάσουν στο τέλος χωρίς να υπερβούν τους μέγιστους γύρους σε κάθε σετ ελαστικών, αλλά να αναγκαστούν να κάνουν μια επιπλέον στάση ανεξάρτητα.

F1 Qatar GP:  Περίμενε, αλλά τι κάνει ο καιρός;

Αν έχετε παρακολουθήσει κάποιο από το Σαββατοκύριακο του Γκραν Πρι του Κατάρ μέχρι στιγμής, θα ξέρετε ότι ήταν εξαιρετικά ζεστό καθ’ όλη τη διάρκεια, με τις θερμοκρασίες του αέρα να ανεβαίνουν τακτικά πάνω από τους 40 βαθμούς Κελσίου στο Lusail.

Αλλά αυτές οι θερμοκρασίες είχαν ευτυχώς μικρό αντίκτυπο στις ανταγωνιστικές συνεδρίες, με το FP1 να λαμβάνει χώρα καθώς ο ήλιος άρχισε να πέφτει και στη συνέχεια να πληροί τις προϋποθέσεις κάτω από τα φώτα.

Το Sprint του Σαββάτου ήταν επίσης μετά το σκοτάδι, και αυτό θα συμβεί ξανά για το ίδιο το Grand Prix, καθώς ο αγώνας στις 8 μ.μ. τοπική ώρα αρχίζει να διασφαλίζει ότι οι θερμοκρασίες έχουν πέσει έως και 10 βαθμούς Κελσίου προς την περιοχή 30-32 C.

qatar-gp-f1-formula-one-katar-grand-prix-elastika-pirelli-antoches

Ωστόσο, υπάρχει μια ακόμη μεγαλύτερη πτώση όσον αφορά τις θερμοκρασίες της πίστας, με τα επίπεδα 55 C της ημέρας να μειώνονται κατά πάνω από 20 C όταν δύει ο ήλιος, καθιστώντας λίγο πιο εύκολο να αποφύγετε την υπερθέρμανση.

Αλλά εξακολουθεί να είναι μια πρόκληση, και υπάρχει η προστιθέμενη μεταβλητή του ανέμου. Οι εξαιρετικά θυελλώδεις συνθήκες προκάλεσαν πραγματικούς πονοκεφάλους και προβλήματα χειρισμού την Παρασκευή –με πολλούς οδηγούς να υποφέρουν από απρόβλεπτα σπασίματα και να ξεφύγουν από την πίστα– αλλά στη συνέχεια ο άνεμος ηρέμησε σημαντικά από το Sprint και αυτό οδήγησε στο να είναι πολύ πιο ανταγωνιστικοί όπως η Williams σε αυτές τις συνθήκες.

Ο αγώνας θα πρέπει να έχει σχετικά παρόμοιες θερμοκρασίες και ταχύτητες ανέμου με αυτές του Σαββάτου το βράδυ, δίνοντας στις ομάδες αυτή λίγη πρόσθετη εμπιστοσύνη στα δεδομένα που συγκέντρωσαν κατά τις συνθήκες του αγώνα στο Sprint.

Πηγη: FORMULAONE

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Formula 1: Ο Χάμιλτον είναι εδώ και δείχνει ικανός να ανεβάσει τη Ferrari ξανά ψηλά!

Ο Χάμιλτον είναι εδώ και δείχνει ικανός να ανεβάσει τη Ferrari ξανά ψηλά!

Στο δεύτερο μόλις αγώνα της σεζόν ο Λούις Χάμιλτον μοιάζει να μπορεί να οδηγήσει τη Ferrari στην κορυφή.

Formula 1
Engine Power: Ο Agostini βλέπει τον Marquez ως απειλή για το ρεκόρ του

Ο Agostini βλέπει τον Marquez ως απειλή για το ρεκόρ του

Ο πιο επιτυχημένος αναβάτης του Grand Prix παραδέχεται ότι αισθάνεται την απειλή του Marc Marquez να κρέμεται πάνω από το ρεκόρ νίκης του στο MotoGP.

Engine Power
Engine Power: Ο Adrien Fourmaux μιλά για τη νέα του απόσυρση: «Δεν είναι το ράλι μας»

Ο Adrien Fourmaux μιλά για τη νέα του απόσυρση: «Δεν είναι το ράλι μας»

Μετά την Πέμπτη, ο Adrien Fourmaux αναγκάστηκε να αποσυρθεί ξανά στην Κένυα, αυτή τη φορά λόγω αναστολής.

Engine Power
Engine Power: Το αρχικό πλέγμα για το κινεζικό Grand Prix Sprint 2025

Το αρχικό πλέγμα για το κινεζικό Grand Prix Sprint 2025

Δείτε το προσωρινό πλέγμα εκκίνησης για τον Αγώνα Σπριντ Κινεζικού Grand Prix 2025, με την πρώτη pole position του Lewis Hamilton με τη Ferrari.

Engine Power
Engine Power: Η Katie Price μπήκε στο μονοθέσιο της F1 σε ασταθή φωτογράφιση και εργάστηκε ως grid girl του Έντι Τζόρνταν

Η Katie Price μπήκε στο μονοθέσιο της F1 σε ασταθή φωτογράφιση και εργάστηκε ως grid girl του Έντι Τζόρνταν

Η Katie Price ήταν κάποτε μέλος του Eddie Jordan Racing και παρέσυρε ένα από τα μονοθέσια της F1 της ομάδας σε μια πολύ αγωνιστική φωτογράφιση κοριτσιών με πρώην μοντέλα

Engine Power
Engine Power: Έντι Τζόρνταν αιτία θανάτου: Από τι πέθανε το ιστορικό αφεντικό της ομάδας F1 και ανακάλυψε τον Μίκαελ Σουμάχερ;

Έντι Τζόρνταν αιτία θανάτου: Από τι πέθανε το ιστορικό αφεντικό της ομάδας F1 και ανακάλυψε τον Μίκαελ Σουμάχερ;

Ο ανακάλυψης του Michael Schumacher, πρώην ιδιοκτήτης ομάδας και νυν μάνατζερ, από φιλία, του Adrian Newey, θρηνεί την F1 στην Κίνα

Engine Power
Engine Power: Οι διάσημοι που έσπευσαν να φωτογραφηθούν με το αγωνιστικό μονοθέσιο της McLaren

Οι διάσημοι που έσπευσαν να φωτογραφηθούν με το αγωνιστικό μονοθέσιο της McLaren

Κοσμοσυρροή για το MCL39 που βρέθηκε σε OPAP Arena και Σύνταγμα

Engine Power
Engine Power: Πρώτη ματιά στο πρώτο ηλεκτρικό μίνι υπεραυτοκίνητο στον κόσμο που αναμένεται να ξεπουληθεί πριν ο κόσμος δει το εσωτερικό

Πρώτη ματιά στο πρώτο ηλεκτρικό μίνι υπεραυτοκίνητο στον κόσμο που αναμένεται να ξεπουληθεί πριν ο κόσμος δει το εσωτερικό

Το Renault 5 είναι ένα από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα χάτσμπακ που κατασκευάστηκαν ποτέ.το 5 Turbo ήταν η έκδοση ράλι – και ήταν πολύ αγαπητό. Η Renault το αναζωογόνησε, παράγοντας ένα πλήρως ηλεκτρικό μίνι υπεραυτοκίνητο τέρας

Engine Power
Engine Power: 1961 Cadillac νεκροφόρα φορτηγό τέρας με 14 θέσεις προς πώληση στην Πενσυλβάνια για $100.000

1961 Cadillac νεκροφόρα φορτηγό τέρας με 14 θέσεις προς πώληση στην Πενσυλβάνια για $100.000

Ένα φορτηγό τέρας νεκροφόρα Cadillac πωλείται στο Facebook Marketplace Η νεκροφόρα του 1961 βρίσκεται τώρα πάνω από ένα σασί φορτηγού τέρας Η κίνηση του φορτηγού νεκροφόρα είναι ένας κινητήρας Chevrolet V8

Engine Power
Engine Power: Το αρχικό grid για το MotoGP GP της Αργεντινής

Το αρχικό grid για το MotoGP GP της Αργεντινής

Ανακαλύψτε το αρχικό πλέγμα για το Grand Prix της Αργεντινής, τον δεύτερο γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP 2025.

Engine Power
Engine Power: Η νέα Mercedes CLA 2026 είναι εδώ με εξαιρετική γκάμα και κάτι που η Mercedes-Benz δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ στο παρελθόν

Η νέα Mercedes CLA 2026 είναι εδώ με εξαιρετική γκάμα και κάτι που η Mercedes-Benz δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ στο παρελθόν

Αυτή είναι η νέα Mercedes CLA, είναι ηλεκτρικό, αλλά υπάρχει και υβριδικό. Σύντομα αναμένεται και μοντέλο AMG

Engine Power
Engine Power: Η Ducati μπλοκάρει το αίτημα της ανταγωνίστριας Aprilia για δοκιμή εντός της σεζόν του Jorge Martin

Η Ducati μπλοκάρει το αίτημα της ανταγωνίστριας Aprilia για δοκιμή εντός της σεζόν του Jorge Martin

Στον μάνατζερ της Ducati αρέσει η ιδέα να αφήσει έναν τραυματισμένο αναβάτη να δοκιμάσει τη φυσική του κατάσταση στην κανονική του μοτοσυκλέτα - αλλά όχι φέτος, ούτε στον Martin.

Engine Power
Engine Power: Επιστρέφει το αξεπέραστο 25th Motor Festival στο MEC Παιανίας – East Meets Wonder

Επιστρέφει το αξεπέραστο 25th Motor Festival στο MEC Παιανίας – East Meets Wonder

Είσαι έτοιμος να ζήσεις ένα υπερθέαμα που θα σε αφήσει άφωνο; Το 25ο Motor Festival έρχεται με αδρεναλίνη στο κόκκινο, shows που σπάνε τα όρια και special guests που θα κάνουν τη διαφορά!

Engine Power
Engine Power: Ferrari πίσω στη Μελβούρνη: «Παλέψαμε» παραδέχεται ο Charles Leclerc

Ferrari πίσω στη Μελβούρνη: «Παλέψαμε» παραδέχεται ο Charles Leclerc

Μόλις 7οι και 8οι στα προκριματικά για το Grand Prix της Αυστραλίας, οι Ferrari απείχαν αρκετά από ό,τι αναμενόταν από αυτές στις κατατακτήριες. Για τον Charles Leclerc, αυτό δεν είναι πραγματικά έκπληξη.

Engine Power
Engine Power: Το αρχικό πλέγμα για το Grand Prix της Αυστραλίας 2025

Το αρχικό πλέγμα για το Grand Prix της Αυστραλίας 2025

Ανακαλύψτε το αρχικό πλέγμα για το Grand Prix της Αυστραλίας 2025, τον πρώτο γύρο της σεζόν της Formula 1.

Engine Power
Engine Power: Στη McLaren, ο Norris και ο Piastri είναι «ελεύθεροι να παλέψουν» για τη νίκη

Στη McLaren, ο Norris και ο Piastri είναι «ελεύθεροι να παλέψουν» για τη νίκη

Και οι δύο οδηγοί της McLaren, Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις, που και οι δύο ξεκίνησαν στην πρώτη σειρά στο GP της Αυστραλίας, έχουν λάβει άδεια να πολεμήσουν για τη νίκη στην πίστα. Αρκεί να μένεις καθαρός...

Engine Power
Engine Power: Θυσία το 2025 προς όφελος του 2026; Το δίλημμα της Aston Martin

Θυσία το 2025 προς όφελος του 2026; Το δίλημμα της Aston Martin

Η βρετανική ομάδα αντιμετωπίζει μια δύσκολη επιλογή: να προσπαθήσει να αναπτύξει το μονοθέσιό της το 2025 ή να θυσιάσει τη χρονιά για να επικεντρωθεί στο 2026, τον κύριο στόχο του Lawrence Stroll. Με την άφιξη του Adrian Newey, η Aston Martin είναι οπλισμένη μέχρι τα δόντια για να ολοκληρώσει με επιτυχία τη ρυθμιστική μετάβαση.

Engine Power
Engine Power: Ο Liam Lawson σε μπελάδες στην Αυστραλία: “Πολλή δουλειά να κάνεις”

Ο Liam Lawson σε μπελάδες στην Αυστραλία: “Πολλή δουλειά να κάνεις”

Το πρώτο Σαββατοκύριακο του Liam Lawson στη Red Bull δεν είναι καλό μετά από μια δύσκολη Παρασκευή στη Μελβούρνη.

Engine Power