ENGINE POWER

F1 Qatar GP: Ο αγώνας ξεκινάει με την Pirelli και FIA να εφαρμόζουν μέτρα ασφαλείας

Qatar GP: Πολλά ακούστηκαν για την αντοχή των ελαστικών Pirelli. Τι σημαίνει ο κανόνας μέγιστου μήκους ελαστικού για το Γκραν Πρι του Κατάρ;

qatar-gp-f1-formula-one-katar-grand-prix-elastika-pirelli-antoches
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά

F1 Qatar GP: Οι ανησυχίες σχετικά με τις αλληλεπιδράσεις των ελαστικών με τα κράσπεδα στο Κατάρ άφησαν τις ομάδες με ένα μικρό παράθυρο για να επεξεργαστούν τα ιδανικά σχέδια αγώνα αφού η Pirelli και η FIA εφάρμοσαν μέτρα ασφαλείας για τον σημερινό αγώνα. Δείτε τι θα σημαίνει αυτό για τις ομάδες και τους οδηγούς και ποιες στρατηγικές επιλογές είναι ανοιχτές για το Grand Prix…

Ποιοι είναι οι κανόνες για τον αγώνα;

Οι ομάδες θα μπορούν να χρησιμοποιούν μόνο ένα νέο σετ ελαστικών για μέγιστο 18 γύρους, με τα μεταχειρισμένα ελαστικά να έχουν ατομικά όρια στα μήκη stint που ορίζονται από την Pirelli και τη FIA με βάση τον τρόπο που έχουν χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν. Για παράδειγμα, ένα ελαστικό που χρησιμοποιείται σε κατατακτήριες είναι πιθανό να μετράει μόνο γρήγορους γύρους προς το όριο, με αργούς γύρους εκτός και εντός γύρους που δεν αποτελούν μέρος των 18 που επιτρέπονται.

Το όριο είναι το ίδιο και στις τρεις συνθέσεις ελαστικών, επομένως οι ομάδες πρέπει να χρησιμοποιούν τουλάχιστον δύο διαφορετικές ενώσεις κατά τη διάρκεια του αγώνα και οποιοδήποτε αυτοκίνητο κριθεί ότι έχει υπερβεί το όριο διάρκειας ζωής του ελαστικού θα αναφέρεται στους αγωνοδίκες ως μη ασφαλές. κατάσταση.

F1 Qatar GP: Τι σημαίνει αυτό για τις στρατηγικές;

Σε βασικούς όρους, εάν ο αγώνας τρέξει στην πλήρη του απόσταση, τότε τα δύο πρώτα παράθυρα pit stop είναι σχετικά φαρδιά, αλλά η πρώτη στάση μπορεί να γίνει το αργότερο στο τέλος του Γύρου 18 και η τελική στάση μπορεί να γίνει όχι νωρίτερα από το τέλος του Γύρος 39.

Το νωρίτερο που μπορεί να γίνει ένα pit stop είναι στο τέλος του Γύρου 3, αλλά αυτό θα κλείνει τις ομάδες σε μια συγκεκριμένη στρατηγική με ακριβείς γύρους στοπ από τότε και μετά, επομένως είναι πολύ απίθανο να χρησιμοποιηθεί. Ομοίως, το μαλακό ελαστικό έδειξε στο Sprint ότι δεν είναι κατάλληλο ως ελαστικό αγώνα λόγω των κόκκων στην επιφάνεια χαμηλής πρόσφυσης, επομένως οι ομάδες είναι πιθανό να προτιμούν τις μεσαίες και σκληρές ενώσεις.

Οι περισσότεροι οδηγοί έχουν μόνο ένα σετ καινούργιων σκληρών ελαστικών, με τα Williams, Haas, AlphaTauri και Alfa Romeo τα μόνα ζευγάρια με δύο διαθέσιμα σετ σκληρών ελαστικών.

Αυτό σημαίνει ότι η πλειοψηφία είναι πιθανό να κάνει ένα stint στα σκληρά και τρία στα μεσαία, αν και για κάποιον όπως ο Lewis Hamilton που έχει μεγαλύτερους περιορισμούς καθώς έχει μόνο 10 και 13 γύρους αντίστοιχα διαθέσιμους σε δύο από τα μεσαία σετ ελαστικών του (δείτε το διάγραμμα παρακάτω), περιορίζοντας το πότε μπορεί να κάνει τα pit stop του ακόμα πιο μακριά.

Δημιουργεί ένα σύνθετο σύνολο πιθανών συνδυασμών που οι ομάδες εξακολουθούν να επεξεργάζονται, όχι μόνο για τις δικές τους στρατηγικές αλλά και για ό,τι είναι διαθέσιμο στους αντιπάλους τους.

F1 Qatar GP: Πώς φτάσαμε ως εδώ;

Στη συνήθη ανάλυση των ελαστικών της Pirelli μετά την προπόνηση της Παρασκευής, ανακαλύφθηκε ένας διαχωρισμός στο πλευρικό τοίχωμα μεταξύ του κορδονιού και των κορδονιών του σκελετού σε πολλά σετ ελαστικών που είχαν συμπληρώσει περίπου 20 γύρους.

Τα πολύ πρώιμα σημάδια ζημιάς δεν ήταν ορατά με γυμνό μάτι, αλλά ήταν συνεπή με επαναλαμβανόμενες κρούσεις υψηλής ταχύτητας με επιθετικά κράσπεδα.

Η FIA είπε: «Αυτό το πρόβλημα πιθανότατα προκλήθηκε από την παρεμβολή υψηλής συχνότητας μεταξύ του πλευρικού τοιχώματος του ελαστικού και των κρασπέδων «πυραμίδας» των 50 χιλιοστών που χρησιμοποιούνται εκτενώς σε αυτό το σιρκουί, που επιδεινώθηκε από την τάση να οδηγείς αυτά τα κράσπεδα».

Αυτά τα κράσπεδα χρησιμοποιούνται σε πολλούς χώρους στο ημερολόγιο, αλλά τα αυτοκίνητα δεν τρέχουν σε αυτά για το ίδιο χρονικό διάστημα ή με τόσο υψηλές ταχύτητες, με τον συνδυασμό παραγόντων που πιστεύεται ότι προκαλούν το πρόβλημα. Ο ίδιος σχεδιασμός κρασπέδου εγκαταστάθηκε με τη δεύτερη σειρά κράσπεδων στο Κατάρ πριν από δύο χρόνια, αλλά έκτοτε έχουν αναθεωρηθεί σε πολλά σημεία για να είναι το αρχικό κράσπεδο εξόδου και επομένως χρησιμοποιείται πολύ πιο έντονα.

Αλλαγές στα όρια της πίστας έγιναν το Σάββατο για να προσπαθήσουμε να μειώσουμε την έντονη χρήση των κρασπέδων, με το εξωτερικό της πίστας να εισέρχεται κατά 80 εκατοστά στη στροφή 12 και στη στροφή 13, αποτρέποντας την τακτική χρήση των υψηλότερων τμημάτων. Ωστόσο, ο αριθμός των διακοπών του Safety Car στο Sprint περιόρισε τον όγκο των δεδομένων που μπόρεσε να συλλεχθεί από τον αγώνα των 19 γύρων.

Η Pirelli σημείωσε ακόμα την αρχική έναρξη του διαχωρισμού σε ορισμένα ελαστικά που χρησιμοποιήθηκαν στο Sprint, επομένως μετά από συζητήσεις μεταξύ του προμηθευτή των ελαστικών, της FIA και των ομάδων, η υποχρεωτική διάρκεια stint εισήχθη για το Grand Prix.

F1 Qatar GP:  Γιατί δεν είναι υποχρεωτικές τρεις στάσεις;

Εάν ο αγώνας τρέξει στην πλήρη του απόσταση και χωρίς διακοπές, τότε οι κανόνες σημαίνουν ότι ένας αγώνας τριών στάσεων θα είναι αυτόματη συνέπεια. Ωστόσο, εάν υπάρξουν απρόβλεπτα περιστατικά όπως μια ματαιωμένη εκκίνηση, επανεκκινήσεις εντός του αγώνα ή μειωμένοι γύροι, τότε θα μπορούσαν οι ομάδες να φτάσουν στο τέλος σε δύο στάσεις.

Ως εκ τούτου, η FIA επέλεξε να μην επιβάλει μια άμεση εντολή για τρεις στάσεις, καθώς αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε ομάδες που θα μπορούσαν να φτάσουν στο τέλος χωρίς να υπερβούν τους μέγιστους γύρους σε κάθε σετ ελαστικών, αλλά να αναγκαστούν να κάνουν μια επιπλέον στάση ανεξάρτητα.

F1 Qatar GP:  Περίμενε, αλλά τι κάνει ο καιρός;

Αν έχετε παρακολουθήσει κάποιο από το Σαββατοκύριακο του Γκραν Πρι του Κατάρ μέχρι στιγμής, θα ξέρετε ότι ήταν εξαιρετικά ζεστό καθ’ όλη τη διάρκεια, με τις θερμοκρασίες του αέρα να ανεβαίνουν τακτικά πάνω από τους 40 βαθμούς Κελσίου στο Lusail.

Αλλά αυτές οι θερμοκρασίες είχαν ευτυχώς μικρό αντίκτυπο στις ανταγωνιστικές συνεδρίες, με το FP1 να λαμβάνει χώρα καθώς ο ήλιος άρχισε να πέφτει και στη συνέχεια να πληροί τις προϋποθέσεις κάτω από τα φώτα.

Το Sprint του Σαββάτου ήταν επίσης μετά το σκοτάδι, και αυτό θα συμβεί ξανά για το ίδιο το Grand Prix, καθώς ο αγώνας στις 8 μ.μ. τοπική ώρα αρχίζει να διασφαλίζει ότι οι θερμοκρασίες έχουν πέσει έως και 10 βαθμούς Κελσίου προς την περιοχή 30-32 C.

Ωστόσο, υπάρχει μια ακόμη μεγαλύτερη πτώση όσον αφορά τις θερμοκρασίες της πίστας, με τα επίπεδα 55 C της ημέρας να μειώνονται κατά πάνω από 20 C όταν δύει ο ήλιος, καθιστώντας λίγο πιο εύκολο να αποφύγετε την υπερθέρμανση.

Αλλά εξακολουθεί να είναι μια πρόκληση, και υπάρχει η προστιθέμενη μεταβλητή του ανέμου. Οι εξαιρετικά θυελλώδεις συνθήκες προκάλεσαν πραγματικούς πονοκεφάλους και προβλήματα χειρισμού την Παρασκευή –με πολλούς οδηγούς να υποφέρουν από απρόβλεπτα σπασίματα και να ξεφύγουν από την πίστα– αλλά στη συνέχεια ο άνεμος ηρέμησε σημαντικά από το Sprint και αυτό οδήγησε στο να είναι πολύ πιο ανταγωνιστικοί όπως η Williams σε αυτές τις συνθήκες.

Ο αγώνας θα πρέπει να έχει σχετικά παρόμοιες θερμοκρασίες και ταχύτητες ανέμου με αυτές του Σαββάτου το βράδυ, δίνοντας στις ομάδες αυτή λίγη πρόσθετη εμπιστοσύνη στα δεδομένα που συγκέντρωσαν κατά τις συνθήκες του αγώνα στο Sprint.

Πηγη: FORMULAONE

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

Exit mobile version