F1 Wolff Verstappen Mercedes 2025: Wolff & Horner: Λεκτική ανταλλαγή για το μέλλον του Max Verstappen
Μια ανάλυση: Γιατί η μετακίνηση του Verstappen στη Mercedes δεν έχει πεθάνει και πώς ο Toto Wolff και ο Christian Horner ερωτεύονται τον σούπερ σταρ της Formula 1
Ο Toto Wolff δεν έχει ακόμη εγκαταλείψει την ιδέα να προσλάβει τον Max Verstappen ως διάδοχο του Lewis Hamilton για τη Mercedes: “Αν το δεις καθαρά ορθολογικά”, λέει, “θα μπορούσες να σκεφτείς ότι ο ταχύτερος “Ο οδηγός είναι αυτή τη στιγμή στο ταχύτερο αυτοκίνητο. Αλλά δεν νομίζω ότι είναι ο μόνος λόγος για να μείνεις εκεί. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που συμβάλλουν στο να αλλάξει ομάδα ένας οδηγός.”
Ακόμα κι αν, τουλάχιστον από έξω, τα πράγματα έχουν χαλαρώσει πρόσφατα σχετικά με τη μάχη για την εξουσία στα παρασκήνια της Red Bull: Στην πραγματικότητα, η υπόθεση γύρω από την υποτιθέμενη ανάρμοστη συμπεριφορά από το αφεντικό της ομάδας Κρίστιαν Χόρνερ δεν έχει ακόμη τελειώσει. Και δεν είναι μυστικό ότι ο Max Verstappen και ο πατέρας του Jos δεν είναι “Team Horner” εντός της Red Bull, αλλά μάλλον “Team Marko”.
Πιο πρόσφατα, η καθημερινή εφημερίδα The Sun ανέφερε ότι η γυναίκα που κατηγόρησε τον Χόρνερ για σεξουαλική παρενόχληση επρόκειτο να ανακριθεί εκ νέου στο πλαίσιο της προσφυγής της κατά της αρχικής αθώωσης του Χόρνερ στη διαδικασία συμμόρφωσης της Red Bull GmbH. Τώρα από νέο ανακριτή δικηγόρο αφού προέκυψαν έντονες αμφιβολίες για την ανεξαρτησία του παλιού.
F1 Wolff Verstappen Mercedes 2025: Ο ίδιος ο Wolff παραδέχεται: “Αν ήμουν ο Max, θα έμενα στη Red Bull το 2025. Αλλά δεν είμαι ο Max. Ναι, το Red Bull είναι το πιο γρήγορο αυτοκίνητο. Για απλές προσωπικότητες, αυτό θα ήταν μάλλον ένας λόγος για να μείνω εκεί. Αλλά για προσωπικότητες με λίγο περισσότερο βάθος, παίζουν και άλλοι παράγοντες και νομίζω ότι ο Μαξ έχει αυτό το βάθος».
Ο Wolff αφήνει ανοιχτό ποιοι είναι ακριβώς οι «άλλοι παράγοντες» στους οποίους αναφέρεται. Αυτό αναγκάζει τα μέσα ενημέρωσης να κάνουν εικασίες για αυτό. Θα μπορούσε να είναι για την υπόθεση Horner, για τον φόβο ότι η Red Bull θα καταρρεύσει μετά από αυτό και ότι ταλέντο όπως ο Adrian Newey θα αναζητήσει μια νέα δουλειά . Ή για τη μονάδα ισχύος για το 2026, όταν θα τεθούν σε ισχύ εντελώς νέοι κανονισμοί.
Powerunit: Αυτός είναι ο λόγος που ο Verstappen μεταβαίνει στη Mercedes;
Το τελευταίο είναι ένα θέμα όπου η Mercedes είναι «εξαιρετικά ελκυστική», λέει ο Nico Rosberg. Επειδή υπάρχουν μεγάλα ερωτηματικά για το αν η Red Bull Powertrains μπορεί να πετύχει ένα χτύπημα με την πρώτη κιόλας βολή. «Είναι πιο πιθανό η Mercedes να κάνει καλύτερη δουλειά με το νέο πακέτο κίνησης για το 2026», λέει ο ειδικός του Sky .
Επιχειρήματα που ο Χόρνερ δεν του αρέσει να ακούει. Όταν ρωτήθηκε για το γεγονός ότι η Mercedes θα μπορούσε ενδεχομένως να κατασκευάσει μια καλύτερη μονάδα ισχύος για το 2026 από τη Red Bull Powertrains, απαντά με μια αντίθετη ερώτηση: “Έχετε ακούσει πραγματικά ότι το συμβόλαιο του George Russell λήγει στο τέλος του 2025; Ίσως δεν το κάνει απαραίτητα Θέλω να μείνω για το 2026».
Και: “Αν έπρεπε να στοιχηματίσω ότι οποιαδήποτε ομάδα θα έπαιρνε το σασί σωστά, τότε νομίζω ότι οι αριθμοί μιλούν για εμάς. Ναι, φυσικά, αυτό που ξεκινήσαμε είναι γενναίο και έχει μεγάλες μπάλες. Αλλά η Red Bull δεν θα είχε κέρδισε 117 αγώνες χωρίς γενναίες αποφάσεις και πιστεύουμε ότι αυτό το θάρρος θα αξίζει τον κόπο».
Ο Wolff, από την άλλη, τονίζει ότι έχει «εμπιστοσύνη» στο εργοστάσιο κινητήρων της Mercedes στο Brixworth: «Κάναμε καλή δουλειά το 2014. Αλλά δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι θα κάνουμε καλή δουλειά το 2026». Ωστόσο, λέει επίσης: “Το 2014 ήταν ένα ταξίδι στο άγνωστο λόγω των αλλαγών των κανόνων. Πάλι έτσι είναι τώρα”.
F1 Wolff Verstappen Mercedes 2025: Μην θέλετε να δίνετε ψεύτικες υποσχέσεις
Ο Wolff δεν πιστεύει ότι είναι καλή ιδέα να παρασύρει τους Max και Jos Verstappen και τον διευθυντή Raymond Vermeulen στη Mercedes με οποιεσδήποτε υποσχέσεις σχετικά με τη μονάδα ισχύος. Ούτε τα Red Bull Powertrains πρέπει να υποτιμηθούν, παρόλο που ο ίδιος ο Horner παραδέχεται ότι είναι «70 χρόνια πίσω» κατασκευαστές όπως η Ferrari στην κατασκευή κινητήρων.
“Δεν νομίζω ότι πρέπει να πείσουμε τον Max για τίποτα. Ο Max ξέρει τον μηχανοκίνητο αθλητισμό καλύτερα από τον καθένα και θα πάρει αποφάσεις που είναι καλές για αυτόν”, εξηγεί ο Wolff. “Νομίζω ότι πολλοί παράγοντες παίζουν ρόλο. Αλλά ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο: Είναι το πρώτο ντόμινο που πρέπει να πέσει για να πέσουν όλοι οι άλλοι. Όλοι περιμένουν να δουν τι κάνει”.
“Δεν νομίζω ότι πρέπει να πουλήσεις τίποτα στον Μαξ, τον Τζος και τον Ρέιμοντ. Έχει να κάνει με το πώς βλέπουν το μέλλον και τι πιστεύουν ότι είναι καλύτερο για τον Μαξ. Νομίζω ότι μπορούμε να κάνουμε μια ελκυστική προσφορά για το 2026. Έχουμε “Έχουμε θέτουμε φιλόδοξους στόχους με τη μονάδα ισχύος, την μπαταρία και τη βενζίνη Αν φτιάξουμε ένα καλό πλαίσιο, έχουμε ένα ελκυστικό πακέτο».
“Αλλά δεν είμαι καλός πωλητής. Διαπραγματεύομαι μόνο με γεγονότα. Το να υπερβάλλω για να έρθει κάποιος μαζί δεν θα ήταν σωστό”, λέει ο Wolff και προσθέτει: “Μαλώνω με γεγονότα, με βάση τις τρέχουσες γνώσεις μας. Μπορεί να είναι αυτό Οι ανταγωνιστές μας θέλουν να πουλήσουν ένα έργο.
Αν και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει με βεβαιότητα ποιος θα έχει την καλύτερη μονάδα ισχύος το 2026, άλλες παράμετροι είναι συγκρίσιμες. Ο μισθός, για παράδειγμα. Και η Mercedes λέγεται ότι έχει ανοίξει το κόκκινο χαλί για τους Verstappens. Η Red Bull φέρεται να πληρώνει έως και 80 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Αν ισχύει αυτό που ψιθυρίζεται, η προσφορά της Mercedes είναι σημαντικά υψηλότερη.
Τι λέει ο Verstappen και τι δεν λέει…
F1 Wolff Verstappen Mercedes 2025: Ο Χόρνερ εξακολουθεί να είναι πεπεισμένος: «Μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι δεν υπάρχει αβεβαιότητα για το πού θα οδηγήσει ο Max Verstappen την επόμενη χρονιά», τονίζει. Το οποίο αφήνει ανοιχτό το 2026. Και επιμένει στο συμβόλαιο που έχει διάρκεια μέχρι το 2028: “Δεν ξέρω πόσες φορές πρέπει να πει ότι θέλει να το κρατήσει. Το έχει ήδη πει αρκετά συχνά”.
Σε αυτό το σημείο πρέπει να ρίξει κανείς μια πιο προσεκτική ματιά στις δηλώσεις του Χόρνερ. Επειδή ναι, είναι αλήθεια, ο Verstappen κάθε φορά που τον ρωτούν για το μέλλον του λέει ότι έχει συμβόλαιο μέχρι το 2028. Αφήνει όμως την πίσω πόρτα ανοιχτή κάθε φορά. Για παράδειγμα, όταν τονίζει ότι το πιο σημαντικό είναι ότι οι πιο σημαντικοί άνθρωποι στην ομάδα μένουν μαζί και όλοι μπορούν να δουλέψουν με την ησυχία τους.
Αυτό που δεν λέει ο Verstappen είναι: “Ναι, σίγουρα θα μείνω στη Red Bull το 2025 και το 2026. Όλα είναι καλά και πάλι μεταξύ Christian και Helmut, έγινε μια συζήτηση. Και θα ήθελα να ευχαριστήσω τη Mercedes για την προσφορά, αλλά Μένω εκεί που είμαι». Γιατί με μια τέτοια δήλωση θα μπορούσε να τερματίσει όλες τις εικασίες με ένα χτύπημα των δακτύλων του.
Ο Χόρνερ προσπαθεί να ανατρέψει τα τραπέζια: “Έχεις μιλήσει πραγματικά με τον Μαξ γι’ αυτό; Γιατί όταν του μιλάς, γρήγορα γίνεται σαφές ότι τελικά δεν πρόκειται για ένα κομμάτι χαρτί. Ξέρουμε ότι έχει συμβόλαιο μέχρι το τέλος του 2028 Αλλά έχει να κάνει με το πώς νιώθει στην ομάδα, έχει να κάνει με τις σχέσεις στην ομάδα και το πώς αποδίδει».
Horner: Αντιδρά αλλεργικά όταν πρόκειται για τον Wolff
F1 Wolff Verstappen Mercedes 2025: Ίσως αυτοί είναι ακριβώς οι «άλλοι παράγοντες» που εννοεί ο Wolff; Σε κάθε περίπτωση, ο Horner αντιδρά αλλεργικά όταν πρόκειται για τον Wolff: “Το πρόβλημα του Toto δεν είναι οι οδηγοί. Νομίζω ότι έχει άλλα θέματα που πρέπει να τα φροντίσει αντί να επικεντρωθεί σε οδηγούς που δεν είναι διαθέσιμοι”.
Όταν ρωτήθηκε γιατί ο Verstappen δεν κουμπώνει τα δάχτυλά του και δεν θάβει το θέμα μια για πάντα, ο Horner παραπαίει: «Δηλαδή, είναι… Ναι, εντάξει, δεν πρόκειται να εμπλακώ σε αυτό… Νομίζω μερικές φορές τέτοια πράγματα διαδίδονται για να προκαλέσουν προβλήματα».
“Με τη νίκη στην Κίνα, έχουμε πλέον πανηγυρίσει περισσότερες νίκες από τη Mercedes στη σύγχρονη εποχή της Formula 1. Άρα η ομάδα είναι σε φόρμα. Γιατί κάποιος θα ήθελε να φύγει από αυτή την ομάδα; Η Mercedes είναι αυτή τη στιγμή η τρίτη ομάδα, πίσω από τον δικό της πελάτη Η ομάδα μου πιστεύω ότι θα πρέπει να επικεντρωθούν στη δική τους ομάδα παρά στην αγορά των οδηγών».
Μια συμμαχία Wolff-Marko θα ήταν εντελώς αδιανόητη πριν από μερικά χρόνια, όταν ο Dietrich Mateschitz ήταν ακόμα ζωντανός. Ο Wolff θεωρήθηκε persona non grata στο “Oberbullen” για πολλά χρόνια. Αλλά το 2024, «φαίνεται ότι γίνονται δυνατά πράγματα που ποτέ δεν θα φανταζόμασταν πιθανά στο παρελθόν», λέει ένας μυημένος που θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία του.
Ο Μάρκο θα μπορούσε να είναι το κλειδί για την κίνηση της Mercedes. Εάν ο Verstappen θέλει να λύσει πρόωρα το συμβόλαιό του, πρέπει να ενεργοποιήσει ρήτρα αποχώρησης. Ένα από αυτά είναι: Αν ο Μάρκο δεν είναι πια εκεί, μπορεί να φύγει. Αν ο 80χρονος από το Γκρατς γίνει πραγματικά η «νέα Νίκη» στη Mercedes, τότε θα ανοίξει την πόρτα και στον Μπράκλεϊ για τον Βερστάπεν.
Όλες οι άγριες εικασίες, αλλά παραλλαγές που σίγουρα στοιχειώνουν το κεφάλι του Wolff. Μάλλον δεν είναι το σενάριο των ονείρων του να δει ξαφνικά τον Μάρκο να μιλάει αφιλτράριστο στις τηλεοπτικές κάμερες ως ανεξέλεγκτη υπεροχή με πουλόβερ Mercedes. Αλλά αν αυτό ακριβώς χρειάζεται για να αποκτήσει ο Verstappen, τότε μάλλον θα το έκανε να συμβεί.
F1 Wolff Verstappen Mercedes – Rosberg: Θα έμενα στη θέση του Verstappen
Ο Nico Rosberg θα εξακολουθούσε να «δεν θα το σκεφτόταν» αν ήταν ο Verstappen. Ο ειδικός του Sky λέει: “Ο Μαξ κυριαρχεί στο άθλημα με τη Red Bull και έχει χρόνο μέχρι το τέλος του 2025. Είναι ο βασιλιάς εδώ, μπορεί να κάνει ό,τι θέλει. Αν θέλει να μετακομίσει στη Mercedes, μπορεί στο τέλος του 2025 πήγαινε ακόμα στη Mercedes».
Μια παραλλαγή που έχει μια ατάκα από την πλευρά του Wolff, γιατί τότε θα χρειαζόταν ένα transition driver για το 2025. Και ο Carlos Sainz έχει ελάχιστη επιθυμία να παίξει στοπ, δεδομένου του τριετούς συμβολαίου που φέρεται να του παρουσίασε η Audi . Ειδικά από τη στιγμή που η μεταρρύθμιση των κανόνων δεν αναμένεται μέχρι το 2026, δεν αναμένεται ότι η Mercedes θα έχει ένα νικητήριο αυτοκίνητο το 2025.
Ο Wolff λοιπόν θα μπορούσε να εξετάσει το ενδεχόμενο να πάρει το πλήρες ρίσκο με τον Andrea Kimi Antonelli ήδη από το 2025 – αλλά τι θα κάνει το 2026 εάν ο Verstappen θέλει πραγματικά να έρθει μόνο τότε; Τότε θα έπρεπε να θυσιάσει είτε τον Αντονέλι είτε τον Ράσελ. Ένα σημείο στο οποίο η Mercedes δεν έχει φτάσει ακόμα, γιατί: «Δεν είμαστε ακόμα στο σημείο που έχουμε μιλήσει για συγκεκριμένα χρόνια με τον Max».
Μια δήλωση που εκ πρώτης όψεως φαίνεται ανύποπτη, αλλά στην πραγματικότητα, αν την ακούσεις προσεκτικά, επιβεβαιώνει ότι όντως γίνονται διαπραγματεύσεις. Κάτι που ούτως ή άλλως δεν ήταν πια μεγάλο μυστικό, αλλά ίσως έκανε τον Χόρνερ ακόμα πιο νευρικό. Ίσως αυτός είναι και ο λόγος που το αφεντικό της Red Bull προσπαθεί τώρα να κερδίσει την εύνοια των Verstappens.
Είχαν αγανακτήσει με τον γύρο των μέσων ενημέρωσης στον οποίο ο Χόρνερ είπε ότι κανένα άτομο δεν μπορεί ποτέ να είναι μεγαλύτερο ή πιο σημαντικό από ολόκληρη την ομάδα και ότι ένας οδηγός που δεν θέλει να μείνει είναι ευπρόσδεκτος να φύγει. Πράγμα που στην ουσία μάλλον έχει δίκιο. Αλλά οι Verstappen άκουσαν μόνο: “Αν ο Max δεν θέλει να με δεχτεί ως αφεντικό, τότε θα πρέπει να τρέξει μακριά.”
Έκτοτε, ο Horner προσπάθησε με κάθε ευκαιρία να ευχαριστήσει τον Verstappen. Αυτό έγινε και μετά τη νίκη στη Σαγκάη. Ο Verstappen οδηγούσε «σαν μετρονόμος». Και: “Από το τελευταίο Κινεζικό Γκραν Πρι, έχει κερδίσει τους μισούς αγώνες. 21 από τους τελευταίους 23. Είναι σε φανταστική φόρμα. Είναι σε ένα με το αυτοκίνητο και με την ομάδα. Και του αρέσει να αγωνίζεται.”
Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power