ENGINE POWER

Formula 1 o Perez ξανά νικητής στo Azerbaijan

F1 O Perez ξανά νικητής στo Grand Prix της Formula 1 στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν «σφραγίζοντας» την κυριαρχία της Red Bull

perez-grand-prix-azerbaijan-nikitis-red-bull-grand-prix-baku-2023-mexikanos-formula-one
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά

F1 O Perez ξανά νικητής στο Azerbaijan, 0 Μεξικανός οδηγός εκμεταλλεύτηκε ένα pitstop κάτω από το αυτοκίνητο ασφαλείας για να προηγηθεί αφού ο Verstappen ηγήθηκε των πρώτων φάσεων του αγώνα από τον Polesitter Charles Leclerc . Ο Leclerc οδήγησε στη γραμμή εκκίνησης από τον Verstappen και, χωρίς το DRS να είναι διαθέσιμο στην πρώτη σειρά των γύρων, κατάφερε να διατηρήσει ένα ελάχιστο προβάδισμα έναντι του δύο φορές πρωταθλητή. Αλλά στο τέλος του τρίτου γύρου, ο Verstappen προσπέρασε τον οδηγό της Ferrari χάρη στο μεγάλο πλεονέκτημα ταχύτητας του Red Bull με ενεργό DRS και οδήγησε στην πρώτη γωνία του τέταρτου γύρου. Ο Λεκλέρκ έπεσε γρήγορα εκτός περιοχής και σύντομα έγινε εύκολη επιλογή για τον Πέρεθ, ο οποίος στη συνέχεια άρχισε αμέσως να κυνηγά τον Βερστάπεν στις προσπάθειές του να εξασφαλίσει μια δεύτερη νίκη καριέρας στο σιρκουί του Μπακού.

F1 O Perez ξανά νικητής στο Azerbaijan: Ο Perez είχε φτάσει εντός της εμβέλειας DRS του Verstappen, αλλά ο αγώνας διακόπηκε για να σταματήσει η πρόοδος του νικητή του αγώνα σπριντ όταν ο Nyck de Vries τσάκισε τον μπροστινό αριστερό του τροχό στον εσωτερικό τοίχο στη στροφή 6 και σταμάτησε στην πίστα. Ο Verstappen έβαλε pit σε απάντηση, αλλά η εμφάνιση ενός αυτοκινήτου ασφαλείας στον 11ο γύρο καθώς οι στρατάρχες προσπαθούσαν να καθαρίσουν τον αποκλεισμένο AlphaTauri του de Vries εξασφάλισε ότι η πλευρά του στο γκαράζ είχε κάπως παρακάμψει την κλήση – το αυτοκίνητο ασφαλείας αναδύθηκε όταν ο Verstappen έβγαινε από το pitlane. Αυτό έδωσε στον Perez και τον Leclerc την ευκαιρία να πάρουν φθηνότερα pitstops κάτω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, επιτρέποντάς τους να βγουν από το pitlane μπροστά από τον Verstappen μόλις μαζέψουν τα φρέσκα σκληρά ελαστικά τους.

Αν και ο Leclerc προσπάθησε να ρίξει μια ματιά στον Perez στην επανεκκίνηση, κολλώντας με τον ηγέτη, δεν μπόρεσε να κρατήσει τον Verstappen από το να περάσει στη στροφή 3 για να πάρει τη δεύτερη θέση. Αλλά ο Perez είχε ξεφύγει από την εμβέλεια του DRS, διασφαλίζοντας καθοριστικά ότι ο Verstappen δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το ισχυρό πίσω φτερό ενάντια στον δικό του συμπαίκτη. Ο Perez και ο Verstappen άρχισαν τότε να ανταλλάσσουν χτυπήματα και ακολούθησε μια διελκυστίνδα για τον ταχύτερο γύρο – αλλά το χάσμα άρχισε σιγά-σιγά να ανοίγει προς όφελος του Perez, ιδιαίτερα όταν ο Verstappen άρχισε να παραπονιέται για έλλειψη ισορροπίας μεταξύ του διαφορικού και του φρεναρίσματος του κινητήρα. Μέχρι το τέλος του 36ου γύρου, ο Perez έμενε με γύρους στο 1m44s, με τον Verstappen να είναι ακόμα βυθισμένος στο 1m45s για να βοηθήσει τον οδηγό που γεννήθηκε στη Γουαδαλαχάρα να αυξηθεί στα 2,5s – κάτι που έσπασε το όριο των τριών δευτερολέπτων δύο γύρους αργότερα καθώς ο Perez συνέχιζε τον εντυπωσιακό ρυθμό του.

Συνεχίζοντας να ρυθμίζει τον ρυθμό, ο Perez πήρε τη διαφορά στα 3,6 δευτ. αλλά έχασε 0,6 δευτ. από τον Φερστάπεν προσπαθώντας να κάνει γύρο με την Alfa Romeo του Valtteri Bottas που είχε δύο φορές σταματημένο , αναγκάζοντάς τον να ενισχύσει την άμυνά του στον επόμενο γύρο με μια άλλη σειρά γρήγορων γύρους. . Η διαφορά μεταξύ των δύο ήταν στο ζενίθ της στα 3,7 δευτερόλεπτα, κάτι που ο Πέρεθ θεώρησε ότι ήταν αρκετό για να εξασφαλίσει τη νίκη – και άρχισε να κάνει πίσω, περνώντας τη γραμμή με 2,1 δευτ. για τη δεύτερη νίκη του το 2023. Ο Verstappen έψαξε για τον ταχύτερο γύρο, αν και ο κυρίαρχος πρωταθλητής έδωσε δεόντως τον ταχύτερο γύρο, ο Fernando Alonso απομακρύνθηκε προσωρινά τον πόντο μέχρι ο Verstappen να σημάνει 1m44.474.

Αλλά ο Alonso, απτόητος, πήγε δύο δέκατα γρηγορότερα από τον συνάδελφό του δύο φορές πρωταθλητή για να προσθέσει στους βαθμούς του ενώ προσπαθούσε να κυνηγήσει τον Leclerc. Ο Alonso έμεινε 0,8 δευτ. από τον Leclerc μέχρι το τέλος, χάνοντας την τέταρτη συνεχόμενη τρίτη θέση, καθώς ο Μονεγάσκος κατάφερε να αποτινάξει τη μεγαλύτερη υποβάθμιση των ελαστικών της Ferrari για να εξασφαλίσει ότι θα μπορούσε να μετατρέψει την pole σε βάθρο. Ο Alonso είχε κάνει νωρίτερα έδαφος στην επανεκκίνηση με μια τολμηρή κίνηση κάτω από το εσωτερικό του Carlos Sainz στη στροφή 4, και ο Sainz τερμάτισε 23,4 δευτερόλεπτα πίσω από τον συμπατριώτη του αφού προβλήθηκαν πολλές συζητήσεις για τη στρατηγική στην τηλεοπτική ροή.

Ο Lewis Hamilton έστειλε τον Lance Stroll για να πάρει την έκτη θέση, ενώ ο George Russell – μετά από ένα καλό ξεκίνημα στον αγώνα – έμεινε πίσω από τον συμπαίκτη του και τον οδηγό της Aston Martin στην επανεκκίνηση και δυσκολεύτηκε να κρατήσει το ζεύγος μπροστά. Ο Βρετανός αντ’ αυτού επέλεξε να κάνει call in και να βιδώσει τα μαλακά ελαστικά, απομακρύνοντας τον ταχύτερο γύρο από τον Alonso. Ο Λάντο Νόρις είχε περάσει το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα πίσω από τον Νίκο Χούλκενμπεργκ , ο οποίος έκανε μια μακρά περίοδο με το σκληρό ελαστικό, αλλά τελικά ξεπέρασε τον οδηγό της Χάας για να ανέβει στους βαθμούς – ο οποίος έγινε ένατος όταν ο Εστέμπαν Όκον που σταμάτησε με παρόμοια καθυστέρηση . στον προτελευταίο γύρο. Αυτό ανέβασε τον Yuki Tsunoda στους πόντους για να εξασφαλίσει ότι ο AlphaTauri θα μπορούσε να διπλασιάσει τους βαθμούς της σεζόν του – 2,6 δευτ. μακριά από τον Oscar Piastri .

Τα αποτελέσματα της Formula one και η βαθμολογούμενη δεκάδα του γκραν πρι στο Αζερμπαϊτζάν και οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών έχουν ως εξής:

1. Σέρχιο Πέρες (Μεξικό/Red Bull) 1 ώρα 32:42.436

2. Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία/Red Bull) + 2.137

3. Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό/Ferrari) + 21.217

4. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία/Aston Martin) + 22.024

5. Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ (Ισπανία/Ferrari) + 45.491

6. Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία/Mercedes) + 46.145

7. Λανς Στρολ (Καναδάς/Aston Martin) + 51.617

8. Τζορτζ Ράσελ (Μ. Βρετανία/Mercedes) + 1:14.240

9. Λάντο Νόρις (Μ. Βρετανία/McLaren) + 1:20.376

10. Γιούκι Τσουνόντα (Ιαπωνία/AlphaTauri) + 1:23.862

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ FORMULA 1

1. Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία/Red Bull) 93

2. Σέρχιο Πέρες (Μεξικό/Red Bull) 87

3. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία/Aston Martin) 60

4. Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία/Mercedes) 48

5. Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ (Ισπανία/Ferrari) 34

6. Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό/Ferrari) 28

7. Τζορτζ Ράσελ (Μ. Βρετανία/Mercedes) 28

8. Λανς Στρολ (Καναδάς/Aston Martin) 27

9. Λάντο Νόρις (Μ. Βρετανία/McLaren) 10

10. Νίκο Χούλκενμπεργκ (Γερμανία/Haas) 6

11. Όσκαρ Πιάστρι (Αυστραλία/McLaren) 4

12. Βάλτερι Μπότας (Φινλανδία/Alfa Romeo) 4

13. Εστεμπάν Οκόν (Γαλλία/Alpine) 4

14. Πιέρ Γκασλί (Γαλλία/Alpine) 4

15. Γκουανγιού Ζου (Κίνα/Alfa Romeo) 2

16. Γιούκι Τσουνόντα (Ιαπωνία/AlphaTauri) 2

17. Αλεξάντερ Αλμπον (Ταϊλάνδη/Williams) 1

18. Κέβιν Μάγκνουσεν (Δανία/Haas) 1

19. Λόγκαν Σάρτζεντ (ΗΠΑ/Williams) 0

20. Νικ Ντε Φρις (Ολλανδία/AlphaTauri) 0

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ Formula One

1. Red Bull-Honda RBPT 180 βαθμοί

2. Aston Martin-Mercedes 87

3. Mercedes 76

4. Ferrari 62

5. McLaren-Mercedes 14

6. Alpine-Renault 8

7. Haas-Ferrari 7

8. Alfa Romeo-Ferrari 6

9. AlphaTauri-Honda RBPT 2

10. Williams-Mercedes 1

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:
Exit mobile version