Ο κοσμήτορας του grid επέστρεψε στην πατρίδα του! Ο Φερνάντο Αλόνσο θα συμμετάσχει αυτό το Σαββατοκύριακο (21-23 Ιουνίου) στο 21ο Ισπανικό Grand Prix του. Με τα χρόνια, ο Ταύρος της Αστούριας έχει ζήσει σχεδόν τα πάντα στο σπίτι του, δόξα, ήττα, ντροπή… Ποιες είναι οι πιο αξιοσημείωτες στιγμές του Αλόνσο στην Ισπανία;
Θετικά αποτελέσματα…
Για το ντεμπούτο του εντός έδρας το 2001, ο Ισπανός οδηγός έκανε ό,τι μπορούσε. Στο τιμόνι του ιδιότροπου Minardi PS01, ο Ισπανός οδηγός τερμάτισε 18ος στις κατατακτήριες, πολύ μπροστά από τον συμπαίκτη του, Tarso Marques (τελευταίος, 1″5 πίσω από τον Alonso). Τερμάτισε τον αγώνα στην τιμητική 13η θέση, καταφέρνοντας να εκμεταλλευτεί τις πολυάριθμες αποχωρήσεις που είχε μπροστά του.
Όλα επιταχύνθηκαν όταν κέρδισε, για πρώτη φορά στην καριέρα του, το Ισπανικό Γκραν Πρι. Το 2005, δεν μπορούσε να τα πάει καλύτερα από τη 2η θέση, πίσω από τον Kimi Räikkönen αλλά αυτή τη φορά, το 2006, κανείς δεν του έκλεψε τη στιγμή.
Φερνάντο Αλόνσο : «Σήμερα, νομίζω ότι βίωσα τα πιο όμορφα συναισθήματά μου», παραδέχεται ο κυρίαρχος παγκόσμιος πρωταθλητής, μετά τον αγώνα . Λίγο όπως στο GP της Βραζιλίας όπου κέρδισα μαθηματικά τον παγκόσμιο τίτλο μου. Μόνο που τελείωσα εκεί υπερασπιζόμενος την 3η θέση μου. Δεν μου άρεσε. Σήμερα είναι διαφορετικά. Έκανα πραγματικά τον αγώνα που ήθελα να κάνω, επιτιθέμενος μέχρι 5 ή 6 γύρους από το τέλος. Περνώντας τη γραμμή του τερματισμού μόνος με το προβάδισμα, μπροστά στο κοινό μου, τους υποστηρικτές μου… Ναι, μια φανταστική μέρα, που δύσκολα ξεχνιέται! »
Δύο χρόνια αργότερα, ο Φερνάντο Αλόνσο χρειάστηκε να αποσυρθεί για πρώτη φορά στην καριέρα του στο σπίτι του, λόγω ενός προβλήματος στον κινητήρα. Σπαραξικάρδιος? Ναι, σίγουρα, αλλά ο οδηγός της Renault προτιμά να βάζει τα πράγματα στη θέση τους και να θυμάται τις καλές πλευρές του Σαββατοκύριακου του. Στα προκριματικά, την αίσθηση δημιούργησε ο ίδιος καθώς πήρε την πρώτη σειρά με το R28 του, κάτι που δεν είχε συμβεί για ένα χρόνο. «Ένα απογοητευτικό τέλος της εβδομάδας, αλλά συνολικά πολλά υποσχόμενο», χαμογελάει . Έχουμε επιστρέψει στο προσκήνιο και η ευχαρίστηση του αγώνα για ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα. »
Το 2013, ο Fernando κέρδισε τη δεύτερη νίκη του στην πίστα της Βαρκελώνης στο τέλος ενός καλοδιεξαγόμενου αγώνα… όταν ξεκίνησε την 5η θέση στο grid. Δυστυχώς, από τότε, ο Αστούριος δεν έχει ανέβει ποτέ ξανά στο βάθρο κατά τη διάρκεια του Grand Prix του σπιτιού του.
… αλλά και πιο περίπλοκα Grand Prix
Η περιπέτειά του στη McLaren μεταξύ 2015 και 2018 ήταν απόλυτη καταστροφή, από την αρχή μέχρι το τέλος. Από αυτές τις τέσσερις συμμετοχές κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ο Αλόνσο μπήκε μόνο μία φορά στους βαθμούς (8η θέση το 2018) και υπέστη δύο αποχωρήσεις. Η επιστροφή του στη McLaren δεν πήγε όπως είχε προγραμματιστεί…
Η επιστροφή του στη Renault/ Alpine το 2021 δεν είχε ούτε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Την πρώτη χρονιά με γαλλικά χρώματα, ο Fernando Alonso τερμάτισε 17ος ενώ το 2022 τερμάτισε 9ος ξεκινώντας από την 20η θέση. Το «El Plan» δεν λειτούργησε…
Τέλος, πιο πρόσφατα, με την Aston Martin , ο Ισπανός είχε επιτέλους το αυτοκίνητο για να αγωνιστεί μπροστά. Αυτό δεν του έχει συμβεί από το 2013… Αυτή τη φορά όμως, δεν θα τα πάει καλύτερα από την 7η θέση. Κανένα μηχανικό πρόβλημα, κανένα περιστατικό, ο Αλόνσο απλά δεν ήταν εκεί όλο το Σαββατοκύριακο. Ήταν σε ένα σερί έξι διαδοχικών βάθρων από την αρχή της σεζόν με την ομάδα του Σίλβερστοουν, αλλά αυτό το Ισπανικό Γκραν Πρι του 2023 είναι μια ανωμαλία στο matrix.
Βασιλιάς της Ισπανίας ή ο ανόητος του βασιλιά;
Σε όλα τα ισπανικά του Grand Prix, ο Fernando Alonso έχει τερματίσει στους πόντους 14 φορές σε 21 Grand Prix. Υπάρχουν επτά βάθρα συμπεριλαμβανομένων δύο νικών. Τα στατιστικά αποτελέσματα είναι προφανώς πολύ καλά. Ωστόσο, η καριέρα του δυστυχώς έχει δύο πρόσωπα. Για λίγο περισσότερο από 10 χρόνια, το Ισπανικό είδωλο αγωνίζεται να λάμψει και να ανακτήσει την παλιά του χάρη.
Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power