FIA Mohammed bin Sulayem: Μετά από δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης ότι η FIA βυθιζόταν στο χάος, ο πρόεδρος Mohammed bin Sulayem απαντά τώρα με μια μαχητική συνέντευξη
Ο πρόεδρος της FIA Mohammed bin Sulayem απέρριψε δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης ότι η παγκόσμια ένωση αυτοκινήτου και μηχανοκίνητου αθλητισμού βυθίζεται στο χάος υπό την ηγεσία του και είπε στους οδηγούς της Formula 1 ότι «δεν είναι δουλειά τους» ηγείται της FIA και ποιες αποφάσεις παίρνει.
Ο Sulayem βρέθηκε πρόσφατα (ξανά) στο διασταυρούμενο πυρά της κριτικής, που πυροδοτήθηκε από μια επίσημη δήλωση του συνδικάτου οδηγών GPDA . Λίγο μετά τη δήλωση, ο Niels Wittich έχασε τη δουλειά του ως διευθυντής αγώνων Formula 1 και ο Tim Mayer απολύθηκε χωρίς προσωπική συνέντευξη μετά από 15 χρόνια εθελοντικής εργασίας ως επίτροπος αγώνων της FIA. Δεν υπήρχαν λόγοι για αυτό.
Στη συνέχεια, ο διευθυντής του GPDA, Τζορτζ Ράσελ, επέκρινε πριν από το Γκραν Πρι του Κατάρ: “Ακριβώς τη στιγμή που θέλαμε λίγη περισσότερη διαφάνεια και συνέπεια, οι επόμενοι δύο πολύ σημαντικοί υπάλληλοι της ένωσης απολύονται. Θα θέλαμε απλώς λίγη περισσότερη σαφήνεια για τι συμβαίνει και θα ήθελα να μάθω ποιος θα απολυθεί στη συνέχεια».
Η FIA δεν δικαιολόγησε την απόφαση σχετικά με το γιατί έπρεπε να φύγουν οι Wittich και Mayer. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ο ίδιος ο Sulayem φέρεται να ξεκίνησε τον χωρισμό. Και δεν έχει ακόμη σχέδια να εμπλέξει τους οδηγούς: “Δεν είναι δική τους δουλειά. Συγγνώμη”, λέει σε συνέντευξή του στο Autosport.
«Με όλο τον σεβασμό: Είμαι ο ίδιος οδηγός αγώνων», λέει ο 14 φορές πρωταθλητής του Πρωταθλήματος Ράλι Μέσης Ανατολής. “Σέβομαι τους οδηγούς. Θα πρέπει να επικεντρωθούν σε αυτό που κάνουν καλύτερα, που είναι οι αγώνες”. Όλα τα άλλα είναι μόνο μέλημα της FIA: “Κάνουμε ό,τι είναι καλύτερο για τη FIA. Όλα έχουν να κάνουν με τα αποτελέσματα που προσφέρουμε.”
Όταν σχολίασε ότι οι οδηγοί θα ήθελαν να μάθουν γιατί απολύθηκε ο Wittich, απάντησε: “Πρέπει να τους το πούμε; Αν αλλάξει κάτι στις ομάδες, θα το πουν και σε εμάς; Δεν το κάνουν! Δεν χρειάζεται Έχουμε κανόνες και δεν ακολουθούμε τους κανόνες των άλλων.
«Σιγά σιγά τελειώνουν από κόσμο».
Προηγουμένως, ο Tim Mayer, γιος του πρώην προϊσταμένου της McLaren, Teddy Mayer, είχε προηγουμένως επικρίνει δημόσια σε συνέντευξή του στο BBC ότι η FIA δεν έκανε χάρη στον εαυτό της εκδιώκοντας πολλούς υψηλόβαθμους υπαλλήλους: «Σιγά σιγά τρέχουν από ανθρώπους να κάνουν αυτό το “Να μπορείς να κάνεις δουλειές.”
Και ο Mayer επικρίνει επίσης το γεγονός ότι ο Sulayem προφανώς παρενέβη ενεργά στις αποφάσεις των επιτρόπων αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της θητείας του. Στην πραγματικότητα απαγορεύεται, σε τελική ανάλυση, οι επίτροποι καλούνται να λαμβάνουν τις αποφάσεις τους ανεξάρτητα και αμερόληπτα. Ούτε ο διευθυντής του αγώνα δεν επιτρέπεται να επηρεάσει τις κρίσεις τους.
«Για παράδειγμα, ήταν η άποψή του ότι οι οδηγοί πρέπει να τιμωρούνται για βρισιές», λέει ο Mayer. “Υπάρχουν καταστάσεις όπου παρενέβη εκφράζοντας την άποψή του. Όχι απευθείας στους επιτρόπους, αλλά μέσω των υπαλλήλων του”. Μια κατηγορία που έχει ήδη οδηγήσει σε (τελικά άκαρπη) έρευνα στο πλαίσιο της FIA στο παρελθόν.
“Από τεχνικής άποψης, η ακατάλληλη γλώσσα στην πραγματικότητα απαγορεύεται, επομένως βασικά δεν είναι παράνομη. Αλλά αν είναι λογικό να τιμωρούνται αμέσως οι οδηγοί για λίγη βρισιά είναι άλλο θέμα”, δείχνει ο Mayer ότι κατανοεί τη θέση του GPDA.
“Για τους περισσότερους οδηγούς αγώνων, τα αγγλικά δεν είναι η μητρική τους γλώσσα, αλλά στην καλύτερη περίπτωση η δεύτερη ή η τρίτη τους γλώσσα. Και τα περισσότερα μικρά παιδιά μαθαίνουν εκφράσεις όπως αυτές πρώτα και κύρια στα καρτ με τις ομάδες τους. Νομίζω ότι το θέμα θα μπορούσε επίσης να αντιμετωπιστεί με περισσότερη ευαισθησία, εκτός αν θέλετε πραγματικά να λυγίσετε τους μύες σας».
FIA Mohammed bin Sulayem: Γιατί η GPDA είναι δυσαρεστημένη με το Sulayem
Η GPDA είχε προηγουμένως επιτεθεί δριμύτα στον Σουλεϊέμ και τον κάλεσε να επανεξετάσει «τον δικό του τόνο και την επιλογή των λέξεων». Μια αντίδραση στην αμφιλεγόμενη δήλωση του Sulayem ότι οι οδηγοί της Formula 1 δεν πρέπει να μιλούν σαν ράπερ, γι’ αυτό, κατά τη γνώμη του, είναι απαραίτητες κυρώσεις για ακατάλληλη γλώσσα.
Επιπλέον, οι οδηγοί είχαν τονίσει ότι «δεν χρειάζεται να τους δίνονται οδηγίες μέσω των μέσων ενημέρωσης όταν πρόκειται για πράγματα τόσο ασήμαντα όπως η χρήση κοσμημάτων ή εσωρούχων» και εξέφρασαν την επιθυμία να μάθουν τι απέγιναν τα πολλά πρόστιμα που επιβλήθηκαν. που λαμβάνονται από τους οδηγούς κατά τη διάρκεια μιας σεζόν της Formula 1 συμβαίνει στην πραγματικότητα.
Σύμφωνα με το GPDA, η FIA είχε ήδη υποσχεθεί πριν από χρόνια ότι τα χρήματα θα επενδυθούν σε νεαρά ταλέντα και στη βελτίωση της ασφάλειας, προκειμένου να αντικρούσει την κατηγορία ότι τα χρήματα χρησιμοποιήθηκαν για να επιτραπεί σε στελέχη της FIA να κοιμηθούν σε ακριβότερα ξενοδοχεία και χρηματοδότηση πτήσεων πρώτης θέσης για αυτούς.
Sulayem: Τα χρήματα δαπανήθηκαν όπως συζητήθηκε
Κατηγορία που δεν αφήνει απαρατήρητη η Σουλεϊέμ. Αποκαλύπτει: “Επενδύσαμε 10,3 εκατομμύρια ευρώ σε νεαρά ταλέντα πέρυσι. Είναι πολλά τα χρήματα, νομίζω. Το 2024 είναι πάνω από δέκα εκατομμύρια μέχρι στιγμής. Απευθείας σε νεαρά ταλέντα, στο καρτ”.
Σύμφωνα με τη FIA, τα 10,3 εκατομμύρια ευρώ επενδύθηκαν σε 85 χώρες το 2023. Υπήρχαν επίσης 70 έργα μηχανοκίνητου αθλητισμού που σχετίζονται με την ασφάλεια που κόστισαν συνολικά 2,7 εκατομμύρια ευρώ. Για τη λειτουργική λειτουργία των πρωταθλημάτων της FIA δαπανήθηκαν 1,9 εκατ. ευρώ και υλοποιήθηκαν 13 έργα που σχετίζονται με τους τεχνικούς κανονισμούς.
«Τα ΜΜΕ δεν εκλέγουν τον Πρόεδρο της FIA»
Ο Sulayem δεν φαίνεται να νοιάζεται που η κυβέρνησή του προκάλεσε πρόσφατα αρνητικούς τίτλους και σχόλια: “Όσον αφορά τα μέσα ενημέρωσης, με όλο τον σεβασμό… Αλλά γιατί πρέπει να απαντήσω σε όλα; Φέρω την ευθύνη μου απέναντι στο μέλος ενώσεων της FIA και προς το FIA Sport.”
“Δεν είμαι κάποιος που σηκώνεται το πρωί και διαβάζει ό,τι κυκλοφορεί στα μέσα ενημέρωσης. Τα μέσα είναι καλά, αλλά δεν εκλέγουν τον πρόεδρο της FIA. Με εκλέχτηκαν για να βάλω σε τάξη τη FIA και εγώ” εκεί, για να τα λύσω, είμαι πολύ χαρούμενος με τη νέα ομάδα».
Το γεγονός ότι κάποια κεφάλια κύλησαν, μερικές φορές με την προσοχή του κοινού, απεικονίστηκε με παραμορφωμένο τρόπο σε ορισμένα μέσα. Είναι αλήθεια ότι κάποιοι υπάλληλοι απολύθηκαν ή μετατέθηκαν σε νέες θέσεις. Αλλά την ίδια στιγμή, η FIA προσέλαβε επίσης πολύ νέο προσωπικό.
“Ξέρεις τι; Είμαι πολύ αισιόδοξος για τη FIA. Είμαι πολύ χαρούμενος για τη σύνθεση μας. Βλέπω μόνο καλά πράγματα σε αυτό. Γνωρίζατε ότι προσλάβαμε 64 νέους υπαλλήλους το 2023 και ακόμη και 92 το 2024; ” Γι’ αυτό δεν ασχολείται περαιτέρω με την κριτική από έξω.
FIA Mohammed bin Sulayem: Μια κρίση της FIA υπάρχει μόνο «στη μάντρα της Formula 1 και στα βρετανικά μέσα ενημέρωσης», λέει, προσθέτοντας: «Θα μπορούσα να σας δώσω μια λίστα με τα μέλη της FIA Καλέστε τους και να ρωτήσετε αν υπάρχει πραγματικά χάος στους κανόνες της FIA Μη διστάσετε να ρωτήσετε Έχω πιο σημαντικά πράγματα να κάνω από το να σηκωθείτε και να διαβάσετε τι γράφουν οι X, Y, Z.
“Είμαι ακόμα εκεί; Ναι. Θέτω τις σωστές προτεραιότητες σύμφωνα με το πνεύμα της FIA; Ναι. Έχω παραβιάσει κανέναν κανόνα; Όχι. Έλα! Τα μέσα ενημέρωσης με κατηγορούν ότι έκανα κάθε λογής πράγματα. Σεξισμός, για Για παράδειγμα, τι έχει απομείνει από αυτό;
Κατηγορίες για υποτιθέμενο σεξισμό
Οι κατηγορίες για σεξισμό εναντίον του Sulayem εμφανίστηκαν για πρώτη φορά όταν ανακαλύφθηκε ένα παλιό απόσπασμα από μια αρχειοθετημένη έκδοση της προσωπικής του ιστοσελίδας στην οποία λέγεται ότι έλεγε ότι δεν του άρεσαν οι γυναίκες που πίστευαν ότι ήταν πιο έξυπνες από τους άνδρες. Ένα απόσπασμα που αργότερα δεν αμφισβήτησε, αλλά προσπάθησε να το εξηγήσει ως παρεξηγημένο.
Και μετά ήταν η επιστολή της Shaila-Ann Rao, της πρώην γενικής γραμματέας μηχανοκίνητου αθλητισμού στη FIA, η οποία επίσης κατηγόρησε τη Sulayem για σεξισμό στην επιστολή της. Αλλά καμία από τις κατηγορίες που έγιναν εναντίον του δεν οδήγησε ποτέ σε καταδίκη του Προέδρου της FIA, ο οποίος επομένως θεωρείται αθώος.
Σήμερα λέει: “Κάποιος έρχεται μαζί με κάτι που συνέβη πριν από 23 χρόνια, λέει ότι κάποιος του έκλεψε τα λεφτά και ότι είπα ότι παρενέβη στις αποφάσεις των επιτρόπων. Αλλά πόσο κόλλησε αυτό; Και μιλούν για χάος. Αλλά Θα κάνω τα πάντα για να βελτιώσω τη θέση της FIA, αν θέλουν να μιλήσουν οι άλλοι».
Ο Mohammed bin Sulayem, γεννημένος το 1961, ανέλαβε το αξίωμα του Προέδρου της FIA από τον Jean Todt στα τέλη του 2021. Ο Πρόεδρος της FIA εκλέγεται για τέσσερα χρόνια, αλλά μπορεί να εκλεγεί πολλές φορές. Ο Άραβας θεωρείται πλέον μη δημοφιλής στη Formula 1. Ωστόσο, δεν εκλέγεται από τις ομάδες ή τους οδηγούς, αλλά από συλλόγους αυτοκινήτου και μηχανοκίνητου αθλητισμού σε όλο τον κόσμο.