Φόρμουλα 1 Desiré Wilson : Εδώ είναι η βιογραφία της Desiré Wilson, της πρώην οδηγού αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού
F1: Η Desiré Wilson είναι μια από τις λίγες γυναίκες οδηγούς αγώνων αυτοκινήτων της γενιάς της, η κληρονομιά της οποίας έχει ξεπεράσει ακόμη και χρόνια μετά τη συνταξιοδότησή της. Η Νοτιοαφρικανός αθλητής δραστηριοποιήθηκε για 58 χρόνια, συμμετέχοντας σε κορυφαίες διοργανώσεις. Εδώ είναι το βιογραφικό της και οι συναρπαστικές λεπτομέρειες της ζωής της Desiré Wilson Φόρμουλα 1 .
Η Desiré Wilson κέρδισε έναν αγώνα F1 ; Η Wilson έγραψε ιστορία όταν έγινε η πρώτη και μοναδική γυναίκα που κέρδισε έναν αγώνα Formula 1 . Το επίτευγμα της άνοιξε πολλές άλλες ευκαιρίες, χτίζοντας μια διαρκή κληρονομιά στο άθλημα. Ποια είναι η ιστορία της; Διαβάστε παρακάτω και μάθετε τη βιογραφία του πρώην οδηγού αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Πόσο χρονών είναι η Desiré Wilson;
Φόρμουλα 1 Desiré Wilson : Η Desiré Wilson (ηλικίας 70 ετών από τον Νοέμβριο του 2023) γεννήθηκε στις 26 Νοεμβρίου 1963. Αναγνωρίζεται ως η πιο ολοκληρωμένη γυναίκα οδηγός αγώνων αυτοκινήτων παγκοσμίως και η ταχύτερη στη χώρα καταγωγής της.
Ποια είναι η εθνικότητα της Desiré Wilson;
Η Desiré γεννήθηκε στο Brakpan, στο Transvaal, στη Νότια Αφρική . Ξεκίνησε την καριέρα της στην πατρίδα της, αλλά αργότερα μετακόμισε στο Ηνωμένο Βασίλειο για να ακολουθήσει την επαγγελματική της σταδιοδρομία.
Φόρμουλα 1 Desiré Wilson : Τι είναι γνωστό για τους γονείς της Desiré Wilson;
Η Desire μεγάλωσε σε μια οικογένεια που αγαπούσε τις μηχανές. Ο πατέρας της ήταν ο Τσάρλι Ράνταλ , εθνικός πρωταθλητής μοτοσυκλέτας. Δυστυχώς, τα στοιχεία της μαμάς της δεν είναι δημόσια και δεν είναι ξεκάθαρο αν μεγάλωσε δίπλα σε κάποια αδέρφια.
Είναι παντρεμένη η Desiré Wilson;
Ο σύζυγος της Desiré, Alan Wilson, είναι αρχιτέκτονας δρόμου. Το ζευγάρι έχει ζήσει μια ήρεμη ζωή μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Ομοίως, τα στοιχεία των παιδιών τους, αν υπάρχουν, δεν είναι δημόσια.
Η καριέρα της Desiré
Φόρμουλα 1 Desiré Wilson : Η γυναίκα οδηγός της F1 ξεκίνησε να αγωνίζεται στα πέντε, συμμετέχοντας στο καρτ πριν προχωρήσει σε διάφορα πρωταθλήματα αυτοκινήτου. Το 1967, στα 12 του, ο Wilson τερμάτισε δεύτερος στους υπηκόους της Νότιας Αφρικής οδηγώντας μικρά αυτοκίνητα. Το πλήρες αγωνιστικό της ντεμπούτο ήταν το 1972 στον αγώνα Formula Vee της Νότιας Αφρικής.
Το 1975 συμμετείχε στον αγώνα Formula Ford στη Νότια Αφρική και διεκδίκησε την πρώτη θέση. Την επόμενη χρονιά, συμμετείχε στο FF1600 της Νότιας Αφρικής, και έγινε η πρώτη γυναίκα που κέρδισε εθνικό πρωτάθλημα αγώνων στη Νότια Αφρική.
Το 1980 ήταν μια σημαντική χρονιά για εκείνη επειδή μετακόμισε στο Ηνωμένο Βασίλειο, αγωνίστηκε και κέρδισε το Βρετανικό Πρωτάθλημα Formula 1 στο Brands Hatch. Η Desiré έχει μια εξέδρα στο Brands Hatch που πήρε το όνομά της, χάρη σε αυτό το επίτευγμα.
Η νίκη της την έκανε μία από τις πέντε γυναίκες που συμμετείχαν σε αγώνα Formula 1 οποιουδήποτε είδους. Ο συνταξιούχος οδηγός φροντίδας αγώνων έλαβε επίσης μέρος στη Φόρμουλα 3, στη Φόρμουλα 2 και σε άλλους αγώνες εκτός πρωταθλήματος. Το 1984, η Desiré έγινε η πρώτη γυναίκα που δοκίμασε ένα όχημα της Formula 1 που σχεδιάστηκε από την Williams Grand Prix Engineering.
H Ντεσιρέ αποσύρθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1980 μετά από μια ακμάζουσα καριέρα 58 ετών και έγινε προπονητής αγώνων και σχολιαστής μηχανοκίνητου αθλητισμού. Εδώ είναι μερικά από τα επιτεύγματά της:
- Κέρδισε το Νοτιοαφρικανικό Πρωτάθλημα Formula Ford το 1975 και το 1976.
- Βραβεύτηκε με το βραβείο Driver to Europe το 1976.
- Μαζί με τον Alain de Cadenet κέρδισε τους αγώνες Monza 1000km και Silverstone 6 Hours το 1980.
- Είναι η μόνη γυναίκα που έχει άδεια οδήγησης σε εκδήλωση CART Indycars και κατέχει Super Licence της FIA (Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτων).
Ποια είναι η καθαρή αξία του Desiré Wilson;
Τα επιτεύγματα και τα επιτεύγματα της γυναίκας οδηγού αγώνων της έχουν κερδίσει έναν άνετο τρόπο ζωής. Σύμφωνα με διαδικτυακές πηγές , η καθαρή αξία του Desiré κυμαίνεται μεταξύ 1 και 5 εκατομμυρίων δολαρίων. Τα στοιχεία του ενεργητικού και των επενδύσεών της δεν είναι δημόσιες. Ωστόσο, τα κέρδη της προέρχονται κυρίως από την επαγγελματική της καριέρα. Παρά τη συνταξιοδότηση πριν από αρκετά χρόνια, εξακολουθεί να αγωνίζεται περιστασιακά στο Φεστιβάλ Ταχύτητας Καλής Θέλησης.
- Η νέα εφαρμογή ταξί που τα σπάει… Taxi.gr με τρία κλικ, έχεις ταξί!
- Γιατί η υδροβολή πλοίων αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο στη συντήρηση; Ποιοι οι κίνδυνοι στο περιβάλλον;
- Motor Festival : Έκθεση αυτοκινήτου και Test Drive στο MEC Παιανίας
- 22th Motor Festival The Real Game 23-25 Μαρτίου 2024 στο εκθεσιακό κέντρο MEC Παιανίας
- Motor Festival: Έκθεση μοτοσυκλέτας και Test Ride στο MEC Παιανίας
Φόρμουλα 1 Desiré Wilson : ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΕΣ ΨΥΧΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΝΔΡΕΣ
H Desiré Wilson δεν βλέπει κανένα σωματικό ή ψυχικό λόγο για τον οποίο μια γυναίκα δεν μπορεί να αγωνιστεί στη Formula 1, ό,τι κι αν πουν οι άνδρες, και θα έπρεπε να γνωρίζει.
Ως η μόνη γυναίκα που κέρδισε έναν αγώνα της Formula 1, έναν γύρο μη πρωταθλητισμού μιας βρετανικής σειράς που δεν λειτουργεί εδώ και καιρό στο Brands Hatch το 1980, η 65χρονη Νοτιοαφρικανή λέει ότι όσοι θέτουν τέτοια εμπόδια τους λένε σκουπίδια.
«Συνήθιζα να οδηγήσω για τρεις ώρες σε αγώνες παγκοσμίου πρωταθλήματος αντοχής, με τερατώδεις Porsche 956, και ήμουν ικανή να το κάνω», είπε στο Reuters στον πρώτο αγώνα της σειράς W αποκλειστικά για γυναίκες.
Ο πρώτος αγώνας IndyCar της Wilson στο Κλίβελαντ του Οχάιο, το 1983, ήταν 500 χιλιόμετρα σε δρόμο με οκτώ πίστες για καύσιμα και χωρίς αλλαγές κουπιών.
«Τα αυτοκίνητα ήταν βάναυσα. Τερμάτισα 10η σε αυτόν τον αγώνα και νομίζω ότι επτά οδηγοί τράβηξαν και κατέρρευσαν (λόγω της ζέστης)», είπε. «Οι οδηγοί είχαν λιποθυμήσει και ήμουν εκεί, ένας οδηγός 120 λιβρών, αλλά όλα ήταν μέσα στην ψυχική δύναμη».
Φόρμουλα 1 Desiré Wilson :«Η γνώμη μου είναι ότι οι γυναίκες είναι στην πραγματικότητα πιο δυνατές ψυχικά από τους άνδρες.
Νομίζω ότι μπορούμε να πιέσουμε τον εαυτό μας πολύ περισσότερο από ό,τι μπορούν οι άντρες», πρόσθεσε η Wilson.
«Είναι το άτομο, από τι αποτελείται, τι θέλεις στη ζωή, πόσο σκληρά θέλεις να παλέψεις για αυτό και πόσο σοβαρός και συγκεντρωμένος είσαι».
Η σειρά W, με 18 γυναίκες που αγωνίζονται πανομοιότυπα μονοθέσια της Formula 3 σε ένα πρωτάθλημα έξι γύρων, στοχεύει να ανεβάσει το προφίλ των γυναικών δρομέων και να τις βοηθήσει να ανεβάσουν τους άνδρες στη σκάλα των μονοθέσιων.
Φόρμουλα 1 Desiré Wilson : Ένας από τους απώτερους στόχους είναι να δούμε μια γυναίκα να αγωνίζεται ξανά στη Formula 1 για πρώτη φορά μετά την Ιταλίδα Lella Lombardi το 1976, και ο Wilson υποστηρίζει ιδιαίτερα την ιδέα.
«Νομίζω ότι είναι υπέροχη ιδέα. Γιατί τελικά δίνεις σε αυτές τις γυναίκες την ευκαιρία να λάβουν μέρος. Πολλοί από αυτούς δεν θα έπαιρναν αγώνες αν δεν υπήρχε αυτή η σειρά», είπε.
«Για τους άντρες που λένε «γιατί να είναι μια σειρά αποκλειστικά για γυναίκες;», δεν χρειάστηκε να περάσουν πραγματικά αυτό που έπρεπε να περάσουν οι γυναίκες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Άρα δεν έχουν ιδέα.
«Πιστεύω ότι αυτή η σειρά θα αναδείξει τις γυναίκες περισσότερο από ποτέ και ελπίζω ότι θα είναι ένας συνδυασμός εύρεσης περισσότερης χορηγίας. Θα ήθελα πολύ να δω κάποιον εκεί (στη Formula 1) τα επόμενα χρόνια».
Μπορείτε να μετρήσετε στα δάχτυλα του ενός χεριού πόσες γυναίκες έχουν συμμετάσχει σε έναν αγώνα Formula 1 παγκόσμιου πρωταθλήματος και η Wilson είναι μία από αυτές τις πέντε.
Ενώ η Νοτιοαφρικανή απέτυχε να προκριθεί στη Williams της για το Βρετανικό Grand Prix του 1980 στο Brands Hatch, όπως και ο μελλοντικός παγκόσμιος πρωταθλητής Keke Rosberg, λέει ότι τα φύλλα χρονισμού έλεγαν μόνο ένα μέρος της ιστορίας.
Φόρμουλα 1 Desiré Wilson : Θυμήθηκε τα λόγια του Γάλλου οδηγού Jacques Laffite, που δεν είχε συγχωρεθεί αφού την ανάγκασε να βγει από την πίστα στο δρόμο για μια υποδοχή στην πρώτη σειρά για τον Ligier, ο οποίος είπε: «Καμία (υβριστική) γυναίκα δεν πρέπει να είναι στα γκραν πρι».
Όταν η Wilson κέρδισε το Evening News Trophy στο Brands Hatch, μια πίστα που έχει πλέον το όνομά της, κέρδισε τέσσερις οδηγούς F1, συμπεριλαμβανομένου του Eliseo Salazar της Χιλής και του σπουδαίου Ιταλού μοτοσυκλετιστή Giacomo Agostini.
Η Wilson οδήγησε επίσης ένα Tyrrell στο Grand Prix της Νότιας Αφρικής του 1981 στο Kyalami, έναν αγώνα που είχε προγραμματιστεί αρχικά ως ο πρώτος γύρος της σεζόν αλλά στη συνέχεια θεωρήθηκε ότι δεν ήταν πρωταθλητής λόγω της πολιτικής της F1. Αυτός ο χαρακτηρισμός εξακολουθεί να ακούγεται.
«Κάθε λίγα χρόνια μια γυναίκα μπορούσε τουλάχιστον να επιχειρήσει να μπει στη Formula 1. Αλλά έπρεπε ακόμα να προκριθείς και να πάρεις τη σούπερ άδεια για να μπορέσεις να αγωνιστείς».
Το φύλο ήταν πάντα ένα θέμα.
«Είχα μερικούς χορηγούς που γύρισαν και είπαν: Είσαι στο αυτοκίνητό μου γιατί θέλω να πας να νικήσεις αυτά τα αγόρια», είπε. «Πολλοί τύποι πιέστηκαν από τις φίλες και τις γυναίκες τους να μην τους ξυλοκοπήσει μια γυναίκα».
«Όλοι ήταν φίλοι σου ενώ εσύ δεν ήσουν ανταγωνιστικός», πρόσθεσε. «Αλλά τη στιγμή που άρχισες να κερδίζεις ήταν εκπληκτικό πόσο λιγότερους άντρες φίλους είχες. Απλώς εξαφανίστηκαν».
Φόρμουλα 1 Desiré Wilson : Το 1980, η ομάδα της Wilson στο πρωτάθλημα F1 με έδρα τη Βρετανία τελείωσε από χορηγία και της είπε ότι μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά να τρέξουν μόνο ένα μονοθέσιο και αυτό θα ήταν του συμπαίκτη του Kevin Cogan, παρά το γεγονός ότι ήταν τρίτη στο πρωτάθλημα.
«Είπαν… Ο Κέβιν είναι άντρας και πρόκειται να πάει στη Φόρμουλα 1. Δεν είσαι», εξήγησε εκείνη. «Είπαν ότι θα φτάσει στη Formula 1. Αλλά δεν το έκανε ποτέ».
Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:
- F1: Ο Μαξ Φερστάπεν δεν έχει κάτσει ούτε λεπτό στις χειμερινές διακοπές
- Michael Schumacher F1: Η κατάσταση του είναι τόσο τραγική που δεν θα το ευχόσουν ούτε στον χειρότερο εχθρό σου
- MotoGP Marquez: «Δεν σκέφτομαι να ταιριάξω με τον Rossi»
- Μεγάλη πρόταση βόμβα από το εξωτερικό για το Motor Festival