ENGINE POWER

Formula 1: Η Red Bull «κερδίζει» έδαφος το 2024, ο μεγάλος αντίπαλος χάνει πραγματικά έδαφος

Formula 1 Red Bull: H F1 περιορίζει τον χρόνο αεροδυναμικής σήραγγας για τις ομάδες της F1 και η Red Bull κερδίζει έδαφος σε σχέση με τον ανταγωνισμό
Formula 1: Η Red Bull «κερδίζει» έδαφος το 2024, ο μεγάλος αντίπαλος χάνει πραγματικά έδαφος

Formula 1 Red BullΗ νέα σεζόν της Formula 1 δεν έχει ξεκινήσει ακόμη, αλλά οι ομάδες είναι ήδη απασχολημένες με τα νέα μονοθέσια για το 2024. Ορισμένες ομάδες μπορούν να περνούν περισσότερο χρόνο στη σήραγγα αέρα και στο CFD από άλλες. Διαβάστε πόσο χρόνο επιτρέπεται να ξοδέψει κάθε ομάδα στην αεροδυναμική σήραγγα και στο CFD το 2024 εδώ!

Γιατί η F1 περιορίζει τον χρόνο αεροδυναμικής σήραγγας για τις ομάδες της F1

Η Formula 1 βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στις δοκιμές αεροδυναμικής σήραγγας και στο πρόγραμμα υπολογιστή CFD από τότε που καταργήθηκαν οι δοκιμές. Αυτό επιτρέπει στα ανταλλακτικά του αυτοκινήτου να δοκιμάζονται όσο το δυνατόν καλύτερα, αλλά εδώ και αρκετά χρόνια οι κανονισμοί το έχουν περιορίσει.

formula1-red-bull-formula-one-f1-aerodynamiko-tunel-aerodinamiki-siraga

Πόσο χρόνο επιτρέπεται να περνούν οι ομάδες της F1 στην αεροδυναμική σήραγγα;

Formula 1 Red Bull: Λόγω του κορωνοϊού, τα κορδόνια ήταν σφιγμένα σε όλη τη διαδρομή. Οι ομάδες της F1 κάθονταν σε περίπου 65 διαδρομές αεροδυναμικής σήραγγας την εβδομάδα μέχρι το 2020, αλλά επιτρέπονταν μόνο 40 διαδρομές το 2021. Το 2021, προσαρτήθηκε επίσης μια κλίμακα, για να δοθεί στις μικρότερες ομάδες περισσότερος χρόνος για να φτάσουν τις κορυφαίες ομάδες. Ανά θέση στο πρωτάθλημα, ένας κατασκευαστής είχε 2,5 τοις εκατό περισσότερο ή λιγότερο χρόνο στην αεροδυναμική σήραγγα που είχε στη διάθεσή του. Ο ηγέτης του πρωταθλήματος πήρε το 90 τοις εκατό των 40 δρομολογίων, ή 36 τρεξίματα την εβδομάδα. Ο δεύτερος έλαβε 112,5 τοις εκατό, ή 45 τρεξίματα την εβδομάδα.

Αυτή η κλίμακα προσαρμόστηκε περαιτέρω για τη σεζόν F1 2022-2025, με τις διαφορές ανά θέση να είναι έως και πέντε τοις εκατό. Ως αποτέλεσμα, ο ηγέτης του πρωταθλήματος παίρνει μόνο το 70 τοις εκατό (28 τρεξίματα την εβδομάδα) και ο τελευταίος αριθμός 115 τοις εκατό (46 διαδρομές την εβδομάδα).

formula1-red-bull-formula-one-f1-aerodynamiko-tunel-aerodinamiki-siraga

Η Red Bull Racing κερδίζει έδαφος στον ανταγωνισμό

Formula 1 Red Bull:  Για τη σεζόν F1 2024, η κατάταξη του πρωταθλήματος κατασκευαστών θα καθοδηγήσει το νέο κλειδί κατανομής που θα καθοριστεί. Επομένως, η Red Bull Racing θα έχει τον λιγότερο χρόνο στη σήραγγα αέρα από όλες τις ομάδες της F1, ενώ η Haas, ως τελευταία, θα έχει τον περισσότερο χρόνο στη διάθεσή της.

Στο Red Bull θα επιτραπεί το 70 τοις εκατό του μέγιστου αριθμού διαδρομών, ανεβάζοντας το σε 28 διαδρομές την εβδομάδα στην αεροδυναμική σήραγγα. Σίγουρα αυτό θα μοιάζει με νίκη για τη Red Bull, καθώς μέχρι τις 26 Οκτωβρίου 2023 η Red Bull μπορούσε να χρησιμοποιήσει μόνο το 63 τοις εκατό επειδή είχε μια ποινή για υπέρβαση του ανώτατου ορίου του προϋπολογισμού το 2021.

formula1-red-bull-formula-one-f1-aerodynamiko-tunel-aerodinamiki-siraga

Η Mercedes ήταν ήδη στη δεύτερη θέση μεταξύ των κατασκευαστών στις 30 Ιουνίου 2023 και έτσι διατηρεί τον ίδιο αριθμό δρομολογίων. Η Ferrari ήταν στην τέταρτη θέση μέχρι τα μέσα του 2023 και έτσι πρέπει να παραδώσει δύο διαδρομές την εβδομάδα λόγω της τρίτης θέσης τερματισμού το 2023. Η McLaren χάνει επίσης έδαφος. Η ομάδα με έδρα το Woking ήταν έκτη μεταξύ των κατασκευαστών μετά το Καναδικό Grand Prix και ανέβηκε δύο θέσεις. Με αυτόν τον τρόπο, χάνουν τέσσερις διαδρομές την εβδομάδα.

Η Aston Martin είναι νικήτρια σε αυτή την περίπτωση, καθώς έχασε δύο θέσεις προς το τέλος της σεζόν. Η Alpine, η οποία ήταν πέμπτη στα μέσα του 2023, κερδίζει επίσης δύο ακόμη διαδρομές λόγω της έκτης της θέσης. Η Haas και η Alfa Romeo κερδίζουν επίσης από τέσσερα σερί η καθεμία καθώς και οι δύο έπεσαν δύο θέσεις.

Θέση Ομάδα Ποσοστό 2023 Ποσοστό 2024
1 Red Bull Racing 70% 70%
2 Mercedes 75% 75%
3 Ferrari 85% 80%
4 McLaren 95% 85%
5 Aston Martin 80% 90%
6 αλπικός 90% 95%
7 Ουίλιαμς 110% 100%
8 AlphaTauri 115% 105%
9 Άλφα ρομέο 100% 110%
10 Haas 105% 115%

formula1-red-bull-formula-one-f1-aerodynamiko-tunel-aerodinamiki-siraga

Formula 1 Red BullΗ νέα διανομή ισχύει έως τις 30 Ιουνίου 2024. Το Grand Prix της Αυστρίας θα διεξαχθεί την Κυριακή 30 Ιουνίου, επομένως αυτοί οι πόντοι θα εξακολουθούν να μετρούν. Η βαθμολογία του πρωταθλήματος μετά από εκείνο το αγωνιστικό Σαββατοκύριακο θα καθορίσει το κλειδί διανομής για το δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Formula 1: Η Red Bull «κερδίζει» έδαφος το 2024, ο μεγάλος αντίπαλος χάνει πραγματικά έδαφος», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για περισσότερα σχετικά άρθρα επιλέξτε παρακάτω.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Μιχάλης Κοντιζάς

Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!