Γνωρίζαμε ήδη το τελικό χρώμα του μονοθέσιου 2024 , τώρα γνωρίζουμε το σχήμα του MCL38 για την επόμενη σεζόν.
Η McLaren σηκώνει το πέπλο στο MCL38
Στο πλαίσιο της προετοιμασίας για τη σεζόν του 2024, η ομάδα πραγματοποιεί επίσης μια ημέρα προωθητικών γυρισμάτων στην πίστα Silverstone, με τους Lando Norris και Oscar Piastri να μοιράζονται καθήκοντα οδήγησης.
Η McLaren θα επιδιώξει να συνεχίσει την πρόσφατη ανοδική της τροχιά με το MCL38, μετά από ένα κακό ξεκίνημα για το 2023 χάρη σε ένα σημαντικό πρόγραμμα αναβάθμισης στη μέση της σεζόν που την οδήγησε από τον αγώνα για βαθμούς στο αγώνα για τα βάθρα. Πράγματι, η ομάδα του Andrea Stella ανέβηκε στην τέταρτη θέση της βαθμολογίας των κατασκευαστών στο τέλος της χρονιάς, πίσω από Red Bull, Mercedes και Ferrari, αφού ξεπέρασε την Aston Martin στο τέλος της σεζόν.
Εκτός από μια δομική αναθεώρηση πριν αυτές οι ενημερώσεις μπουν στην πίστα, οι προσπάθειες της McLaren για το 2024 ενισχύθηκαν επίσης από μια σειρά αφίξεων υψηλού προφίλ, δηλαδή τον πρώην αρχηγό μηχανικού της Red Bull, Rob Marshall, και τον πρώην ειδικό αεροδυναμικής της Ferrari, David Sanchez. .
«Είναι υπέροχο να βλέπεις το νέο μας μονοθέσιο με τα χρώματα του 2024 στην πίστα και να βλέπεις τη σκληρή δουλειά και την αφοσίωση της ομάδας να καρποφορούνται», δήλωσε ο Zak Brown, Διευθύνων Σύμβουλος της McLaren Racing. “Το φανταστικό με αυτό το άθλημα είναι η ανταγωνιστικότητά του και γι’ αυτό πρέπει να παραμείνουμε ρεαλιστές γιατί κάθε ομάδα θα έχει σημειώσει πρόοδο κατά τη διάρκεια της εκτός σεζόν. Η πραγματική δοκιμασία για το αν έχουμε κάνει βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση θα είναι η πρόκριση στο Μπαχρέιν.
«Είμαστε όλοι πρόθυμοι να επιστρέψουμε στον ανταγωνισμό, αλλά ξέρουμε ότι έχουμε μια μακρά σεζόν μπροστά μας και έχουμε ακόμη πολλή δουλειά να κάνουμε για να διασφαλίσουμε ότι θα συνεχίσουμε την πρόοδο που έχουμε σημειώσει όλο το 2023».
Μετά από μια αρχική ζωντανή παρουσίαση , το πλήρες MCL38 αποκαλύφθηκε μέσω των καναλιών κοινωνικής δικτύωσης της McLaren την προσεκτικά επιλεγμένη ώρα στις 0838 GMT.
Η κυκλοφορία της McLaren σημαίνει ότι μόνο δύο ομάδες δεν έχουν ακόμη επιδείξει τους νέους τους αμφισβητίες, με τη Mercedes να ακολουθεί αργότερα το πρωί της Τετάρτης και την παγκόσμια πρωταθλήτρια Red Bull να είναι έτοιμη για μια αποκάλυψη την Πέμπτη.
Formula 1 McLaren: Ενώ ο ανταγωνισμός ήταν ενεργός αυτόν τον χειμώνα για να κλείσει το τεράστιο χάσμα απόδοσης που παρατηρήθηκε τα τελευταία δύο χρόνια με τη Red Bull, η McLaren φαίνεται να έχει το ιδανικό προφίλ για να γίνει το κύριο αουτσάιντερ.
Αυτή τη φορά, καμία παραδοχή αδυναμίας και αποτυχίας πριν από την έναρξη της σεζόν με τη McLaren . Θυμηθείτε το 2023, ο Andrea Stella είχε προειδοποιήσει κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών ότι η πρώτη επανάληψη MCL60 θα εξελισσόταν μακριά από τα συνηθισμένα πρότυπα της ομάδας, τα οποία η πίστα επιβεβαίωσε αμέσως με μια 17η θέση στην κανονική και μια αποχώρηση στο Μπαχρέιν, πριν από μια 15η και 17η θέση στο Τζέντα.
Στη συνέχεια, η κύρια ιταλική ομάδα ανακοίνωσε ότι το πραγματικό MCL60 θα έφτανε σε δύο φάσεις: πρώτα στο Μπακού και μετά στη σειρά Silverstone-Austria, που άλλαξε άρδην το πρόσωπο της σεζόν της McLaren. Σε σημείο που ο Λάντο Νόρις άρχισε να συλλέγει βάθρα (7), 2ες θέσεις (6) και ο Όσκαρ Πιάστρι κέρδισε ένα pole σπριντ και μια νίκη στο Κατάρ, καθιστώντας τη McLaren τον κύριο ανταγωνιστή της Red Bull το καλοκαίρι τότε ένα καλό μέρος φθινοπωρινός.
Μπορεί λοιπόν η ομάδα του Woking να επαναλάβει τις καλές της εμφανίσεις το 2023, χωρίς την αποτυχία της περασμένης άνοιξης; Σε κάθε περίπτωση, αυτός είναι ο επιθυμητός στόχος. Αυτή την Τετάρτη, 14 Φεβρουαρίου, η McLaren παρουσίασε το αυτοκίνητό της με τη μορφή φωτογραφιών, πριν πάρει την βρεγμένη πίστα στο Silverstone για μια εμπορική ταινία και βαθμονομήσει το MCL38 για πρώτη φορά, το πρώτο αυτοκίνητο που αναπτύχθηκε στη νέα αεροδυναμική σήραγγα MTC.
Η αγγλική ομάδα, η οποία φέτος τον χειμώνα παρέτεινε τους δύο οδηγούς της τουλάχιστον μέχρι το 2026, θα πρέπει να ξεκινήσει το 2024 σε πολύ καλύτερη θέση από πέρυσι, ακόμα κι αν ο Andrea Stella δεν φαντάζεται ότι θα μπορέσει να αμφισβητήσει πλήρως τη Red Bull από το Μπαχρέιν. «Περιμένω από τη Red Bull να συνεχίσει να εκμεταλλεύεται το πλεονέκτημά της στην αρχή της σεζόν », εξήγησε ο Ιταλός.
«Επειδή δεν εξέλιξαν πολύ το αυτοκίνητό τους πέρυσι, οπότε υπάρχει μια καλή πιθανότητα να έχουν συσσωρεύσει γνώση και εξέλιξη για το 2024. Ωστόσο, αν επικεντρωθώ σε εμάς και εννοώ Αν καταφέρουμε να διατηρήσουμε τον ρυθμό εξέλιξής μας το 2023, τότε αναμφίβολα θα είμαστε σε πολύ καλή θέση. Θα είναι αρκετό να ενοχλήσει τη Red Bull και τις άλλες κορυφαίες ομάδες; Δύσκολο να πω. Σε κάθε περίπτωση, πιστεύουμε ότι έχουμε αναπτύξει καλά το μονοθέσιο, αλλά θα πρέπει να δούμε αν μπορούμε να διατηρήσουμε τον ρυθμό όλη τη χρονιά. »
Αυτή τη φορά, ωστόσο, μάλλον θα χρειαστεί να μην συσσωρευτεί μεγάλη καθυστέρηση εισόδου, γιατί οι τεχνικοί κανονισμοί αρχίζουν να κατακτώνται καλά από τους διάφορους μηχανικούς μετά από δύο χρόνια και τρεις χειμώνες σκληρής δουλειάς πάνω τους. «Φέτος, νομίζω ότι η εξοικονόμηση χρόνου στο ρολόι θα αρχίσει να είναι όλο και πιο δύσκολη για να επιτευχθεί », στοιχηματίζει η Andrea Stella. Επί δύο χρόνια βλέπαμε ότι η αεροπορία ήταν τεράστια. Περιμένω ότι θα είναι πολύ πιο δύσκολο τώρα για τους σχεδιαστές να ακολουθήσουν μεγάλες νίκες. Γι’ αυτό πιστεύω ότι η φετινή μας απόδοση θα απαιτήσει αποτελεσματική εξέλιξη. »
Η McLaren ακόμα πιο δυνατή στην Ευρώπη;
Formula 1 McLaren: Τα Papayas εστίασαν αυτόν τον χειμώνα σε τρία βασικά διαμερίσματα για να αναπτύξουν το MCL38: αεροδυναμική απόδοση, αναζήτηση μηχανικής κάθετη δύναμης και αλληλεπίδραση με τα ελαστικά. Οι τρεις σφαίρες έχουν βελτιωθεί και φαίνεται ότι υπάρχουν ακόμη πολλές δυνατότητες να βρεθούν στα τρία διαμερίσματα, καθώς οι μηχανικοί δεν είχαν χρόνο για να εξοπλίσουν το τρέχον αυτοκίνητο με τα τελευταία ευρήματα. «Αυτό θα γίνει πολύ γρήγορα βελτιώσεις για την αρχή της σεζόν », υπόσχεται η Στέλλα.
Προς το παρόν, είναι προφανώς αδύνατο να γνωρίζουμε ποιο θα είναι το πραγματικό επίπεδο του MCL60 στο Μπαχρέιν, όταν έρθει η ώρα να προκριθεί την επόμενη Παρασκευή, 1η Μαρτίου. Ένα πράγμα είναι σίγουρο, ότι θα πρέπει να είναι πολύ καλύτερο από πέρυσι την ίδια περίοδο, και αναμφίβολα λιγότερο καλό από ό,τι θα είναι αρκετές εβδομάδες αργότερα όταν φτάσει στην Ευρώπη. Στο μεταξύ, όταν ρωτάμε τα μέλη της ανώτατης διοίκησης της Red Bull ποια ομάδα φοβούνται ιδιαίτερα, η McLaren έρχεται πάντα πρώτη.
Η βασική ομάδα της ομάδας του Woking προτιμά να ηρεμεί τα πράγματα. «Θα δούμε πού βρισκόμαστε όταν βάλουμε πραγματικά το μονοθέσιο στην πίστα στο Μπαχρέιν. Εδώ στο Silverstone (shakedown) , ήταν πιο προωθητικό από οτιδήποτε άλλο, και ήταν σε υγρές συνθήκες. Ελπίζουμε ότι θα είμαστε στην ίδια δυναμική όπως από την Αυστρία πέρυσι. Προς το παρόν, δεν σχεδιάζουμε ιδιαίτερα μία ή δύο αναβαθμίσεις. Θα δουλέψουμε και θα πιέσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα, και όταν τα έργα μας ωριμάσουν, θα πατήσουμε τη σκανδάλη και θα παραδώσουμε τα εξαρτήματα στο αυτοκίνητο στην πίστα. »
Αν αποδειχθεί ότι η McLaren δεν απέχει πολύ από το σκορ και το βάθρο στο Μπαχρέιν, τότε θα είναι ιδιαίτερα επιφυλακτική για τους αντιπάλους της, γιατί οι μεγάλες υποσχέσεις της όσον αφορά την ανάπτυξη θα μπορούσαν να την κάνουν μια νέα στιγμή, την έκπληξη της αρχής. του καλοκαιριού!
«Τα πράγματα θα γίνουν μόνο πιο σφιχτά»: Ο Λάντο Νόρις προειδοποιεί τη Red Bull για 5 ιπποδρομίες με ομάδες να συμβιβάζονται με τους κανονισμούς
Formula 1 McLaren: Η McLaren πήρε γρήγορα το αυτοκίνητό της για το shakedown στην πίστα του Silverstone αμέσως μετά την αποκάλυψή του την Τετάρτη. Ωστόσο, η ομάδα Papaya και το MCL38 τους δεν ήταν μόνες. Οι αντίπαλοι Mercedes τους ακολούθησαν για τρέξιμο με το πρόσφατα λανσαρισμένο W15. Μετά το μερίδιό του, ο Λάντο Νόρις είχε μια γρήγορη συνέντευξη με τον Κρεγκ Σλέιτερ του Sky F1. Όταν ρωτήθηκε αν περίμενε αυστηρό ανταγωνισμό από τους Silver Arrows, ο Βρετανός παραδέχτηκε ότι ήταν κάτι περισσότερο από το να κυνηγούν απλώς το πρωτάθλημα.
Ο Νόρις είπε , «Η Mercedes, γενικά, είναι πάντα μια δυνατή ομάδα. Δεν πρόκειται να είναι μόνο αυτοί. Θα είναι η Red Bull, τα κόκκινα αυτοκίνητα (Ferrari), τα πράσινα αυτοκίνητα (Aston Martin) και πολλοί από όλους. Και νομίζω ότι καθώς οι κανονισμοί μεγαλώνουν φέτος, τα πράγματα θα γίνουν πιο αυστηρά και ανταγωνιστικά μεταξύ όλων».
Πίσω από την απεριόριστη κυριαρχία της Red Bull, το υπόλοιπο grid πλησίασε περισσότερο στους χρόνους του γύρου το 2023. Καθώς η σεζόν προχωρούσε, η πλειονότητα των top-5 ομάδων έδειξε καλύτερη κατανόηση των κανονισμών. Η κυριαρχία τους στους κανονισμούς επίγειων φαινομένων και στην αεροδυναμική φιλοσοφία θα ωριμάσει μόνο καθώς εξελίσσεται η επερχόμενη σεζόν.
Οι ριζικές αλλαγές είναι ήδη ορατές στα αυτοκίνητα με τα οποία θα ανταγωνιστεί η Mercedes και η Ferrari. Τα αφεντικά της ομάδας και των δύο κατασκευαστών υποσχέθηκαν μια γενική αναθεώρηση της υπάρχουσας σχεδιαστικής τους φιλοσοφίας, και αυτό φαίνεται. Από το μπροστινό φτερό και τα πλαϊνά δοχεία μέχρι τις αναρτήσεις και το δάπεδο, κάθε στοιχείο διαθέτει νέα σχεδίαση στο SF-24 και το W15.
Η McLaren και η Aston Martin, από την άλλη, είναι τα σκοτεινά άλογα από το 2023. Η ομάδα του Fernando Alonso ξεκίνησε τη σεζόν δυναμικά, έχασε τη δύναμη στη μέση, αλλά κατάφερε να ανακάμψει προς το τέλος. Η McLaren, ωστόσο, είχε σταθερή πρόοδο καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Και οι δύο ομάδες θα προσπαθήσουν να διατηρήσουν αυτή τη δυναμική την ερχόμενη σεζόν.
Η Red Bull σημείωσε μια σεζόν άνευ προηγουμένου κυριαρχίας με 21 νίκες σε 22 αγώνες τη σεζόν του 2023. Καθώς η ομάδα μεταμορφώθηκε σε έναν ασταμάτητο τζάγκερναύτη, πολλοί πίστευαν ότι η πορεία θα συνεχιζόταν το 2024 με ευκολία. Ωστόσο, ο επικεφαλής της ομάδας Christian Horner έδωσε μια ενημέρωση που θα έδινε στους αντιπάλους κάποια εμπιστοσύνη. Ο Χόρνερ ομολόγησε ότι έφτασε στο στάδιο των «μειωμένων αποδόσεων» στην ανάπτυξη του RB20.
Ωστόσο, η υποβάθμιση των πιθανοτήτων πριν από την έναρξη της σεζόν είναι ένα παλιό κόλπο στο βιβλίο της F1 και ο Christian Horner είναι ένας έμπειρος αγωνιστής. Το ρούχο του Μίλτον Κέινς συνεχίζει να είναι το φαβορί για να βαδίσει στη νικηφόρα πορεία του το 2024. Αυτό είναι αν δεν καταφέρουν με κάποιο τρόπο να ρίξουν την μπάλα, κάτι που, με έναν άνθρωπο σαν τον Άντριαν Νιούι στο τιμόνι, είναι πολύ απίθανο.
Η Formula 1, ωστόσο, είναι ένα άθλημα αβεβαιότητας. Εάν η 7η ταχύτερη ομάδα του 2022, η Aston Martin, μπορεί να αναδειχθεί ως η 2η ταχύτερη στις αρχές του 2023, γιατί η Red Bull δεν μπορεί να παραπαίει το 2024; Ευτυχώς, θα λάβουμε τις απαντήσεις μας σε λίγες μέρες όταν τα αυτοκίνητα θα χτυπήσουν την άσφαλτο για δοκιμές στο Μπαχρέιν από τις 21 έως τις 23 Φεβρουαρίου.
Όλα τα άλλα εξαρτώνται από την πρόοδο που σημειώνουν οι ομάδες καθώς περνάει η σεζόν. Είδαμε τη McLaren να διασώζει μια υποτιθέμενη νεκρή σεζόν το 2023. Σίγουρα, το 2024 θα έχει το μερίδιο του ενθουσιασμού να προσφέρει.
Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα: