ENGINE POWER

Formula 1 Μεγάλη Βρετανία: Nίκη εντός έδρας, μπορεί ακόμα! Ο Λιούις Χάμιλτον πανηγυρίζει ιστορική νίκη στο Σίλβερστοουν!

Formula 1 Μεγάλη Βρετανία: Ο Χάμιλτον κερδίζει τον 104ο αγώνα του στη Φόρμουλα 1. Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής γράφει το όνομά του στα βιβλία της ιστορίας. Είναι ο πρώτος πιλότος GP που κέρδισε ένα GP στην ίδια πίστα εννέα φορές.
Formula 1 Μεγάλη Βρετανία: Nίκη εντός έδρας, μπορεί ακόμα! Ο Λιούις Χάμιλτον πανηγυρίζει ιστορική νίκη στο Σίλβερστοουν!

Formula 1 Μεγάλη Βρετανία – Βρετανικό Grand Prix: Ο Lewis Hamilton ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής κερδίζει μπροστά από τον Max Verstappen και τον Lando Norris – και κλαίει με δάκρυα χαράς στο ραδιόφωνο pit

Τι τερματισμός στο Βρετανικό Γκραν Πρι του 2024 στο Σίλβερστοουν – και τι νικητής: Ο Λιούις Χάμιλτον , που δεν είχε κερδίσει από τη Σαουδική Αραβία το 2021, θριάμβευσε μπροστά σε γηπεδούχο κοινό μπροστά από τον Μαξ Φερστάπεν ( Red Bull) και Lando Norris (McLaren). Και έτσι γιόρτασε την ιστορική ένατη νίκη στο Σίλβερστοουν, που πανηγύρισαν ξέφρενα δεκάδες χιλιάδες οπαδοί.

“Ευχαριστώ, παιδιά. Αυτό σημαίνει πολλά για μένα”, είπε ο Χάμιλτον στον δεύτερο γύρο, κυριευμένος από συναισθήματα, με τη φωνή του να πνίγεται από δάκρυα. Και το αφεντικό της ομάδας Toto Wolff συνεχάρη: «Λούις, τι φανταστικό συμπέρασμα για την κοινή μας ιστορία στο Silverstone!»

Ο Verstappen ήταν ο ταχύτερος οδηγός στο τελευταίο stint σε στεγνούς δρόμους, αλλά ο οδηγός της Red Bull είχε χάσει πάρα πολλά στη βροχή και δεν μπόρεσε να καλύψει πλήρως τη διαφορά. Ο Νόρις, ο οποίος βρισκόταν στο προβάδισμα για μεγάλο χρονικό διάστημα, έχασε μια πιθανή νίκη λόγω ενός κακώς χρονομετρημένου pit stop και τερμάτισε τρίτος μπροστά από τον συμπαίκτη του Oscar Piastri. Ο Carlos Sainz (Ferrari) ήταν πέμπτος, ο Nico Hülkenberg (Haas) έκτος, μπροστά από τους Lance Stroll, Fernando Alonso (και οι δύο Aston Martin), Alexander Albon (Williams) και Yuki Tsunoda (Racing Bulls).

Ο pole setter George Russell (Mercedes), ο οποίος είχε οδηγήσει το Grand Prix στην αρχή, αποσύρθηκε στην τέταρτη θέση λόγω τεχνικού ελαττώματος.

Formula 1 Μεγάλη Βρετανία:  Ποιοι ήταν οι νικητές και οι ηττημένοι στην αρχή;

Από την αρχή, ο Verstappen ξεκαθάρισε ότι σκόπευε να διορθώσει το «βιομηχανικό ατύχημα» του Σαββάτου. Ο Πιάστρι, που ξεκίνησε πίσω του από το P5, τα πήγε λίγο καλύτερα στα πρώτα μέτρα. Αλλά στις πρώτες στροφές ο Verstappen πήρε την πιο τολμηρή γραμμή στο εξωτερικό – και πέρασε τον Norris στον πρώτο γύρο.

Στο μπροστινό μέρος, ο Russell διατήρησε την pole position του σχετικά με ασφάλεια μπροστά από τον Hamilton. Και τουλάχιστον η Mercedes Express δεν δεχόταν άμεση πίεση από τον Verstappen στους πρώτους γύρους. Παρεμπιπτόντως, στα ίδια λάστιχα: Με εξαίρεση τον Πέρες, που βγήκε από το πιτ (Hard), όλα τα φαβορί ξεκίνησαν με τα κίτρινα μέντιουμ.

Λίγο πιο πίσω, ο Hülkenberg έπεσε πίσω τρεις θέσεις. Η διοίκηση του αγώνα κατέγραψε επίσης ένα περιστατικό λόγω «αποχώρησης από την πίστα και απόκτησης πλεονεκτήματος». Ο οδηγός της Haas έπρεπε να ενδώσει στον Sainz στα πρώτα μέτρα, στη συνέχεια μονομάχησε με τον Stroll – και έφυγε από την πίστα. Ετυμηγορία των αγωνοδίκων του αγώνα: «χωρίς άλλη ενέργεια».

Ποινές και ακυρώσεις: Τι γινόταν πριν την έναρξη;

Formula 1 Μεγάλη Βρετανία:  Για αυτό δόθηκαν τα πρώτα πέναλτι πριν από την έναρξη. Κατά τους λεγόμενους «γύρους αναγνώρισης», δηλαδή τους γύρους μπροστά από το grid, ο Verstappen «φλασάρει» τρεις φορές σε pit road με ταχύτητες άνω των 80 km/h. Αυτό κοστίζει συνολικά 300 ευρώ. Την ίδια ατυχία είχε δύο φορές ο Alexander Albon (Willams) (200 ευρώ). Και: Ο Pierre Gasly (Alpine) έπρεπε να τα παρατήσει πριν αρχίσει πραγματικά η εργάσιμη ημέρα. Μετά την ποινή του πλέγματος για αντικατάσταση εξαρτημάτων, ανακαλύφθηκε ένα ελάττωμα στο κιβώτιο ταχυτήτων λίγο πριν την εκκίνηση, γι’ αυτό και η ομάδα του αποφάσισε να μην τον στείλει καθόλου στον αγώνα.

Πόσο δυνατή ήταν η Mercedes στα πρώτα στάδια;

Η θεωρία ότι η Mercedes είχε την τύχη να φτάσει στην πρώτη σειρά του grid διαψεύστηκε γρήγορα. Μετά από επτά γύρους, ο Russell ήταν 1,6 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Hamilton, 3,6 από τον Verstappen, 4,6 από τον Norris και 5,6 από τον Piastri. Και υπήρχε μια πιθανή βροχή στον αέρα: «Περιμένουμε βροχή σε επτά γύρους, για περίπου δέκα λεπτά», έστειλε η Ferrari μέσω ασυρμάτου στον Leclerc, ο οποίος ήταν στην όγδοη θέση. Η πρόβλεψη της Red Bull ήταν ακόμη πιο ακριβής: πέντε λεπτά βροχής, μετά δέκα λεπτά χωρίς βροχή – και μετά άλλη μια βροχή μεγαλύτερης διάρκειας.

Στον 15ο γύρο, ο Norris άρχισε να αυξάνει την πίεση στον Verstappen στον αγώνα για την τρίτη θέση ο Verstappen ήταν 4,8 δευτερόλεπτα πίσω από τον Russell, ο οποίος μόλις τότε ανέφερε: “Αρχίζει να βρέχει πιο δυνατά τώρα.” Ωστόσο, οι χρόνοι του γύρου δεν έγιναν σημαντικά πιο αργοί σε εκείνη τη φάση.

Στη συνέχεια, στον 15ο γύρο, η θέση άλλαξε: ο Νόρις τράβηξε τη Red Bull μπροστά από τον Stowe και πέρασε χωρίς ιδιαίτερη αντίσταση. Παράλληλα, έκανε τον ταχύτερο γύρο στον αγώνα εκείνη τη στιγμή σε 1:30.946 λεπτά. Ο Βερστάπεν προφανώς δυσκολευόταν τώρα. Στον 17ο γύρο, πάλι στο Stowe, τον έσβησε ο Piastri. Ήταν ήδη 3,2 δευτερόλεπτα πίσω από τον Νόρις.

Έναν γύρο αργότερα υπήρξε αλλαγή στο προβάδισμα: ο Χάμιλτον, ο οποίος ήταν προφανώς λίγο πιο γρήγορος στο ψιλόβροχο, προσπέρασε τον Ράσελ. Λίγες στροφές πιο κάτω, και οι δύο Mercedes γλίστρησαν εκτός πίστας, κάτι που ο Norris κατάφερε να εκμεταλλευτεί. Γλίστρησε πέρα ​​από τον Russell – και τώρα ήταν δεύτερος στο Grand Prix.

Πότε πραγματικά άρχισε να βρέχει;

Formula 1 Μεγάλη Βρετανία: Στον 19ο γύρο, ο διευθυντής του αγώνα Niels Wittich απενεργοποίησε το DRS. Οι «συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης» ήταν πλέον στο μόνιτορ χρόνου της FIA. Συνθήκες που λατρεύει ο Χάμιλτον. Όμως ο πιο γρήγορος άνθρωπος στον αγωνιστικό χώρο ήταν ο Νόρις: Στην αρχή του 20ού γύρου πήρε το προβάδισμα – χωρίς ιδιαίτερη αντίσταση από τον συμπατριώτη του.

Πιο πίσω, ο Πιάστρι ανέβασε επίσης τη φωτιά και άρπαξε τον Ράσελ. Οι κορυφαίοι 4 ήταν πλέον μέσα σε τρία δευτερόλεπτα, ο Verstappen είχε ήδη ανοίξει ένα κενό έξι δευτερολέπτων. Και το βρετανικό κοινό επευφημούσε στον συναρπαστικό αγώνα. Στον 20ο γύρο, η Mercedes είχε γίνει διπλό προβάδισμα στη McLaren. Ο Leclerc και ο Perez ήταν τα πρώτα “μεγάλα ονόματα” που μεταπήδησαν σε μεσαίου επιπέδου. Η Mercedes το πρότεινε και στον Χάμιλτον, αλλά εκείνος αρνήθηκε: «Όχι, είναι στεγνό σχεδόν παντού». Δικαίως, γιατί ο Perez έδωσε σχόλια μετά τους πρώτους γύρους στα ενδιάμεσα: “Είναι πολύ στεγνό, φίλε, πολύ στεγνό”. Αυτός και ο Leclerc έθεσαν χρόνους πάνω από 1:45 λεπτά – 15 δευτερόλεπτα πιο αργά από τους κορυφαίους στα slicks.

Η τηλεοπτική μετάδοση έδειξε τώρα: επόμενη βροχή σε πέντε λεπτά. Ο Νόρις προηγήθηκε 1,8 δευτερόλεπτα έναντι του Πιάστρι, 2,8 του Χάμιλτον, 4,8 του Ράσελ και 8,7 του Βερστάπεν. Και ολοκληρώθηκαν 23 από τους 52 γύρους.

Formula 1 Μεγάλη Βρετανία:  Ποιος χρονομέτρησε καλύτερα τη μετάβαση στα ενδιάμεσα;

Στο ημίχρονο, στον 26ο γύρο, η βροχή αυξήθηκε ξανά. Οι πρώτοι δρομείς δεν είχαν πλέον χρόνους 1:31, αλλά μάλλον 1:40. Και ο Verstappen το εκμεταλλεύτηκε για να είναι ο πρώτος από τον κορυφαίο όμιλο που μπήκε στα πιτ για να αλλάξει λάστιχα.

Στον 27ο γύρο, οι Νόρις, Χάμιλτον και Ράσελ μπήκαν στα πιτ. Ωστόσο, η McLaren έστειλε τον Piastri σε έναν ακόμη γύρο με slicks για να αποφύγει ένα διπλό σταμάτημα. Εν τω μεταξύ, ο Verstappen οδήγησε πέντε δευτερόλεπτα γρηγορότερα από τους πρωτοπόρους μόνο στον μεσαίο τομέα. Μετά την ολοκλήρωση των πρώτων pit stop, ο Norris προηγήθηκε στη βρεγμένη πίστα, 3,2 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Hamilton, 6,8 μπροστά από τον Verstappen, 10,4 από τον Russell και 12,4 από τον Sainz. Το Piastri έπεσε πίσω στην 6η θέση λόγω της καθυστερημένης αλλαγής ελαστικού – και είχε χάσει 18 δευτερόλεπτα από τον Norris. Από την άλλη πλευρά, η απώλεια ενός διπλού στοπ θα ήταν πιο εύκολο να ανεχτεί.

Το πρώιμο pit stop του Verstappen ήταν τέλεια χρονομετρημένο, αλλά δεν μπορούσε να επωφεληθεί πολύ από αυτό. Ακόμη και σε βρεγμένες συνθήκες, ο οδηγός της Red Bull δεν κατάφερε να συμβαδίσει με τους Νόρις και Χάμιλτον. Στον 32ο γύρο η διαφορά του είχε ήδη αυξηθεί στα 10,4 δευτερόλεπτα.

Πώς πήγαν πραγματικά τα πράγματα για τον Hülkenberg;

Ο Γερμανός είχε πέσει πίσω στο P9 στην αρχή, αλλά όπως όλοι γνωρίζουμε, οι δύσκολες καιρικές συνθήκες αποτελούν πρόκληση για αυτόν. Όταν όλοι είχαν ολοκληρώσει το πρώτο τους pit stop και ήταν στα ενδιάμεσα, ήταν στην 7η θέση, μισό λεπτό πίσω από τον Norris, αλλά δύο δευτερόλεπτα μπροστά από τον Stroll και δώδεκα μπροστά από τον Alonso.

Λόγω της αποτυχίας του Russell, ο Hülkenberg ανέβηκε στην P6 και σταδιακά απομακρύνθηκε όλο και περισσότερο από την Aston Martins. Ήταν ένας μοναχικός αγώνας στα τελικά στάδια – αλλά ένας αγώνας που τελικά ανταμείφθηκε με το δεύτερο αποτέλεσμα των 6 κορυφαίων στη σειρά.

Ποια ήταν η αιτία της αποτυχίας του Ράσελ;

Formula 1 Μεγάλη Βρετανία:  Μετά τον ιδιότροπο καιρό στη μέση του αγώνα, τουλάχιστον δεν είχαν προβλεφθεί περαιτέρω βροχές. Αυτό σημαίνει ότι η εστίαση στον αγώνα μετατοπίζεται τώρα προς την εύρεση του τέλους της βροχής και της κατάλληλης στιγμής για να επιστρέψετε στα slicks.

Ακόμη και πριν ξεκινήσει η καυτή φάση, ο Russell μπήκε στα pits στον 33ο γύρο. «Απόσυρε το αυτοκίνητο», του είπε ο αγωνιστικός μηχανικός του. Λόγω υποψίας ελαττώματος αντλίας νερού ή διαρροής νερού. Αυτό σήμαινε ότι η τέταρτη θέση του είχε φύγει – και το ίδιο και η ελπίδα του για μια δεύτερη συνεχόμενη νίκη στο Grand Prix.

Τα πράγματα όμως πήγαν ακόμα καλύτερα με τη δεύτερη Mercedes. Ο Χάμιλτον οδήγησε ταχύτερους χρόνους γύρου από τον Νόρις σε μικτές συνθήκες στα ενδιάμεσα. Μια μονομαχία για τη νίκη στο υψηλότερο επίπεδο, με κάτι λιγότερο από δύο δευτερόλεπτα μεταξύ των δύο «τοπικών ηρώων». Και από πίσω, ο Verstappen, ο οποίος ήταν 7,7 πίσω στον 38ο γύρο, πλησίασε ξανά λίγο πιο κοντά.

Στο τέλος του γύρου, ο Hamilton άλλαξε σε ένα μεταχειρισμένο Soft και ο Verstappen σε ένα νέο Hard για την τελευταία διαδρομή στον αγώνα. Ο Νόρις έμεινε έξω στους ενδιάμεσους για περισσότερο γύρο – και έτσι έχασε το προβάδισμα από τον Χάμιλτον. Ο Norris, τώρα με μεταχειρισμένο Soft (αν και είχε καλέσει το Medium στο pit radio), επέστρεψε στην πίστα 2,1 δευτερόλεπτα πίσω από τον συμπατριώτη του και ήταν 4,1 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Verstappen.

Πώς πήγε η τελική αναμέτρηση για τη νίκη;

Με έντεκα γύρους για να ολοκληρωθούν, η πίστα ήταν σε μεγάλο βαθμό στεγνή και πάλι και η διοίκηση του αγώνα κυκλοφόρησε DRS. Ο Hamilton ήταν 2,3 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Norris και 5,6 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Verstappen, ο οποίος μαζί με τον Piastri σημείωσαν τους ταχύτερους χρόνους γύρου στον αγωνιστικό χώρο και είχαν τουλάχιστον μια μικρή πιθανότητα νίκης.

Με οκτώ γύρους πριν, η Red Bull πυροδότησε τον Verstappen: Ο Hamilton και ο Norris είχαν προβλήματα με τα μπροστινά αριστερά ελαστικά τους και είχε ένα πλεονέκτημα με το σκληρό ελαστικό. Ο Verstappen κέρδιζε τώρα τρία έως πέντε δέκατα του δευτερολέπτου ανά γύρο και οι τρεις πρώτοι πλησίαζαν πιο κοντά.

Στον γύρο 48 από 52 η ένταση συνέχισε να κλιμακώνεται. Ο Verstappen ρούφηξε το δρόμο του μέσω του Becketts στη McLaren και πέρασε από τον Norris στο εξωτερικό του Stowe. Ήταν πλέον δεύτερος, 3,3 δευτερόλεπτα πίσω από τον Χάμιλτον. Πτωτική τάση. Προφανώς οι συνθήκες ταίριαζαν τώρα στη Red Bull με τα σκληρότερα ελαστικά. Όμως ο Χάμιλτον ανέβηκε πάνω από τον εαυτό του, δεν βρισκόταν πλέον σε σοβαρό κίνδυνο και πανηγύρισε την ένατη νίκη του στο Σίλβερστοουν.

Formula 1 Μεγάλη Βρετανία:  Τι ακολουθεί μετά το Silverstone;

Πρώτα απ ‘όλα, το Σαββατοκύριακο Grand Prix δεν έχει τελειώσει ακόμα για τους πραγματικούς θαυμαστές. Γιατί το βράδυ της Κυριακής η ανάλυση του μεγάλου αγώνα με τον Kevin Scheuren και τον Christian Nimmervoll είναι στο πρόγραμμα στο κανάλι Formula1.de στο YouTube . Οι δυο τους, με την υποστήριξη μιας ερευνητικής ομάδας εννέα ατόμων επί τόπου στο Σίλβερστοουν, ετοίμασαν τις πιο σημαντικές πληροφορίες, μερικές από τις οποίες δεν υπήρχε πλέον χώρος για τις τηλεοπτικές εκπομπές.

Το Silverstone ήταν το δωδέκατο από τα 24 Grand Prix της σεζόν 2024 της Formula 1 και ο τρίτος και τελευταίος σταθμός του τρικεφάλου Ισπανίας-Αυστρίας-Μεγάλης Βρετανίας. Μετά από αυτό υπάρχει ένα Σαββατοκύριακο χωρίς αγώνες – καλό για όλους τους ποδοσφαιρόφιλους, που μπορούν να παρακολουθήσουν ανενόχλητοι τον τελικό του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος στο Βερολίνο.

Συνεχίζεται από τις 19 έως τις 21 Ιουλίου με το Grand Prix της Ουγγαρίας στο Hungaroring, που διεξάγεται χωρίς σπριντ στην κλασική μορφή. Και μόλις μια εβδομάδα αργότερα με το Grand Prix του Βελγίου στο Spa-Francorchamps. Στη συνέχεια, το τσίρκο της Formula 1 αποχαιρετά το καλοκαιρινό διάλειμμα που του αξίζει.

Formula 1 Μεγάλη Βρετανία: Βρετανικό GP, Silverstone Circuit
01. Lewis Hamilton (GB), Mercedes, +11.207
02. Max Verstappen (NL), Red Bull Racing,
03. Lando Norris (GB), McLaren, +5.348
04. Oscar Piastri (AUS), McLaren , +4.616 sec
05. Carlos Sainz (E), Ferrari, +9.989
06. Nico Hülkenberg (D), Haas, +38.423
07. Lance Stroll (CDN), Aston Martin, +30.175
08. Fernando Alonso (E), Aston Martin, +43.155
09. Alex Albon (T), Williams, +44.673
10. Yuki Tsunoda (J), Racing Bulls, +35.452
11. Logan Sargeant (ΗΠΑ), Williams, +44.076
12. Kevin Magnussen (DK), Haas , +24.067
13. Daniel Ricciardo (AUS), Racing Bulls, +39.397
14. Charles Leclerc (MC), Ferrari, +13.424
15. Valtteri Bottas (FIN), Sauber, +46.511
16. Esteban Ocon (F), +30.839
17. Sergio Pérez (MEX), Red Bull Racing, +17.409
18. Guanyu Zhou (RCH), Sauber, +53.143
Out
George Russell (GB), Mercedes, κύκλωμα νερού
Pierre Gasly (F), Alpine, κιβώτιο ταχυτήτων

Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Formula 1 Μεγάλη Βρετανία: Nίκη εντός έδρας, μπορεί ακόμα! Ο Λιούις Χάμιλτον πανηγυρίζει ιστορική νίκη στο Σίλβερστοουν!», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Μιχάλης Κοντιζάς

Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!