Η αποχώρηση του Sergio Pérez ήταν ίσως η μεγάλη ευκαιρία καριέρας του Yuki Tsunoda . Ο 24χρονος Ιάπωνας, ο οποίος οδηγεί για την ομάδα της Faenza (Ιταλία) από το 2021, ήλπιζε να ανακτήσει τη θέση του Μεξικανού. Ο ιθαγενής της Kanagawa (Ιαπωνία) είχε ακόμη και την ευκαιρία να οδηγήσει για τη Red Bull κατά τη διάρκεια των δοκιμών μετά τη σεζόν στο Άμπου Ντάμπι και έκανε πολλές εκκλήσεις στο αυστριακό επιτελείο.
« Άκουσα πολλά για το πόσο εντυπωσιασμένοι ήταν, ειδικά με τα σχόλιά μου», είπε ο Yuki Tsunoda στο Honda Racing 2024 Season Finale, συγκεντρώνοντας και γιορτάζοντας τους αναβάτες της Honda σε όλες τις κατηγορίες. Αυτό προήλθε όχι μόνο από μηχανικούς στο έδαφος, αλλά και από μηχανικούς που εργάζονταν εξ αποστάσεως από το εργοστάσιο της Red Bull στο Milton Keynes. Μου είπαν πόσο εντυπωσιάστηκαν με τη συνεισφορά μου. Αυτός ήταν ένας βασικός στόχος για μένα. »
Νομίζω ότι η Red Bull έχει ήδη καταλάβει ότι η ταχύτητά μου δεν είναι πρόβλημα. Αντίθετα, επικεντρώνονται σε πράγματα όπως τα σχόλιά μου, η συμπεριφορά μου μέσα στην ομάδα και το πώς συμπεριφέρομαι στο μονοθέσιο, πρόσθεσε. Πιθανότατα έβλεπαν αυτές τις περιοχές ως τις μεγαλύτερες άγνωστες. Έχοντας αυτό κατά νου, συνέχισα να παρέχω σχόλια όπως πάντα, προσπαθώντας να επικοινωνώ όσο το δυνατόν πληρέστερα και λεπτομερέστερα. »
Yuki Tsunoda, πολύ ισχυρός χαρακτήρας;
Μετά από αυτό το τεστ, υπολόγισε ότι οι πιθανότητές του ήταν 50-50. Μια ισορροπία που τελικά δεν έπεσε υπέρ του, ο Χέλμουτ Μάρκο και ο Κρίστιαν Χόρνερ προτιμούν να εμπιστεύονται τον Λίαμ Λόσον. Μια προσεκτική επιλογή, αλλά επικίνδυνη. Ο 22χρονος Νεοζηλανδός έχει αγωνιστεί μόνο σε 11 Grand Prix στη F1 και θα πρέπει να αγωνιστεί στην πρώτη του πλήρη σεζόν που σχετίζεται με έναν τέσσερις φορές βασιλεύοντα παγκόσμιο πρωταθλητή που αφήνει μόνο ψίχουλα για τους γείτονές του στο γκαράζ. Ο Tsunoda έχει ήδη τέσσερις σεζόν στη Formula 1 υπό τη ζώνη του και 87 διαγωνιζόμενα Grand Prix. Μια πολύ μεγαλύτερη εμπειρία για τον ιθαγενή του Χάστινγκς (Νέα Ζηλανδία), ο οποίος φτάνει στη Red Bull με λιγότερους αγώνες στο ρολόι από τον Alex Albon όταν ο Ταϊλανδός αντικατέστησε τον Pierre Gasly το 2019 (12).
Σίγουρα, ο Lawson έχει κάποια εμπειρία εκτός F1, κυρίως σε Super Formula και DTM , αλλά δεν συγκρίνονται με αρκετές σεζόν στη σειρά στην κορυφαία κατηγορία μηχανοκίνητου αθλητισμού, και όλες τις απαιτήσεις που αυτό συνεπάγεται. Λοιπόν, τι λειτούργησε εναντίον του Τσουνόντα ώστε να μην γίνει αποδεκτή η υποψηφιότητά του για αρχικό καθεστώς στη Red Bull;
Αν και έχει δείξει κάποια ωριμότητα αυτή τη σεζόν, ο Ιάπωνας διακρίθηκε συχνά από την άφιξή του στη Formula 1 με μάλλον επιθετικές ραδιοφωνικές επικοινωνίες, ιδιαίτερα στην Αυστρία φέτος, όπου έκανε προσβλητικά σχόλια προς άλλους οδηγούς , στην γη του εργοδότη του. Οι εναλλαγές της διάθεσής του είναι γνωστές και πιθανότατα δεν το έκαναν.
Μέλλον στην Aston Martin για τον Tsunoda;
Ας μην ξεχνάμε ότι ο Max Verstappen είναι αναμφισβήτητα ο ακρογωνιαίος λίθος της αυτοκρατορίας της Red Bull. Η αυστριακή ομάδα κάνει ό,τι μπορεί για να κρατήσει το Ολλανδό θαύμα της με συμβόλαιο μέχρι το 2028, παρά τις ρήτρες αποχώρησης που θα μπορούσαν να του ανοίξουν την πόρτα. Με την Aston Martin και τη Mercedes σε ενέδρα, έτοιμοι να εξασφαλίσουν την υπογραφή του πρωταθλητή, ο Milton Keynes διπλασιάζει τις προσπάθειές του για να περιποιηθεί το νούμερο 1 του. Η επιλογή του συμπαίκτη, λοιπόν, πηγαίνει προς αυτή την κατεύθυνση και ο Tsunoda έχει επιδείξει έναν συγκεκριμένο χαρακτήρα από το ντεμπούτο του στη F1, όπως φαίνεται ασυμβίβαστος μαζί του από το Verstappen, ο ίδιος ηφαιστειογενής όταν τα πράγματα δεν πάνε όπως του πάνε.
Ένα άλλο σημείο: πού θα είναι ο Yuki Tsunoda το 2026; Ο Ιάπωνας είναι στενά συνδεδεμένος με τη Honda, η οποία θα είναι ο κατασκευαστής κινητήρων για την Aston Martin. Οι πιθανότητες να τον δούμε να ακολουθεί τον Ιάπωνα κατασκευαστή κινητήρων προς τη μάρκα Gaydon δεν είναι μηδενικές και η Red Bull δεν θα είχε επομένως μικρό ενδιαφέρον να προωθήσει τον οδηγό της για μία μόνο σεζόν πριν τον δει να πάει στους Άγγλους.