GP Αμερικής: Γιατί η COTA πηγαίνει προς το καλύτερο, όχι προς το μεγαλύτερο
GP Αμερικής: Η COTA φέτος δεν στοχεύει να έχει πάλι το ρεκόρ εισιτηρίων σε όλα τα Grand Prix της σεζόν αλλά στο να είναι το πιο κορυφαίο και αξέχαστο Grand Prix για το 2023GP Αμερικής : Αν υπήρχε τίτλος για να βγει από το περσινό Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών, ήταν το τεράστιο πλήθος που το Circuit of the Americas κατάφερε να προσελκύσει σε όλο το Σαββατοκύριακο του αγώνα.
Αν και οι χώροι δεν αναφέρουν μεμονωμένους αριθμούς, αλλά το άθροισμα των τεσσάρων ημερών που επιτρέπονται οι θαυμαστές στην πίστα, η COTA καλωσόρισε 440.000 άτομα και σημείωσε το ρεκόρ για τη σεζόν του 2022.
Για έναν αγώνα που δυσκολευόταν κατά καιρούς να βρει τη σωστή χρηματοδότηση και να προσελκύσει πλήθος χωρητικότητας, τα πρόσφατα γεγονότα είδαν τον αριθμό να αυξάνεται χρόνο με το χρόνο και να δημιουργούνται περισσότερες κερκίδες ή περιοχές γενικής εισόδου για να διασφαλιστεί η κάλυψη της ζήτησης. Αλλά η εστίαση στο να ξεπεράσει το περσινό νούμερο άλλαξε το 2023, ακόμα κι αν είναι απλώς μια μικρή παύση σε αυτό το μέτωπο, καθώς η προσοχή μετατοπίζεται ελαφρώς.
«Στην πραγματικότητα, όχι μεγαλύτερη αυτή τη φορά», λέει στο RACER ο πρόεδρος της COTA, Μπόμπι Έπσταϊν. “Αυτο ειναι καλυτερο. Πράγμα που για εμάς, ανεβάζοντας μια διοργάνωση, αφού δεν έχουμε καμία σχέση με το τι συμβαίνει στην πίστα. είναι πώς να βάζεις ανθρώπους μέσα και έξω. Πώς παρέχετε καλύτερο φαγητό, καλύτερη εξυπηρέτηση, υψηλότερη ποιότητα, περισσότερη ψυχαγωγία; και έτσι αυτό ήταν το επίκεντρό μας και συνεχίζει να είναι.
«Δεν προσπαθούσαμε να σημειώσουμε ρεκόρ προσέλευσης φέτος, και αν είχαμε… Νομίζω ότι πρώτα θέλουμε να συνεχίσουμε να επικεντρωνόμαστε τόσο πολύ στις μεταφορές και στην είσοδο και έξοδο των ανθρώπων. Έτσι προσθέσαμε άλλους 15 σταθμούς φόρτωσης λεωφορείων, που ισοδυναμεί με 6.000 άτομα την ώρα.
GP Αμερικής : «Αν μπορέσουμε να αποδείξουμε κάποια από τα πράγματα που προσπαθούμε φέτος, τότε στο μέλλον, μπορούμε να πάμε για ένα ρεκόρ προσέλευσης και να ξεπεράσουμε το δικό μας ρεκόρ προσέλευσης».
Το ορόσημο του μισού εκατομμυρίου έγινε σημείο συζήτησης κατά τη διάρκεια και μετά τον περσινό αγώνα, αλλά ακόμη και σε εκείνο το στάδιο υπήρχε ανησυχία για τον τρόπο με τον οποίο το πρωτάθλημα οδηγών είχε ήδη ολοκληρωθεί λιγότερο από ένα χρόνο μετά το έντονο ενδιαφέρον γύρω από τη μάχη του 2021 . Ένα παρόμοιο σενάριο έχει εκτυλιχθεί αυτή τη σεζόν με τη Red Bull και τον Max Verstappen να κυριαρχούν ακόμη περισσότερο από ό,τι πριν από 12 μήνες και οι δύο τίτλοι έχουν ήδη επιβεβαιωθεί, αλλά δεν είναι μια πτυχή που πιστεύει ο Epstein ότι έχει σημαντικό αντίκτυπο στον τρόπο με τον οποίο η COTA μπορεί να κοιτάξει να αυξήσει τη χωρητικότητα ή να πουλήσει εισιτήρια .
«Τα περισσότερα από τα εισιτήριά μας πωλούνται πολύ πριν από τον διαγωνισμό στην πίστα. Άρα δεν επηρεάζει πολύ. Ίσως υπάρχουν κάποιοι αγοραστές της τελευταίας στιγμής που το περιμένουν, αλλά τα περισσότερα από τα εισιτήρια έχουν εξαντληθεί πολύ νωρίτερα για να γνωρίζει κάποιος πότε θα αποφασιστεί το πρωτάθλημα. Είναι ένα ωραίο μπόνους να το έχετε, αλλά δεν επηρεάζει πραγματικά τις πωλήσεις εισιτηρίων. Μάλλον επηρεάζει περισσότερο την τηλεθέαση παρά τις πωλήσεις εισιτηρίων».
Ένας άλλος λόγος για την έλλειψη διαφωνίας στον αγώνα στην πίστα είναι η εστίαση σε όλα εκτός από αυτό από τους διοργανωτές του αγώνα. Είτε μαίνεται μια εκπληκτική μάχη πρωταθλήματος είτε ο νικητής του τίτλου ήταν γνωστός πριν από μήνες, οι μεμονωμένοι χώροι δεν μπορούν να κάνουν τίποτα γι’ αυτό. Αντίθετα, μπορούν μόνο να επικεντρωθούν στην παροχή μιας ευχάριστης εμπειρίας θαυμαστών, ανεξάρτητα από την παράσταση που κάνει η ίδια η F1.
«Έχουμε αισθανθεί έτσι εδώ και χρόνια που είναι ότι πρέπει να μεταβούμε για να δώσουμε στους θαυμαστές περισσότερη αξία για τα χρήματά τους, που σημαίνει περισσότερη ψυχαγωγία, περισσότερες δραστηριότητες, περισσότερες ώρες προγραμματισμού, έτσι ώστε αν η ψυχαγωγία και ο ανταγωνισμός πίστας δεν είναι» είναι υπέροχο, ο κόσμος θέλει ακόμα να έρθει.
«Ό,τι μάθαμε λειτούργησε και πρέπει να βασιστούμε σε αυτό. Έτσι, ο κόσμος ξέρει ότι αν αγοράσει ένα εισιτήριο εδώ, εξακολουθεί να έχει μεγάλη αξία. Και νομίζω ότι όταν κοιτάξετε τον πολύ παθιασμένο οπαδό των αγώνων που ενδιαφέρεται για το ένα έως το 20 – κάθε θέση κάτω από το πλέγμα – και εκτιμά το είδος της θηριωδίας του ανταγωνισμού, σε όλη τη διαδρομή του πλέγματος, τότε θα πάρουν αξίζουν τα λεφτά τους.
- Βιολογικός καθαρισμός αυτοκινήτου: Ένας δολοφόνος έξω απ΄ το σπίτι σου
- Χίλιος Αναστάσιος μέσα στις 10 πιο σημαντικές προσωπικότητες της Ελληνικής Ναυτιλίας
- 5 +1 βόμβες μεταγραφικές κινήσεις που συγκλόνισαν το MotoGP
- Wolf: O George Russell είναι το μέλλον της F1 και της Mercedes
- MotoGP Ινδονησία: O Bagnaia κερδίζει, το πρωτάθλημα αλλάζει ξανά
GP Αμερικής : «Το ξέρουν σε αυτή την πίστα. Αυτή η πίστα είναι φτιαγμένη για τον ανταγωνισμό και το πέρασμα και κάνει υπέροχους αγώνες. Και έτσι ο αληθινός θαυμαστής των αγώνων που λέει «Με ενδιαφέρει όλος ο ανταγωνισμός» και δεν κοιτούν απλώς την πρώτη θέση, αλλά θα το λατρέψουν».
Η COTA έχει γίνει ο παραδοσιακός αμερικανικός αγώνας, ο χώρος που αναζωπύρωσε το ενδιαφέρον για τη F1 πολύ πριν το Drive to Survive εμφανιστεί στις οθόνες και το Μαϊάμι και το Λας Βέγκας προστέθηκαν στο πρόγραμμα. Ωστόσο, παρόλο που πιστεύει ότι έχει αντίκτυπο στο ότι η COTA είναι ελαφρώς πιο αργή στο ξεπούλημα από ό,τι πριν από ένα χρόνο, η τελευταία θεωρείται θετική για τον Epstein επειδή στοχεύονται πολύ διαφορετικά σημεία τιμών και κοινό, κάτι που μπορεί ακόμη και να ενισχύσει αυτό που παρέχει το Austin ως φαίνεται να χτυπήσει αυτά τα νούμερα ρεκόρ προσέλευσης στο μέλλον.
«Πιστεύω ότι αυτό είναι αποτέλεσμα της εμφάνισης του Vegas και του φαινομένου του πρώτου έτους. Νομίζω ότι υπάρχει πάντα η καινοτομία του πρώτου έτους και ελέγξτε το και εκτιμήστε και μάθετε τις διαφορές.
“Όπως με κάθε προϊόν, θέλετε να πουλήσετε το προϊόν σας και νομίζω ότι ο ανταγωνισμός σημαίνει ότι ο θαυμαστής θα είναι ο ωφελούμενος από αυτό.”
Αν και το Austin δεν προσπάθησε να αυξήσει τη χωρητικότητα φέτος, αυτό επέτρεψε στον Epstein να κάνει μια πιο ξεκάθαρη σύγκριση με τον περσινό αγώνα σχετικά με το τι λειτουργεί και τι δεν λειτουργεί. Ωστόσο, επισημαίνει ότι θα ήταν λάθος να περιορίσουμε την επιτυχία της COTA μόνο στη F1, καθώς η επιρροή άλλων μεγάλων σειρών αγώνων κατά τη διάρκεια της χρονιάς βοηθά ολόκληρη την πίστα να βρει ρυθμό στη φιλοξενία μεγάλων Σαββατοκύριακων και να βελτιώσει αυτό που προσφέρεται στους οπαδούς.
F1 GP Αμερικής : «Είμαι έκπληκτος με το πόσο έχει μεγαλώσει; Νομίζω ότι με ανακουφίζει το γεγονός ότι έχει γίνει πολύ πιο εύκολο! Και λόγω της ύπαρξης MotoGP και NASCAR καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και των μεγάλων γεγονότων, έκανε την ομάδα μας πιο δυνατή. Μας διευκολύνει πολύ να διοργανώσουμε μια εκδήλωση. Αν κάναμε μόνο ένα το χρόνο, θα ήταν πολύ πιο δύσκολο από το να κάνουμε τρία το χρόνο.
«Είναι κάπως ανανεωμένοι από εμάς εδώ, καθώς όσο γίνεται ευκολότερο, μπορείτε να προσθέσετε περισσότερα πράγματα και αυτό είναι διασκεδαστικό. Και όταν απολαμβάνεις αυτό που κάνεις, σου δίνει ενέργεια και ενθουσιασμό.
«Είμαι περήφανος που φτάσαμε σε αυτό το σημείο, όπου μπορούμε να διασκεδάσουμε ερχόμενοι στη δουλειά και να το απολαύσουμε αυτό, να είμαστε ο ένας με τον άλλον και να είμαστε όλοι μαζί. Αυτό είναι λοιπόν πραγματικά το αποτέλεσμα. Απλώς το κάνει ανταποδοτικό και σας κάνει πιο ενθουσιασμένους για την εκδήλωση της επόμενης χρονιάς.”
Και ποιος ξέρει; Ίσως η διοργάνωση του επόμενου έτους να είναι η μεγαλύτερη από άποψη αριθμού θαυμαστών που έχει δει ποτέ η F1…
Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:
- Ο Sergio Perez απολογείται σε Christian Horner και Helmut Marko
- Πανελλήνιο Πρωτάθλημα ταχύτητας στις Σέρρες – Αποτελέσματα
- 21o Motor Festival και ο απόηχος δεν σταματά…