GP Ιαπωνίας: Ο Verstappen κυριαρχεί και η Red Bull πρωταθλήτρια ξανά
Η Red Bull πρωταθλήτρια και το GP Ιαπωνίας περνάει σαν μια στιγμή βγαλμένη από παραμύθι. Όλα όσα ζήσαμε σε αυτό το απίστευτο grand Prix F1GP Ιαπωνίας: Η Red Bull πρωταθλήτρια: Ο Max Verstappen επέστρεψε στους συνηθισμένους κυρίαρχους δρόμους του μετά από ένα εκπληκτικό κατατακτήριο που ο οδηγός της Red Bull παρέδωσε άλλο ένα masterclass για να κυριαρχήσει στο Ιαπωνικό Grand Prix του 2023 την Κυριακή.
Είναι η πρώτη νίκη του προσεχώς τριπλού Παγκόσμιου Πρωταθλητή της F1 στη Suzuka, η 13η νίκη της σεζόν και η 48η στην καριέρα του. Καθώς η Red Bull σφράγισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών F1 2023 χάρη στις προσπάθειές του και μόνο, ενώ ο συμπαίκτης του Sergio Perez υπέμεινε ένα άθλιο, ακόμη και ταπεινωτικό, DNF τη μεγάλη μέρα της ομάδας του.
Κατάλληλα, ο Μαξ κέρδισε τον τίτλο για την ομάδα του – σόλο! Αρκετά ειπώθηκαν.
Από την αρχή, ο Verstappen βρυχήθηκε από τη γραμμή επιθετικά κλείνοντας τις δύο McLaren στους καθρέφτες του για να πάρει το προβάδισμα για το οποίο δεν αμφισβητήθηκε ποτέ στη συνέχεια. Πέρασε τη γραμμή στον 53ο γύρο, 19 δευτερόλεπτα μπροστά από τον πλησιέστερο αντίπαλό του. Ήταν ένα τυπικό masterclass κυριαρχίας: με άλλα λόγια, ο Max ήταν σε άλλο πλανήτη!
Ακτινοβολώντας, ο Verstappen ανέφερε στο Parc Ferme: «Απίστευτο Σαββατοκύριακο. Το να κερδίσεις εδώ ήταν υπέροχο. Το αυτοκίνητο δούλεψε πολύ καλά σε κάθε σύνθεση. Το πιο σημαντικό ήταν να κερδίσουμε τους κατασκευαστές. Πολύ περήφανος για όλους όσους εργάζονται στην πίστα και στο εργοστάσιο της RED BULL. Περνάμε μια απίστευτη χρονιά».
Καμία νίκη ακόμα, αλλά μια υπέροχη μέρα για τη McLaren με τον Lando Norris να παίρνει μια καλή και καλοδουλεμένη δεύτερη θέση, μπροστά από τον Oscar Piastri που έπαιξε το ομαδικό παιχνίδι για να επιτρέψει στον συμπαίκτη του να περάσει δεύτερος για να προσπαθήσει να κυνηγήσει το RBR μπροστά.
Φυσικά, ο Νόρις δεν πρόλαβε τον Μαξ, αλλά έκανε αρκετά για το τέταρτο βάθρο του στη σεζόν και ο Πιάστρι πήρε το πρώτο του βάθρο (από αυτά που σίγουρα θα είναι πολλά) σε ένα υπέροχο Σαββατοκύριακο για τη Mclaren και μια σημαντική αύξηση βαθμών για την αναζωπυρωμένη ομάδα .
Ο Νόρις είπε στη συνέχεια: «Άλλη μια καταπληκτική μέρα για εμάς, ένα P2 και ένα P3. Η αρχή μου ήταν πολύ καλή. Σχεδόν είχα τον Μαξ. Ο Μαξ είναι και ο Μαξ, οπότε δεν είχα πολλές πιθανότητες να μπω στο δεύτερο γύρο. Αλλά προσπάθησα και ο ρυθμός ήταν εξαιρετικά δυνατός σε σύγκριση με όλους.
«Δεν είμαστε κοντά στον Μαξ, αλλά δεν είμαστε ούτε χιλιόμετρα μακριά, οπότε είμαι πολύ χαρούμενος. Επίσης και για τον Όσκαρ, είναι το πρώτο του βάθρο στη Formula 1, οπότε του αξίζουν συγχαρητήρια. Φτάνουμε εκεί. Πιέζουμε και η πρόοδος που έχουμε κάνει είναι αρκετά εξαιρετική.
«Είμαι πολύ περήφανος για την ομάδα και τα βήματα μπροστά που κάνουμε κάθε Σαββατοκύριακο. Ένα πρώτο διπλό βάθρο μαζί με τον Όσκαρ», τόνισε ο Νόρις.
Ο Piastri πρόσθεσε: «Αισθάνεται πολύ ιδιαίτερο σίγουρα. Θα το θυμάμαι για πολύ, πάρα πολύ καιρό. Δεν μπορώ να ευχαριστήσω αρκετά την ομάδα που μου έδωσε αυτή την ευκαιρία.
«Δεν υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που έχουν αυτή την ευκαιρία σε όλη τους τη ζωή και κατάφερα να την έχω στην πρώτη μου σεζόν. Δεν ήταν ο καλύτερος αγώνας μου ποτέ, αλλά ήταν αρκετός για να πάρω ένα τρόπαιο στο τέλος, τόσο πολύ χαρούμενος», παραδέχτηκε ο νεαρός Αυστραλός.
Ο Charles Leclerc ήταν τέταρτος, αν και 43 δευτερόλεπτα πίσω από τον ηγέτη στο τέλος του αγώνα με τον συμπαίκτη της Ferrari Carlos Sainz στην έκτη. Ένα Σαββατοκύριακο στο οποίο η Ferrari ήταν τρίτη στη σειρά, όταν την περασμένη Κυριακή κυβέρνησε το ρότο.
Στην πέμπτη θέση από την έβδομη θέση στο grid, ο Lewis Hamilton χώρισε τους Reds μετά από ένα πολυσύχναστο Grand Prix. Μάχη σκληρά με τον συμπαίκτη Τζορτζ Ράσελ, βγαίνοντας καλύτερα καθώς με φρέσκα ελαστικά στο τέλος το μονοθέσιο #44 βρήκε τα πόδια του.
Στο αδερφικό αυτοκίνητο, ο Τζορτζ έπαιξε στοίχημα σε μια στρατηγική ενιαίας στάσης που τον έβαλε σε κίνδυνο στο τέλος. Τερμάτισε έβδομος σε μια συντριπτική ημέρα για τη Mercedes, τέταρτος στη σειρά στη Suzuka.
Ο Fernando Alonso ήταν και πάλι εξαιρετική διασκέδαση. Ο οδηγός της Aston Martin έκανε πολλές θέσεις στον πρώτο γύρο πριν κληθεί ένα πρώιμο αυτοκίνητο ασφαλείας μετά από έναν ακατάστατο πρώτο γύρο.
Πολλά αυτοκίνητα ενεπλάκησαν σε αψιμαχίες, αλλά και οι δύο Alfa Romeo ήταν οι χειρότερες. Συμμετείχε και ο Πέρες, ο οποίος είχε χαλασμένο μπροστινό φτερό.
Ο Alonso επέζησε και ήταν κεντρικός σε πολλές μάχες σε ένα αυτοκίνητο που χρειαζόταν σκληρή οδήγηση. Η προσπάθειά του ανταμείφθηκε με την όγδοη θέση, ενώ ο συμπαίκτης Λανς Στρολ αναγκάστηκε στο DNF με αστοχία στην πίσω πτέρυγα.
Οι δύο τελευταίες θέσεις με πόντους πήγαν στην Alpine με τον Pierre Gasly στο P9 και τον Esteban Ocon P10. Ένα συμπαγές αποτέλεσμα μετά από ένα Σαββατοκύριακο στο οποίο η γαλλική ομάδα ήταν στα άκρα.
Μια τελευταία λέξη από τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή της Red Bull του 2023, τον επικεφαλής της ομάδας Christian Horner: «Ήταν ο πιο εκπληκτικός αγώνας για εμάς και η πιο εκπληκτική χρονιά. Είναι μια απόδειξη για όλους τους άνδρες και τις γυναίκες πίσω στο εργοστάσιο στο Milton Keynes. Για τη Red Bull και όλους τους συνεργάτες μας, είναι μια συλλογή από μια απίστευτη προσπάθεια που κάνει ο καθένας το κομμάτι του για να επιτύχει αποτελέσματα όπως εμείς και ο Max βρίσκεται σε άλλο επίπεδο αυτή τη στιγμή.”
Αποτέλεσμα Γκραν Πρι Ιαπωνίας 2023
Η Red Bull πρωταθλήτρια: Ο Verstappen βγήκε από τη γραμμή, ξεπέρασε τον έντονο Piastri και πήρε το προβάδισμα. Πίσω του ήταν άχρηστο, ακόμη χαοτικό, με κομμάτια να πετάνε από τα αυτοκίνητα στην κύρια ευθεία που πετούσαν τα συντρίμμια στη γραμμή των αγώνων.
Ενεπλάκησαν πολλά αυτοκίνητα, αλλά και οι δύο Alfa Romeo ήταν σε χειρότερη κατάσταση. Ο Πέρεθ συμμετείχε επίσης με ένα κατεστραμμένο μπροστινό φτερό. Αναπτύχθηκε αυτοκίνητο ασφαλείας. Και όταν το RBR επανήλθε, το έκανε κατακερματισμένο και του επιβλήθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων για υπερβολική ταχύτητα στο pitlane.
Σειρά επανεκκίνησης: VER-NOR-PIA-LEC-SAI-ALO-HAM-RUS-LAW-TSU. Αξιοσημείωτοι ορειβάτες είναι ο Alonso μέχρι τον έκτο από τη 10η θέση στον πρώτο γύρο και ο Lawson στην πρώτη δεκάδα, μπροστά από τον Tsunoda, αφού πήγαινε ρόδα σε ρόδα με τον συμπαίκτη του. Ο Πέρες έπεσε στη 18η θέση. Το αυτοκίνητο ασφαλείας μπαίνει στον 4ο γύρο, αμέσως ο Verstappen το χάνει με τη McLaren και τους υπόλοιπους να κυνηγούν.
Ο Ράσελ ξεπερνά τον Χάμιλτον, στον 6ο γύρο στο σικέιν, αλλά ο επτά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής της F1 ξεπερνάει ξανά την κύρια ευθεία. Με σεβασμό και δίκαιο. Ο Bottas γυρνάει μέσα στο γατάκι, κάνει έλεγχο και βγαίνει τελευταίος. Όλα τα αυτοκίνητα στο τρέξιμο.
Μπροστά κατά 2,5 δευτερόλεπτα, ο Verstappen κάνει τον ταχύτερο γύρο.
Γύρος 10 παραγγελία VER-NOR-PIA-LEC-SAI-ALO-HAM-RUS-LAW-TSU. Αδιέξοδο στο μέτωπο. Και οι δύο AlphaTauri που τρέχουν στην πρώτη δεκάδα, βουτούν στα pits για ελαστικά.
Κενό στο μπροστινό μέρος μεταξύ VER και NOR, 4,5 δευτερόλεπτα στον 12ο γύρο, ακριβώς τη στιγμή που ο Alonso έκανε μια αβίαστη πρώτη στάση.
Ο Πέρες ήταν στους πολέμους, απελπισμένος και αδέξιος χτύπησε στο Haas του Magnussen. Ένα τρομερό απόγευμα για τον συμπαίκτη του δραπέτη αρχηγού. Ο Μεξικανός ανέφερε ότι το αυτοκίνητο «δεν αισθάνεται καλά» και είπε να αποσύρει το αυτοκίνητο.
Στον 14ο γύρο, το VSC αναπτύχθηκε, ακριβώς τη στιγμή που ο Piastri βούτηξε στα pits. Από την πρώτη δεκάδα η PIA, η OCO και η ALO ήταν οι μοναδικοί στόπερ σε εκείνο το σημείο.
Στο μπροστινό μέρος, ο Verstappen ήταν δέκα δευτερόλεπτα μπροστά από τον Norris, και το δίδυμο της Ferrari λίγα δευτερόλεπτα μακριά.
Το ζευγάρι της Merc πάλευε σκληρά, ο Χάμιλτον έκανε ένα λάθος που έφερε τον Ράσελ στους καθρέφτες του πριν η ομάδα βάλει τον Λιούις, ο οποίος έκανε κάποιες βαριές αμυντικές κινήσεις στον συμπαίκτη του.
Ο Verstappen μπαίνει σε pits στον 17ο γύρο και βγαίνει τρίτος με μόνο Sainz και Russell μπροστά, που δεν έχουν σταματήσει ακόμα.
- Βιολογικός καθαρισμός αυτοκινήτου: Ένας δολοφόνος έξω απ΄ το σπίτι σου
- MotoGP Ινδία: Ο Bezzecchi κερδίζει μεγαλoπρεπώς,ο Bagnaia νοκ-άουτ και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ανοίγει ξανά
- Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός σώζει ζωές
- Κατάταξη πόντων F1 όλων των εποχών: Πού εμφανίζονται οι Hamilton, Verstappen και Alonso;
- Max Verstappen και τώρα ας πιπιλίσουν κανένα αυγουλάκι
H Red Bull πρωταθλήτρια Γύρος 20 παραγγελία VER-RUS-PIA-NOR-LEC-OCO-ALO-SAI-HAM-TSU .
Ο Sainz σταματά να αφήνει μόνο τον Russell να σταματήσει.
Ο Αλόνσο που άφησε πίσω ήταν δυσαρεστημένος με το χρονοδιάγραμμα της στάσης του: «Με έχεις πετάξει στα λιοντάρια» δήλωσε ο βετεράνος.
Ο Sainz, ο Hamilton και ο Ocon σύντομα προσπέρασαν τον Alonso, καθώς ο Stroll παρκάρει στο γκαράζ με ένα αποτυχημένο μπροστινό φτερό, η ομάδα ανέφερε αργότερα στον Alonso, διαβεβαιώνοντάς τον ότι δεν υπάρχει κίνδυνος για το αυτοκίνητό του. DNF για το δεύτερο Aston.
Στο μπροστινό μέρος, ο Russell στη θέση P2, με διαφορετική στρατηγική από όλους, ήταν 9,5 δευτερόλεπτα πίσω από τον ηγέτη Verstappen μέχρι τον 25ο γύρο, όταν το Merc βούτηξε για να σταματήσει.
Ο Piastri ήταν 11 δευτερόλεπτα πίσω, στη δεύτερη θέση με τον Norris στους καθρέφτες του και να θέλει να τα βγάλει πέρα πριν η McLaren ανταλλάξει τα αυτοκίνητά τους. Με τον Leclerc τέταρτο άλλα 5 δευτερόλεπτα και τον Sainz 2,5 δευτερόλεπτα πίσω του.
Γύρος 26, Sargeant DNF και γύρος αργότερα ο Albon επίσης DNF. Η τριβή έπαιζε το χέρι της. Καθώς ο Αλόνσο κάνει μια δεύτερη στάση.
H Red Bull πρωταθλήτρια κατασκευαστών: Γύρος 30 παραγγελία VER-NOR-PIA-LEC-OCO-HAM-RUS-GAS-ALO-TSU .
Ο Norris που κάνει τους ταχύτερους γύρους είναι 14 δευτερόλεπτα πίσω από τον Verstappen που είχε τον απόλυτο έλεγχο.
Στο γκαράζ της Red Bull ετοίμαζαν το μονοθέσιο του Πέρεθ να βγει ξανά για να εκτίσει την ποινή του και να μην μεταφερθεί σε ποινή για το Κατάρ. Tsunoda pits από το P10 for Hards. Ως αποτέλεσμα, ο Ocon μπαίνει στην πρώτη δεκάδα.
Αδιέξοδο ανάμεσα στην πρώτη δεκάδα. Ο Sainz λίγα δευτερόλεπτα πίσω από τον Leclerc τον πιο κοντινό αγώνα εκεί έξω μέχρι τον γύρο 35, όταν ο Leclerc και ο Hamilton βούτηξαν στα pit για τις τελευταίες στάσεις τους.
Λίγους γύρους αργότερα ο Νόρις βγαίνει από το δεύτερο. Ο Χάμιλτον κάνει τον ταχύτερο γύρο δύο δευτερόλεπτα γρηγορότερα από οποιονδήποτε άλλον, το undercut στον Σάινζ λειτούργησε.
Γύρος 38 pitstop για τον ηγέτη Verstappen. Ο Sainz ακολούθησε έναν γύρο αργότερα. Ο Ράσελ ήταν και πάλι ο μόνος που δεν σταμάτησε στην πρώτη δεκάδα σε εκείνη τη φάση.
Γύρος 40 παραγγελία VER-NOR-RUS-PIA-LEC-HAM-SAI-ALO-OCO-GAS. Για καλό μέτρο, ο Verstappen κάνει τον ταχύτερο γύρο κατά δύο επιβλητικά δευτερόλεπτα, πριν γυρίσει ξανά το φυτίλι προς τα κάτω. Το κενό στο μπροστινό μέρος είναι συνδεδεμένο στα 15 δευτερόλεπτα.
Ο Ράσελ καταδιώκεται από τον Πιάστρι, ο ένας με παλιά λάστιχα και ο άλλος με φρέσκα, η McLaren πέρασε στην τρίτη θέση στη στροφή 1.
Ο Πέρεθ έκανε τον έξω γύρο του και εξέτισε την ποινή του προτού επιστρέψει τη Red Bull στα πιτ για ένα DNF, τελικά! Το στοίχημα του Ράσελ, να κάνει μια στάση λιγότερο, υπό πίεση.
Ο Leclerc ήταν επόμενος μετά από το #63 Merc μετά από μια μακρά μάχη. Ο Ράσελ κατεβαίνει στην έκτη θέση με γήρανση καουτσούκ. Ο Χάμιλτον ήταν τώρα μερικά δευτερόλεπτα μακριά από τον συμπαίκτη του.
Στον 49ο γύρο, για να αποφύγει περισσότερο το χτύπημα του τροχού, ο Russell στον πέμπτο κλήθηκε από το pitwall της Merc να δώσει θέση στον Hamilton, με τον Sainz να χτυπά και να υφαίνει πίσω του. Ο Ράσελ δεν ήταν χαρούμενος και είπε πολλά από το ραδιόφωνο. Ο 50ος γύρος Sainz είχε περάσει.
Η Red Bull πρωταθλήτρια κατασκευαστών: Στον απόηχο ενός από τους πιο αξέχαστους προκριματικούς γύρους στην ιστορία της Formula 1, ο Max Verstappen της Red Bull ξεκινά το σημερινό Grand Prix της Ιαπωνίας ως το απόλυτο φαβορί για τη νίκη και επίσης, με τον Sergio Perez να παίζει τον ρόλο του, κάνει αρκετά για να σφραγίσει τον παγκόσμιο τίτλο των κατασκευαστών του 2023 για την ομάδα τους .
Η Σιγκαπούρη μοιάζει ολοένα και περισσότερο σαν ένα χτύπημα σε μια αξιοσημείωτη σεζόν για τους Παγκόσμιους Πρωταθλητές F1, τον πρωταθλητή και την ομάδα, με το RB19 ένα δύσκολο αλλά υπέροχο κιτ για οδήγηση, και κανείς δεν το οδηγεί καλύτερα από τον Max καθώς τα 12 του κερδίζουν αυτό σεζόν αποδεικνύεται. Και αυτός ο γύρος χθες.
Παίζοντας οξυδερκής, μπορεί κανείς να δει τον Verstappen να τρέχει μακριά, είτε έχει καλή αρχή είτε όχι, γιατί μπορεί να κερδίσει με αυτό το μονοθέσιο από οπουδήποτε, και να ταξιδεύει στην απόσταση για να κερδίσει την 13η νίκη του, με τον Sergio Perez να χαράζει το δρόμο του προς τα πάνω. με ένα βάθρο δυνατό με αυτό το μονοθέσιο, όπως απέδειξε στη Μόντσα πριν από λίγο καιρό.
Και στη συνέχεια η Red Bull ως πρωταθλήτρια θα κάνει τους συνηθισμένους θορυβώδεις εορτασμούς της φορώντας μπλουζάκια «2023 F1 World Champs» καθώς εκτοξεύει τσαμπουκά παντού και επάξια.
Ποιος μπορεί ρεαλιστικά να τους σταματήσει στην Ιαπωνία σήμερα; Κανένας. Αλλά αν είστε αναγκασμένοι να διακινδυνεύσετε μια εικασία: Η McLaren είναι σε αυτό για να την κερδίσει τελικά. Με τον απίστευτο Oscar Piastri να ξεκινά στην πρώτη σειρά για πρώτη φορά, με τον Lando Norris να βρίσκεται στην τρίτη θέση πίσω από τον Max, είναι ένα εναντίον δύο. Ίσως αυτοί;
Αν οι δυο τους παίξουν έξυπνα, θα μπορούσαν να προκαλέσουν έκπληξη. Με την προϋπόθεση ότι θα μυρίσουν το νούμερο 1 αυτοκίνητο. Το να ξεκινήσετε με μια διπλή επίθεση εκτός γραμμής θα ήταν πολύ ωραίο, υποθέτοντας ότι ο Μαξ παίζει βιολί κατά τη φάση εκτόξευσης (ίσως το μόνο μικροσκοπικό τσακ στην πανοπλία του) επειδή το να κερδίσετε το #1 Red Bull σε αυτή τη διάσημη στροφή 1 θα είναι το κλειδί για να έχετε ένα ευκαιρία στον αγώνα.
Αυτός είναι πιθανό να είναι ο στόχος του Πιάστρι, με το μπόνους να είναι ο Νόρις να περνά κρυφά στη δεύτερη θέση. Μια McLaren μία-δύο που υπαγορεύει τον ρυθμό μπροστά μπορεί να είναι μια πολύ μεγάλη επιθυμία για τους ουδέτερους που θέλουν έναν αγώνα σαν αυτόν που είχαμε την περασμένη Κυριακή στο Marina Bay. Τίποτα κακό με ευσεβείς πόθους.
Πέρα από τη McLaren, που έχουν πραγματικά ανεβάσει το παιχνίδι τους από τότε που αυτή η παρτίδα αναβαθμίσεων έσπασε το κάλυμμα. Και τα δύο αυτοκίνητα τώρα με τα βιδωμένα είναι δεύτερα στη σειρά στη Suzuka, και όχι πολύ μακριά από το ένα Red Bull, αλλά πολύ μακριά από τον Max.
Ένα διπλό βάθρο σήμερα για την ομάδα του Zak Brown, που διευθύνεται από τον Andrea Stella, θα είναι μια δίκαιη ανταμοιβή για τους ανθρώπους του Woking που άλλαξαν τη σεζόν τους και επανέφεραν τη διάσημη ομάδα στην πρώτη θέση. Το κορυφαίο βήμα θα είναι ένα παραμύθι για κανένα από τα παιδιά της McLaren, ανάμεσα στους μύθους του Verstappen.
Φρέσκιες από την πρώτη τους νίκη της σεζόν , η Ferrari δεν ήταν η δύναμη που ήταν στη Σιγκαπούρη. Παρόλα αυτά, μια πιο υποτονική Ferrari ήταν αρκετά καλή για την τέταρτη στο grid για τον Charles Leclerc με τον νικητή της Σιγκαπούρης Carlos Sainz στην έκτη. Δυνατότητα εξέδρας. Απίθανη νίκη.
Επίσης, δεν υπήρχε, δεδομένου ότι ήταν Mercedes, διεκδικητές της νίκης πριν από μια εβδομάδα, αλλά αυτό το Σαββατοκύριακο δυσκολεύτηκαν. Ο Lewis Hamilton ήταν ο καλύτερος του ζευγαριού της Mercedes, αλλά έπεσε στην P7 με τον George Russell στο P8, ένα δευτερόλεπτο μακριά από τον ρυθμό στο Q3 όταν όλη η δύναμη πυρός είναι στο τραπέζι.
Εξωτερικές πιθανότητες για βάθρο για τον Χάμιλτον που δεν μπορεί ποτέ να μειωθεί, ειδικά όταν γκρινιάζει. Κανονικά ως προάγγελος μιας τεράστιας επίδοσης από τον επτά φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή της F1, θα χρειαστεί μία για να πανηγυρίσει στο βάθρο το απόγευμα της Κυριακής. Russell… Ο Τζορτζ θα πρέπει να επικεντρωθεί στο να φέρει το Black Arrow στο σπίτι του σε ένα κομμάτι.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το κουαρτέτο των νεαρών οδηγών που ξεκινούν τον αγώνα μπροστά αντιπροσωπεύουν το μέλλον της F1 και πόσο κακομαθημένοι θα είναι οι οπαδοί του GP όταν και οι τέσσερις μπουν σε νικητήρια αυτοκίνητα.
H Red Bull πρωταθλήτρια – Άλλες παραστάσεις Ιαπωνικού Γκραν Πρι:
- Το Yuki στο εσωτερικό του ήταν καλή αξία. Μπορεί να ανατινάξει τη στέγη του χώρου με μια εξέδρα; Αυτό θα ήταν γλυκό. Είναι Suzuka, βρέχει, χάλια, όλα μπορούν να πάνε σήμερα!
- Δείτε τον Fernando στην όλο και πιο αργή Aston Martin και πόσο συνεχίζει να καταστρέφει τον συμπαίκτη του Lance…
- Μπορεί ο δύσμοιρος Λόγκαν να κρατήσει τα Williams του σε ένα κομμάτι για μια απόσταση GP;
- Αλπικός? Αλφα ρομέο? Χάας; Που είστε παιδιά?
- Γύρος 16 του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Φόρμουλα 1 FIA 22 αγώνων 2023:
- Απόσταση γύρου: 5.807χλμ. Συνολική απόσταση: 307.471 km (53 γύροι)
- 2022 pole position: Max Verstappen (Ολλανδία) Red Bull ένα λεπτό 29.304 δευτερόλεπτα
- Νικητής αγώνα 2022: Verstappen
- Ρεκόρ γύρου αγώνα: Lewis Hamilton (Βρετανία) Mercedes, 2019: Ένα λεπτό 30.983 δευτερόλεπτα.
- Ώρα έναρξης: 05:00 GMT (1400 τοπική)
- Η Red Bull θα διατηρήσει το πρωτάθλημα κατασκευαστών της εάν κερδίσει έναν βαθμό περισσότερο από τη Mercedes και η Ferrari δεν τους ξεπεράσει με 24.
- Η Red Bull έχει επί του παρόντος πλεονέκτημα 308 πόντων έναντι της Mercedes και 332 έναντι της Ferrari, με μόνο 309 βαθμούς – συμπεριλαμβανομένων εκείνων από αγώνες σπριντ και ταχύτερους γύρους – να έχουν ακόμη κερδίσει μετά τη Suzuka.
- Εάν η Red Bull τελειώσει το Σαββατοκύριακο με μόλις 309 βαθμούς διαφορά από τη Mercedes, θα συνεχίσει να είναι πρωταθλητές σε νίκες σε αγώνες.
- Ο αγώνας της Κυριακής θα είναι το 37ο Ιαπωνικό Grand Prix στην ιστορία του παγκόσμιου πρωταθλήματος και το 33ο στη Suzuka.
- Η στενή πίστα υψηλής ταχύτητας είναι παλαιού τύπου σε διάταξη οκτώ φιγούρων, με γρήγορες στροφές Degner 1 και 2, Spoon και 130R, με ταχύτητα 295 χλμ./ώρα.
- Από τους σημερινούς οδηγούς, ο Hamilton έχει κερδίσει πέντε φορές στην Ιαπωνία (2007 στο Fuji, 2014, 2015, 2017, 2018) και ο Fernando Alonso δύο φορές (2006 Suzuka και 2008 Fuji). Άλλοι νικητές είναι οι Verstappen (2022) και Valtteri Bottas (2019).
- Η Mercedes έχει κερδίσει έξι από τα επτά τελευταία Ιαπωνικά Grand Prix.
- Η Ferrari κέρδισε τελευταία φορά στη Suzuka, μια πίστα ιδιοκτησίας της Honda, με τον Michael Schumacher το 2004. Ο Γερμανός κέρδισε το Ιαπωνικό Grand Prix έξι φορές.
- Σε 32 αγώνες στη Suzuka, ο νικητής έχει έρθει από την πρώτη σειρά σε 27 περιπτώσεις και βρέθηκε στην pole σε 16. Ο Kimi Raikkonen κέρδισε από τη 17η θέση στο grid το 2005 με τη McLaren.
- Εννέα από τους τελευταίους 16 νικητές ξεκίνησαν στο pole.
- Ο Yuki Tsunoda της AlphaTauri είναι ο μόνος Ιάπωνας οδηγός στο αρχικό grid.
Red Bull πρωταθλήτρια : Νίκες, Pole Position, βάθρο & ταχύτεροι γύροι
- Ο Verstappen έχει κερδίσει 12 από τους 15 αγώνες αυτή τη σεζόν, ενώ το ρεκόρ του με 10 νίκες στη σειρά ολοκληρώθηκε στη Σιγκαπούρη την περασμένη Κυριακή.
- Ο Ολλανδός πιλότος έχει 47 νίκες από 178 εκκινήσεις και είναι πέμπτος στη λίστα όλων των εποχών. Ο Alain Prost, με 51, είναι τέταρτος.
- Η Red Bull έχει κερδίσει 14 από τους 15 αγώνες, με τον Carlos Sainz της Ferrari να κερδίζει στη Σιγκαπούρη. Η Red Bull είχε επίσης ρεκόρ ομάδας έξι ένα-δύο τερματισμούς το 2023.
- Ο Χάμιλτον έχει ρεκόρ 103 νίκες από 325 εκκινήσεις αλλά δεν έχει κερδίσει από τη Σαουδική Αραβία τον Δεκέμβριο του 2021. Ο Αλόνσο της Aston Martin έχει 32 νίκες, πιο πρόσφατα στην Ισπανία το 2013 με τη Ferrari, από 370 εκκινήσεις.
- Ο Sainz της Ferrari κυνηγά το τρίτο pole του στη σειρά.
- Ο Χάμιλτον έχει ρεκόρ 104 pole.
- Η Red Bull έχει βρεθεί στην pole 10 φορές αυτή τη σεζόν. Ο Charles Leclerc της Ferrari πήρε την πρώτη θέση στο Αζερμπαϊτζάν και το Βέλγιο, ο Hamilton στην Ουγγαρία και ο Sainz στην Ιταλία και τη Σιγκαπούρη. Ο Verstappen έχει οκτώ πόλους για το 2023.
- Έξι ομάδες και 10 οδηγοί έχουν εμφανιστεί στο βάθρο αυτή τη σεζόν: Red Bull, Alpine, Aston Martin, McLaren, Mercedes και Ferrari.
- Η πέμπτη θέση του Verstappen στη Σιγκαπούρη ήταν η πρώτη φορά που είχε βγει από το βάθρο από τη Βραζιλία τον περασμένο Νοέμβριο.
- Ο Verstappen κατέχει το ρεκόρ για τα περισσότερα βάθρα σε μια σεζόν – 18 το 2021 – και είχε 14 μέχρι στιγμής το 2023. Ο Michael Schumacher είναι ο μόνος οδηγός που έχει τερματίσει στο βάθρο σε κάθε αγώνα μιας σεζόν, το 2002.
- Επτά διαφορετικοί οδηγοί έχουν κάνει τους ταχύτερους γύρους αυτή τη σεζόν – ο Alonso, ο Guanyu Zhou της Alfa Romeo, ο Verstappen (6), ο Perez (2), ο Hamilton (3), ο George Russell της Mercedes και ο Oscar Piastri της McLaren.
Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:
- Moto3 Ινδία, Practice 3: Moreira στο τέλος, αλλά πόσα ατυχήματα!
- Θες CFMOTO ; Θες Μπρατάκος !
- F1 τα νέα των Paddock
- 21o Motor Festival και ο απόηχος δεν σταματά…