Grand Prix Αμερικής: Απαιτείται το Σαββατοκύριακο Sprint, οι οδηγοί συμμετείχαν στη μία και μοναδική δωρεάν προπόνηση του Σαββατοκύριακου αυτή την Παρασκευή στο Austin. Για pole, εμφανίστηκε ο Lewis Hamilton, με τον Charles Leclerc, ως την κύρια απειλή για έναν ταχύτερο Max Verstappen.
- Ο Μαξ Φερστάπεν σημείωσε τον καλύτερο χρόνο στην Ελεύθερη Προπόνηση 1 του Grand Prix Αμερικής αυτήν την Παρασκευή. Ο Ολλανδός κέρδισε τη Ferrari του Charles Leclerc (+0 »156) και τη Mercedes του Lewis Hamilton (+0 »281), δείχνοντας ότι η Red Bull παρέμεινε το μεγάλο φαβορί για την pole position, ενώ ο Sergio Pérez κατέλαβε την 4η θέση. 3/10.
- Παρά την ψυχρότητα του τελευταίου φύλλου χρόνου, είναι ο Lewis Hamilton που φαίνεται πιο ικανός να ενοχλήσει τον Max Verstappen. Ο Βρετανός μπήκε γρήγορα στο κύμα των πραγμάτων, καταφέρνοντας γρήγορα να αντιμετωπίσει τις πρώτες φορές του Batavian. Στη σκληρή ένωση, ο Lewis ήταν ακόμα πιο γρήγορος. Αν ο Max συμφώνησε με όλους στα τελευταία λεπτά όταν έβαλε τα μαλακά ελαστικά, ο Hamilton εμφανίστηκε επίσης πολύ ζωηρός, σημειώνοντας τα ρεκόρ στους δύο πρώτους τομείς. Μόνο χάρη σε ένα χαμένο τελευταίο τρίτο της πίστας κατετάγη μόνο 3ος με λιγότερο από την 3/10η.
- Καλή αρχή για τη Ferrari και ειδικά για τον Charles Leclerc, ο οποίος εμφανίζεται πιο άνετος από τον συμπαίκτη του Carlos Sainz , μόλις 8ος. Ο Μονεγάσκος κέρδισε μισό δευτερόλεπτο από τον Ισπανό και μπήκε ανάμεσα στον Μαξ Βερστάπεν και τον Λιούις Χάμιλτον στη 2η θέση.
- Όσο για τη McLaren και την Aston Martin , το επίπεδο απόδοσής τους παραμένει άγνωστο. Κανένας από τους τέσσερις οδηγούς δεν πέρασε το μαλακό μείγμα. Σημειώστε ότι ο Lando Norris κυριάρχησε στο timesheet στα Mediums, όταν η Mercedes και η Red Bull ήταν στα Hards. Ο Lance Stroll οδήγησε μόνο 5 γύρους μετά από μηχανικό πρόβλημα.
- Εξαιρετικοί χρόνοι από τις δύο Haas που παίζουν εντός έδρας, με την 5η του Kevin Magnussen και την 9η του Nico Hülkenberg . Ο Alex Albon είναι επίσης στο top 10 για την Williams , στην 7η θέση. Από τη γαλλική πλευρά, ο Pierre Gasly κατατάσσεται 10ος, 8/10ος από τον χρόνο αναφοράς, αλλά δύο θέσεις μπροστά από τον Esteban Ocon , 12ο.
- Σημειώστε ότι οι περισσότεροι από τους οδηγούς δούλεψαν σε μεγάλο βαθμό στα μεγάλα stint στο σκληρό ή μεσαίο λάστιχο για το μεγαλύτερο μέρος της συνεδρίας, πριν από το πρώτο και το τελευταίο τέταρτο της ώρας αφιερωμένο στην προετοιμασία για τις κατατακτήριες.
- Ο Oscar Piastri τρόμαξε λίγο στον εαυτό του στο τέλος των esses του πρώτου τομέα. Ο Αυστραλός αρχικά άρχισε να χάνει το πίσω μέρος, κάτι που τον ώθησε να πάει πέρα από το κράσπεδο, προκαλώντας έναν μικρό φόβο στο χορτάρι. Όμως ο νεαρός έπιασε τέλεια τη βολή και δεν χτύπησε στον τοίχο. Περισσότερος φόβος παρά κακό, λοιπόν!
- Ραντεβού στις 11 μ.μ. ώρα Γαλλίας αυτήν την Παρασκευή το απόγευμα για την πρόκριση για το Grand Prix Αμερικής.
Grand Prix Αμερικής: Ο Max Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη και μοναδική προπόνηση για το Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών 2023, αλλά ο Charles Leclerc και ο Lewis Hamilton ήταν πολύ πίσω.
Ο τριπλός Πρωταθλητής της Formula 1 ωστόσο δεν είχε τεράστια διαφορά έναντι του Leclerc που ήταν δεύτερος ταχύτερος στη Ferrari ενώ ο Hamilton ήταν τρίτος.
Ο επτά φορές πρωταθλητής F1 φαινόταν να βρίσκεται σε καλή θέση στο W14 του, εξοπλισμένος με νέο πάτωμα και θα έπρεπε να ήταν πιο κοντά στην κορυφή αν δεν είχε γίνει λάθος στον τελευταίο του γύρο πτήσης, όπου έφυγε πολύ στη στροφή 12. .
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ο Verstappen έκανε ένα λάθος στον ιπτάμενο γύρο του που μπορεί να του κόστισε ένα δέκατο ή δύο.
Ωστόσο, αν αυτοί οι τρεις καταφέρουν να διατηρήσουν τη φόρμα τους, το πιθανότερο είναι ότι θα δεχθούμε μια αρκετά συναρπαστική πρόκριση για το γκραν πρι της Κυριακής.
Η McLaren ήταν πολύ μακριά από τον ρυθμό, ο Lando Norris στη 15η, ο Oscar Piastri στην 19η, αλλά πρέπει να σημειωθεί ότι δεν σημείωσαν χρόνο στα Soft ελαστικά, αλλά το MCL60 δεν φαινόταν πολύ χαρούμενο στο Circuit of the Americas.
- Βιολογικός καθαρισμός αυτοκινήτου: Ένας δολοφόνος έξω απ΄ το σπίτι σου
- Επισκευή πλοίων με την 35ετη εμπειρία της A. Hilios LTD
- Αυστραλιανό MotoGP: Αλλαγή ημέρας λόγω κακοκαιρίας και αποτελέσματα
- F1: Lewis Hamilton o 8ος τίτλος δεν είναι το όριο
Grand Prix Αμερικής : Συγκέντρωση προς το ΠΠ1
Μετά από ένα Σαββατοκύριακο ρεπό, το τσίρκο της F1 ήταν ξανά σε πλήρη εξέλιξη για το Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών 2023 στο Όστιν με το Πρωτάθλημα Οδηγών και Κατασκευαστών να σφραγίζονται από τον Max Verstappen και τη Red Bull Racing.
Αυτό δεν ήταν έκπληξη, καθώς η φόρμα του Verstappen, καθώς το Μαϊάμι σήμαινε συγκεκριμένα ότι ο τίτλος θα σφραγιστεί με αγώνες και ο Ολλανδός θα μπορούσε να το είχε κάνει ακόμη νωρίτερα αν δεν είχε συμβεί στο Grand Prix της Σιγκαπούρης.
Ας δούμε όμως τα θετικά. Η McLaren, με τον Lando Norris και τον Oscar Piastri μας δείχνουν πώς γίνονται καλύτεροι με κάθε αγώνα, ειδικά ο Piastri που κέρδισε το Sprint στο Κατάρ και συνεχίζει να βελτιώνεται με κάθε επιπλέον μίλι που ξοδεύει στο MCL60.
Πόσο έδαφος λοιπόν καλύπτει η ομάδα του Woking από τώρα μέχρι το τέλος της σεζόν; Μπορεί η Aston Martin να νικήσει; Μπορούν να νικήσουν τη Ferrari; Πώς θα αντεπιτεθούν αυτοί οι δύο;
Ο Daniel Ricciardo θα επιστρέψει στους αγώνες αφού έσπασε το χέρι του στο Zandvoort. Πώς θα πάει ο Αυστραλός; Θα υποφέρει μετά τον τραυματισμό του; Θα είναι σε αυτό από τη λέξη πάει;
Το Circuit of the Americas δεν έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με το Lusail International Circuit, οπότε περιμένετε να ανακατευτεί η σειρά – πίσω από τη Red Bull -, καθώς ο Norris ισχυρίζεται επίσης ότι δεν αισθάνεται σίγουρος αυτό το Σαββατοκύριακο.
Θα είναι επίσης ένα Σαββατοκύριακο Sprint, οπότε θα άξιζε να δούμε αν το Austin μπορεί να προσφέρει μια συναρπαστική σαββατιάτικη παράσταση όπως αυτή που προσφέρει το Κατάρ.
Όσο για τα ελαστικά, η Pirelli έφερε τα C2 (Σκληρό), C3 (Μεσαίο) και C4 (Μαλακό) αυτό το Σαββατοκύριακο.
Grand Prix Αμερικής : Κορυφαίες στιγμές περιόδου λειτουργίας FP1 του Ώστιν
Μπορεί να βρισκόμαστε στο τελευταίο μέρος της σεζόν, αλλά ορισμένες ομάδες εξακολουθούν να φέρνουν αναβαθμίσεις, καθώς η Mercedes έφερε ένα νέο αμάξωμα και ένα νέο πλεονέκτημα στην W14 της.
Η Alfa Romeo έχει επίσης μια νέα άκρη δαπέδου, ενώ η Aston Martin έχει φέρει ένα πιο σημαντικό πακέτο, με το AMR23 να διαθέτει νέα άκρη δαπέδου, νέο διαχύτη, νέο κάλυμμα κινητήρα και αναθεωρημένο φτερό δοκού.
Αλλά η Haas και η AlphaTauri έχουν κάνει όλες τις αναβαθμίσεις τους, ενώ η πρώτη απελευθέρωσε τελικά το τόσο απαραίτητο πακέτο αναβάθμισης που επιθυμούσαν να έχουν οι Nico Hulkenberg και Kevin Magnussen.
Η αμερικανική στολή, για τον δεύτερο εντός έδρας αγώνα τους αυτή τη σεζόν έφερε ένα ριζικά διαφορετικό VF-23 που υιοθετεί τώρα τη φιλοσοφία της Red Bull με νέο μπροστινό αεραγωγό φρένων, νέο αμάξωμα δαπέδου και άκρη δαπέδου.
Οι Haas ως νέες εισαγωγές πλευρικών ποδιών, νέο κάλυμμα κινητήρα και νέες περσίδες ψύξης, για να μην αναφέρουμε το ειδικό συκώτι τους για το Austin.
Όσο για το AlphaTauri, από την άλλη πλευρά, έχει νέο αμάξωμα δαπέδου, νέους φράχτες δαπέδου, νέα άκρη δαπέδου, νέο κάλυμμα κινητήρα, ενώ η ομάδα τροποποίησε τις κάτω επιφάνειες του πλαισίου, ενώ τα πτερύγια BDR στις πίσω γωνίες έχουν επίσης αναθεωρηθεί για καλύτερη απόδοση του διαχύτη.
Το FP1 ξεκίνησε σε καθαρές συνθήκες, με θερμοκρασίες περιβάλλοντος 32 βαθμούς Κελσίου, ενώ οι θερμοκρασίες πίστας ήταν στην περιοχή των 38 βαθμών Κελσίου.
Δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο, όλοι οι οδηγοί παρατάχθηκαν στην έξοδο από το pit για να προσπαθήσουν να αξιοποιήσουν στο έπακρο τη μοναδική προπόνηση αυτό το Σαββατοκύριακο για να ετοιμαστούν για τις κατατακτήριες αργότερα σήμερα.
Ο Liam Lawson ήταν ξανά στο περιθώριο, παρακολουθώντας τις διαδικασίες από το γκαράζ AlphaTauri, αφού εντυπωσίασε όταν αναπλήρωσε τον Ricciardo.
Και τα 20 μονοθέσια ξεκίνησαν με τα Medium ή Hard ελαστικά στην αρχή του FP1, Red Bull, Mercedes, Aston Martin, Ferrari, Alpine, Hards, τα υπόλοιπα με Mediums.
Δέκα λεπτά μετά τη συνεδρία, ο Sainz και ο Norris είχαν αρκετά στενή επικοινωνία στην πίστα, ο πρώτος σχεδόν μάζεψε τη McLaren ενώ βρισκόταν σε γρήγορο γύρο. Ευτυχώς δεν υπήρξε επαφή.
«Θεέ μου, ουά!» Ραδιόφωνα Sainz. «Ο Λάντο εκεί, νομίζω ότι δεν με είδε, αλλά παραλίγο να τρακάρουμε».
Grand Prix Αμερικής : 15 λεπτά μετά τη συνεδρία, η Aston Martin κάλεσε τον Stroll, αναφέροντας ένα πρόβλημα με τα φρένα και ζητώντας του να μην τα χρησιμοποιήσει στο δρόμο της επιστροφής μέχρι να χρειαστεί να παρκάρει.
«Έχουμε ένα πρόβλημα μπροστά στην αριστερή γωνία», του λέει ο μηχανικός του Stroll. «Μην χρησιμοποιείτε τα φρένα μέχρι να χρειαστεί [κατά την είσοδο στο κουτί]».
Σύντομα οι μηχανικοί χώρισαν το #18 AMR23 για επισκευές, καθώς φαίνεται ότι το αυτοκίνητο του Alonso εξεταζόταν επίσης για παρόμοια προβλήματα.
Το αφεντικό της Mercedes, Toto Wolff, που έχασε τους δύο τελευταίους αγώνες επειδή υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση στο γόνατο, επέστρεψε οδηγώντας την ομάδα του στο Austin.
Ο Sainz σύντομα παραπονέθηκε ότι αναπήδησε με το SF-23 του, είπε: «Το αυτοκίνητο πηδάει πολύ στις ευθείες, μόνο για τις πληροφορίες σας».
Ο Leclerc φαινόταν επίσης να υποφέρει από τα ίδια προβλήματα στην άλλη Ferrari.
Στα μισά της συνεδρίας, ο Χάμιλτον ήταν ταχύτερος, 0,104 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Βερστάπεν στη δεύτερη, ο οποίος με τη σειρά του ήταν 0,107 δευτ. ταχύτερος από τον Νόρις στην τρίτη.
Αυτός ο νέος όροφος στη Mercedes του Hamilton κάνει το κόλπο;
Ο Piastri πέρασε πολύ χρόνο καθώς έχασε το πίσω μέρος βγαίνοντας από τη στροφή 9, αλλά κάποιος εξαιρετικός έλεγχος του αυτοκινήτου σήμαινε ότι έπιασε το χτύπημα και συνέχισε να πηγαίνει μετά από μια σκληρή βόλτα στην περιοχή απορροής.
Ο Χάμιλτον είχε μια σύντομη στιγμή εκτός στροφής στη στροφή 1 ενώ βρισκόταν σε μεγάλη διαδρομή με υψηλό φορτίο καυσίμου. Κανένα κακό, και παρεμπιπτόντως οι χρόνοι του ήταν ανταγωνιστικοί.
Με 16 λεπτά να απομένουν, οι ομάδες άρχισαν να αλλάζουν στα μαλακά ελαστικά για ορισμένες προσομοιώσεις κατατακτήριων ενόψει της συμφωνίας ανάγνωσης αργότερα σήμερα.
Στην Aston Martin, ο Alonso ήταν πίσω σε τροχιά ενώ ο Stroll ήταν έξω από το αυτοκίνητο, καθώς η ομάδα συνέχιζε να εργάζεται σε αυτό. Όχι άλλο τρέξιμο για τον Καναδό. Το τελευταίο πράγμα που χρειαζόταν ήταν να πάει απροετοίμαστος στις κατατακτήριες στο Grand Prix Αμερικής .
Προς το τέλος, ο Verstappen ανέφερε ότι το κάθισμά του ήταν ζεστό, ενώ ο Hamilton έτρεξε ανοιχτά στη στροφή 12 ενώ βρισκόταν σε γρήγορο γύρο στο Softs.
Με το τέλος της συνεδρίας, οι οδηγοί έκαναν μερικές εξάσκηση.
Grand Prix Αμερικής : Πώς τελείωσαν
Ο Verstappen σημείωσε 1:35.912 για να πάει ταχύτερα στο τέλος του Austin FP1, 0.156s μπροστά από τον Leclerc στη δεύτερη και 0.281s πιο γρήγορα από τον Hamilton στην τρίτη.
Αλλά περιμένετε από τον άσο της Mercedes να βρει λίγη περισσότερη ταχύτητα στα προκριματικά του W14.
Ο Sergio Perez ήταν τέταρτος ταχύτερος στην άλλη Red Bull, 0.300s πιο αργός από τον συμπαίκτη του και 0.260s πιο γρήγορος από τον Magnussen που ήταν δυνατός πέμπτος.
Ο Τζορτζ Ράσελ ήταν έκτος ταχύτερος, 0,562 δευτερόλεπτα μακριά από τον ρυθμό και 0,018 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Άλεξ Άλμπον που ήταν έβδομος ταχύτερος στους Ουίλιαμς.
Ο Sainz ήταν όγδοος ταχύτερος στη Ferrari, με χρόνο γύρου 1:36.533, και 0.169 δευτ. ταχύτερος από τον Hulkenberg που ήταν ένατος στο δεύτερο Haas.
Ο Pierre Gasly ήταν δέκατος στο Alpine, ενώ ο Ricciardo ήταν 14ος ταχύτερος στην επιστροφή του στους αγώνες.
Αποτελέσματα ΠΠ1
Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα: