F1 κανονισμοί 2026: Ο σχεδιαστής αστέρι της Formula 1 Adrian Newey εξηγεί τι πήγε στραβά κατά τον σχεδιασμό των τεχνικών κανονισμών για το 2026 και ποια προβλήματα προκύπτουν ως αποτέλεσμα. Σύμφωνα με τον σχεδιαστή της Red Bull, Adrian Newey, θα μπορούσε να είναι «δύσκολο» να φέρει το πλαίσιο και την οδήγηση σε τέλεια αρμονία για τη σεζόν του 2026 σύμφωνα με τους νέους τεχνικούς κανονισμούς . Αυτό λέει ο Newey σε συνέντευξή του στο Motorsport.com .
“Μπορείτε πολύ σωστά να πείτε ότι οι κανονισμοί του κινητήρα αναπτύχθηκαν και εφαρμόστηκαν χωρίς να σκεφτόμαστε πολύ το πλαίσιο. Αυτό τώρα οδηγεί σε αρκετά μεγάλα προβλήματα γιατί πρέπει να προσπαθήσουμε να βρούμε λύσεις για να το κάνουμε να λειτουργήσει.”
Ορισμένες ομάδες έχουν ήδη παρατηρήσει «αντιαισθητικές παρενέργειες» στις προσομοιώσεις τους : Τα προσομοιωμένα οχήματα της Formula 1 συμπεριφέρθηκαν εξαιρετικά ασταθή όταν επιτάχυναν στις ευθείες.
Τώρα ο Νιούι λέει: Απλώς υπήρχε έλλειψη ολιστικής προσέγγισης κατά την κατάρτιση των κανόνων. Αυτό μπορεί να φανεί συγκεκριμένα στη μελλοντική φόρμουλα μετάδοσης κίνησης με 50 τοις εκατό ισχύ από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και 50 τοις εκατό ισχύ από υβριδικά εξαρτήματα. «Είναι ακριβώς αυτό που ήθελαν οι κατασκευαστές κινητήρων».
“Υποθέτω: Αυτό συμβούλευαν οι άνθρωποι του μάρκετινγκ. Και μπορώ να το καταλάβω αυτό. Το πράγμα είναι δυνητικά ενδιαφέρον επειδή η Formula 1 μπορεί να είναι ένας επιταχυντής για τις τεχνολογίες.”
Αλλά: Οι τεχνολογίες που προορίζονται για τους νέους κανονισμούς της Formula 1 είναι «ακριβές» και επομένως «πρόβλημα», λέει ο Newey. Επειδή οι ηλεκτροκινητήρες και οι μπαταρίες θα έπρεπε πρώτα να προσαρμοστούν στα πρότυπα της Formula 1. “Αυτό κοστίζει πολλά χρήματα. Αλλά ίσως θα υπάρξουν τεχνολογίες στο μέλλον που θα μπορούσαν να μειώσουν το κόστος.”
Δες όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης σε εθνικό και διεθνή επίπεδο μέσα στην ενότητα του Engine Power – ΔΕΣ ΤΑ ΟΛΑ ΕΔΩ
F1 κανονισμοί 2026: Ο Νιούι βλέπει πολλά αναπάντητα ερωτήματα
Μέχρι τότε, ωστόσο, υπάρχουν άλλες προκλήσεις που πρέπει να ξεπεραστούν, για παράδειγμα, όσον αφορά την απόδοση των μπαταριών: «Αυτό που απαιτούν οι κανόνες της Formula 1 από τις μπαταρίες όσον αφορά την πυκνότητα ισχύος και την ενεργειακή πυκνότητα είναι αρκετά διαφορετικό από τις απαιτήσεις της κανονικής αυτοκίνητα δρόμου», εξηγεί ο Νιούι. Ενδέχεται να απαιτούνται “άλλα σχέδια μπαταριών”.
“Υπάρχει λοιπόν ο κίνδυνος να μην είμαστε πλέον άμεσα σχετικοί με το τμήμα αυτοκινήτων δρόμου. Αλλά ίσως αυτός δεν είναι ο βασικός παράγοντας. Ο βασικός παράγοντας για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι η ιδέα ότι η [Formula 1] έχει σχέση με το τι στην αντιπροσωπεία αυτοκινήτων – ακόμα κι αν οι ίδιοι οι κατασκευαστές δεν θα το παραδεχτούν
Πλήρης ώθηση στη φουρκέτα στο Μονακό
F1 κανονισμοί 2026: Αλλά αυτό ακριβώς αμφισβητεί ο Νιούεϊ όταν μιλά για μια «περίεργη φόρμουλα [οδήγησης]»: «Οι κινητήρες λειτουργούν ως γεννήτριες σχεδόν όλη την ώρα [το 2026]. Πιθανότατα θα χρειαστεί λίγη εξοικείωση εάν ο κινητήρας βρίσκεται στο Η μέση της καμπύλης της φουρκέτας Loews [στο Μονακό] είναι πραγματικά πιεστική».
Από την άποψή του, το μόνο θετικό σε αυτό είναι «ότι προωθεί την αποτελεσματικότητα», λέει ο Newey. Με άλλα λόγια: Με τους κανονισμούς του 2026, η Formula 1 χρησιμεύει ως βιτρίνα για πιο βιώσιμη τεχνολογία. Ή όπως λέει ο ίδιος ο Νιούεϊ: «Προσπαθείς να χρησιμοποιήσεις τη Formula 1 ως όχημα για να βάλεις μια τάση στο κοινό».
Ωστόσο, ακόμη και η αποτελεσματικότητα των μελλοντικών οδηγών της Formula 1 αμφισβητείται τώρα. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Max Verstappen, για παράδειγμα, πρότεινε πρόσφατα ότι τα αποτελέσματα προηγούμενων προσομοιώσεων «δεν ήταν τα αναμενόμενα».