ENGINE POWER

Οι κορυφαίοι 15 αναβάτες αρκετά γρήγοροι για να κερδίσουν στο Mugello την περασμένη σεζόν

Ιταλικό MotoGP: Χρόνοι αγώνων 2024 vs 2023 Οι 15 κορυφαίοι αναβάτες του φετινού ιταλικού MotoGP - συμπεριλαμβανομένου του Alex Rins της Yamaha - ήταν αρκετά γρήγοροι ώστε να έχουν κερδίσει τον αγώνα του 2023.

i-korifei-15-anavates-arketa-grigori-gia-na-kerdisoun-sto-mugello-tin-perasmeni-sezon
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά

Οι 15 κορυφαίοι αναβάτες στη γραμμή τερματισμού στις 2 Ιουνίου ολοκλήρωσαν την απόσταση των 23 γύρων γρηγορότερα από τον χρόνο νίκης του Francesco Bagnaia από τις 11 Ιουνίου 2023.

Το άλμα στην απόδοση MotoGP αυτή τη σεζόν αποτυπώθηκε στο Ιταλικό Grand Prix στο Mugello.

Οι κορυφαίοι 15 αναβάτες : Αυτό περιελάμβανε τον Alex Rins της Yamaha , στη 15η θέση, ο οποίος σημείωσε χρόνο αγώνα 41m 14.998s σε σύγκριση με τον νικηφόρο 41m 16.863s της Bagnaia τον προηγούμενο χρόνο.

Δυστυχώς για τον Rins και τη Yamaha, ο Bagnaia, νικητής και των δύο αγώνων για την Ducati, βελτιώθηκε κατά 25.478 δευτερόλεπτα, αφήνοντας τον Rins 23.613s πίσω στην καρό σημαία.

Ήταν μια παρόμοια ιστορία για τους χρόνους αγώνων στο Sprint, με τον χρόνο νίκης του Bagnaia το 2023 να νικιέται από τους έντεκα κορυφαίους αναβάτες φέτος.

“Το επίπεδο είναι τόσο υψηλό, πρέπει να πιέσουμε πολύ, οι καιροί είναι τρελοί γρήγοροι”, δήλωσε ο ηγέτης του τίτλου, Jorge Martin . «Στο Sprint, κάναμε το χρόνο του γύρου από την πρόκριση πριν από τρία χρόνια.

«Αλλά είναι φυσιολογικό τώρα. Τα ελαστικά είναι καλύτερα και τα ποδήλατα είναι καλύτερα».

Μεταξύ των μεγαλύτερων προσωπικών βελτιώσεων από έτος σε έτος στο Mugello ήταν ο Maverick Vinales , περίπου 33 δευτερόλεπτα πιο γρήγορος για την Aprilia στο Grand Prix φέτος: «Αλλά… μόνο P8! Θα ήθελα να βελτιωθώ κατά 45 δευτερόλεπτα, ώστε να κερδίσω τον αγώνα!»

Ο Vinales πρόσθεσε: «Η Ducati έκανε ένα βήμα. Δεν ξέρω αν είναι περιστασιακά σαν το Mugello, αλλά στο Le Mans έκανα επίσης έναν πολύ καλό αγώνα και ήμουν μόνο P5! Πρέπει λοιπόν να κάνουμε ένα βήμα.

“Ας δούμε στο Assen, μια πίστα που μπορεί να ταιριάζει καλύτερα με τη μοτοσυκλέτα μας από το Mugello.”

Ερωτηθείς από πού πιστεύει ότι προέρχεται η πρόοδος της Ducati στο χρόνο αγώνα του 2024, ο Vinales απάντησε: «Νομίζω ότι ένα σημείο είναι ότι κάνουν το μαλακό ελαστικό να διαρκέσει μέχρι το τέλος, με πολλές επιδόσεις.

«Άρα αυτό είναι σημάδι. Πρέπει να δούμε αν βάζουμε πολλή θερμοκρασία στο πίσω ελαστικό ή όχι. Πρέπει να καταλάβουμε.

«Αυτό που νιώθω είναι ότι μετά από 5 γύρους με το μαλακό, το νιώθω πολύ ζεστό και μετά αρχίζω να χάνω πρόσφυση και κυρίως χάνω το κράτημα στις στροφές. Αυτό είναι λοιπόν το πρόβλημά μου. Πρέπει λοιπόν να δουλέψουμε πάνω σε αυτό».

Ο τεχνικός διευθυντής της Aprilia Romano Albesiano τόνισε ότι «ο Maverick δεν είχε καλή απόδοση [στο Mugello] πέρυσι, οπότε αυτός ο αριθμός [33 δευτερόλεπτα] μπορεί να είναι λίγο «μεταμφιεσμένος».

Αλλά επιβεβαίωσε επίσης: «Φαίνεται ότι το ελαστικό [πίσω Michelin] φέτος έχει αλλάξει περισσότερο από ό,τι αναμενόταν.

«Μερικές φορές έχουμε και δόνηση [φλυαρία]… Αλλά ειλικρινά, είχαμε περισσότερες πέρυσι. Το ποδήλατό μας γενικά επωφελείται από το νέο ελαστικό, οπότε [η αλλαγή είναι] εντάξει για εμάς.”

Στην KTM, ο πρωτάρης και κορυφαίος αναβάτης του RC16 Pedro Acosta εξήγησε ότι αυτός και το εργοστάσιο έχουν κάνει πολλή δουλειά για να αποφύγουν τη φλυαρία από το επιπλέον κράτημα του αναθεωρημένου πίσω ελαστικού.

«Από το Λε Μαν, μπορούμε να το αποφύγουμε, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο», είπε ο Ακόστα. «Είναι αλήθεια ότι εργαζόμασταν μαζικά σε αυτόν τον τομέα, το εργοστάσιο αλλά και εγώ, για να προσπαθήσουμε να το αποφύγουμε με το στυλ οδήγησης μου.

«Ακόμα δεν είναι πολύ φυσικό για μένα, είναι επίσης αλήθεια ότι δεν είναι ο ευκολότερος τρόπος να οδηγήσω για μένα, αλλά είναι ένας τρόπος να αποφύγω [τη φλυαρία].

«Πρέπει να είμαι λίγο πιο ομαλή σε ορισμένα σημεία της πίστας», πρόσθεσε για το πώς προσαρμόζεται για να αποφύγει την ενεργοποίηση της δόνησης. «Ίσως υπάρχουν κάποια σημεία στα οποία θα μπορούσα να είμαι καλύτερος στην είσοδο, για παράδειγμα, αλλά στη συνέχεια, αν έρθει αυτό το πρόβλημα [φλυαρίας], αυτό το πρόβλημα θα ήταν χειρότερο στην έξοδο.

«Με αυτήν την εξαιρετικά ισχυρή μοτοσυκλέτα, πρέπει να προσπαθήσουμε να είμαστε εξαιρετικά γρήγοροι [στην έξοδο και] στην ευθεία, για να κερδίσουμε χρόνο δωρεάν. Προσπαθώ να το κάνω αυτό, όπως λέω ότι δεν είναι ο ευκολότερος τρόπος για μένα, αλλά έρχεται καλύτερα».

Διαφορετικά, το μόνο αίτημα του Acosta είναι «να προσπαθήσουμε να έχουμε λίγο περισσότερο βάρος και στα δύο ελαστικά για να έχουμε λίγο περισσότερο [κράτημα]».

 

Οι κορυφαίοι 15 αναβάτες  Ιταλικό MotoGP: Χρόνοι αγώνων 2024 vs 2023 (23 γύροι)

ΚαβαλάρηςΠοδήλατοχρόνοςΕτος
1 Francesco Bagnaia (DUCATI) 40μ 51.385 δ 2024
2 Ενέα Μπαστιανίνι (DUCATI) 40μ 52.184 δ 2024
3 Χόρχε Μάρτιν (DUCATI) 40μ 52.309 δ 2024
4 Μαρκ Μάρκες (DUCATI) 40μ 53.449 δ 2024
5 Πέδρο Ακόστα (KTM) 40μ 58.886 δ 2024
6 Φράνκο Μορμπιντέλι (DUCATI) 41μ 1.275 δ 2024
7 Fabio Di Giannantonio (DUCATI) 41μ 1.461 δ 2024
8 Μάβερικ Βινιάλες (ΑΠΡΙΛΙΑ) 41m 3.068s 2024
9 Άλεξ Μάρκες (DUCATI) 41μ 4,92δ 2024
10 Μπραντ Μπάντερ (KTM) 41μ 7.286 δ 2024
11 Aleix Espargaro (ΑΠΡΙΛΙΑ) 41μ 10.567 δ 2024
12 Ραούλ Φερνάντεθ (ΑΠΡΙΛΙΑ) 41μ 11.692 δευτ 2024
13 Μάρκο Μπεζέκι (DUCATI) 41μ 11.731 δ 2024
14 Μιγκέλ Ολιβέιρα (ΑΠΡΙΛΙΑ) 41μ 14.677 δ 2024
15 Άλεξ Ρινς (YAMAHA) 41μ 14.998 δ 2024
16 Francesco Bagnaia (DUCATI) 41μ 16.863 δ 2023
17 Χόρχε Μάρτιν (DUCATI) 41μ 17,93 δ 2023
18 Γιόχαν Ζάρκο (DUCATI) 41μ 18,84δ 2023
19 Τζακ Μίλερ (KTM) 41μ 19.802 δευτ 2024
20 Pol Espargaro (KTM) 41m 20.163s 2024
21 Λούκα Μαρίνη (DUCATI) 41m 21.488s 2023
22 Φάμπιο Κουαρτάραρο (YAMAHA) 41μ 22.007 δευτ 2024
23 Γιόχαν Ζάρκο (HONDA) 41m 22.842s 2024
24 Λούκα Μαρίνη (HONDA) 41m 23.695s 2024
25 Μπραντ Μπάντερ (KTM) 41μ 25.788 δευτ 2023
26 Aleix Espargaro (ΑΠΡΙΛΙΑ) 41μ 27.771 δευτ 2023
27 Τζακ Μίλερ (KTM) 41μ 27.862 δευτ 2023
28 Μάρκο Μπεζέκι (DUCATI) 41μ 29.517 δ 2023
29 Ενέα Μπαστιανίνι (DUCATI) 41μ 33.965 δ 2023
30 Φράνκο Μορμπιντέλι (YAMAHA) 41μ 34.473 δ 2023
31 Φάμπιο Κουαρτάραρο (YAMAHA) 41μ 34.724 δευτ 2023
32 Μάβερικ Βινιάλες (ΑΠΡΙΛΙΑ) 41μ 35.973 δ 2023
33 Λορέντζο Σαβαντόρι (ΑΠΡΙΛΙΑ) 41μ 38,109 δ 2024
34 Takaaki Nakagami (HONDA) 41μ 38,81δ 2023
35 Fabio Di Giannantonio (DUCATI) 41m 42.769s 2023
36 Αουγκούστο Φερνάντεθ (KTM) 41m 43.363s 2023
37 Μικέλε Πίρο (DUCATI) 41μ 47.013 δευτ 2023
38 Ραούλ Φερνάντεθ (ΑΠΡΙΛΙΑ) 41μ 54.864 δευτ 2023
39 Λορέντζο Σαβαντόρι (ΑΠΡΙΛΙΑ) 41μ 55.525 δευτ 2023
40 Jonas Folger (KTM) 42m 35.775s 2023

Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power

Exit mobile version