Αναμένεται στο IMSA και το WEC το 2025, το επόμενο ελαστικό Michelin για GTP και Hypercars θα περιμένει ένα χρόνο πριν κάνει το ντεμπούτο του στον αγώνα. « Ξεκινήσαμε να πραγματοποιούμε έναν κύκλο ανάπτυξης το 2023 », είπε ο Πιέρ Άλβες, διευθυντής του διαγωνισμού τεσσάρων τροχών της Michelin, κατά τη διάρκεια των 6 ωρών του Σάο Πάολο. Είναι μια μακρά διαδικασία γιατί μαθαίνουμε σε κάθε συνεδρία. Στη συνέχεια αναλύουμε και ξανακάνουμε τα ελαστικά για να τα δοκιμάσουμε αργότερα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι βρόχοι ανάπτυξης απέχουν αρκετά χρονικά μεταξύ τους. »
Ένας από αυτούς τους βρόχους διοργανώθηκε στο Μπαχρέιν τον Νοέμβριο του 2023, μετά τον τελευταίο αγώνα της σεζόν WEC με όλους τους κατασκευαστές. « Εστιάσαμε στα σκληρά ελαστικά», εξηγεί ο Pierre Alves. Εστιάσαμε την ανάπτυξη στην ενσωμάτωση βιώσιμων υλικών επειδή στοχεύουμε στο 50% της μελλοντικής γκάμας. » Για σύγκριση, το σημερινό είναι κατασκευασμένο από 30% βιώσιμα υλικά.
Μετά από αυτόν τον πρώτο κύκλο στη Μέση Ανατολή, ο δεύτερος προγραμματίστηκε για τον Μάρτιο στο Portimão της Πορτογαλίας, με « παράλληλα τον ίδιο κύκλο στο Sebring (Φλόριντα) για τις ομάδες GTP», εξηγεί ο συνομιλητής μας. Μπορέσαμε να δοκιμάσουμε με τρεις κατασκευαστές στο Sebring, έπρεπε να το κάνουμε με οκτώ στο Portimão, αλλά δεν τα κατάφερε. » Ο καιρός στο Αλγκάρβε, στην πραγματικότητα, δεν ήταν ευγενικός με τον κατασκευαστή που εδρεύει στο Κλερμόν, αναγκάστηκε να αναθεωρήσει τα σχέδιά του. Χάσαμε πολύ χρόνο γιατί δεν μπορούσαμε να βρούμε ραντεβού αμέσως μετά το Portimão. Οι ομάδες ήταν έτοιμες να κάνουν τεράστια προσπάθεια, αλλά είδαμε ότι ήταν πολύ περίπλοκο να υλοποιηθεί. Βρήκαμε λοιπόν τη λύση να έρθουμε στην COTA στα τέλη Ιουλίου. » Το Σάββατο 27 Ιουλίου, όλοι οι κατασκευαστές, εκτός από την Alpine και την Isotta Fraschini που αρνήθηκαν την πρόσκληση, οδήγησαν στην πίστα του Τέξας. Μια λύση που έγινε ευκολότερη από το γεγονός ότι οι παρούσες ομάδες είχαν ήδη προγραμματίσει δύο ημέρες δοκιμών για την Πέμπτη και την Παρασκευή με πρωτοβουλία της Ferrari .
Μια νέα σειρά αναμένεται στο 2026 24 Hours of Daytona
Αρχικά, το ελαστικό από αυτή τη δοκιμαστική περίοδο επρόκειτο να παρουσιαστεί στον ανταγωνισμό την επόμενη σεζόν στο 2025 24 Hours of Daytona, στα τέλη Ιανουαρίου. Αυτό τελικά δεν θα συμβεί. « Αλλάξαμε τα σχέδιά μας», εκμυστηρεύεται ο Matthieu Bonardel, διευθυντής της Michelin Motorsport. Καθώς βρεθήκαμε να αναβάλλουμε, για τους λόγους που αναφέραμε, αυτή τη δοκιμαστική συνεδρία, βρεθήκαμε σε μια κατάσταση παραγωγής που ήταν μια τεράστια πρόκληση. Καταλάβαμε ότι δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε το εγκεκριμένο τεστ (δοκιμές προετοιμασίας IMSA στο Daytona που διοργανώθηκαν φέτος τον Νοέμβριο. Σημείωση του συντάκτη) και πιθανότατα όχι το Daytona. Οι συζητήσεις τις τελευταίες εβδομάδες με την ACO και την IMSA ήταν να φέρουν αυτό το νέο ελαστικό για την περίοδο Κατάρ και Σεμπρίγκ (τον Μάρτιο). Αποφασίστηκε η αναβολή της εισαγωγής του για την επόμενη σεζόν. » Για τις αρχές του 2026 λοιπόν.
Ως αποτέλεσμα, η συνεδρία δοκιμής COTA δεν θα είναι η τελευταία όσον αφορά την ανάπτυξη αυτής της νέας σειράς. « Καθώς το τρέχον πηγαίνει καλά, μπορεί κάλλιστα να χρειαστούμε χρόνο για να προσπαθήσουμε να ολοκληρώσουμε σωστά το επόμενο σε συνεργασία με τις ομάδες », προσθέτει ο Bonardel. Η ιδέα του κατασκευαστή με έδρα το Clermont θα ήταν να προσθέσει αυτές τις ημέρες δοκιμών στα Σαββατοκύριακα των αγώνων οργανώνοντάς τις την επόμενη ημέρα των αγώνων στις πίστες που χρησιμοποιούνται ήδη από τα δύο εν λόγω πρωταθλήματα, γεγονός που θα περιόριζε το κόστος και το αποτύπωμα άνθρακα. του κόσμου. Καθυστερώντας την εισαγωγή του κατά ένα χρόνο, υπάρχει επίσης η επιθυμία να μην αλλοιωθούν οι επιδόσεις μεταξύ των διαφορετικών κατασκευαστών, όπως θα μπορούσε να συμβεί με την εισαγωγή ενός νέου ελαστικού μεταξύ Daytona 2025 και Κατάρ (εναρκτήριο γύρο του WEC). της σεζόν IMSA. Η Michelin θα είναι επίσης σε θέση να βελτιώσει τη δουλειά της σε αυτή τη νέα σειρά για να « βελτιώσει τις στροφές που είναι το αδύναμο σημείο της σκληρής εγκοπής στη σειρά μας σήμερα », αναγνωρίζει ο Pierre Alves.
Αυτή η καθυστέρηση « θα δώσει επίσης στις ομάδες την ευκαιρία να μπορούν να εργαστούν από το δεύτερο εξάμηνο του 2025 σε αυτό το μελλοντικό εύρος κατά τη διάρκεια ιδιωτικών δοκιμών», προσθέτει ο Pierre Alves. Δίνοντάς τους μόλις ένα μήνα πριν από το Κατάρ, δεν θα είχαν αρκετό χρόνο για προετοιμασία. » Αυτό θα επιτρέψει επίσης στην Aston Martin και το Valkyrie LMH να ενσωματωθούν στους βρόχους.
Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power