MotoGP Motorland: Σε μια μελέτη του Ινστιτούτου Ανάπτυξης της Αραγονίας, εκτιμάται ότι ο αντίκτυπος της διαδρομής Alcañiz στην αυτόνομη κοινότητα ήταν 47 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο.
Πώς ένα Grand Prix MotoGP επηρεάζει μια περιοχή; Είναι συμφέρουσα η κατασκευή κυκλώματος ταχύτητας με δημόσιες επενδύσεις; Ερωτήματα που πάντα πυροδοτούσαν πολλές συζητήσεις λόγω της χαμηλής άμεσης οικονομικής απόδοσης που έχει για οποιαδήποτε τοπική ή περιφερειακή διοίκηση, αλλά των οποίων ο αντίκτυπος μετράται καλύτερα μεσομακροπρόθεσμα και, κυρίως, τι σημαίνει άμεσα και έμμεσα για την περιοχή και για την εικόνα της κοινότητας .
Αυτό προσπάθησε να κάνει η μελέτη που εκπονήθηκε από το Ινστιτούτο Ανάπτυξης της Αραγονίας : Ποσοτικοποίηση του αντίκτυπου που είχε το κύκλωμα Motorland στην επικράτειά του. Όχι μόνο από οικονομική άποψη, αλλά και από τη φήμη και την προβολή της περιοχής . Και οι απολογισμοί είναι οριστικοί.
Σύμφωνα με αυτή τη μελέτη, ο οικονομικός αντίκτυπος της πίστας Motorland στην κοινότητα της Αραγονίας ανέρχεται σε 47 εκατομμύρια ευρώ ετησίως , σε καθένα από τα χρόνια που η Alcañiz φιλοξένησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP (αδιάλειπτα από το 2010 έως το 2022, και με διπλό ραντεβού στα χρόνια της πανδημίας). Με αυτόν τον τρόπο, ο παγκόσμιος αντίκτυπος από τότε που τέθηκε σε λειτουργία το κύκλωμα θα ήταν περίπου 650 εκατομμύρια ευρώ .
Η μελέτη που αναλύει τον αντίκτυπο της δραστηριότητας αυτών των εγκαταστάσεων στην επικράτεια εκπονήθηκε με στοιχεία από το 2022 και παλαιότερα και περιλαμβάνει τα συμπεράσματα των εξωτερικών εκθέσεων των εταιρειών συμβούλων AINMER και Onclusive , εταιρειών ειδικών στη διενέργεια μελετών αγοράς.
MotoGP Motorland: Υπεύθυνος παρουσίασης των αποτελεσμάτων της έκθεσης ήταν ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Τουρισμού, Manuel Blasco , ο οποίος τόνισε: «Η Motorland δεν είναι μόνο το Grand Prix του MotoGP, αν και είναι η ναυαρχίδα του. Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα γεγονός παγκόσμιου αντίκτυπου που κινεί εκατομμύρια ευρώ. Είναι μια μοναδική ευκαιρία που λίγες πόλεις έχουν και το Alcañiz την έχει».
Η αναφορά ποσοτικοποιεί ότι κάθε οπαδός που παρακολούθησε το Grand Prix της Aragon είχε κατά μέσο όρο 211,20 ευρώ την ημέρα και 463,5 ευρώ ανά διαμονή . Σε αυτό πρέπει να προσθέσουμε τα 5.568 άτομα που απαρτίζουν το καραβάνι του MotoGP. Μεταξύ οδηγών και άλλων μελών της ομάδας, ο ίδιος ο οργανισμός GP, στρατάρχες και εργαζόμενοι με μέση διαμονή 5,20 ημέρες και σταθμισμένη μέση δαπάνη ανά άτομο την ημέρα περίπου 93 ευρώ για διαμονή, τροφοδοσία, μεταφορές και άλλους λογαριασμούς.
200.000 ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΕΤΗΣΙΩΣ
Το 2022, συνολικά 196.229 άτομα επισκέφτηκαν την πίστα της Motorland . Σύμφωνα με διάφορες έρευνες που έγιναν σε επισκέπτες, οι μισοί προέρχονταν σε ομάδες των δύο ατόμων (47,2%) ενώ το 29,8% σε ομάδες άνω των τριών ατόμων, με μέσο μέγεθος 3,07 άτομα και μέση διαμονή 1,98 ημέρες.
Όσον αφορά την καταγωγή τους, η πλειονότητα των επισκεπτών (94,1%) προέρχονταν από διάφορα μέρη της χερσονήσου , ενώ μεταξύ των αλλοδαπών από τη Γαλλία (2,5%), το Ηνωμένο Βασίλειο (0,6%), την Ανδόρα (0,3%) και την Αυστραλία (0,3%). %).
Όσον αφορά τους εθνικούς επισκέπτες, το 33% ήταν από την Αραγονία , πιο συγκεκριμένα, το 24,4% προερχόταν από τη Σαραγόσα και το 6,6% από το Τερουέλ. Μεταξύ των άλλων επαρχιών ξεχωρίζουν η Βαρκελώνη (13,5%), η Μαδρίτη (8,3%), η Καστεγιόν (4%) και η Βαλένθια (3,6%). Επιπλέον, σχεδόν το 60% του κοινού έχει παρακολουθήσει το Grand Prix σε άλλες περιπτώσεις, με γενική ικανοποίηση 8,2.
Αυτά τα στοιχεία είχαν αντίκτυπο στον τουρισμό, αναφέρει η έκθεση, καθώς ο αριθμός των ξένων επισκεπτών διπλασιάστηκε μεταξύ 2009 και 2019 , από 9,61% σε 17,65%. Το 2019, ο Απρίλιος και ο Σεπτέμβριος ήταν ο δεύτερος και ο τέταρτος μήνας με τους περισσότερους τουρίστες στο Teruel, που συμπίπτουν με τα μεγάλα γεγονότα της Motorland ( Παγκόσμια Superbike και MotoGP events ).
Η έκθεση καταλήγει επίσης στο συμπέρασμα ότι η Motorland Aragón βοήθησε στη δημιουργία 482 θέσεων εργασίας πλήρους απασχόλησης στην Ισπανία το 2022 . Ο μεγαλύτερος ωφελούμενος είναι ολόκληρος ο κλάδος της HORECA (Ξενοδοχεία, Εστιατόρια και Καφετέριες), ακολουθούμενος από το λιανικό εμπόριο και τις μεταφορές. Με αυτόν τον τρόπο, εκτιμάται ότι το Grand Prix της Aragón έχει άμεσο οικονομικό αντίκτυπο 12 εκατομμυρίων ευρώ και έμμεσο αντίκτυπο 10,6 εκατομμυρίων , προσθέτοντας συνολική οικονομική επίπτωση 22,6 εκατομμυρίων ευρώ.
MotoGP Motorland: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ 266 ΗΜΕΡΕΣ ΤΟ ΧΡΟΝΟ
Η χρήση της πίστας κατά τη διάρκεια του υπόλοιπου έτους, εξαιρουμένης της εβδομάδας MotoGP, προκάλεσε την παρουσία 127.215 ατόμων στη Motorland, με σταθμισμένη μέση δαπάνη περίπου 72 ευρώ. Υπολογίζεται λοιπόν ότι συνολικά ο άμεσος αντίκτυπος του κυκλώματος κατά την υπόλοιπη χρονιά ήταν 9.126.612 ευρώ.
MotoGP Motorland: Ομοίως, τα έξοδα της Motorland για αγορές από τους προμηθευτές της προκαλούν αύξηση της ζήτησης κατά 5.448.141 ευρώ. Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι, εφαρμόζοντας πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα από την ανάλυση INE, η άμεση και έμμεση οικονομική επίπτωση του κυκλώματος είναι 47.095.022 ευρώ .
Η μελέτη αυτή αναλύει επίσης την προβολή των μέσων ενημέρωσης της Motorland και του Grand Prix της Aragon, η οποία, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Onclusive, ανέρχεται στα 14.959.440 ευρώ.
Τέλος, η έκθεση επισημαίνει επίσης ότι η Motorland βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε φάση ανάπτυξης , όπως δήλωσε ο σύμβουλος της κοινότητας της Αραγονίας, Manuel Blasco: « Έχουμε πολλά περιθώρια βελτίωσης. Μία από τις γραμμές δράσης θα ήταν να επεκταθούν οι συνέργειες μεταξύ της Motorland και της Tecnopark, να χρησιμοποιηθούν περισσότερο οι πίστες καρτ και χώμα, να δοθεί σταθερότητα στους αγώνες, να βελτιωθούν οι σχέσεις με τις ομοσπονδίες και με την αυτοκινητοβιομηχανία».
Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα: