Επιστρέφοντας για να πηδήξουμε καλύτερα… το βήμα του 2026 FIA: αυτή ήταν η απόφαση που έλαβε η FIA τον περασμένο Οκτώβριο σχετικά με τους τεχνικούς κανονισμούς που θα εισαχθούν σε λιγότερο από δύο χρόνια. Μετά την παρουσίαση της ιδέας και τις γενικές γραμμές αυτών των νέων τεχνικών κανονισμών τον περασμένο Ιούνιο , πολλοί οδηγοί και ομάδες εξέφρασαν αμφιβολίες, φόβους και επικρίσεις σχετικά με ειδικότερα την αεροδυναμική και την ασφάλεια των μελλοντικών μονοθέσιων. Η ισορροπία μεταξύ της ταχύτητας σε ευθεία γραμμή, που θεωρείται πολύ υψηλή, και αυτής στις στροφές, που θεωρείται πολύ χαμηλή, προκάλεσε ορισμένες ανησυχίες. Μερικοί μάνατζερ φοβήθηκαν ακόμη και ότι τα μονοθέσια της F1 του 2026 θα ήταν μετά βίας πιο γρήγορα από τα μονοθέσια της Formula 2 !
Μεταξύ Ιουνίου και Οκτωβρίου, διεξήχθη σε βάθος εργασία από την Τεχνική Συμβουλευτική Επιτροπή της FIA με τη βοήθεια των ομάδων για τη βελτίωση των ευαίσθητων σημείων αυτών των νέων κανονισμών. Η έκθεση δόθηκε κατά τη διάρκεια της Επιτροπής F1 στις αρχές Οκτωβρίου , με τροποποιήσεις που έγιναν και επικυρώθηκαν για να γίνουν τα μονοθέσια πιο αποτελεσματικά (με περισσότερη αεροδυναμική αεροδυναμική) και ασφαλέστερα από το αναμενόμενο. Μεγαλύτερος διαχύτης, ευρύτερες «περιοχές εργασίας» στο μπροστινό φτερό και στο πάτωμα, ένα ανανεωμένο αμάξωμα: τόσες πολλές αλλαγές που θα κάνουν τα μονοθέσια της F1 του 2026 περίπου δύο δευτερόλεπτα πιο γρήγορα από το αρχικό σχέδιο που αποκαλύφθηκε τον περασμένο Ιούνιο.
«Η απόδοση του αυτοκινήτου έχει αυξηθεί κατά περίπου 50 βαθμούς υποστήριξης», δήλωσε ο Νικόλας Τομπάζης, διευθυντής της σειράς μονοθέσιων στην F IA. Έτσι, οι επιδόσεις έχουν μειωθεί από -40% σε σύγκριση με τα τρέχοντα αυτοκίνητα σε περίπου -15% όσον αφορά την αεροδυναμική κάθετη δύναμη. Όσον αφορά τις επιδόσεις, οι χρόνοι γύρου που επιτυγχάνονται είναι πολύ κοντά σε αυτούς των σημερινών μονοθεσίων. »
Αλλαγές χαιρετίστηκαν θερμά από τις ίδιες τις ομάδες, που συμμετείχαν στη διαδικασία με τη FIA. «Πιστεύω ότι έγινε πολύ καλή δουλειά από την πλευρά της FIA, αλλά και από τις ομάδες ταυτόχρονα, για να καταλήξουμε σε μια λύση που, νομίζω, είναι πολύ καλύτερη σήμερα», δήλωσε ο James Vowles, ανώτερος μάνατζερ της Williams . στο περιθώριο του Γκραν Πρι Βραζιλίας . Στην κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε, υπάρχει μεγαλύτερη ελευθερία να εξερευνήσουμε αυτούς τους κανονισμούς. Ταυτόχρονα, υπάρχει μεγαλύτερη απόδοση. Νομίζω ότι είναι μια καλύτερη ισορροπία με αυτά που έχουμε πετύχει. Και αυτό είναι πραγματικά καλό. (…) Ήταν πραγματικά ένας καλός προβληματισμός για το πώς όλες οι ομάδες ενώθηκαν με τη FIA για να δημιουργήσουν αυτούς τους κανονισμούς ως ένας άνθρωπος. Αυτός είναι ο λόγος που αναπτύχθηκε τόσο γρήγορα. »
«Όσον αφορά την ταχύτητα στις στροφές, οι προσομοιώσεις φαίνονται πολύ πιο πειστικές», δήλωσε ο Andrea Stella, Διευθυντής Ομάδας της McLaren . Μπορεί ακόμα να προσφέρει καλούς αγώνες, μπορεί ακόμα να δείξει ότι η Formula 1 είναι η κορυφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Από αυτή την άποψη, το επίπεδο της κάθετης δύναμης φαίνεται να είναι πολύ καλύτερο. Απομένουν ακόμη λίγες εβδομάδες δουλειάς και ελπίζω αυτό να μας οδηγήσει στον στόχο που θα εξασφαλίσει καλούς αγώνες και καλή συνολική ταχύτητα, όπως όλοι θέλουμε από ένα μονοθέσιο της Formula 1».