Η τελευταία φορά που ένας Solberg και ένας Latvala πολέμησαν στο Ράλι Φινλανδίας ήταν πολύ καιρό πριν: 12 χρόνια, στην πραγματικότητα.
Πίσω το 2012, ήταν ο Petter vs Jari-Matti καθώς το ζευγάρι πιλότουσε τα δύο εργοστασιακά Ford. Η Latvala κέρδισε, αλλά ειλικρινά, κανένα από τα δύο δεν κέρδισε: η Citroën κέρδισε στο 1-2 με τους Sébastien Loeb και Mikko Hirvonen.
Fast forward μέχρι το 2024 και ο Oliver πήρε ένα πίσω για τη φυλή Solberg νικώντας τη Latvala για τη νίκη στο WRC2.
«Ο αγώνας με τον Jari-Matti ήταν πραγματικά ξεχωριστός για μένα όλο το Σαββατοκύριακο, γιατί θυμάμαι ότι το 2012 ήμουν στη Ford και εκείνος ήταν νεότερος τότε και ο μπαμπάς μου ήταν ο παλιός», γέλασε ο Solberg, ο οποίος ήταν μόλις 10 ετών. Η ωρα.
«Θυμάμαι τον Jari-Matti από εκείνη την εποχή και ήταν το είδωλό μου γιατί ήταν πάντα πολύ καλός και πολύ ευγενικός. Θυμάμαι τον πατέρα του επίσης, και ήταν μια υπέροχη στιγμή και τώρα το να αγωνίζεσαι εναντίον του είναι πολύ ξεχωριστό».
Ωστόσο, πολλοί δεν προέβλεψαν ότι θα συμμετείχαν σε έναν αγώνα. Η σκέψη ήταν ότι ο Solberg θα ήταν το σημείο αναφοράς και ο Latvala θα φιλτράρει κάπου κοντά στην κορυφή, αλλά όχι απαραίτητα το ίδιο το μπροστινό μέρος. Ο ίδιος ο Latvala είχε πει ότι θα ήταν ικανοποιημένος με την κατάκτηση της πρώτης πεντάδας στον πρώτο του αγώνα WRC με μηχανήματα Rally2.
Ο Σόλμπεργκ δεν προσυπέγραψε αυτή τη θεωρία. Πριν στραφεί ανταγωνιστικά ένας τροχός, ο Σουηδός ένιωσε ότι ο Latvala θα ήταν ο μεγαλύτερος αμφισβητίας του.
Το γεγονός ότι ο 39χρονος Φινλανδός, ο οποίος στις μέρες μας περνάει τις διοργανώσεις του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι ενεργώντας ως επικεφαλής της ομάδας της Toyota αντί να οδηγεί, ήταν τόσο ανταγωνιστικός δεν αποτέλεσε καμία απολύτως έκπληξη για τον Solberg.
«Καθόλου», είπε
«Δοκιμάζει πολλά, φυσικά δοκιμάζει πολλά. Είναι στην ομάδα, ως εκπρόσωπος της Toyota, δεν έρχεσαι απροετοίμαστος όταν κάνεις επίσημο ράλι.
«Και ξέρει τους δρόμους. Είναι ο δύο φορές νικητής του Ράλι Φινλανδίας. Για μένα, είναι ένα από τα πιο γρήγορα παιδιά στον κόσμο, ή ήταν, τουλάχιστον.
«Δεν ήταν μακριά [πέρυσι στο Rally1]», πρόσθεσε ο Solberg.
«Όλο και περισσότερο στο ράλι, δεν ήταν μακριά. Οπότε δεν εξεπλάγην. Είπα σε όλους πριν από τη συγκέντρωση ότι θα είναι αυτός που θα πολεμήσει μαζί μου».
Ο Solberg κέρδισε τελικά τη Latvala με 39,0 δευτερόλεπτα, μια διαφορά που πιθανότατα θα είχε μειωθεί κατά το ήμισυ αν ο Latvala δεν είχε γυρίσει στο δεύτερο πέρασμα του Ouninpohja.
Ωστόσο, ο Latvala ήταν έκπληκτος που μπόρεσε να είναι τόσο ανταγωνιστικός.
«Ήταν μια θετική έκπληξη για μένα, το επίπεδο στο οποίο βρισκόμαστε, γιατί όπως είπα πριν από τη διοργάνωση, η εσωτερική πρώτη πεντάδα, αλλά το να είμαστε τώρα δεύτεροι και μπορέσαμε να κερδίσουμε μερικά στάδια ήταν πραγματικά, πραγματικά ωραία», είπε ο Latvala
«Αλλά το ωραίο που βλέπουμε είναι ότι τα κενά είναι πολύ μικρά μεταξύ των οδηγών, τόσοι πολλοί οδηγοί μπορούν να έρθουν πολύ κοντά ο ένας στον άλλον, οπότε υπάρχει ένα καλό επίπεδο.
«Αλλά, φυσικά, πρέπει να πω ότι μπορείτε να δείτε ότι ο Όλιβερ είναι πολύ δυνατός σε αυτή την κατηγορία. Το έχετε δει όλο το χρόνο, αλλά τώρα το νιώθω κι εγώ όταν οδηγώ. Άρα τα πήγε εξαιρετικά καλά».
Το προφανές ερώτημα είναι αν η Latvala θα επιστρέψει ξανά στο GR Yaris Rally2.
«Φυσικά θα ήθελα να οδηγήσω περισσότερο αν υπάρχει πιθανότητα», είπε, «αλλά αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει. Ειλικρινά, είναι… Μου άρεσε πολύ.”
Ωστόσο, ήδη εκδηλώνει σχέδια για άλλη μια έξοδο Ράλι Φινλανδίας το 2025.
«Την επόμενη χρονιά θα γίνω 40 ετών, αυτό ήταν το 19ο ξεκίνημά μου στο Ράλι Φινλανδίας, οπότε υπάρχει μια μεγάλη εορταστική χρονιά», εξήγησε.
«Θα είναι το 20ό μου ξεκίνημα του χρόνου, αν είμαι στη διοργάνωση, 40 χρονών. Οπότε υποθέτω ότι πρέπει να οδηγήσω…»
Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power