Το Alpine A290 ανέλαβε την πρόκληση να συγκεντρώσει τις αισθήσεις που τόσο εκτιμήθηκαν πίσω από το τιμόνι του A110 σε ένα σπορ αυτοκίνητο πόλης. Συμπαγές, ευέλικτο, προσφέρει εύκολα χρησιμοποιήσιμη απόδοση ενώ εγγυάται προσβάσιμη καθημερινή χρήση. Η ηλεκτρική πλατφόρμα του από τα γόνιμα μυαλά του τμήματος Ampere και οι υπηρεσίες φόρτισης που αναπτύχθηκαν από την Mobilize, όπως η αμφίδρομη φόρτιση V2G, το τοποθετούν σε ένα σύγχρονο ηλεκτρικό οικοσύστημα. Μπορεί όμως να μας κάνει να ξεχάσουμε το Renault 5 του οποίου είναι τελικά μόνο μια σπορ έκδοση; Το Renault 5 Alpine είχε πετύχει αυτό το κατόρθωμα στην εποχή του.
Γιατί το Alpine είναι μια πολύ μοναδική εξαίρεση στο αυτοκινητιστικό τοπίο. Μια μάρκα που γεννήθηκε το 1955 στη Dieppe με πρωτοβουλία ενός αντιπροσώπου της Renault με το όνομα Jean Rédélé. Προσέξτε, ο Rédélé δεν είναι απλώς πωλητής αυτοκινήτων. Απόφοιτος της HEC και ο νεότερος αντιπρόσωπος της Renault στη Γαλλία, είναι πάνω από όλα λάτρης των αυτοκινήτων και των αγώνων που δεν διστάζει να πάει να πειράξει το ρολόι στο τιμόνι του 4CV του. Είναι στις στροφές των αλπικών περασμάτων που θα φανταστεί το αυτοκίνητο των ονείρων του. Ένα ωραίο, κομψό και ελαφρύ αυτοκίνητο. Ονόμασε τη μάρκα του Alpine ως φόρο τιμής σε αυτά τα βουνά που ονειρευόταν να κατακτήσει στο τιμόνι ενός αυτοκινήτου που είδε το φως της δημοσιότητας το 1962, το A110.
Ο κινητήρας A290 είναι εμπνευσμένος από την προσέγγιση ή αυτή που ακολούθησε ο Jean Rédélé στην εποχή του στο ενισχυμένο 4 CV του που μετατράπηκε στο A106. Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, ο κινητήρας Alpine A290 προσφέρεται σε δύο επίπεδα ισχύος: 180 ίππων στις εκδόσεις GT και GT Premium, 220 ίππους σε GT Performance και GTS. Αρκετά για να επιταχύνετε από τα 0 στα 100 km/h σε 7 και 6 δευτερόλεπτα αντίστοιχα, χάρη στη μάζα που περιέχεται στα 1.479 kg. Μια λειτουργία Overtake που ελέγχεται στο τιμόνι από ένα φυσικό κόκκινο κουμπί (ονομάζεται OV) αποδίδει αμέσως μέγιστη ισχύ 220 ίππων. Το A290 προσφέρει μια λειτουργία μόνιμης εκκίνησης , η οποία ενεργοποιείται με μια πολύ απλή διαδικασία. Κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης που προκύπτει, υλοποιείται ένα εντυπωσιακό συγκεκριμένο animation στην οθόνη οργάνων.
Το A290 κατασκευάζεται στο Douai Manufacture, στο ElectriCity, και ο ηλεκτροκινητήρας του κατασκευάζεται επίσης στη Γαλλία, στο Cléon. Η μπαταρία του θα παράγεται στη Γαλλία από το καλοκαίρι του 2025.