Κανόνες MotoGP 2027: Το πλάτος της μπροστινής πτέρυγας μειώνεται και το πίσω μέρος ενσωματώνεται στο αναγνωρισμένο αεροσώμα – η πλευρική επένδυση για πίεση επαφής σε κεκλιμένη θέση παραμένει η ίδια.
Μια βασική πτυχή των νέων κανονισμών MotoGP από το 2027 είναι η αεροδυναμική. Κατ’ αρχήν, οι δυνατότητες περιορίζονται κάπως, αλλά η αεροδυναμική θα παραμείνει αναπόσπαστο μέρος της κορυφαίας κατηγορίας με δύο τροχούς στο μέλλον.
Το πλάτος της μπροστινής επένδυσης στα στοιχεία πτερυγίων θα μειωθεί από τα 600 χιλιοστά που είναι σήμερα σε 550. Επιπλέον, το εξαιρετικό χείλος στο κάτω μέρος του airbox τραβιέται προς τα πίσω κατά 50 χιλιοστά και ως εκ τούτου απαγορεύεται. Έτσι, τα φτερά τραβιούνται ελαφρά προς τα πίσω.
Επί του παρόντος, η πίσω περιοχή πίσω από το κάθισμα δεν ρυθμίζεται από τους κανονισμούς Aerobody. Στο μέλλον, το μέγιστο ύψος του πίσω μέρους θα μειωθεί από 1.250 χιλιοστά σε 1.150 χιλιοστά. Ο στόχος είναι να μειωθεί η επίδραση των πίσω φτερών.
Κανονισμοί MotoGP: Επιπλέον, η πίσω περιοχή περιλαμβάνεται στο αναγνωρισμένο αεροσκάφος. Όπως και με την πλαϊνή επένδυση και το μπροστινό πιλοτήριο, η πίσω περιοχή θα υπόκειται πλέον στην απαίτηση ότι μόνο μία ενημέρωση μπορεί να αναγνωριστεί κατά τη διάρκεια της σεζόν. Εκτός εάν είστε κατασκευαστής στην Ομάδα Παραχώρησης Δ. Το ερώτημα είναι αν αυτή η μείωση στο μπροστινό μέρος θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στον αγώνα αεροδυναμικών εξοπλισμών. Επειδή τα πλαϊνά πάνελ, τα οποία γίνονται όλο και πιο οδοντωτά και παρέχουν πίεση επαφής όταν γέρνουν, δεν είναι κομμένα.
“Δεν υπάρχει καμία αλλαγή στην πλαϊνή περιοχή. Αυτό ήθελε η Aprilia, ώστε να μπορέσουμε να συνεχίσουμε με το φέρινγκ εφέ εδάφους”, λέει ο διευθυντής αγώνων της Aprilia Paolo Bonora στο GPOne.com . Τι αποτέλεσμα όμως έχει η μείωση του πλάτους της μπροστινής πτέρυγας;
«Πολύ», πιστεύει η Μπονόρα. “Θα φτάσουμε στο όριο να βγάλουμε τον οδηγό από τον άνεμο. Θα είναι μια πρόκληση να τον κρύψουμε εντελώς πίσω από το φέρινγκ. Τα μπροστινά φτερά θα είναι μικρότερα και θα υπάρχει λιγότερη πίεση στο μπροστινό μέρος.”
Η μείωση της μετατόπισης θα είχε ως αποτέλεσμα μικρότερα φτερά ούτως ή άλλως
Κανόνες MotoGP 2027: Αυτό σημαίνει ότι η μοτοσυκλέτα θα είναι και πάλι πιο επιρρεπής στα τροχοφόρα, ακόμη και σε συνδυασμό με την απαγόρευση του συστήματος ύψους οδήγησης. Από την άλλη πλευρά, τα μικρότερα μπροστινά φτερά εξασφαλίζουν επίσης λιγότερη αντίσταση αέρα στην ευθεία.
Κανόνες MotoGP 2027: Το μέγιστο πλάτος του μπροστινού πίνακα μειώνεται κατά 50 χιλιοστά
Οι μοτοσυκλέτες γίνονται επίσης πιο ελαφριές καθώς μειώνεται ο κυβισμός . Γενικά, δεν θα χάσεις τόση ταχύτητα στην ευθεία; «Αυτό μπορεί να είναι αλήθεια, αλλά μπορεί επίσης να μην είναι αλήθεια», λέει ο διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Ducati, Gigi Dall’Igna στο GPOne.com .
“Μια πιο αδύναμη μοτοσικλέτα οδηγεί επίσης σε λιγότερη κάθετη δύναμη επειδή χρειάζεται λιγότερη κάθετη δύναμη και επειδή η ταχύτητα γίνεται επίσης ένας σημαντικός παράγοντας. Γι’ αυτό τα φτερά μπορεί να ήταν ούτως ή άλλως μικρότερα.”
«Κατά τη γνώμη μου θα δούμε σημαντική μείωση στη συνολική ταχύτητα της μοτοσυκλέτας», πιστεύει ο Dall’Igna. “Με τα φτερά έχετε μεγαλύτερη αντίσταση αέρα, αλλά μπορείτε επίσης να επιταχύνετε καλύτερα και επομένως να χρησιμοποιήσετε καλύτερα τον κινητήρα.”
Πριν υπήρχε αεροδυναμική, ο κινητήρας δεν ήταν σημαντικός για τις επιδόσεις σε ορισμένες πίστες. Στη Χερέθ, για παράδειγμα, ο κινητήρας δεν έπαιζε ουσιαστικά κανένα ρόλο. Αλλά τώρα [με την αεροδυναμική] είναι σημαντικό και εκεί.”
Οι επικίνδυνες αναταράξεις του αέρα πρέπει να μειωθούν
Κανόνες MotoGP 2027: Τα μικρότερα μπροστινά φτερά και ένα χαμηλότερο πίσω φτερό προορίζονται κυρίως για τη μείωση των αναταράξεων του αέρα. Επειδή αυτή τη στιγμή μια μοτοσυκλέτα στο slipstream αναρροφάται από το προπορευόμενο όχημα. Εάν βρίσκεστε πίσω από δύο μοτοσυκλέτες, μπορεί να είναι επικίνδυνο στη ζώνη πέδησης.
Τα στενότερα μπροστινά φτερά προορίζονται να μειώσουν αυτές τις αναταράξεις του αέρα. Δεδομένου ότι υπάρχει λιγότερη αεροδυναμική πίεση στον μπροστινό τροχό κατά τη φάση πέδησης, οι ελιγμοί πέδησης θα πρέπει επίσης να γίνουν και πάλι ευκολότεροι.
Κανονισμοί MotoGP: Η περιοχή που ορίζεται επί του παρόντος στο αεροσκάφος – ακόμα χωρίς την πίσω περιοχή.
“Δεν είναι καλό για το σόου αν μπορείς δύσκολα να προσπεράσεις τον μπροστά. Είναι καλύτερα να υποβαθμίσεις λίγο τις μοτοσυκλέτες”, λέει ο Aleix Espargaro. Αλλά ο αναβάτης της Aprilia δεν μπορεί να κρύψει το γεγονός ότι οι τρέχουσες μοτοσυκλέτες είναι βασικά υπέροχες.
“Λατρεύω τις τρέχουσες μοτοσυκλέτες με την αεροδυναμική τους. Αυτά τα ποδήλατα είναι απίστευτα στην οδήγηση. Είναι απίστευτη η ταχύτητα που μπορείς να πάρεις στη γωνία.” Αυτό ισχύει όταν οδηγείτε μόνοι, αλλά σε μια ομάδα οι αναταράξεις είναι διαφορετικές.
Κανόνες MotoGP 2027: Ο Μίλερ και ο Μαρίνι είναι δύσπιστοι για τα προγραμματισμένα μέτρα
Ο Jack Miller είναι δύσπιστος σχετικά με τις προγραμματισμένες αλλαγές στους κανονισμούς: “Τα 50 χιλιοστά στην αεροδυναμική είναι πολύ λίγα αν σκεφτείς πώς έχουν εξελιχθεί όλα από τα πρώτα φτερά. Γι’ αυτό δεν νομίζω ότι τα 50 χιλιοστά θα αλλάξουν πολύ.
“Οδήγησα τα ποδήλατα χωρίς φτερά και με λιγότερα ηλεκτρονικά. Έπρεπε να δουλέψεις πολύ σκληρότερα για να διατηρήσεις αυτή τη μαγική γωνία κλίσης. Αυτό έχει σχεδόν εξαφανιστεί γιατί τώρα ψάχνεις για κράτημα και προσπαθείς να σηκώσεις το ποδήλατο όσο το δυνατόν νωρίτερα. ”
Ο Αυστραλός θα ευχόταν να είχε μειωθεί ακόμη περισσότερο η αεροδυναμική και να είχαν απαγορευθεί τελείως τα μπροστινά και τα πίσω φτερά: «Δεν νομίζω ότι κάποιος θα είχε μεγάλο μειονέκτημα, γιατί η αεροδυναμική όλων είναι καλά ανεπτυγμένη».
Το ερώτημα είναι εάν οι μελλοντικές παράμετροι για το αεροσκάφος θα περιορίσουν την ακριβή κούρσα εξοπλισμών. Ο Λούκα Μαρίνι δεν το πιστεύει: “Πιστεύω ότι η αεροδυναμική θα είναι καθοριστική. Γιατί αν απλώς μειώσεις το πλάτος, θα μπορούσαν να υπάρξουν μεγαλύτερες διαφορές μεταξύ των κατασκευαστών.”
«Επειδή αν είσαι έξυπνος και βρεις έναν τρόπο να βελτιστοποιήσεις την αεροδυναμική, τότε όλοι οι μηχανικοί θα επενδύσουν πολλά χρήματα σε αυτόν τον τομέα. Τα τελευταία δύο ή τρία χρόνια είδαμε πόση διαφορά έχει κάνει η αεροδυναμική, γιατί επιτρέπει όλοι “Η περιοχή της μοτοσυκλέτας μπορεί να βελτιωθεί. Γι’ αυτό με μικρότερα φτερά θα είναι ακόμα πιο σημαντικό να λειτουργεί.”
Κανόνες MotoGP 2027: Το MotoGP επιβεβαιώνει τους κανονισμούς του 2027 – ορίστε…
Ακολουθούν οι κανονισμοί MotoGP του 2027 για κινητήρες, καύσιμα, αεροδυναμική, συσκευές ύψους οδήγησης και οπές, δεδομένα GPS και παραχωρήσεις
Το MotoGP θα παρουσιάσει νέες μοτοσυκλέτες από το 2027, με νέους κανονισμούς που θα κάνουν το άθλημα πιο ασφαλές, πιο βιώσιμο και ακόμα πιο θεαματικό.
Οι νέες μηχανές θα είναι πιο σχετικές με το δρόμο και πιο αποτελεσματικές, ενισχύοντας την παγκόσμια βιωσιμότητα και έχουν σχεδιαστεί για να δημιουργούν ακόμα καλύτερους αγώνες και ακόμη περισσότερες προσπεράσεις.
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
Από το 2027, το μέγεθος του κινητήρα θα μειωθεί από 1000cc σε 850cc. Αυτό θα μειώσει τις τελικές ταχύτητες, καθιστώντας το άθλημα ασφαλέστερο και θα αυξήσει τα χιλιόμετρα, καθιστώντας το πιο αποτελεσματικό και βιώσιμο.
Η μέγιστη οπή θα μειωθεί από 81 σε 75 χιλιοστά, γεγονός που θα περιορίσει επίσης την απόδοση. Αυτό κάνει τους κινητήρες πιο σχετικούς με το δρόμο, ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζει ότι διατηρούν τα χαρακτηριστικά που κάνουν το MotoGP τόσο θεαματικό όσο είναι.
Για να γίνει το άθλημα ακόμα πιο αποτελεσματικό, ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός κινητήρων για κάθε αναβάτη σε μια σεζόν θα μειωθεί επίσης, από επτά σε έξι.
ΚΑΥΣΙΜΑ
Κανόνες MotoGP 2027: Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, το MotoGP θα αγωνίζεται με 100% βιώσιμο καύσιμο από το 2027 – ανεβαίνοντας από το ελάχιστο 40% με το οποίο αγωνίζεται το άθλημα από το 2024.
Ως μέρος των νέων κανονισμών, η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ καυσίμου θα μειωθεί επίσης, από 22 λίτρα σε 20, και οι αναβάτες θα επιτρέπεται να χρησιμοποιούν 11 λίτρα κατά τη διάρκεια του Tissot Sprint.
ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
Η αεροδυναμική θα μειωθεί και θα ελέγχεται πιο αυστηρά από το 2027, με στόχο την ελαχιστοποίηση των αρνητικών επιπτώσεών τους. Το πλάτος του επάνω μέρους του μπροστινού φέρινγκ θα είναι 50 mm πιο στενό και η μύτη θα πιέζεται 50 mm προς τα πίσω, μειώνοντας την επίδραση του aero όπου έχει σημασία, στις ευθείες και στις περιοχές πέδησης. Αυτό θα δημιουργήσει ακόμα πιο κοντινούς αγώνες, με ακόμα περισσότερες προσπεράσεις.
Στο πίσω μέρος, το αεροσκάφος πίσω από τον αναβάτη θα είναι μέρος της έγκρισης από το 2027 και οι ομάδες θα επιτρέπεται να το ενημερώνουν μόνο μία φορά ανά σεζόν για τον έλεγχο του κόστους.
Κανόνες MotoGP 2027: ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΜΕ ΥΨΟΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΠΗ
Στη νέα εποχή από το 2027, όλες οι συσκευές με ύψος οδήγησης και holeshot θα απαγορευθούν. Αυτό θα ελέγξει την απόδοση και θα κάνει το άθλημα πιο ασφαλές, ειδικά κατά τις εκκινήσεις αγώνων. Αυτό θα δώσει επίσης ακόμα μεγαλύτερη σημασία στην ικανότητα κάθε αναβάτη, όπως ακριβώς το αεροσκάφος, στοχεύει στην αύξηση της ικανότητάς του να προσπερνά.
ΔΕΔΟΜΕΝΑ GPS
Για ακόμη περισσότερο ισοπέδωση του αγωνιστικού χώρου, δεδομένα GPS από όλους τους αναβάτες θα είναι διαθέσιμα σε όλες τις ομάδες μετά από κάθε συνεδρία. Η παροχή δεδομένων σε όλους τους ανταγωνιστές προσφέρει καλύτερες ευκαιρίες προόδου για τις ομάδες και τους αναβάτες με χαμηλότερες επιδόσεις και με ελεγχόμενο κόστος. Η πρόσβαση σε αυτό το εύρος δεδομένων θα βοηθήσει να γίνει το άθλημα πιο ασφαλές και θα αυξήσει επίσης το επίπεδο γνώσης που είναι διαθέσιμο στους οπαδούς σε όλο τον κόσμο.
ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ
Το τρέχον σύστημα παραχώρησης, που εισήχθη στο τέλος της σεζόν 2023, θα συνεχιστεί – αλλά καθώς οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί θα τεθούν σε ισχύ το 2027, όλοι οι κατασκευαστές θα ξεκινήσουν τη σεζόν στην Κατάταξη Β. Στη συνέχεια θα αξιολογηθούν ξανά στη μέση της σεζόν, σε καλοκαίρι 2027 και μπορεί να αλλάξει κατάταξη προς τα πάνω ή προς τα κάτω για να έχει πρόσβαση σε περισσότερες ή λιγότερες παραχωρήσεις. Αυτό το αντιδραστικό σύστημα σημαίνει ότι η απόδοση των κατασκευαστών λαμβάνεται υπόψη από την Ημέρα 1, διατηρώντας τον αγωνιστικό χώρο όσο το δυνατόν πιο κοντά καθώς ξεκινά μια νέα εποχή.
Κανόνες MotoGP 2027: ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΑΠΟ ΤΟ 2027
Η Επιτροπή Γκραν Πρι οριστικοποίησε τους τεχνικούς κανονισμούς του 2027 την περασμένη εβδομάδα στη Χερέθ.
Τεχνικοί Κανονισμοί Κατηγορίας MotoGP – Σε ισχύ 2027
Ο κυβισμός κινητήρα κατηγορίας 1.9.1/2.2
MotoGP θα μειωθεί από 1000cc σε 850cc. Η μέγιστη οπή κυλίνδρου θα μειωθεί από 81 mm σε 75 mm. Οι κινητήρες θα παραμείνουν μόνο 4χρονοι, με 4 κυλίνδρους.
2.4.2 Παραχωρήσεις
Οι κατασκευαστές που έχουν αγωνιστεί το 2026 θα ξεκινήσουν τη σεζόν 2027 στην κατάταξη Β. Οι βαθμολογίες θα αναθεωρηθούν στο σημείο ελέγχου στη μέση της σεζόν το 2027, με βάση μόνο το πρώτο μέρος των αποτελεσμάτων της σεζόν 2027 – αποτελέσματα 2026, πριν από τον κανονισμό αλλαγές, δεν θα μετρηθούν. Το κανονικό σύστημα κατάταξης θα ξαναρχίσει στο σημείο ελέγχου τέλους σεζόν στα τέλη του 2027. Όποιοι κατασκευαστές δεν έχουν αγωνιστεί το 2026 θα ξεκινήσουν τη σεζόν 2027 στην κατάταξη D. Η κατάταξή τους θα αναθεωρηθεί επίσης στο σημείο ελέγχου στη μέση της σεζόν το 2027, με βάση στο πρώτο μισό της σεζόν 2027.
2.4.3.3 Αντοχή κινητήρα
Ο αριθμός των διαθέσιμων κινητήρων για χρήση από κάθε μόνιμο συμβεβλημένο αναβάτη θα μειωθεί σε 6 κινητήρες ανά σεζόν (έως 20 αγώνες) ή 7 κινητήρες ανά σεζόν στην περίπτωση 21 ή 22 αγώνων στο ημερολόγιο. Οι κατασκευαστές στο Concessions Rank D θα συνεχίσουν να μπορούν να χρησιμοποιούν δύο επιπλέον κινητήρες ανά αναβάτη ανά σεζόν.
2.4.3.5
Δεδομένα GPS GPS από όλους τους αναβάτες θα διατίθενται σε όλες τις ομάδες στο τέλος κάθε συνεδρίας.
2.4.3.9 Μετάδοση
Στην κατηγορία MotoGP, ο συνολικός αριθμός επιτρεπόμενων σχέσεων κιβωτίων (ζευγών ταχυτήτων) θα μειωθεί σε 16, συν 4 διαφορετικές συνολικές σχέσεις για την κύρια μετάδοση κίνησης, για κάθε σεζόν.
2.4.4.1 Ελάχιστο βάρος
Το ελάχιστο βάρος ποδηλάτου στην κατηγορία MotoGP θα είναι 153 κιλά.
2.4.4.4 Αναρτήσεις και αποσβεστήρες
Δεν θα επιτρέπονται κανενός είδους συσκευές ύψους βόλτας, συμπεριλαμβανομένων συσκευών «holeshot» που ενεργοποιούνται αποκλειστικά για εκκινήσεις αγώνων.
2.4.4.5 Δεξαμενές καυσίμου
Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ καυσίμου θα μειωθεί στα 20 λίτρα για αγώνες Grand Prix και το μέγιστο 11 λίτρα θα επιτρέπονται για το Sprint.
2.4.4.7 Μείωση αεροεπιφανειών
Το μέγιστο επιτρεπόμενο πλάτος του ψηλού τμήματος του μπροστινού φέρινγκ Aero Body θα μειωθεί από 600 mm σε 550 mm, το μέγιστο ύψος πίσω άκρου θα μειωθεί από 1250 mm σε 1150 mm, το πιο πρόσφατο σημείο του μπροστινού φέρινγκ (μύτη) θα μετακινηθεί προς τα πίσω κατά 50 χλστ. και το κωνικό κωνικό τμήμα των μπροστινών εξαρτημάτων αεροθαλάμου φέρινγκ θα στενέψει επίσης.
Ομόλογος αεροεπιφανειών
Το πίσω άκρο του μηχανήματος – οποιαδήποτε αεροδυναμική πίσω από τον αναβάτη – πρέπει να αναγνωριστεί ως μέρος του Aero Body. Οι κατασκευαστές θα επιτρέπεται να κάνουν μία ενημέρωση ανά σεζόν.
2.4.5.1 Καύσιμο και λάδι
Η χρήση 100% καυσίμου προέλευσης μη διύλισης λαδιού επιβεβαιώνεται από το 2027. Η FIM, μαζί με την MSMA και τους προμηθευτές καυσίμων MotoGP, θα διευκρινίσουν όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες μέσω της ομάδας εργασίας TWG1, συμπεριλαμβανομένων εκπροσώπων από την Dorna και IRTA, αρχής γενομένης από τον Μάιο του 2024.
Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power