Το βρετανικό MotoGP το περασμένο Σαββατοκύριακο σηματοδότησε τον 10ο γύρο ενός ημερολογίου 20 γύρων το 2024.
Στο μισό στάδιο, έχουμε εξετάσει ποιοι κατασκευαστές είναι στο ίδιο επίπεδο.
Οι κανόνες παραχώρησης, που αναθεωρήθηκαν πρόσφατα φέτος, έδωσαν στους μαχητές Honda και Yamaha μεγαλύτερη ευκαιρία να αναπτύξουν το έργο τους και να επιταχύνουν την επιστροφή τους.
Αλλά η Ducati, που έχει τους περισσότερους αναβάτες στο grid, εξακολουθεί να κυριαρχεί.
Υπάρχει, ίσως, έκπληξη στους πιο στενούς διεκδικητές της Ducati;
Καθώς ξεκινά το δεύτερο μισό της καμπάνιας του 2024, κατατάσσουμε τις μέχρι τώρα σεζόν των κατασκευαστών.
Έχουμε ορίσει έναν βαθμό που βασίζεται όχι μόνο στα αποτελέσματα, αλλά έχουμε επίσης λάβει υπόψη ελαφρυντικές περιστάσεις όπως οι προδιαγραφές και οι προσδοκίες του ποδηλάτου.
Ducati – Βαθμός: A+
Ενώ το μερικό μονοπώλιό της στο grid σίγουρα βοήθησε τον σκοπό της, η φόρμα της Ducati το 2024 ήταν μια επίδειξη εγχειριδίου για τους λόγους αναφοράς του MotoGP.
Η κατάληψη των τεσσάρων κορυφαίων θέσεων της βαθμολογίας, η κατάκτηση όλων εκτός από ένα γκραν πρι από τα πρώτα 10 και τα επτά σπριντ, η νίκη της Ducati στο υπόλοιπο του 2024 θα είναι σχεδόν αδύνατο για τους υπόλοιπους.
Ενισχύει το σημάδι του το γεγονός ότι η Gigi Dall’Igna κατάφερε να κάνει ένα μεγαλύτερο βήμα από το αναμενόμενο με το GP24, δείχνοντας ότι ο εφησυχασμός δεν είναι λέξη στο λεξιλόγιο της Ducati.
Aprilia – Βαθμός: Β-
Η Aprilia αξίζει τα εύσημα επειδή ήταν ο μόνος κατασκευαστής MotoGP που κέρδισε τη Ducati σε νίκες σε αγώνες το 2024, χάρη στη νίκη του Maverick Vinales στο σπριντ στην Πορτογαλία και στην επιτυχία στα grand prix στην Αμερική, καθώς και στη νίκη του Aleix Espargaro το Σάββατο στη Βαρκελώνη.
Αλλά σαφώς δεν έχει κάνει τις εισβολές στην περσινή φόρμα της Ducati και στα μισά του δρόμου φαίνεται να πηγαίνει προς τα πίσω.
Με ένα μεγάλο μέρος του σταθερού της να φεύγει στα τέλη του 2024, η Aprilia έχει λίγο χρόνο για να διορθώσει την πορεία της προτού χρειαστεί να προσπαθήσει να αναπτύξει ένα ανταγωνιστικό πακέτο για το 2025 γύρω από μια νέα σοδειά αναβατών.
KTM – Βαθμός: C
Με τον μέγιστο σεβασμό για την KTM, η συνολική της βαθμολογία ως κατασκευαστής MotoGP είναι τόσο υψηλή όσο και χάρη στη μορφή σούπερ σταρ του Pedro Acosta και στη συνέπεια του Brad Binder.
Μια χούφτα βάθρα δεν είναι η αναμενόμενη επιστροφή ενός κατασκευαστή που έφτασε κοντά στο να κερδίσει τα Grand Prix το 2023 και πέτυχε μερικές νίκες στο σπριντ.
Με βάση το πρώτο μισό της σεζόν, η KTM θα βασίζεται στους Acosta και Binder για να προσφέρει κορυφαία αποτελέσματα, αλλά πρέπει να πιέσει την ανάπτυξη πιο σκληρά στους τελευταίους 10 γύρους.
Yamaha – Βαθμός: D+
Αν και δεν υπάρχουν πολλά να φωνάξουμε για τη Yamaha το 2024, οι παρασκηνιακές αλλαγές προσωπικού της και η αλλαγή της φιλοσοφίας της όσον αφορά την εξέλιξη της μοτοσυκλέτας δείχνουν θετικά σημάδια.
Η πρωταθλήτρια ταχύτητα του Fabio Quartararo έχει σχεδόν σίγουρα παίξει ρόλο στην εμφάνιση της M1 λίγο καλύτερη από ό,τι στην πραγματικότητα.
Αλλά ο ρυθμός εξέλιξης ήταν σταθερός και η Yamaha που το έκανε με μόνο δύο ποδήλατα στο grid είναι αξιέπαινη.
Honda – Βαθμός: F
Όλα όσα κάνει η Yamaha αυτή τη στιγμή δεν συμβαίνουν για τη Honda.
Ενώ έχει μερικούς πολύ δυνατούς ερμηνευτές στους Johann Zarco και Joan Mir, οι οποίοι θα είναι σε θέση να σημειώνουν καλύτερα αποτελέσματα όταν το επιτρέπει η μοτοσυκλέτα, το HRC έχει σημειώσει μικρή πρόοδο στην προσπάθειά του να τραβήξει τον εαυτό της προς τα πάνω.
Εκεί που η Yamaha έχει ρίξει λίγο περισσότερη προσοχή στον άνεμο σε αντικείμενα που φέρνει στη μοτοσυκλέτα της – κάτι που δεν βοήθησε πάντα τους αναβάτες της – η Honda παραμένει πολύ προσεκτική.
Οποιεσδήποτε ελπίδες να ξεκινήσουμε το 2025 με ένα γνήσιο ελατήριο εξαρτώνται από τη μεγάλη πρόοδο της Honda στους τελευταίους 10 γύρους.
Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power